Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Játsszon a Kisalföld Online és a NotebookGyőr közös játékán!

Játsszon a Kisalföld Online és a NotebookGyőr közös játékán! Most mp3 lejátszót nyerhet, játékunk negyedik fordulója itt.

Üdvözöljük a Kisalföld Online és a NotebookGyőr közös játékán!

Ezen az oldalon hetente hasznos és érdekes információkkal szolgálunk a notebook-ok világából, s ha kedve tartja, vegyen részt a játékban is, melyben hetente értékes nyereményeket sorsolunk ki.

A játék leírása:

Minden héten új kérdéssel várjuk Önt, melyre a választ e-mailben küldheti el. (Ha a heti cikket figyelmesen elolvassa, megtalálhatja a választ is.)

Nyeremények:

Ebben a hónapban minden héten kisorsolunk  1 db TakeMS Mp3 lejátszót. A nyerteseket a sorsolás után a NotebookGyőr e-mailben értesíti.

JÁTÉK ITT

Bust'em 2 (platform/faltörő)

Úgy másfél hónapja, egy évfolyamtársam mutatta nekem ezt a játékot. Sosem voltam oda a faltörő játékokért, nem is értettem, miért sorolja annyira a játék pozitív tulajdonságait, elvégre mi lehet olyan nagyszerű egy ilyen játékban. Azért - utólag belátva: szerencsére - átküldte, hogy majd ha lesz kedvem, nézzem meg. Erre csak néhány héttel később került sor, de akkor megértettem, miről is beszélt!

A Bust'em 2 több szempontból is egyedi a faltörő játékok között. Egyrészt nem csak vízszintesen, hanem függőlegesen is tudunk mozogni, azaz nem csak jobbra/balra, hanem fel/le is! Persze csak egy korlátolt területen belül tehetjük ezt meg, amit jobbról és balról maga a pálya határol be, felülről egy kis erőtér, alulról pedig a törmelék. Két újabb szokatlan dolog. Törmelék akkor keletkezik, amikor a golyókkal lebontunk egy-egy pálya elemet. Ebből logikusan következik, hogy egyre több törmelék lesz a pályán, ami a mozgásterünk folyamatos csökkenését jelenti. Mivel az erőtér magától nem mozdul, ún. power-upokkal lehetőségünk van egy időre fel vagy le mozgatni, eltüntetni, vagy akár "aktiválni", hogy a golyók visszapattanjanak róla. Ez az esetek többségében igen kényelmes, mert nem kell a labdákra figyelnünk, csak a power-upokat elkapdosni. Néha viszont kifejezetten rossz, mert így nem tudunk célzott lövéseket leadni, a labda magától pattog.

A törmelék a játék egyik legfontosabb része. Ha beleesik a golyó, az elveszik, kivéve, ha a törmelék ferdén rakódott le, ilyenkor visszapattan róla. Viszont a játék legidegesítőbb része is ehhez kötődik; ha a magas törmelék miatt a padunk beszorul az erőtér és a törmelékhegy közé, az összes golyónk felrobban, függetlenül attól, hogy milyen bónuszaink voltak, netán 1 vagy 200 golyónk volt. Ez főleg akkor tud kellemetlen lenni, ha rengeteg golyónk van, és már csak pár blokk van hátra a pálya teljesítéséig. Ilyenkor természetesen az erőtér egy kicsit feljebb mászik, de nem túl sokat, úgyhogy elég kis területen kell majd mozognunk.

Nézzük a power-upokat. Sajnos az összes bemutatására nincs idő, úgyhogy csak átszaladok rajtuk. Nagyon fontos a vakond: amellett, hogy csökkenti a törmelék szintjét, kiássa nekünk azokat a power-upokat is, amiker nem kaptunk el. Ez visszafelé is elsülhet, sokszor előfordul, hogy pont alattunk kiás egy halálfejet (ami a golyók halálát jelenti), amit akaratlanul is elkapunk. A törmeléket nem csak a vakond tudja eltüntetni, van olyan bónusz, ami kirobbant alattunk egy szép nagy krátert, egy másik az egésznek a tetejéről lerobbant egy sávot. Az ilyen játékokban megszokott bónuszok is jelen vannak, mint a golyó lassítása (teknős) / gyorsítása (óra), a padunkat megnyújtó/összenyomó, vagy a plusz élet. Viszont golyóink számát számtalan módon tudjuk növelni. Ezekből a legjobb a dobozos kóla ikonú, ami a padunkból 4 golyót lő ki. Ez főleg akkor jön jól, amikor épp elvesztjük az utolsó golyónkat, de még pont elkapunk egy ilyet, így megmentünk egy életet.

Ehhez hasonló egy fehér ikonú, ami egyszem golyónkból 12-t csinál :) . Sajnos ez nem hatványozódik ha több golyónk van, mindig csak 11-et ennyit kapunk pluszban. Hatványozódik viszont két másikra (az egyik egy ionra hasonlít, a másik egy sárga valami). A Gamebox Classics aljátékának névadója (Fireball) is megtalálható, és itt is nagyon erős. Az egyik leghasznosabb bónusz kétségtelenül az, ami megjeleníti, merre fog golyónk pattanni. Ezzel tökéletesen lehet célozni, ráadásul annak a veszélye is csökken, hogy egy távolságot rosszul mérünk fel, és golyónk a törmelékben végzi. A felsoroltakon kívül még jónéhány fajta található a játékban, amit még érdemes megemlíteni, az az irányítható rakéta, és az "altató", ami egy ideig elveszi tőlünk a mozgás lehetőségét. Fontos megemlíteni, hogy a padunk csak korlátozott sebességgel képes mozogni (power-uppal csökkenthető/növelhető), tehát az is gyakran megesik, hogy egyszerűen nem érjük el a golyót.

A játék grafikája kellemes (sajnos nem VGA), a hangok elég "játéktermiek" (azaz a zene inkább "prüntyögés"). A 100 pálya végigvitele nem 2 perc, a beépített pályaszerkesztőnek köszönhetően meg bármikor csinálhatunk magunknak újakat. Ráadásul miután kiismerjük magunkat a rengeteg power-up között, elkezdődik a pontszámvadászat :). Az én rekordom pillanatnyilag 905.483, de nem tartom lehetetlennek az 1.000.000 pont elérését sem. :)

A játék megvásárolható a fejlesztők weboldalán, ára mindössze 6.99 USD!

Enslave (akció/shoot 'em up)

2351-re a Föld népessége elérte a 40 milliárd főt. A bolygó biológiailag szenvedett, az emberiség pedig közelebb volt a kipusztuláshoz, mint valaha. Azonban hála a tudósoknak, a csillagközi utazás elérhetővé vált az emberek számára. De amit találtak, az rosszabb volt, mint amire bárki számított. Az összes normális légkörrel rendelkező bolygó lakott volt.... a galaxis legvisszataszítóbb és legagresszívabb teremtményei éltek rajtuk.

Ez a háttértörténete az orosz MoreGames Entertainment új játékának. A játékosnak, mint az emberiség utolsó reményének nem kisebb feladata van, mint elfoglalni a galaxis lakható bolygóit. Ebben a Föld legfejlettebb űrhajója, a fantáziadús nevű "Alienator" lesz a segítségükre.

A játék már megjelenése előtt is nagy hírverést kapott, nem véletlenül. Gyönyörű grafika, összetett és izgalmas játékmenet, jó irányíthatóság jellemzi. Miután feltelepítettük és elindítottuk a kb. 10 megás játékot, a már említett háttértörténet megtekintése után a főmenüben találjuk magunkat. Az Instructions menüpontra bökve egy szépen kidolgozott súgóba jutunk, ahol minden szükséges információt megtalálunk a játékkal kapcsolatban. Új játék kezdésekor ki kell választanunk a nehézségi szintet (könnyű, közepes, nehéz), és a galaxis méretét (a kicsiben 10, a normálban 15, a nagyban 30 bolgyó található). A program ilyenkor a galaxist véletlenszerűen generálja, azaz sokadik végigjátszás után sem botlunk majd ugyanabba az elrendezésbe.

A játék számadatai impresszívek: 5 ellenséges faj, 20 féle bolygó, több mint 50 fegyver a hajónkon/landoló egységünkön/ellenséges hajókon, 25 megvásárolható fejlesztés. Akik most olvasnak először a játékról, valószínűleg felkapták a fejüket: igen, leszállóegység, ugyanis csatáinkat nem csak az űrben, hanem a bolgyók felszínén is meg kell vívnunk! Sőt, mondhatni a lényegi csaták a bolygókon zajlanak, hiszen az űrben a játék végigjátszásából fontos feladatunk egyedül a bolygókat védő űrállomások szétlövése lesz. Persze akadnak még más teendőink is, a világűr ugyanis hemzseg ellenséges űrhajóktól, aknáktól és űrbázisoktól, melyek a pénz egyik lehetséges forrását jelentik a játékban. Pénzt tehát a bolygók elfoglalásával, ellenséges hajók/bázisok eliminálásával (egyékbént a bázisok vadászata a legjövedelmezőbb) szerezhetünk, illetve néha a Földtől is kapunk egy csekély támogatást (3/7/stb. bolygó elfoglalása után).

Nehezen megszerzett pénzünket természetesen a boltokban költhetjük el. Van itt minden, ami az alien-vadászathoz csak kellhet: elsődleges és másodlagos fegyverek tömkelege, nagyobb teljesítményű hajtóművek, erősebb páncélzat, és jobb leszállóegységek. Az űrben a felsoroltakon kívül még teleportkapukat találunk, amik a bolygók közötti gyorsabb utazást segítik elő. Ez főleg a játék elején hasznos, mikor még csak kisteljesítményű hajtóművünk van.

Amikor egy ellensége bolgyóra repülünk, a program kiírja, milyen teremtmények lakják (lehet több faj is egy bolygón), és milyen a bolygó nehézségi szintje. Ez egy 10-es skálán mért érték. Amíg csak az alap (500 pénzbe kerülő) leszállóegységünk van, érdemes "easy" bolygókon próbálkozni, a közepes (1500 pénz) "medium" bolygókhoz, míg a legjobb (3000 pénz) leszállóegység a "hard" bolygókra való. Ezek az egységek kinézetükben, páncélzatuk erősségében, és alapfegyvereikben különböznek. De a fejlesztők ügyesen megoldották, hogy a játék elején semmiképp ne foglalhassunk el nehéz bolygót, ugyanis minden bolygó elfoglalása után elérhetővé válik egy újfajta bolygóharci fegyver. Ha egyből a legnehezebb bolygóra megyünk (függetlenül a landolóegységünktől), szinte biztos, hogy nem tudjuk elfoglalni, mert a jobb fegyvereket nem kaphatjuk meg.

Nézzük a bolygón folyó harcot. Miután egységünk földet ért, megjelenik a "They are coming!" felirat, és tényleg: jönnek az alienek. Érdemes az Optionsban bekapcsolni az Auto Fire-t, hogy folyamatosan lőjünk. Az elején még csak az alapfegyverünk van, végtelen tölténnyel (ez mindhárom leszálló állomásnál más és más), de az idegen űrhajókat szétlőve a bónuszok között kaphatunk új fegyvereket is. Egyébként a harcok lényege nem feltétlenül az, hogy mindent szétlőjünk, ugyanis nem minden egység tud sebezni. Az említett űrhajók (melyekből a bónuszok esnek ki, ha szétlőjük őket) kisebb alieneket dobálnak ki, melyek a földön elkezdenek jönni felénk. Sem az űrhajók, sem a kicsi alienek nem sebeznek, de ha sok kicsi alien összegyűlik a földön, átalakulnak egy nagyobb "valamivé", amelyek már keményen lőnek, ezáltal sebeznek minket. Úgyhogy az elején érdemes csak az űrhajókra koncentrálni, hogy begyűjtsünk magunknak jobb fegyvereket, majd utána a kicsikre koncentrálni.

De bónuszként nem csak fegyvereket kaphatunk, hanem plusz ágyúkat, pajzsot, négyszeres sebzési erőt, javítást és egy kis irányítható űrhajót. Ezek sajnos elég rövid idő után elmúlnak, de csata közben a bal alsó sarokba kapunk 1-1 pontot, egészen 4-ig. Ilyenkor ha rábökünk a számra, kaphatunk egy állandó bónuszt is. Ezek általában sebesség növelő bónuszok (gyorsabb lövés/lövedék, stb.), a leghasznosabb viszont kétségtelenül a "missle support". Ezzel két méretes ágyút kapunk magunk mellé, melyek elég ritkán ugyan, de két erős rakétát lőnek. Sokszor fogják megmenteni az életünket!

Ha egy bolygó elfoglalása nem sikerül, nem történik semmi katasztrófa, csak a leszálló állomás veszik el. Ha az űrben lövik szét a hajónkat, csak egy kisebb/nagyobb pénzösszeget vesztünk, majd néhány fényperccel odébb újraszületünk. Magyarán a játékban nem lehet meghalni, ami egy újabb pozitívum. :)

Az Enslave különlegessége véleményünk szerint az egyedi hangulatában és a pergős játékmenetben van. PC-n is ritka az ilyen, de Pocket PC-n még hasonlóval sem találkoztam; egy nehéz bolygó elfogalalásakor annyi ellenség tud egy képernyőre kerülni, amennyit elképzelni is nehéz. Ilyenkor a játékosnak a szín és fénykavalkád közepette teljes odafigyelésre lesz szüksége, hogy kézben tudja tartani a helyzetet!

The Travel Collection (logikai játékgyűjtemény)

Az előző részben tesztelt Gamebox Classics és Asia játékcsomagok után (melyekből egyébként nemrég jelent meg a VGA verzió!) egy újabb, ám kicsit más jellegű gyűjteményt tesztelünk. Mint az a program nevéből is látszik, a készítők igazi útijátékokat gyűjtöttek egy csomagba.

A program elindításakor ismerős lehet a Jaybot7 logó, melyet a PDAMill játékainál szoktunk látni. A Travel Collection-nek szintén ők csinálták a hangjait, és most sem okoztak csalódást. A menüben hallható muzsika kifejezetten kellemesre sikerült, ahogy minden más is. A grafika is el lett találva, tökéletesen átláthatóak a játékok, az irányítást pedig egy ilyen játéknál el sem lehet rontani.

A programban hat játék található, melyeket nem csak a gép, hanem egy ismerősünk ellen is játszhatunk, a PDA-t adogatva (hot-seat), vagy az interneten keresztül.

A játékok bemutatására az utolsót kivéve nem térek ki részletesen, mivel valószínűleg mindenki játszott már ilyen játékokkal. Ezek sorban: Sakk, Dáma, Reversi, Tic-Tac-Toe, "4 In A Row", és a Dots. A Reversit "Fonákollós" vagy "Othello" néven ismerhetjük. Az Tic-Tac-Toe egy érdekes, 3 dimenzós amőba variáns, ahol a saját színünkből 4-et kell egymás mellé/alá tennünk. A "4 In a Row"-nak sajnos nem tudom mi a magyar neve, pedig nővéremmel kiskorunkban volt egy ilyen játékunk. Itt is saját színünkből négyet kell egymás mellé rakni, de a pályán nem tudunk akárhova pakolni, mert a korongokat a tábla tetejéről tudjuk csak bedobálni.

A kedvencem a Dots, ami egy területfoglalós játék. A pályán 10x10 pötty van, amik közé a játékosok minden körben húzhatnak egy-egy vonalat. A lényeg, hogy kis négyzeteket válasszunk le magunknak, és ezekből a végén nekünk legyen több. Miután a miénk lett egy négyzet, újra mi jövünk. Nagy odafigyelést igénylő játék, ami multiplayerben a legélvezetesebb!

Öröm volt látni, hogy egy program minden szempontból fel tudja venni a versenyt a PDAMill játékaival. Ha szeretünk társasjátékokkal játszani, akkor mindenképp érdemes beruházni a 9.95 USD-be kerülő játékra. Már csak a Dots miatt is megéri! :)

Add-Venture (stratégia)

A legtöbben valószínűleg ismerik a Risk (magyar nevén Rizikó) nevű társasjátékot. Én nagyon kedvelem, ezért sajnáltam, hogy nem létezik színvonalas Pocket PC-s változata. Majd úgy 3 hete rátaláltam az Add-Venture -re.

A program szabályrendszere szinte teljesen megegyeznek az asztali játékéval, csupán két eltérés van, ezekre később még kitérek. Első indításkor érdemes végigjátszani a tutorialt, ahol gyorsan megismerkedhetünk a játék kezelésével. Kampány sajnos nincs, a new game feliratra kattintva magunknak kell játékot generálnunk. Itt minden fontos dolgot beállíthatunk: hány emberi és hány gépi játékos legyen (összesen legfeljebb 8), minden játékosnak portréképet és színt, a gépi játékosoknak pedig külön-külön nehézségi szintet (Novice, Advanced és Intelligent). A portréképeken híres történelmi személyiségek karikatúrái vannak, némelyik elég mókás.

A játék indításakor egyből jön az első eltérés: nincsenek missziók. Tehát az összes játékos célja a világuralom, nincsenek egyéni feladatok (pl. győzd le a sárga sereget, stb.). Szerintem ez nem is baj, az asztali játék pont emiatt nem túl kiegyenlített, hiszen úgy is meg lehet nyerni, hogy gyakorlatilag nem csinálunk semmit.

Nézzük a szabályokat. A Föld térképét látjuk magunk előtt, területekre felosztva. Mindegyik területnek van egy színe, rajta pedig egy szám. A szín jelöli, hogy melyik hadsereg fennhatósága alá tartozik, a szám pedig az ott állomásozó hadtest nagyságát. Körökre osztott játékról van szó, tehát a játékosok egymás után jönnek. A játékosok minden körben kapnak egy meghatározott nagyságú utánpótlást, aminek nagysága attól függ, hogy milyen területeket birtoklunk. Ha csak egy területünk van, akkor is kapunk utánpótlást (ez attól is függ, hogy hány játékos játszik), de ha egy (vagy több) kontinenssel rendelkezünk, nagyobb erősítést kapunk. Minden kontinensnél megvan, hogy "mennyit ér", pl. Ausztrália birtoklása esetén +2 katonát kapunk, Ázsiánál pedig +7-et (ez ugye arányos a kontinens nagyságával és védhetőségével). Tehát mindig kontineneseket kell birtokolni, így kaphatunk sok katonát. Elég, ha az adott kontinensből csak 1 terület az ellenségé, máris nem kapjuk meg az érte járó bónuszt.

Szerencsére nem ez az egyetlen módja haderőnk növelésének. Minden kör végén, amikor legalább egy ellenséges területet elfoglaltunk, kapunk egy kártyát, ha pedig elliminálunk egy ellenfelet, megkapjuk az összes kártyáját. Egy kártya lehet légi, földi, vízi haderő, vagy joker. Ha összegyűlt 3 ugyanolyan vagy 3 különböző kártya, beválthatjuk őket katonákra. A 3 különböző (azaz 1 légi, 1 földi és 1 vízi, vagy valamelyik helyett joker) 10 katonát ér, 3 földi pedig 4-et. Itt jön a másik eltérés, a légi és vízi haderő. Ha ezekből jön össze három, légi vagy vízi támogatást kapunk. Ezeket nem tudjuk lerakni a saját területeinkre, viszont olyan helyeket is megtámadhatunk velük, ahova egyébként "nem érne el a kezünk", azaz nem szomszédosak velünk. Erről az újításról nehéz eldönteni, hogy jó-e vagy rossz. Ha a mi kezünkben van nagyon jó, viszont sokkal nehezebbé teszik egy-egy kontinens védelmét, mert nem elég a kontinensek bejárataihoz sok egységet raknunk. Itt megjegyezném, hogy miután ezekkel a speciális egységekkel elfoglaltunk egy területet, nem muszáj otthagynunk az összeset, visszarakhatjuk őket újrafelhasználásra.

A játék grafikája, ahogy az a képeken is látszik, a célnak tökéletesen megfelelő. A színek tényleg különböznek, nem fogunk összekavarodni, minden tökéletesen átlátható. Ráadásul a program gépigénye megdöbbentően alacsony, ezért az akkumulátort sem eszi túlságosan (mivel a processzornak nem kell "Turbo" módban mennie).

Nem esett még szó a gépi ellenfelekről. A mesterséges intelligencia nagyon, már-már túlságosan is erősre sikeredett. Első néhány játékom során 1-2 Novice gép olyan szinten a földbe döngölt, hogy legfeljebb csak pislogni tudtam. Folyamatosan belepiszkálnak a kontinenseinkbe, akkor is elfoglalnak 1-1 területet tőlünk, ha rájuk épp nem is jelentünk közvetlen veszélyt. Ráadásul (bár ezt lehet hogy csak beképzelem) mindig a legjobbkor és a legjobb kártyákat kapják meg, ellentétben velünk. Úgyhogy nem árt felkötni a gatyát, ha a gép ellen nyerni szeretnénk!

Multiplayer módra sajnos nincs lehetőségünk, csak egy gépen játszhatunk többen. Persze így is nagy élmény egymás ellen játszani! Tehát ha szeretjük a Rizikót, érdemes megvásárolnunk az Add-Venturet, ára 24.00 USD.

StuntCar Extreme (autóverseny)

Ezzel a játékkal úgy 2 éve találkoztam először, még a Symbian S60 platformon. Az SX1-es Siemens telefonomon ez volt a kedvenc játékom. Egy ismerősömmel rengeteget játszottunk egymás ellen multiplayerben (neki egyébként akkoriban egy 7610-es Nokiája volt). Szerencsére a játék azóta más eszközökre is elérhető, így játszhatunk vele Symbian UIQ, Gizmondo, Tapwave és Windows Mobile gépünkön is.

A programot a Fathammer saját készítésű motorja, az X-Forge hajtja. A név nem csak a 3D enginet takarja, egy rendkívül összetett dologról van szó, ugyanis az X-Forge felel még a hangért, a fizikáért és a törésszimulációért is. Az egyetlen gond vele, hogy az első generációs Symbian telefonokra lett fejlesztve. Ennek előnyei és hátrányai is vannak, ezekre még kitérek.

Maga a játék egy "arcade" autóverseny, semmiképp sem szimulátor. Nem utcai járgányokkal, nem is sportkocsikkal megyünk, hanem amolyan "Monster Truck"-okkal. Az elnevezés egy normális kasznit takar az átlagosnál sokkal nagyobb kerekeken.

 

A játékban 6 pálya és majdnem 20 autó található, ám pályákból az elején mindössze 3, járgányokból pedig 1 érhető el. Újabbakra a meglehetősen összetett kampányban tehetünk szert, nézzük is meg hogyan. A kampány során 3 ligában fogunk versenyezni, ezek az amatőr, a fél-profi, és a professzionális liga. Ahhoz, hogy egy ligából tovább lépjünk, részt kell vennünk az adott liga kupáján, majd miután megnyertük, el kell vernünk az egyel erősebb liga utolsó helyezettjét. Ahhoz, hogy induljunk a kupán, stunt pontokra lesz szükségünk. Ezeket a sima, ún. "Friday Race Event" versenyeken tudunk szerezni, méghozzá úgy, hogy a pályán minél többet és nagyobbat ugratunk, összegyűjtjük a "STUNT" vagy "SCE" szó betűit, netán átugratunk a pályán lévő tüzes gyűrűn is. Persze nem mindet egyszerre, de a lényeg, hogy jobbnál jobb kaszkadőrmutatványokat mutassunk be. Ezen kívül minden szinten van rajtunk kívül 5 versenyző, akiket ki is hívhatunk versenyezni. Ehhez előtte mindig teljesíteni kell egy feltételt (megfutni egy bizonyos köridőt egy pályán, elég stunt pontot összegyűjteni, stb.), a tét pedig vagy az illető autója, vagy 1000/5000/10000 stunt pont. Én mindig az autóra mentem, mert egy pénteki futamon simán össze lehet szedni 10000 feletti pontokat is. Továbbá az egyre erősebb ligákban a versenyzők is egyre erősebbek, tehát mindenképp szükségünk lesz jobb autókra a győzelemhez.

Nézzük a játék grafikáját. Sajnos látszik, hogy nem használja ki a Pocket PC-kben rejlő erőforrásokat. Az objektumok elnagyoltak, a textúrák kis felbontásúak, az összhatás mégsem olyan borzasztó. Ha megszokja az ember, egyáltalán nem lesz zavaró, ráadásul egy lassabb processzorú gépen is tökéletes sebességgel fut. Felbontását tekintve QVGA (320 x 240 pixel), és kizárólag fektetett módban fut.

A hangok az átlagnál jobbak, de azért nagy csodára ne számítsunk. Az irányítás viszont tökéletes lett. Gázt adni, fékezni, illetve a nitro gombot megnyomni a kijelző jobb oldalán lévő virtuális gombokkal tudunk. Ugyanitt tudunk külső nézetre váltani, és leállítani a játékot. Kormányozni az igazi gombokkal lehet. A kb. 40 pixel széles virtuális gombsor tökéletesen alkalmas lenne ujjal való nyomkodára, de ebben az esetben ujjunktól nem látnánk a játékot (mivel bal kezünkkel nyomkodnánk), ezért érdemes inkább a stylust használnunk.

Nézzük a multiplayert. Elvileg platformtól függetlenül játszhatunk egymással (az X-Forge egyik előnye), ám nekem sehogy nem sikerült összelőnöm az SX1-em a 720-as Pocket Looxommal (pedig mindkettő Siemens:). Ettől függetlenül a multiplayer ennél a játéknál is hatalmas élmény, pedig csak 2 játékos játszhat egymás ellen. S60-on tapasztaltam egy nagyon érdekes jelenséget a multiplayerrel kapcsolatban, de mivel a cikk a Pocket PC-s változatról szól, ezt csak a fórumban osztom meg a tisztelt olvasókkal. :)

Az SCE tehát egy átlag feletti autóverseny, nagyszerű játékélménnyel és közepes grafikával. A teljes verzió ára 19.95 USD.

Wolfenstein 3D, Spear of Destiny (FPS)

Ezt a játékot remélhetőleg senkinek sem kell bemutatni. A Wolf3D volt ugyanis AZ úttörő játék, az első First-Person Shooter, a lavina elindítója, John Carmack remekműve.

A játékból már több Pocket PC verzió is megjelent, mi a Pocketinsanity project keretein belül futó ingyenes változatot teszteltük.

A játék maga tehát az első, belső nézetű lövöldözős játék volt. Egy náci fogságba esett amerikai katonát alakítunk, akit a játékosnak kell megszöktetnie a katonai bunkerból. Ehhez hat szinten kell végigküzdenie magát, mindegyik végén egy főellenség várja (egyébként a szökés már az első szint végén sikerül). A monoton lövöldözést titkos részek keresésével lehet kicsit feldobni.

Ennyit a játékról, nézzük meg hogy sikerült a Pocket PC konverzió. A szoftver minden WM2003/2003SE/WM5.0 gépen elfut, és elvileg támogatja a VGA kijelzőket (bár szerintem maga a játék QVGA felbontású, így ez nem teljesen tiszta számomra). Az irányítás jól sikerült, mozogni a navigációs paddal tudunk, lőni, ajtót nyitni és fegyvert váltani pedig a képernyő alján lévő virtuális gombokkal. Bár a stylussal is tudunk mozogni, azzal kicsit nehézkes az irányítás. A program egyébként csak és kizárólag fektetett képernyőn fut, viszont bal és jobbkezesek egyaránt használhatják.

A Pocket PC konverzió ingyenes, de mivel maga az alapjáték elvileg a mai napig kereskedelmi forgalomban van, mind a hat szinttel csak akkor tudunk játszani, ha rendelkezünk az eredeti játékkal. Arról sajnos nincs információm, hogy magát a játékot hogy lehet beszerezni. Az első szintet tartalmazó shareware verziót azért mindenképpen érdemes kipróbálni. A játékhoz létezik egy kiegészítő is, a Spear of Destiny. A készítő honlapjáról ennek is letölthetjük a shareware verzióját. Lényegi különbség nincs a két játék között, a kiegészítőben csupán új pályák, no meg pár új textúra található.

Ha valaki anno PC-n játszott a játékkal, mindenképp nézze meg Pocket PC-n is. Nekem igazán nagyszerű élmény volt nosztalgiázni egy kicsit, remélem másoknak is az lesz! :)

Snails (platform)
A magyar PDAmill Kft. vezető termékének tekintett Snails döntős lett a Best Software Awards 2005-ön, a stratégiai játékok kategóriában. Ennek ellenére mégsem úgy tekintünk rá, mint egy stratégiai játékra, inkább a platform kategóriába soroljuk, reméljük ezzel nem keverjük meg kedves olvasóinkat! A PDAmill honlapján olvasható információk szerint a Snails egy "mókás akció-stratégiai játék" Pocket PC, PC (!), Palm OS, Handheld PC és Microsoft SmartPhone platformokra. A játékot a PDAmill-es srácoktól megszokott fantasztikus grafika, hangok, háttérzene és játékmenet jellemzi. A legújabb, általunk tesztelt változatban (v2.6) már lehetőség van LAN-on vagy WLAN-on keresztüli internetes multiplaying-re is! Lássuk a részleteket!

Valahol messze-messze, egy távoli galaxisban... található a Schnoogie nevű bolygó. Ezen a bolygón három csigafaj létezik: a Moogum, Lupeez és Nooginz. Egy békés napon, a Schnoogie bolygón valami nagyon nem volt rendben. Béke volt. A csigák utálják a békét. Ha béke van, nincs háború. És háború nélkül nincs pusztítás, csonkítás és nincsenek idegen-inváziók. Márpedig ez az a három dolog, ami elegedhetelen a csigák számára (különösen a Nooginz fajnak). Ez a három csigafaj örökös háborúskodásban állt egymással a világuralom megszerzéséért. Egy háború, mely el fogja dönteni, hogy ki irányítja majd a Schnoogie bolygót. A Földön a csigákat lassúnak gondolják, azonban ez egyáltalán nem így van a Schnoogie bolygón. Valójában képesek futni, ugrani, felfegyverkezni és egész nap sértegetésekkel bombázni egymást. A Schnoogie bolygónak egy domináló fajra van szüksége, és Te vagy az egyetlen, aki győzelemet hozhat a csigáknak. A PDAmill-től megszokott, mókásra sikerült háttértörténet ismertetése után lássuk, hogyan is néz ki a Snails!

A játék igen gazdag animációkban, a különböző hangeffektekben és természetesen a játék közben elsütött viccekből sincs hiány! Sokan úgy tekintenek a Snails-re, mint egy Worms klónra, azonban a két játék meglehetősen különbözik egymástól. Mi most tekintsünk el ettől a párhuzamtól és lássuk miket tartogat számunkra ez a játék!

Ahhoz, hogy az összes fegyvert megkaphassuk, először végig kell játszani a Snails küldetéseket! Nagyszerű lehetőség a kezelés megtanulására és a különböző trükkök, taktikák gyakorlására! Alapvetően három különböző játékmód közül választhatunk, név szerint:

ˇ  Missions - három különböző történetet tartalmaz, minden csigafajhoz különböző missziókat

ˇ  Deathmatch - egy körből álló játék a számítógép ellen (csapatválasztás, 5 különböző nehézségi szint, választható csiga-mennyiség csapatonként, fegyver vásárlás)

ˇ  2 játékos mód - itt ketten lehet egymás ellen játszani Hotseat vagy Multiplayer üzemmódban (Bluetooth, WLAN, LAN TCP/IP)

Ami igazán megnyerő a játékban, hogy nincsen szükség semmilyen előismerethez ahhoz, hogy elkezdjünk vele játszani! A dolgunk mindössze annyi, hogy kiírtsuk az ellenséges csigákat: egyszerűen rájuk kell célozni és lőni. Közben persze mozoghatunk, ugrálhatunk, és nem árt figyelembe venni az éppen aktuális szelet sem! A Kínai Nagy Faltól kezdve a futursztikus űrállomáson át, rengeteg pálya közül válogathatunk, így biztosak lehetünk abban, hogy mindig különböző játékélményben lesz részünk. A fegyver arzenál rendkívül széles, így mindenki saját perverzióját kielégítve válogathat ellenfele kiírtásához!

A játék grafikája nagyon szép, olyan érzést nyújt, mintha egy képregényt nézegetnénk! A Worms-höz hasonlóan a háttér és a csigák (ott kukacok) teljesen animálva vannak, mely sokszor igazán vicces látványt tud nyújtani! Mint már írtuk, a háttérzene és a hangeffektek is nagyszerűek, de ezt már megszokhattuk a játék készítőitől.

A játék ára észbontóan olcsó (megvásárolható a PDAMánia WebÁruházában is!), figyelembe véve azt, hogy ennyi pénzért az összes platformra való verziót megkapjuk! A Snails teljes verziójának telepítője körülbelül 4,4 MB, a kéziszámítógépünkön ténylegesen elfoglalt mérete 4,25 MB! Lehetséges, hogy a Worms-rajongóknak nem lesz a szívük-csücske a Snails, de humoros játékmenete miatt mindenképp megér egy próbát!

Worms World Party (platform)

A Worms-öt nem nagyon kell bemutatni, hiszen sokak által ismert, népszerű játékról van szó. Fordulókra osztott stratégiai játék, ahol a katonailag kiképzett kukacokból álló csapattal kell különböző fegyverek és segédeszközök használatával megsemmisíteni az ellenfelet. Rengeteg fegyver, számos beállítási lehetőség, részletes grafika, kítűnő hangeffektek és szépen kidolgozott pályák várnak azokra, akik a Worms Pocket PC-s átiratával játszanak!

"It's a killer party. And you're invited!" - így szól a Worms reklámszövege. Azt hiszem ez sok mindent elárul a játékról és annak lényegéről, de azért nézzük a részleteket! A Worms játékok rendkívül népszerűek világszerte, manapság már a sokadik résznél tartanak a készítői. A Worms World Party PC-s megjelenése körülbelül 2001-re tehető, és nem sokkal ezután már meg is jelent a játék Pocket PC-s átirata. Sajnos a játékot már nem fejlesztik tovább, éppen ezért a terméktámogatásra sem lehet nagyon számítani! Fontos megjegyezni, hogy nem minden gépen indul el a játék, mielőtt megvásárolnánk a szoftver, feltétlenül győzödjünk meg róla, hogy azon a készüléken, amin használni fogjuk fut-e! (én egy Qtek 9100 készülékre telepítettem fel és minden fennakadás nélkül futott rajta!).

A Snails-hez hasonlóan a kukacok is a világuralomért harcolnak. A lényeg, hogy megsemmisítsük az ellenséges kukacokat, ehhez pedig különféle fegyvereket, eszközöket használhatunk! A játék beállításaiban a végletekig testreszabhatjuk az egyes csatákat: megadható a játékidő, a kukacok száma, az elérhető fegyvertípusok, a kukacok kezdeti életereje, az egyes fordulókban rendelkezésre álló idő, stb, stb.

A Worms World Party for Pocket PC főbb jellemzői felsorolásszerűen:

ˇ  gép elleni, vagy hot-seat játékmód

ˇ  hatalmas fegyverarzenál

ˇ véletlenszerű pálya-generálás (sosem játszunk ugyanazon a pályán)

ˇ magas szintű testreszabhatóság (többek közt balkezes orientáció, stylus-görgetési sebesség, vezérlőgombok)

ˇgrafikai részletesség beállítása

A játék 24.95 USD áron vásárolható meg.

Warring Nations (stratégia)

A Warring Nations egy Pocket PC-re és Palm OS-re egyaránt kiadott, körökre osztott, fordulatokban bővelkedő stratégia játék. Minden játékos egyetlen területtel és várral rendelkezik a játék elején, a cél pedig a többi terület meghódítása, adók beszedésének, seregek toborzásának és várak építésének segítségével. A játék első kiadása, a "Warring Nations is Medieval Heroes" a középkorban játszódik. Ez a kor a nemesek, a hatalmas ütközetek és a dicsőséges győzelmek kora. Mint egy középkori lord, megadatik a játékosnak a lehetőség, hogy egyesítse a területeket és a saját fennhatósága alá vonja őket.

Egy új játék indításakor először mindig ki kell választani a kívánt játékmódot: egyedül játszunk, vagy többen és egymás kezébe adogatjuk gépünket (hot-seat). Ezután a használni kívánt térképet kell megjelölnünk, majd a 15 karakter egyikét kiválasztanunk. Minden karakter más-más pozitív és negatív tulajdonságokkal rendelkezik, így ezeket az adatokat érdemes a fejünkben tartani a játék közben is! Végül a nehézségi fokozatot kell megadni és máris indulhat a játék!

Ahogyan azt már előrebocsátottuk, a játékos egyetlen területtel rendelkezik a játék elején, ahonnan aztán majd szépen el kell kezdenie tovább terjeszkedni a különböző területeken. Minden egyes terület különböző fajtájú és mennyiségű nyersanyaggal és népességgel rendelkezik. Későbbiekben, a játék folyamán az adók beszedésénél ennek külön jelentősége lesz majd! Vannak kimondottan mezőgazdasági és ipari területek, ahol az ezeknek megfelelő források előállítása folyik. Van olyan terület, ahol például a katonák és a népesség élelmezéséhez elengedhetetlen halászat és vadászat folyik, de van olyan terület is, ahol a faipar vagy éppen a páncélkészítéshez szükséges fémek gyártása dominál. A játékban arra is lehetőségünk van, hogy saját magunk irányítsuk az egyes területeken a termelési folyamatokat.

Mielőtt seregünkkel elindulnánk a nagy hódító útra, nem árt felkészülni az esetleges támadásokra és a népeink közt felmerülő viszályokra, mint például pestis járványra, éhezésre, árvízre, polgárháborúra, stb. Tehát nem elég csak a támadásra figyelni, mert időközben a területeink lakosságának száma könnyedén megtizedelődhet. Ha pedig a lakosság nem érzi biztonságban magát (nincsen elég nagy védelem, folyamatosan elveszítünk csatákat vagy éppen valaki megváltoztatta a diplomáciai kapcsolatot velünk) akkor könnyen előfordulhat, hogy a terület egyszerűen újból "free land"-dé változik. Így, egy már telített térképen fennáll a veszélye annak, hogy valaki más csapjon le a hirtelen felszabadult területre.

A katonákat a lakosságból lehet képezni, kiképzésükhöz számos nyersanyagra szükség van szükség. Összesen négy különböző egységet tudunk kiképezni (kétféle gyalogos, lovas, nyilas) melyek mind különböző képességekkel rendelkeznek. Alapvetően egyetlen egy sereget tudunk mozgatni, és azt is csak a fennhatóságunk alatt álló, összefüggő területeken, illetve a szövetséges népek területein. Apropó, diplomácia!

A játék másik érdekessége a diplomáciai rendszer. A diplomácia játékmenü alatt sok mindenre van lehetőség, például kémeket küldhetünk az ellenséges területekre (seregszemle céljából), kincstárakat foszthatunk ki, de akár ajándékot vagy éppen hadüzenetet is küldhetünk. Fontos: addig nem tudjuk megtámadni az ellenséget, míg nem küldtünk hadüzenetet. Ilyenkor mindig az ellenfél van lépéselőnyben, a játék körökre osztott mivolta miatt. A harcrendszer viszonylag egyszerűen lett megoldva, ugyanis a támadás gombra rábökve nyugodtan hátra lehet dőlni és csak végig kell néznünk, ahogy a két sereg egymásnak esik. Ha esélytelennek látjuk a csata megnyerését, lehetőség van megfutamodni, ilyenkor azonban megfeleződik a seregünk.

A játék bemutatására nagyjából ennyit szántam, aki vevő az ilyen játékokra, azt már valószínüleg úgyis lázba hozta a dolog és ki fogja próbálni a játékot, mely elérhető a cikk végén található, kapcsolódó oldalon! Összegezve elmondhatjuk, hogy egy nagyon izgalmas stratégiai játékról van szó. Sajnálatos módon a multiplayer a hot-seat üzemmódban ki is merül, ám a fejlesztők megígérték a jövőbeli Bluetooth-Multiplayer támogatást. A Warring Nations igazából több játékra is hasonlít, felfedezhetünk benne elemeket például a Rizikó-ból (Risk) vagy éppen az Age of Empires-ből is. Egyszóval: aki szereti a stratégiai játékokat, biztosan nem fog csalódni a Warring Nations-ben!

Tony Hawk's Pro Skater 2 (gördeszkás)

Ezzel a játékkal nem most találkozhatunk először, hiszen PC-re és Playstation-re már több éve kiadták. A játék során Tony Hawk vagy más híres gördeszkás helyébe képzelhetjük magunkat, vagy akár saját karaktert is készíthetünk, igen mély részleteket is módosítva: többféle alkat, fej, ruházat közül választhatunk. Karaktereinket "csatába vihetjük": ez a karrier mód, melyben az egyes pályák teljesítésével nyithatunk meg újabbakat és újabbakat (összesen 9-et). Ha ezek a pályák elfogynak, építhetünk magunknak újat, megannyi elemből válogatva.

Ezek a csaták megközelíthetetlen helyek megközelítéséből és különféle (lehetőleg minél nagyobb össz pontszámú) trükkök ill. trükk-kombinációk végrehajtásából állnak. Az ezek során megszerzett pénzünket karakterünk fejlesztésére használhatjuk: szerepjátékszerűen fejleszthetjük olyan tulajdonságait, mint erő, landolás, egyensúlyérzék, pörgés, stb. Emellett új (több pontot érő, nehezebben végrehajtható) trükköket vagy éppen jobb gördeszkát is vásárolhatunk. (ezek elengedhetetlenek bizonyos szint fölé jutáshoz.)

A megvalósítás magas színvonalú, le a kalappal az Aspyr előtt. Gyakorlatilag egy az egyben ültettek át egy nem kis sikerű játékot erre a platformra. Amennyiben Dell Axim X50v/X51v kéziszámítógéppel rendelkezünk, a hardveres 3D gyorsításnak köszönhetően a grafika is PC-s színvonalú marad, de azért szoftveresen sem csúnya. Az irányítás pofonegyszerű a kurzorgombok és négy képernyőgomb használatával. Akiknek nem 9, hanem 5 irányú D-Paddal eláttott gépük van, sajnos nehezebb lesz a játék irányítása.

A játékot az említett Dell gépekre már 2005 decemberében kiadták, de a szoftveres gyorsítással rendelkező verzió csak 2006 április 19-től lett elérhető. A hivatalos gépigény szerint legalább 500Mhz-s, Windows Mobile 2003SE-t vagy 5.0-t futtató PDA szükséges a játék futtatásához, de szerencsére a fejlesztők a kevésbé szerencsésekre is gondoltak, s a grafika minőségét csökkentve kis trükközéssel még egy 400 Mhz-es, "őskövület számba menő" Dell Axim X3i-n is tökéletesen élvezhető a játék. A trükközés a következő volt: a CAB fájl átírása hogy sima 2003-ra is feltelepüljön a játék, az Nyditot program a fektetett módhoz, valamint egy "kis" processzortuning 530Mhz-re. :)

Egy nagyszerű játékot tarthatunk kezünkben, melynek negatívumaként egyedül hardverigényét és nehézkes telepítését (körülbelül 60Mb ActiveSync-en keresztül) említhetem meg.

(* a screenshotok az X50v/X51v-s, hardveresen 3D gyorsított változatból valóak. A játék tesztjét pedig köszönjük Králik Barnabásnak!)

Linkek a játékokhoz:

Bust'em 2 - http://www.dig-concepts.com/ - 6.99 USD 
Enslave - http://www.pocketmoregames.com/enslave.htm - 19.95 USD
The Travel Collection - http://www.pocketadventures.com/travel.asp - 9.95 USD Add-Venture - http://www.qsoftz.com/ - 24.00 USD
Wolfensteain 3D - http://pocketinsanity.sourceforge.net/content/view/25/38/ - ingyenes
StuntCar Extreme - http://www.stuntcarextreme.com/ - 19.95 USD
Worms World Party - http://www.handmark.com/products/detail.php?id=335 - 24.99 USD
Snails - http://www.snailsgame.com - 1800 Ft + ÁFA (2160 Ft)
Warring Nations - http://www.warringnations.com/ -14.95 USD

Forrás: pdamania.hu

 
Kérdés:

Mennyibe kerül a legolcsóbb remarketed pda anotebookgyor.hu-nál (nettó áron)?

1.       9000ft
2.       19000ft
3.       29000ft
4.       49000ft


A válaszokat a  jatek@kisalfold.hu címre várjuk, szeptember 12-ig. A levélben tüntesse fel postacímét és telefonszámát is!
 

A JÁTÉK TÁMOGATÓJA

NotebookGyőr
9022 Győr, Jókai út 13-17.,  96/418-171
http://www.notebookgyor.hu/

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét feljelentik Duray Miklóst

Ismét feljelenti Duray Miklóst a szlovák kormánykoalícióhoz tartozó Szlovák Nemzeti Párt (SNS),… Tovább olvasom