Kisalföld logö

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 3°C | 7°C Még több cikk.

Jóvilág: egyre több az autós háztartás

Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt.

Az autóval rendelkező háztartások száma a válság ellenére tovább nőtt az elmúlt 2 évben - közölte a Robert Bosch Kft. a Medián országos kutatási tanulmánya alapján. A Bosch először 2008-ban készítetett reprezentatív felmérést a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézettel a magyar lakosság autóhasználati és - javíttatási szokásairól. A társaság kutatását 2010 elején ismételte meg, a felmérés rámutatott arra, hogy a recesszió ellenére a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik, egyre több fiatal vezet kocsit, népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre többen fordulnak független, kis autószervizhez.

Míg 2008-ban a háztartások közel 58 százalékának nem volt saját autója, 2010-ben már csak kevesebb mint 55 százaléknak. Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt. Ez utóbbi adat arra utal, hogy a gépkocsi nagyon fontos szerepet tölt be az emberek életében - a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére továbbra is használják autóikat.

A legnépszerűbb autók a Magyarországon gyárral is rendelkező márkák.

A Suzuki és az Opel gépjárművek teszik ki a használt autók több mint kétharmadát. Mindemellett visszaesett a keleti gyártmányú gépkocsival rendelkezők aránya. A Medián kutatása alapján az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben az autótulajdonosok. Csökkent, de még mindig az emberek közel tíz százaléka otthon, saját maga javítja az autóját. A szervizek esetében az autótulajdonosok számára a legfontosabb a garancia, a minőségi alkatrészek és a teljes körű szolgáltatások.

A kutatás szerint a Magyarországon 90 autószerelő műhellyel jelen lévő Bosch Car Service hálózata megőrizte piacvezető pozícióját, a legismertebb hálózat Magyarországon és a megkérdezettek körében több mint kétszer annyira ismert, mint a dobogó második helyén szereplő konkurens autószerviz. Összesen hét szervizhálózatot említettek a kutatásban résztvevők.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. Mankapunka 2010. május 24. 10:52
    „mitzekatze

    :)))) Az utolsó mondatra!!!!”
  • 26. Mike-Mouse 2010. május 24. 10:22
    „Nem akarok harcba szállni senkivel. Mindenkinek igaza is van meg nem is! Vannak olyanok akik tényleg a munkahelyük mellett laknak mégis kocsival mennek. Őket én sem értem. Vannak a suhancok. Itt nálunk is nem egy nem kettő akiknek köszönhetően már majdnem összetörtem a kocsim mert közlekedni nem tudnak.
    Nekem is van kocsim és nem tagadom azzal járok dolgozni mert vidéken élek és a munkabeosztásom olyan hogy amikor kezdek busz nincs,vonat nincs amikor végzek meg nincs kedvem nyomorogni a buszon. Mert mi van nálunk. Ahol 10 ember lakik egy faluba oda csuklós megy ahol több ezren oda kisbusz ugyebár.
    Én csak 9 Ft-ot kapok kilométerenként nem 18-at de nem zavar mert legalább adnak. Ma is mennem kell dolgozni sajnos. Vasárnapi menetrend szerint ismét nem tudnék bemenni, hogy időben be tudjam röffenteni a teherautót!
    Mindenkinek szive joga hogy vesz vagy nem, de ha vesz sztem mérlegeljen hogy tudja e fizetni, nagyon kell e neki, meg a többi tényezőt is. Üzemanyag, család fenntartása, más hitele ha van. Manapság már nem nagyon van 5000-10000 Ft-os kocsitörlesztő :)”
  • 25. miracle 2010. május 24. 09:54
    „A fene se gondolta volna, hogy minden 2. ember területi képviselő...
    Nem az autóval van a baj, hanem a számával.”
  • 24. mitzekatze 2010. május 24. 05:34
    „23 Pano

    Nálad a pont. A munkalehetőségek 60%-ánál előnyként szerepel a saját autó. Jó esetben kiszúrják az ember szemét 18 Ft-os km-enkénti térítéssel ( 9ft benzin + 9 ft amortizáció). Közelmúltban voltam pont egy ilyen cégnél. 100 bruttót adott volna, aztán autózzam be a fél világot. Természetesen nem vállaltam, de azért megköszöntem, hogy jót mosolyoghattam az ajánlaton.

    A cikk írója azt elfelejti, hogy leginkább ezer éves roncsokkal nőtt az autók száma az utakon. Ha nem apuci rak egy bazi nagy "bömöst" a 18 éves pici fia segge alá, akkor nagy valószínűséggel ronccsal furikázik a kölke. Na és azt meg ki vinné márkaszervízbe?
    Suzukit meg az vegyen, aki megunta az életét. Akkor inkább busz vagy bringa.”
  • 23. Pano 2010. május 24. 01:15
    „Csak halkan jegyezném meg, hogy a mai világba sokaknak az autó = megélhetés. Rinyálhatnak itt sokan, de kíváncsi lennék, hogy ha mondjuk fél vagy 1 éve munka nélkül lenne egy ilyen okos, aztán felajánlanak neki egy területi képviselői állást, ahol járni kell a régiót városról városra kocsival, mondjuk havi 200 ezres fizetéssel, akkor visszautasítaná-e. Ez kirívó példa, de manapság egyre több munkához követelnek meg saját autót. Nem cégest, sajátot! Mert a cégeknek már büdös autót venni, spórolnak.
    Arról meg az emberek nem tehetnek, hogy az élet és az elvárások belekényszerítik őket az autó használatába. Szerintem sokan örülnének neki, ha nem kéne pénzt kidobniuk autóra, hitelterhes autóra meg főleg (nem csak a milliós autókon van hitel, hanem a 600-700 ezreseken is, mert egyszerűen sokan másképp nem tudnak venni, de kell, mert muszáj).”
  • 22. akinemfél 2010. május 23. 22:59
    „Kár,hogy a gyurcsányista idoszakban mért statisztikák olyan világot tukroznek,amire a Magyarország lakosai nem ismernek rá.
    Tényleg kár.
    Meddig milyen jo lett volna,ha az MSZP-seken kívul az ország lakossága is gyarapodott volna.”
  • 21. vájtpóver 2010. május 23. 22:33
    „moderálva”
  • 20. miracle 2010. május 23. 22:06
    „meteor*
    Hát még sírni, ha nem megy a törlesztés a devizahitellel...”
  • 19. meteor* 2010. május 23. 21:48
    „miracle, ok, a kocsi nem KELL, de, jo, ha van! That´s it!”
  • 18. miracle 2010. május 23. 21:24
    „Gondolom azoknak a nyikhajoknak és feltétlenül szükségük van a kocsira, akik üvöltő zenével korzóznak a faluban (falu vége táblánál szigorúan megfordul aztán újra végig még 20x), meg azoknak is, akik 2 sarokról járnak vele dolgozni, gyereket viszik a 300m-re lévő iskolába, meg azoknak, akik abban a tévhitben ringatják magukat, hogy minél többet mennek, annál olcsóbb. Ja, 1 km-re vetítve, de egyébként minden km-rel többet kell fizetni, jó reggelt kívánok.
    Jó sokan papolnak látom arról is, hogy 2 főnél már megéri (nem éri meg egyébként), csak kár, hogy 3 kocsiból 2-ben csak 1 fő ül, tehát ez is megdőlt. Az autóvásárlás legfőbb hajtóereje: "de hát anyjuk, a szomszéd Józsinak is van, nehogy már nekünk ne legyen!"”
  • 17. oriza-triznyák 2010. május 23. 15:48
    „kmmk te is egy tipikus olyan ember vagy aki azt hiszi, hogy csak itt mennek így a dolgok. Mintgondolsz a Japánoknál milyen metró van meg vonat, busz? Olyat mi nem fogunk látni soha hazánkba de ott már talán selejtezik őket.Ne a világ egyik legfejletebb országához viszonyíts minket. Már bocsi de a tömegközlekedés miért ciki? Lassan már az a luxus. Múltkor hárman mentünk a Lővér usziba a várkerületröl busszal. 20 perc alatt értünk oda hármunk jegye 900 Ft. Mentünk volna gyalog is csak szakadt az eső. Visszafelé az uszi buszmegállójában a hugyszagba vártuk a buszt és akkor lett elegünk és hívtunk egy taxit ami 750 Ft-ért vitt el minket kb 6-7 perc alatt. De persze ha látta volna ezt egy magadfajta gondolom biztos megjegyzéseket fűzött volna hozzánk amikor a busz helyett taxiba száltunk, pedig jobban jártunk minden szinten. Vagy pl miért utazzak el Budapestre vonattal a barátnőmmel a szüleihez amikor a vonatjegy drágább mint a benzin.Tudom, hogy az autóba nem csak tankolni kell de ha az ember sokat utazik (munka,rokonok,kert,gyerek stb) akkor lehet, hogy kifizetődöbb és ezért mert valaki ugyanígy gondolja az persze idióta, és még véletlenül se más.”
  • 16. pancser 2010. május 23. 15:45
    „A gk szabaddá tesz. Kétségkívül az életünket leginkább megkönnyítő eszközről van szó. Esőben hóban szélben, kényelmesen, tisztán érhetjük el a célunkat. Akinek kocsija van hatalmas előnyben van ahhoz képest akinek nincsen. Ilyen értelemben a cím igaz. Sztem minden családnak legyen ez a cél.Emellett még lehet bringázni, nincsen a kettő között semmilyen ellentmondás.”
  • 15. meteor* 2010. május 23. 15:40
    „kmmk, nem hiszem, hogy ne tudnank, milyen szokasok vannak m.o.-n kivul a vilagban.
    Ahol en elek, konnyen lehet kocsihoz jutni, es mar egy fiatal lanyka is avval jar mindenhova- csak a vicc kedveert, ezert van minden 20. auton kissebb-nagyobb horpadas.
    Sokan masok a gyaloglasra eskusznek.
    Sokan masok imadnak biciklizni-, meg helyben berelheto varosi bringa is van, akkor es ott viszed el, annyi idore, es oda a varoson belul, ahova akarod (persze egy keveset fizetni kell erte)
    Megint masok a busszal mennek
    Meghosszabbitjak a villamos vonalat, ott is, foleg koran reggel nagy a forgalom...
    Nem tul draga a taxi sem, barki barhol eleri oket...
    De a kocsi. Tavolsagi busz, igen az is van, a vonat pontosabban jar, erkezik, mint a busz. De az auto az, ami kotetlen. Nem kell varnod, ahoz, hogy eljuss valahova.
    Az allashirdetesek sok peldajaban kernek jogositvanyt, kernek sajat autot, k*rva jo allasokat meg lehet szerezni, ha van auto.
    A csaladnak konnyebb eljutni az autoval az orszag masik felere szebbet, jobbat latni, mint a varosban.
    Az auto az, aminek az idejet te osztod be, kivetel, ha dugo van. :)
    Nem hiszem, hogy ciki lenne a tomegkozlekedes, vagy luxus a biciklizes, vagy a gyaloglas, de az auto azert van, hogy kotetlen legyel, hatekonyabb es gyorsabb, es meg munkat is szerezhetsz.”
  • 14. kaucsukcsuka 2010. május 23. 15:22
    „11. mindig arra van időnk amit szeretnénk (meg)csinálni. Mennyi időt nyersz azzal ha autóval mész a boltba és nem bringával? 10 percet, esetleg 15-öt? Én Győrben naponta járok a munkahelyemre kerékpárral (4 km) és pár percnél többet nem nyerek ha épp autóval megyek...
    Az viszont sajnos valóban igaz, hogy a mai magyar tömegközlekedés ár/érték arányában messze az autóhasználat alatt van.”
  • 13. omarhulm 2010. május 23. 15:09
    „11.:
    "´Én bevallom mindig autóval járok még a boltunkba is bevásárolni pedig biciklivel sincsen olyan messze, de ebben a felgyorsult rohanós világban nincsen egyszerűen arra ideje az embernek hogy ráérőssen megcsinálja akár a vásárlást."
    Őszintén sajnállak. Mindig ez a felgyorsult világunk gagyi dumával jönnek az emberek. Szerencsére még vagyunk páran az átlagos sebességűben is :)”
  • 12. kmmk 2010. május 23. 15:09
    „<moderálva> A magyar atlag fizetesekhez kepest igen is luxus az auto. Tomegkozlekedessel nem megy, mert az ciki es degradalo. Biciklivel nem megy, mert azt tekerni kell. A gyaloglashoz meg lusta. Mindig mindenre talal kifogast. Mint az ide irogatok is csak kifogasokat irnak. Persze, aztan jonnek, hogy igy meg ugy de neki letszukseglet az auto, mert blablabla... Mindig ez van. Azon kene elgondolkodni, hogy akkor az egyes fejlettebb orszagokban miert van ez mashogy, mint peldaul Japan, ahol sokan bicikliznek, gyalogolnak es hasznaljak a tomegkozlekedest, mert olcsobb es gyorsabb. Sok peldat lehetne mondani. Sajnos ilyen a magyar, fogalma nincs, hogy mi van korulotte a vilagban. Lehet kovezni.”
  • 11. enzso 2010. május 23. 14:46
    „Az autó szükséges!!!!!!! Én bevallom mindig autóval járok még a boltunkba is bevásárolni pedig biciklivel sincsen olyan messze, de ebben a felgyorsult rohanós világban nincsen egyszerűen arra ideje az embernek hogy ráérőssen megcsinálja akár a vásárlást. Amit előttem el írtatok azokkal én is egyetértek. Vonatunkat megszűntették a buszról meg ne is beszéljünk! _Nem igazodik semmihez, ha véletlenül jön busz akkor meg nem azért kell sietni felszálni hogy legyen ülőhely hanem azért hogy a sofőr ne hogy nekem csukja az ajtót!!!!!”
  • 10. Csetneky 2010. május 23. 14:37
    „At autó valóban nem luxus, hanem szükséges. Persze, ésszel kell használni. Mert a 400 méterre lévő iskolába meg a 600 méterre lévő munkahelyre nem kellene azzal menni. Van olyan szomszédom, aki a 300 méterre lévő kisboltba is autóval ugrik el 3 zsemléért. Viszont vannak olyan helyek és időpontok, ahová és amikor nem lehet eljutni tömegközlekedéssel, vagy legalábbis nem lehet hazaérni.
    Másrészt a vásárlást is ésszel kell végrehajtani. Ha van sok pénzem, szemrebbenés nélkül vehetek 8-10 millós autót. Viszont ha nincs, de az autó kell, akkor veszek 2-300 ezerét egy használtat, nem pedig hitelre egy 3-4 milliós újat.”
  • 9. oriza-triznyák 2010. május 23. 14:19
    „majd pár év múlva amikor a bankok vissza veszik a kocsikat mert nem tuják fizetni a tulajok majd akkor megint megy a sírás nem a jóvilág.Olyan adatok miért nincsenek?Hány embert költöztettek ki és hány autót foglaltak le?Biztos többet mind 3-4 éve.”
  • 8. meteor* 2010. május 23. 14:16
    „Mit akarjon ez jelenteni, hogy "jovilag"? Talan Magyarorszagon azt lesik, hol, milyen agazatban mer novekedni a vevokor, mert akkor keresnek ujra egy olyan pontot, ahol majd le tudjak a parasztot huzni penzel, hiszen megiscsak van loveja fizetni, ha fentud tartani egy autot? Undorito lenne! Igen, az auto nem luxus, habar Magyarorszagon meg mindig ezt hiszik, es nem azert tud venni egy autot az ember hitelre, vagy nem hitelre, mert azt se tudja hova koltse a penzet. Szukseg, es mellekesen a civilizacio resze, gondolom Magyarorszagon is igy gondoljak. Nem luxus, hanem termeszetes, ha valakinek kell egy auto. Mivel jarjanak: biciklivel, vagy gyalog? Mert hat ugye a tomegkozlekedes sem piskota. Utalom ezeket a tulzasokat, hogy jo vilag, mintha azt akarna mondani, hogy m.o.-n fenyuzes es gazdagsag lenne, csak mert valaki mindig hozza tud jutni egy kocsihoz. Magyarorszagon meg egy kobol, vagy teglabol gyonyoruen felpitett haz is luxusnak szamit, vagy egy ugyanilyen kerites mar tobb szaz ezerbe, amikor egyes helyeken minden 3. haz vagy kerites abbol van epitve, es drotkerites meg betonkerites, az ami ritka, vagy nincs is. Magyarorszagon meg mindig elcseszett a megiteles, es rokton azt mondja, hogy ez mar plussz, tobbet kell adoznod. Pfhh.....”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megújult a pécsi Jakováli Hasszán-dzsámi

Megújult Jakováli Hasszán pasa dzsámija Pécsett, Magyarország egyetlen teljes épségben fennmaradt… Tovább olvasom