Kisalföld logö

2018. 02. 22. csütörtök - Gerzson -2°C | 3°C Még több cikk.

Így vásárolunk mi - az interneten

Az interneten vásárolók köre 2001-ben a megelőző évhez képest 40 százalékkal 75 ezerre bővült, az elkövetkező években pedig ennél még dinamikusabb növekedés várható. Mit és hogyan vásárolunk online?
Az interneten vásárolók köre 2001-ben a megelőző évhez képest 40 százalékkal 75 ezerre bővült, az elkövetkező években pedig ennél még dinamikusabb növekedés várható - állítja a Netsurvey Internetkutató Intézet 25 ezer fő megkérdezésével 2002. első negyedévében készült felmérése alapján.

Bokker Sándor, az intézet ügyvezető igazgatója a kutatásról tartott szerdai, budapesti sajtótájékoztatón elmondta: az internethez hozzáférők öt százaléka vásárolt már elektronikus úton, átlagosan 7.300-7.700 forint értékben. A szakember becslése szerint az elkövetkező években 200-250 ezren terveznek vásárlást a világhálón keresztül.

A GKI korábban közölt adatai szerint az on-line kiskereskedelem árbevétele 2001-ben 5,4 milliárd forint volt, ami ötszöröse az előző évinek. A gazdaságkutató társaság 2002-re az előző évi érték duplájára számít. Bokker Sándor kifejtette, hogy az interneten leggyakrabban vásárlók a 18-29 évesek közül kerülnek ki, ehhez a korcsoporthoz kötődik a vásárlások 37 százaléka.

Nem szerint a férfiak a jellemzőbb on-linevevők, a női vásárlások csupán 30 százalékot tesznek ki. - A világhálón keresztül lebonyolított vásárlások mintegy 90 százalékát a fővárosból és a nagyobb településekről kezdeményezik, a kisebb községekben élők csupán 10 százalékkal részesülnek az on-line kiskereskedelemből - mutatott rá a szakember. Vélekedése alapján az elkövetkező egy-két évben még biztosan főként a 18-29 éves korcsoportból, azon belül is a férfiakból kerülnek ki az új on-line vásárlók, ám 2004-2005-től várhatóan egyre inkább a nagyobb városok lakóiról a kisebb községekben élőkre helyeződik át a hangsúly.

- Amíg az internetes vásárlók jelentősebb részét, mintegy negyedét jelenleg a vállalkozók, azok vezetői, illetve a szellemi tevékenységet végzők adják, addig a vásárlást tervezők főleg tanulók - mutatott rá az ügyvezető igazgató. A kutatás adataiból kiderül, hogy a legtöbben, mintegy 40 ezren vettek már interneten könyvet, de 10 ezernél többen szereztek be számítógépes eszközt, ételt vagy szórakoztató elektronikai készüléket.

A vevők 46 százaléka 3-10 ezer forint közötti értékben választ terméket, az ennél olcsóbban, illetve a drágábban vásárlók aránya körülbelül azonos. A fizetés módjára legelterjedtebb az utánvét, ezt a módot vásárlók 75 százaléka preferálja. Átutalással az on-line-vevők mintegy 15 százaléka fizet.

A Netsurvey felmérésében kitér a termékek beszerzése előtti tájékozódás forrásaira is. A legtöbben könyvről és CD-ről szereznek be információt, utána az utazás, majd a banki, pénzügyi szolgáltatás, az autó, lakás és az ingatlan következik. Információk szerzéséhez a legismertebb magyar kereső az Altavizsla, megelőzve az Origót és az Indexet.

A on-line vásárlásokat leginkább visszatartó tényezőként a kutatást végző intézet az internet iránti bizalmat tartja, ami a válaszadók egyharmadát riasztja el az elektronikus kereskedelemtől. Az emberek 5-5 százalékánál az újító kedv, és az internethez való hozzáférés lehetősége hiányzik.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kevés volt a piacon a gyümölcs

Közepes felhozatal és érdeklődés jellemezte szombaton a győri Dunakapu téri piacot. Összességében… Tovább olvasom