Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

Hol panaszkodhatunk a bankokra?

Első menetben ahhoz a pénzügyi szervezethez forduljon, amelynek szolgáltatását, eljárását kifogásolja.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (pszaf.hu) honlapján található összefoglaló szerint az ügyfél a panaszával mindenekelőtt ahhoz a pénzügyi szervezethez forduljon, amelynek szolgáltatását, eljárását kifogásolja.

A panaszt célszerű írásban benyújtani, de számos pénzügyi szervezet biztosítja a lehetőséget, hogy az ügyfél az ügyfélszolgálatán szóban terjessze elő kifogását, amelyet az ügyfélszolgálat munkatársai foglalnak írásba.

Igény és sérelem

PSZÁF

A felügyelet a szerződések megkötésével és teljesítésével kapcsolatos egyedi jogvitákba nem avatkozik be, feladata azonban az ügyfelek érdekeinek védelme, ezért megfelelő tájékoztatáskor és indokolt esetben megteszi a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a pénzügyi piacok biztonságosan működjenek, ill. a pénzügyi szervezetek ügyfeleikkel szemben korrekt és jogkövető magatartást tanúsítsanak.
Panaszában minél pontosabban meg kell jelölni azokat a dokumentumokat, közléseket, információkat, amelyek alapján az ügyfél szerint a pénzügyi szervezetnek el kellene járnia, és ezeket lehetőleg mellékelni kell a panaszhoz. Meg kell jelölni a panaszban azt is, hogy milyen igényt támaszt a pénzügyi szervezettel szemben. A pénzügyi szervezet a panasz elutasítását köteles indokolással ellátva írásba foglalni és annak egy példányát az ügyfélnek átadni vagy tizenöt napon belül megküldeni.

Harminc napon belül

Ha az ügyfél panaszával közvetlenül a felügyelethez fordul, bejelentését kivizsgálás végett ugyancsak az érintett pénzügyi szervezethez továbbítják, amely köteles a bejelentésben foglaltakat érdemben kivizsgálni, és az ügyfelet a vizsgálat eredményéről harminc napon belül tájékoztatni.

Békéltető testület előtt

Ha a pénzügyi szervezet a panaszt elutasítja, az ügyfélnek lehetősége van arra, hogy panaszával a bírósági eljárást megelőzően békéltető testülethez forduljon, amely egyszerű, olcsó és közvetlen eljárása keretében megkísérli, hogy egyezséget hozzon létre az ügyfél és a pénzügyi szervezet között, ennek hiányában pedig határozzon a vitában. A békéltető testület határozata csak akkor kötelezi a pénzügyi szervezetet, ha annak alávetette magát – olvasható a felügyelet honlapján.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Olaszország a második számú küldőország lett

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján 2004-ben az olasz turisták által… Tovább olvasom