Kisalföld logö

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 19°C Még több cikk.

Hoffmann: a jövő tanévben elindulhat a pedagógus életpályamodell

A tervek szerint a következő tanévben kidolgozzák és elindulhat a pedagógus életpályamodell - mondta Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón. Várhatóan csökken majd a tananyag mennyisége is.

Kiemelte: az a cél, hogy kiszámíthatóvá és biztonságosabbá tegyék a pedagógusok életkörülményeit, munkalehetőségeit. Garantálni kell, hogy a pedagógusok bére minél előbb elérje, illetve meg is haladja az értelmiségi átlagbért - fűzte hozzá.

Mindez ki fog egészülni a pályára való alkalmasság vizsgálatával, illetve a pedagógus-továbbképzési rendszer erősítésével. Emellett a tervek között szerepel egy külső, objektív értékelőrendszer elindítása is - jelezte a kereszténydemokrata politikus. Európában egyedülálló módon ugyanis Magyarországon úgy működik az oktatás, hogy intézményesen a pedagógusok munkáját szakmai alapon senki nem ellenőrzi - jegyezte meg.

Hoffmann Rózsa kitért arra, hogy a nevelőmunka erősítése érdekében támogatják az osztályfőnöki munkát, és megteremtik a lehetőséget arra, hogy a klasszikus nevelési színtereket visszahozzák és erősítsék az iskolákban. Példaként a délutáni foglalkozásokat, a szakköröket, a szünidei táborokat, a kirándulásokat említette.

Beszélt arról is, hogy csökkenteni szeretnék a tananyag mennyiségét. "A nemzeti alaptantervben ismét lesz tartalom", annyi, ami lehetővé teszi, hogy az ismeretszerzés és kompetenciafejlesztése párhuzamosan megvalósítható legyen - fejtette ki az államtitkár. Ez azonban csak úgy oldható meg - folytatta -, ha a tartalmat csökkentik, a kompetenciafejlesztéshez ugyanis időre, gyakorlásra van szükség. Szakítani kell néhány olyan ismeretanyag oktatásával, amelyet évtizedek óta megszoktak az iskolák - közölte.

Ezzel párhuzamosan differenciálnák az iskolák profilját. A humán-, illetve a reálprofilt erősíteni kívánják, s lehetővé teszik ismét tagozatok működését, ami bizonyos specializációt jelent. Ezt különösen a természettudományos oktatás színvonalának erősítése miatt fontos - hangsúlyozta, hozzátéve: itt vészhelyzet van.

Emellett egy-egy iskolatípusra kötelezően választhatóan két-három kerettantervet dolgoznak ki.

Hoffmann Rózsa úgy fogalmazott: vissza szeretnének nyúlni azokhoz a hagyományokhoz, amelyek eredményeként a magyar oktatás erős volt. Attól senkinek nem kell tartania, hogy megint valamilyen gyökeres változás kezdődik, amikor esetleg a politikusok voluntarista módon rá akarnak kényszeríteni valamilyen ideológiát az oktatásügy szereplőire.

Az oktatási rendszer csak úgy változtatható, ha az oktatásügy legfontosabb aktív szereplői, a pedagógusok támogatják - mondta az oktatási államtitkár.

Olvasóink írták

  • 3. load 2010. augusztus 27. 20:11
    „2. homokvihar
    És mi lesz azokkal a pedagógusokkal, akiket a jelenlegi kormány alatt tesznek lapátra?
    http://www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/1200-tanari-allas-szunik-meg-az-uj-tanevben-325786”
  • 2. homokvihar 2010. augusztus 26. 21:50
    „És mi lesz azokkal a pedagógusokkal,akiket az előző kormányzat alatt lapátra tettek?
    Őket ki fogja kárpótolni, és miért nem szavatolják a visszatérés lehetőségét?”
  • 1. janika 2010. augusztus 26. 17:56
    „Ezt mind egyedül találta ki? No és pénz marad a "papzsák" tömés után az állami és önkormányzati pedagógusoknak?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Jobbik a taxisokért

Staudt Gábor, a Jobbik főpolgármester-jelöltje megválasztása esetén a közösségi közlekedés… Tovább olvasom