Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Időrabló e-mailek

A Nyugat Ontarioi egyetem legújabb kutatása szerint az email-küldés a vállalatoknak évi több millió dollárjába kerül. A felmérés eredményei szerint az e-mailezés egyre több időt vesz el a dolgozók értékes munkaidejéből.
"Az elektronikus levelezés egész egyszerűen a produktivitás csökkentésére szolgáló eszköz a munkahelyeken. Az emberek szeretik, hogy fontos információkat küldhetnek gyorsan és könnyen egymásnak a munkájukkal kapcsolatban, de sajnos ez a tevékenységük számtalan kevésbé fontos levél küldözgetésével is párosul." - állítja Cavanagh.

Néhány jó tanács e-mailezőknek:

- Használjuk ki minél jobban az intranet nyújtotta lehetőségeket a napi szervezeti és munkahelyi feladatok elvégzése során!
- Tanácsoljuk a kereskedőknek és a szolgáltatóknak, hogy ne küldjenek promóciós leveleket!
- Mindig válaszoljunk közvetlenül a feladónak, ne használjuk a "válasz mindenkinek" opciót!
- Csak nagyon kivételes esetben várjunk 24 óránál többet a válasszal!
- Ne küldjünk fölösleges üzeneteket!

Az emberek a szabadidejükben is e-maileznek, ha máskor nem, otthonról. A dolgozók tehát nemcsak munkaidejüket, de szabadidejük egy részét is ezzel töltik, ezért különösen nehéz megtalálni az egyensúlyt a munkastílus és a szabadidő között. Ez rengeteg pluszköltséget is jelent mind a munkáltatónak, mind az alkalmazottaknak.

Észak-Amerika egész területéről 57 vezető beosztású személyt valamint hivatali dolgozót kérdeztek meg ebben a témában, és a kutatók 70 százalékuktól azt a választ kapták, hogy az elmúlt két év során közel egy órával nőtt meg az az idejük, amelyet naponta e-mailezésre szánnak.

"Ez egyáltalán nem meglepő - mondja Cavanagh. - A napi email-mennyiség átlagosan 36-ról 48-ra emelkedett, és többségük más dolgozóktól és nem az ügyfelektől származik. Ráadásul a dolgozóknak csak alig 17 százaléka tud még ugyanazon a napon válaszolni is rájuk.

A legtöbben azt az árat is elfogadhatónak tartják, amit erre a tevékenységre áldozniuk kell. Az e-mailezéssel ugyanis ki lehet tolni a munkahetet, illetve ki lehet tölteni a munkaidőben keletkező űröket is: válaszolni lehet az elektronikus levélre, miközben pl. telefonálunk vagy értekezleten ülünk, és akkor is kapcsolatban tudunk maradni a céggel, ha éppen vakációzunk.

A legtöbb kifogás a "másolatot kap" és a "válasz mindenkinek" funkció ellen merült fel. A megkérdezettek szerint ezeknek a funkcióknak a gyakori használatával ellenőrizhetetlenné válik nemcsak levelek további útja, hanem azok mennyisége is.

"Ha összegezni akarjuk a munkahelyi e-mailezéssel kapcsolatos megállapításainkat, akkor elmondhatjuk, hogy az emberek többsége visszaél azzal a privilégiummal, hogy kopogtathat az ajtónkon az e-mail segítségével" - állítja Cavanagh. A jó hír talán csak az, hogy az elektronikus levelezés költségmegtakarító eszközzé is válhat, ha megfelelő módon vonjuk be a napi munkába. Akkor talán még aznap tudunk válaszolni a levelekre, nem kell további órákat töltenünk vele szabadidőnkben, és nyugodtan vakációzhatunk majd.

AZ INFOTECH ROVAT TOVÁBBI CIKKEI >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagy port kavart az R-Port

A „Táncvarázs 2002” gálán az R-Port együttes szórakoztatta a közönséget. A fellépés és a… Tovább olvasom