Kisalföld logö

2017. 06. 27. kedd - László 19°C | 30°C Még több cikk.

Hol van jelenleg Győrött az északi elkerülőút?

A város közepén! Déli irányból érkezik az új szabadhegyi dombra. Áthalad a luxuskörforgalmon, és bekígyózik a szűk Fehérvári úttal határolt lakóterületre. Kénytelen haladni a lassan rozogává váló Fehérvári híd merész kanyarulatán, majd belső városi úton ér az Árkád építési területe mellé. Itt érinti a „barokk” belvárost, rámegy a ’70-es években épített vasbeton hídra, és a 14-es számú fő közlekedési úton halad tovább családi házas, kertes lakóterületen keresztül. Ezen az útvonalon dübörög most az egész Szigetköz, Bácsa, az Ergényi-lakótelep, Kisbajcs, Nagybajcs, Szőgye, Vének minden közúti forgalma. Itt zúdul Szlovákia felé a kamionos teherforgalom, jelenleg még a komáromi híd teherforgalmának egy része is. A nehéz közlekedési helyzet kialakulásának felvetése nem először kerül elő. Már 1994 őszén a „Víziváros” ügyében tartott lakossági fórumon sokan reagáltak a tárgyalást vezető városi tisztviselő kérdésére, mely szóról szóra így hangzott: „Akarják-e a révfalusiak, hogy városrészükben végre történjék valami?” Ilyen kérdésre természetes, hogy igennel kellett válaszolni, de a hozzászólók kifejtették az azóta ténylegesen bekövetkezett közlekedési nehézségeket is. Már akkor megemlítették: a korábbi városrendezési elképzelések is tartalmaztak olyan gondolatot, hogy a tanulóvárostól keletre eső területen a forgalmat új nyomvonalon és új hídon kell a város szélére vezetni. Azóta más, nálunk kisebb városok már fel is avatták elkerülőútjaikat, de nálunk egy lépés sem történt.

A felvetésekre évtizedes csend következett, melyet a Fehérvári úton lakók felszólalása mozgatott meg. A révfalusi oldalon csak az történt, hogy a jól működő építési vállalkozás megkezdte a Víziváros építését, csatlakozóutat is épített (Új Bácsai út) és tovább növelte a 14-es fő közlekedési út amúgy is nagy forgalmát. A csatlakozó lámpás csomópont létesítéséhez szabálytalan helyzete miatt szabvány alóli felmentést is kellett kérni. E helyen is tisztelettel felkérjük az illetékeseket, a közlekedést tervező szakembereket annak felismerésére, hogy közlekedési szempontból Győr városában jelenleg a legfontosabb az északi elkerülőút megépítése. Rossz rágondolni, mi lenne például a Fehérvári híd tönkremenetele esetén. Bedugulna a teljes észak–dél irányú forgalom, maradna a kelet–nyugati forgalmi lehetőség, melyet a folyók, a Szent István út, a vasutak határoznak meg régi idők óta. Ez az intézkedés nem tűr halasztást! Ha már mozgolódásunkra az új rendezési terv is említést tesz róla (bár megoldást nem ad), itt nagyon sürgős lépésekre van szükség.
Mind Révfalu, mind Jancsifalu megérdemli azt, hogy városrendezésünk helyrehozza azt a hibát, mely a kellően át nem gondolt fejlesztés során keletkezett. De a múltja és földrajzi helyzete miatt rangos Győr városának, „esetleg régióközpontnak” is kijár az, hogy városszerkezete, forgalomszervezése ne tartalmazzon ilyen, már messziről virító elemi hibát.
Véleményünk szerint a mindenkori városvezetésnek nagy súlyt kell helyeznie a feladatok megvalósítási sorrendjére, ahol jelenleg az első helyen az északi elkerülőút elkészítésének kötelezettsége áll.
A helybeli lakosok az érintkezési felület szűkös volta miatt ezúton kérik fel képviselőiket is a sürgős intézkedésre. Induljon meg végre a tervezési, beruházás-előkészítési és talán valamiféle pályázati tevékenység is! Mindehhez jó munkát kívánunk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Májusi letölthető sudoku!

Folytatódik Sárdi Tibornak, az "Ész Ász Top 100" játék győztesének új logikai játéka a sudoku.… Tovább olvasom