Kisalföld logö

2017. 11. 17. péntek - Hortenzia, Gergő 5°C | 7°C Még több cikk.

Itthon is támogatná az állam, ha új autót veszünk?

Állami személygépkocsi-vásárlási támogatásokat vezethetnek be Magyarországon, akár már a következő hónapban - értesült a Napi Online. Szlovákiában a napokban indult el a támogatási rendszer.

Európában immár több államában él a vásárlásösztönző program, amelynek hatékonyságát jól mutatja, hogy Németországban az utóbbi időben már az eladások 20 százalék fölötti bővülését eredményezte - mondta el Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz), elnöke a Napi-nak. Egyebek mellett Olasz-, Francia-, és Spanyolországban, de Ausztriában és Romániában is az állam segíti az öreg, átlagosan 10 éves autók helyett újat vásárló fogyasztókat.

A napokban pedig Szlovákiában is elindult a támogatási rendszer, 2000 eurót adnak az új autót vásárlónak. >>

A Gémosz, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Magyar Lízingszövetség már januárban letett a kormány asztalára egy, az autóvásárlásokat támogató javaslatcsomagot, ám akkor a hatalmas kereskedői kedvezményekre való hivatkozással az indítványt még nem támogatta a kabinet - közölte Gablini Gábor.

Aki kapja...
Aki kapja...

Az azóta az adóbevételek apadásában is megmutatkozó forgalomcsökkenés után azonban nem lenne meglepő, ha már a második negyedév elején konkrét vásárlásösztönzési intézkedést vezetne be az állam - fogalmazott a Gémosz elnöke. Március végére ugyanis várhatóan elfogynak az olcsóbb, 240-250 forintos euróért importárt készletek a raktárról, ami az akciók végét, és akár kétszámjegyű százalékos áremelkedést is eredményezhet.

Magyarországnak persze nincsenek olyan lehetőségei az anyagi támogatásra, mint Németországnak, ám a szakma és a kormányzat együttesen körülbelül 1500 euróval azért be tudna szállni egy-egy autócserébe Gablini szerint. A dotáció jelenlegi árfolyamon úgy 450 ezer forintos kedvezményt jelentene minden egyes vásárlás esetében.

További részletek és adatok >>

A Napi Online szerette volna megtudni a Pénzügyminisztérium álláspontját is, de a tárca eddig nem kommentálta az értesülést.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. elemér 2009. március 15. 13:21
    „Küldhettek egy emilt a Tatának hogy Győrben akarjátok gyártani a Nanot. Feliratkozhattok a listára, mert az Audi nemsokára becsukhat.

    http://www.tatamotors.com/index.php”
  • 35. elemér 2009. március 15. 10:59
    „Forradalmi az hogy ide nemkell gyár és helybelileg lehet késziteni rendelésre. Révfaluban vagy Nádorvárosban és bárhol egy garázsban. Ezt nemkell támogatni, és Tatával bajosan tudnak versenyezni a gyárak.”
  • 34. elemér 2009. március 15. 07:41
    „Amit Tata csinállt az forradalmi az autóiparban. Egyszerüen van a kocsi tervezve és nincs benne semmi felesleges. Legtöbb alkatrész viszont a német és Eu.-ban gyártott kocsikban van, ezért is drágábbak és nem versenyképessek a világpiacon. Ford volt az elsö a világon aki ezt felismerte és kezdte gyártani a kocsikat egyszerüen szallagrendszerben. Autógyárak tönkremehetnek igaz, de mindig lesznek az USA-ban, mert az amcsik rugalmassak és ujitanak. Igazi gazdasági ereje az amcsiknak ebben rejlik.”
  • 33. Imcsi 2009. március 14. 22:31
    „Na, akkor a TATA miatt megy csődbe az összes amcsi autógyár!?”
  • 32. elemér 2009. március 14. 00:00
    „Az lehet, de a piacot nem te irányitod. Tata amit csinállt az forradalmi, és minden autógyár ezt majmolja, nem az Audit. Olcsó gazdaságos kocsiknak van jövöje a világpiacon. Egy drága kocsi nem jelenti hogy az jó. Gyakran az csak drága szar.”
  • 31. patriot 2009. március 13. 21:02
    „elemér!

    patent,cipzár,tépőzár meg a bánatos fa..om nincs ez a csoda járgányon?
    Akkor sem kellene ilyen az autó ha ajándékba adnák a tescoba a gazdaságos kutyakonzerv mellé!”
  • 30. elemér 2009. március 13. 20:05
    „Fogyasztása 4.55 liter benzin 100 kilométerenként a városban és 3.85 litert országuton. Ez nem valami jó fogyasztás, hmm...;)) Max sebesség pedig 125 km. ami szintén rossz. Tata nem állitja hogy ez valami forradalmi, de a szakértőlk elég elvannak vele ragadtatva. Több mint 34 patent van rajt a sebváltótol a motorig és Tata még ujit. Ezt a kocsit majd veszik és nem kell neki reklám.

    Helybelileg gyártják ezt majd mindenhol és nem szállitanak sehova alkatrészt mert nincs rá szükség. Motorcsere pedig egyszerü lessz és olcsó.”
  • 29. Imcsi 2009. március 13. 16:42
    „"Az apróság mozgatását egy alumíniumból készült, 0,6 literes, kéthengeres motorra bízták, ami a maga 33 lóerejével legfeljebb 100 km/órára tudja gyorsítani a Nanót
    Ha nem is túl gyors, legalább takarékos a motorocska, a Tata szerint öt liter benzint kér 100 kilométerenként"
    Olcsó húsnak híg a leve, vagyis sok a fogyasztása!”
  • 28. elemér 2009. március 13. 14:50
    „Tata Nano-Max sebesség, 120 km (4 sebesség synchromesh with overdrive in 4th)”
  • 27. Imcsi 2009. március 13. 13:53
    „"14. Jancsi80: azzal meg jó ha tisztába van mindenki /főleg kedves janika25/, hogy az elmúlt években az óriási árverseny miatt jó ha 2% maradt egy 3-4m FT-os kocsin"
    Azért meg ne esküdjél rá! Mert aki egy kicsit jobban megszorongatta a kereskedőt, az pár százezer Ft-os kedvezményt ki tudott harcolni magának! A bankjutalékról meg ne is beszéljünk: kp-ért közel 10%-kal drágább volt az autó!”
  • 26. elemér 2009. március 13. 03:17
    „A világ legolcsóbb autója amit én már egyszer leforditottam, mikor Mo.-n még csak keverték a szezont és a fazont. Tata egy francia szabadalmat vett meg a süritett levegős motorra.

    http://www.origo.hu/auto/20080110-tata-nano.html

    Legnagyob olaj és szén tartalék a világon É. Amerikában van, Kanada és USA.”
  • 25. elemér 2009. március 12. 22:42
    „Benzinmotorok addig lesznek a forgalomban ameddig az megéri. Mikor nagyban gyártják azt ami ma drága, akkor már az nem éri meg. Tata gyárt egy autot ami megéri. Ára verhetetlen, fogyasztása jó, viszonylag gyors és nem szennyez. Ezzel aztán bajosan tudnak versenyezni 571,172 Forint. Ezt már egyszer leforditottam, mert magyarul itt egyesek csak szokás szerint fosták a szót. Ajánlom a Google fordittót.

    http://www.engadget.com/2007/12/29/tata-motors-2-500-1-lakh-car-gets-detailed/

    Kőolaj készletünk (shale oil) meg szén is nekünk (USA) van a legtöbb a világon. Bőven elég lessz az 100 évig. Olajat szénböl is lehet előállitani. Németek is ezt tették kinjukban a háboru alatt. Azóta ez simábban megy.”
  • 24. zotya975 2009. március 12. 20:33
    „450 ezer forintos árkedvezményt adnak az új autó vásárlásakor? Tök jó kábé ennyit ér a jelenlegi kocsim az új gumikkal, most aztán biztos futok új autót venni!”
  • 23. Judytka 2009. március 12. 20:03
    „Én is szeretnék új autót.. :)”
  • 22. Totyis 2009. március 12. 19:44
    „Az országot raknátok inkább rendbe SZARHÁZI KOMMUNISTÁK!!!!”
  • 21. Primax 2009. március 12. 19:44
    „elemér #11-nek
    Maradjunk csak annyiban, hogy a benzinmotorok még cca. 50-80 évig vidáman forgalomban lesznek.
    Addigra "elfogy" a kőolaj, bár a tengerek alatt - állítólag - még óriási készletek vannak.
    Ha meg elfogy, jön a szintetikus üzemanyag, a "műbenzin", ezt egyelőre horror drágán tudják csak előállítani.
    Többszáz év múlva lesznek majd csak többségben pl. az elektromos, hidrogénhajtású, vagy üzemanyagcellás járgányok.”
  • 20. ftc70 2009. március 12. 18:47
    „Van az új autókon annyi haszon,hogy könnyen elengedik,vagy levonják az a lóvét!nem véletlenül ollcsobb máshol az autó!”
  • 19. k 2009. március 12. 18:21
    „Az állam itthon is támogatja az új autó vásárlást. :)
    Lásd: Veres János és az új Audi A6
    http://www.automenedzser.hu/premium/20090226_veres_janos_audi_a6.aspx”
  • 18. metermester 2009. március 12. 17:39
    „és ki fog venni uj autot. akiket az autógyártok már ebocsátottak....ennyi...”
  • 17. miracle 2009. március 12. 16:57
    „Támogassák olyasmi megvásárlását, amit mindenki megvásáról. Miért pont az autó? Az én adómból ne támogassanak bizonyos csoportokat csak. Nem érdekel, hogy az autógyártók túlvállalták magukat. Nem kell ennyi kocsit gyártani, mert nincs ennyire igény és kész. Mint látható minden 2., 3. kocsit csak azért adták el, mert 0%-ra, meg hitelre el lehetett hozni.
    Aztán meg miért csak a cserét? Akinek nincs az csessze meg? Akinek van, annak adunk megint?”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hét deci pálinkát ivott meg két diák tanítás előtt

Részegen ment iskolába kedden reggel két diák Egerváron. A 15 éves lányt és 14 éves fiú társát mentő… Tovább olvasom