Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Hétfőn üzemkezdettől folytatódik a vasutassztrájk

A VDSZSZ hétfőtől újra sztrájkot hirdet: 0 és 6 óra között határozatlan ideig tart az úgynevezett gördülő sztrájk.

A legtöbb busztársaság elfogadja a vonatbérletet

A vasutassztrájk ideje alatt a busztársaságok a munkabeszüntetés által érintett területeken járataikon elfogadják a MÁV-START Zrt. által kibocsátott vasúti bérleteket - tájékoztatta a MÁV-START Zrt. szóvivője vasárnap az MTI-t. Sigulinszki Tibor közlése szerint a sztrájk ideje alatt érvényes vasúti bérleteket, illetve a MÁV arcképes igazolványokat, a MÁV-START által kibocsátott START klubkártyákat a busztársaságok elfogadják.

A Volán-társaságok járatai a vasúti bérlettel megegyező viszonylatban vehetők igénybe. A vasúti bérletekkel igénybe vehető járatok listája elérhető a www.mav-start.hu honlapon.

A sztrájk időtartama alatt belföldön, a munkabeszüntetés által érintett vonalainkon közlekedő InterCity vonatok helyjegy és pótjegy megváltása nélkül vehetők igénybe, továbbá amennyiben az utasok a sztrájk idején a fizetett menetdíjat, IC/IP pótjegy árát kezelési költség levonása nélkül visszatérítik a pénztárakban és szintén visszaváltják a nemzetközi menetjegyek árát és a helybiztosítási díjat - közölte a MÁV.

Sigulinszki Tibor közölte, a MÁV-START Zrt. folyamatosan tájékoztatja majd az utasokat az aktuális közlekedési helyzetről, járatkimaradásokról és az egyéb utazási lehetőségekről, továbbá megerősített telefonos ügyfélszolgálatot tartanak fent a 06/40-4949-49-es telefonszámon.

Hétfőn üzemkezdettől folytatódik a vasutassztrájk

Az üzemkezdet időpontja területenként eltérő, 0 és 6 óra között lehet, e szerint a határozatlan ideig tartó, úgynevezett gördülő sztrájk eltérő időpontokban kezdődhet. A munkabeszüntetéssel a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatos kormányzati tervek és az ezzel járó elbocsátások ellen tiltakoznak - mondta sajtótájékoztatóján a szakszervezeti vezető.

Korainak és elhamarkodottnak nevezte a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) sztrájkját Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter az MTI-nek vasárnap adott nyilatkozatában. Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke vasárnap jelentette be, hogy hétfőn üzemkezdettől folytatódik a vasutassztrájk.

Az üzemkezdet időpontja területenként eltérő, 0 és 6 óra között lehet, e szerint a határozatlan ideig tartó, úgynevezett gördülő sztrájk eltérő időpontokban kezdődhet. Hónig Péter az MTI-nek nyilatkozva elmondta: a tárgyalások folyamatban vannak, legközelebb október 20-án egyeztetnek a vasutas érdekképviseletekkel. Hangsúlyozta: van még idő vitatkozni a vasút átalakításáról, a döntések nem születtek meg a menetrendről, vannak még nyitott kérdések.

A szakszervezeteknek szombaton megküldték a menetrendi javaslatot, amely még munkaanyag, október 31-éig kell eldönteni, hol legyen vasúti közszolgáltatás.
Gaskó István utalt arra, hogy a sztrájkbizottság vasárnap értékelte a helyzetet, és döntött a folytatás időpontjáról.

A VDSZSZ elnöke kitért arra, hogy szombaton 18 óra után a MÁV-tól elektronikusan megkapták a jövő évi menetrend tervezetet, amelyhez mellékelték a felszámolandó vonalakat is, eszerint 30 vonalon szűnik meg a személyszállítás a decemberben életbe lépő menetrendben.

Paródiának nevezte, ahogyan a vasútvonalak bezárását kezeli a szaktárca. Tapasztalatuk szerint ahol a "pártember" erősen "odacsapott az asztalra", ott nincs vonalbezárás.

A VDSZSZ visszautasítja, hogy "bratyi módon" döntsenek a vasutasok tízezreit, az utasok százezreit érintő vasúti közlekedésről - mondta Gaskó István.

Utalt arra, hogy az autóbusz-közlekedésben is 4,5 milliárd forinttal kevesebb állami költségtérítést akar a kormány adni jövőre, ami 20-30 százalékos kapacitáscsökkenést jelenthet a Volán-társaságoknál. A vasútnál a 40 milliárd forint megvonás, a vonalbezárások a vasutas-munkahelyeket is veszélyeztetik. A pályavasútnál mintegy 5.000 dolgozót - többségében forgalmi szolgálattevőket, váltókezelőket, kocsirendezőket érint a leépítés, de MÁV-csoportszinten ez akár tízezer is lehet.

A szakszervezet számítása szerint a 30 vasúti vonal bezárása megközelítően 1 milliárd forint, vagy még annyit megtakarítást sem jelent, ebből a 40 milliárd forint megvonást nem lehet megoldani, így további megszorítások, elbocsátások várhatók a vasútnál.

Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke sajtótájékoztatón bejelenti, hogy október 19-től üzemkezdettől folytatódik a vasutassztrájk. Az üzemkezdet időpontja területenk
Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke sajtótájékoztatón bejelenti, hogy október 19-től üzemkezdettől folytatódik a vasutassztrájk. Az üzemkezdet időpontja területenként eltérő, 0 és 6 óra között lehet, e szerint a határozatlan ideig tartó, úgynevezett gördülő sztrájk eltérő időpontokban kezdődhet. A munkabeszüntetéssel a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatos kormányzati tervek és az ezzel járó elbocsátások ellen tiltakoznak. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke szerint a közlekedési minisztériumban azok az emberek, akik a közösségi közlekedés átalakításával foglalkoznak, nem értenek hozzá, politikai hiúságból vállalták el a posztot, nem törődnek a következményekkel. Az ígéreteiket nem tartják be, a vasút átalakítása előtt érdemi tárgyalásokat nem folytattak a szakszervezettel.

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szombaton azt közölte az MTI-vel, hogy a jövő évi közszolgáltatási szerződésben foglalt megrendelés alapján az érdekképviselet által vélelmezett háromezer kilométert mintegy kétszeresen meghaladó mértékű hálózaton indul vasúti személyszállítás. Az ebből a megrendelésből kimaradó települések pedig autóbuszos szállítással, a jelenleginél magasabb színvonalon lesznek elérhetők - tették hozzá. Közölték azt is, hogy a rendelés nélküli szárnyvonalakon igény esetén tovább folytatódhat a teherforgalom és helyi vállalkozásban akár a személyszállítás is.

A közlekedési tárca úgy ítéli meg, hogy sztrájk helyett célszerű lenne a tárgyalásokat az előre meghatározott rend szerint tovább folytatni.

A kormányzati oldal október 20-án visszavárja a tárgyalóasztal mellé a VDSZSZ képviselőt is, és reméli, hogy a szakszervezet eláll a hibás okkal vagy hamis ürüggyel meghirdetett munkabeszüntetéstől - zárja közleményét a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium.

Kérdésre válaszolva Gaskó István a vasárnapi sajtótájékoztatón elmondta, hogy hétfőn kiszámíthatatlan lesz a vasúti közlekedés, ezért nem érdemes vonatot igénybe venniük az utasoknak, mivel a sztrájk alatt a vonatok nagy része nem fog közlekedni, amelyiket pedig elindítják, bizonytalan lesz, hogy meddig jut el.

A sztrájk támogatottságára vonatkozó kérdésre Gaskó István közölte: a forgalmi szolgálatban lévők 80 százaléka, a VDSZSZ-hez tartozók teljes egészében sztrájkolni fognak. Elképzelhető, hogy a sztrájkban lesznek regionális különbségek, de összességében a vasúti közlekedésre nem lehet számítani, a tehervonatokat sem engedik majd tovább - hangsúlyozta Gaskó István.

Korábban - Hétfőtől újra sztrájkolnak a vasutasok

A pályavasúti dolgozók fokozott részvétele várható a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) által hétfőre meghirdetett sztrájkban - közölte az érdekképviselet szombaton az MTI-vel.

Közleményükben a munkabeszüntetésben várható fokozott részvételt azzal indokolják, hogy a MÁV menedzsmentjétől származó információjuk szerint mintegy ötezer pályavasúti dolgozó - többségében forgalmi szolgálattevők, váltókezelők és kocsirendezők - leépítésére készül a vasúttársaság.

A VDSZSZ szerint ez megerősíti a közlekedési tárca szakállamtitkárának korábbi nyilatkozatát. Csepi Lajos szerint - idézi a szakszervezet - "fel fog merülni a létszám bizonyos csökkentésének követelménye, de azt gondolom, hogy ezt a kényszert, ezt a kötelezettséget akkor is fel kell vállalni, ha tudjuk, hogy ez számos szociális problémával és egyéni gonddal jár".

Az érdekképviselet a közleményében ismét felhívta a figyelmet arra, hogy a jövő évi költségvetésben szereplő 40 milliárd forint elvonása a MÁV-tól vasutasok ezreinek elbocsátását is maga után vonja.

Korábban:

Hétfőn folytatódik a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) munkabeszüntetése - jelentette be Gaskó István, a szakszervezet  elnöke a sztrájkbizottság döntését pénteken sajtótájékoztatón.

Arról, hogy a sztrájk ténylegesen hány órakor kezdődjön, vasárnap dönt a testület. "A térben és időben is gördülő sztrájk térben valószínűleg országos, időben pedig egyelőre határozatlan idejű lesz" - mondta a szakszervezeti vezető.

Gaskó István hangsúlyozta: a szakszervezet arra kéri a helyi önkormányzatokat és a civil szervezeteket, hogy hétfő 10 órára szervezzenek demonstrációkat a vasútállomások épületei elé - ezzel is tiltakozva a kormány tervezett intézkedési ellen a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatban.

Kiemelte: a demonstráció és a sztrájk célja, hogy megmeneküljön a magyar vasút, mivel "ha most nem állítják le a vasútközlekedést, akkor valószínűleg a kormány állítja azt le örökre".

A VDSZSZ elnöke rámutatott: a kormány jövőre országosan mindössze háromezer kilométeren kívánja megrendelni a vasúti személyszállítást, így az intézkedésnek nem csak a mellékvonalak, hanem a fővonalak is áldozatul esnek, ami ellehetetleníti a vidéken élőket. Mindezért a vasutasok ezrein kívül további tízezrek válhatnak munkanélkülivé, ha képtelenek lesznek eljutni munkahelyeikre.

A szakszervezet és a MÁV közötti pénteki tárgyalásokkal kapcsolatban hangsúlyozta: a munkáltató nem fogadta el az idén április 30-án aláírt egyezséget az elégséges szolgáltatásokról annak ellenére, hogy a VDSZSZ erre hajlandó lett volna. Gaskó István úgy vélte, a munkáltató a szakszervezetre akarja hárítani a felelősséget a hétfőn kezdődő sztrájk miatti káoszért, pedig azért csak a MÁV felel.

Kérdésre válaszolva a VDSZSZ elnöke elmondta, hétfőn 10 órakor várhatóan már folyamatban lesz a gördülő sztrájk, így arra lehet következtetni, hogy az már korábban, a hajnali órákban elkezdődhet.

Olvasóink írták

65 hozzászólás
  • 65. gjozsi88 2009. október 20. 17:52
    „64 hez még annyit:
    Az elövárosi küzlekedésben kb 140 000 ember vesz részt naponta, ezt 43 000 vasutas biztosítja!!!!
    Óriási pazarlás!!!!!”
  • 64. gjozsi88 2009. október 19. 14:56
    „aky18!
    A teherfuvarozásba pumpált pénz igénye messze nem azonos a személyszállításra is fordított pályafenntartással! Addig amig az utasok maguk le-fel szállnak, az árut mozgatni, kezelni, nem ritkán raktározni is kell, amihez az elavult rendszereink messze nem elégségesek! Ha a piacon életben akar maradni, óriási többletet kell betenni, ami egyszerűen nincs!
    A MÁV egyébbként sosem hozott nyereséget egyben sem, mert elavult strukturában, a kapitalizmusban megszokottnál sokkal több munkással dolgoztat, amit nem engedtünk ésszerűsíteni!”
  • 63. gjozsi88 2009. október 19. 14:50
    „Kami45!
    Hát ez nem túl sok! <moderálva>”
  • 62. Eva- 2009. október 19. 08:34
    „http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineCikk.asp&ArticleID=1253785

    Az ország "többletét" gyorsan tönkre kell tenni.Ezért a sztrájk IS!”
  • 61. Csetneky 2009. október 18. 22:32
    „Ezzel a sztrájkkal az a legnagyobb baj, hogy azokkal szúrnak ki, akik nem tehetnek semmiről. Ugyanis ha a sínbohócok a kormányt, vagy a milliomos vezetőiket szívatnák, akkor teljes mértékben egyetértenék velük, mert a bajaikat ők okozták. Viszont így csak az utasokkal bánnak el, akiknek a munkájukat köszönhetik. Ez így ebben a formában egy nagy marhaság, ami ráadásul sok kárt is okoz. Mintha a kormány nem okozna eleget! Az előző hozzászólásokból össze lehet állítani a megoldást! Ingyen utazhassanak az utasok vagy zárják körül az oszágházat, esetleg a Máv székházat, vagy éhségsztrájk! Mindegyik jó lenne, de ez a jelenlegi gyalázatos! Arra nem gondolnak a tisztelt sínbohócok, mi lesz akkor, ha az ötezer fős leépítést kivétel nélkül a sztrájkolók közül válogatják össze? Az ugyanis logikus lépés lenne.”
  • 60. Powerarc 2009. október 18. 21:40
    „"A VDSZSZ hétfőtől újra sztrájkot hirdet: 0 és 6 óra között határozatlan ideig tart az úgynevezett gördülő sztrájk."

    Lehet rossz a szövegértelmezési képességem :)))), de ez a mondat számomra azt jelenti, hogy max. 6 óra lehet a sztrájk.... Más is így értelmezi vagy csak én vagyok hülye.:)))))”
  • 59. Intel 2009. október 18. 20:22
    „Szerintem meg kell addni nekik ami kell!
    Majd a Fidesz meg bass--- meg, alakítsa át, úgy ahogyan kell!
    Akkor majd Gaskó elmehet a pi...!

    Aki akir neki üzenni az itt teheti meg:

    info@vdszsz.hu”
  • 58. Eva- 2009. október 18. 20:13
    „56-hoz!

    http://www.hirszerzo.hu/cikk.esztelen_es_erkolcstelen_az_mszp_javaslata.126991.html

    és tudod miről szól?
    a magas fizetések megadóztatásáról.

    és mit gondolsz ki ellenzi leghevesebben??!
    :))”
  • 57. aky18 2009. október 18. 20:04
    „32. hozzászólás gjozsi88 2009.10.17. 18:15
    Hát igen ha kapitalista módon állunk hozzá akkor pont az a baj hogy a nyereségest adták el, (PÉNZT HOZ) pénz nélkül nincs fejlesztés. Most se fejlesztenek sehol se vasútvonalat még a meglévőt karbantartását se a máig nyereséges áruszállítás pénzeli hanem az állam KÖZPÉNZBŐL!!! Közben a nyereséget, amit hoz most már ki tudja hogy síbolják, offshore-ozzák ki az országból. Csóró személyszállítás nem tehet arról, hogy veszteséges mert ha körülnézel bárhol a világon igen kevés helyen hoz nyereséget, de épp az a szép benne hogy az áruszállítás által befojt léből lehetett kompenzálni, most meg megint csal közpénzből kell fizetni. Az elmaradt pályafejlesztések miatt pedig olyan a szolgáltatás színvonala amilyen a béka segge alatt. De ugye a hiányzó vasút miatt meg megy a forgalom az amúgy is halálos állapotú közútjainkra s azt teszi még jobban tönkre amit megint csak közpénzből kéne helyrehozni már ha maradna még lóvé. Szóval a vérkapitalizmus a kapitalista elmélet sem mindig célravezető ám!”
  • 56. Kami45 2009. október 18. 19:42
    „55. hozzászólás gjozsi88 2009.10.18. 19:18

    Te elvtársaid ragaszkodnak a hatalomhoz foggal körömmel, mindent elkövetnek érte, semmilyen aljasságtól nem riadnak vissza, csak,hatalomba maradhassanak!!!!!”
  • 55. gjozsi88 2009. október 18. 19:18
    „Kami45!
    Nem érzed szánalmasnak ezt a semmit mondó elvtársazást?
    Az általad hivatkozott nyugaton szinte minden úgy működik, ahogy nem engedtétek átalakítani!
    A gazdasági racionalitások nélkül, a te gondolkodásodban balról előznétek az MSZP-t, amelyiket komcsiztok, a szocializmussal azonosítotok és ettől balra lenni az nem a Fideszes jobb- közép! Vagy tök mindegy, mindent a hatalomért?”
  • 54. Eva- 2009. október 18. 18:53
    „47-hez

    A helyzet az, hogy a megszólalásod, ha nem is tudod
    erősen neoszocialista fideszi.

    Hogy azt hirdeted, hogy a nap 24 órából áll mindenkinek, ezért a fizetésekben ne legyen különbség --sehányszoros se
    az elképesztő a kapitalizmusban!Amit ugye 1990. óta akarták, akik akarták.
    Azt pedig, hogy a mértékek nincsenek megbeszélve az erősen fidesz népámítás!

    Azért kíváncsi vagyok hogy meg merik-e vallani az okot:

    a gyerekétkeztetés rovására
    vagy
    kormány buktatásra a fidesztől a háttérből támogatva már nem is burkoltan folytatják-e a sztrájkot.

    De mi lesz a függőben lévő beruházásokkal??!”
  • 53. iparos 2009. október 18. 17:35
    „Gasko utasításra cselekszik. Ha a Fityesz hatalomra kerül minden megváltozik. Nem lesz laci fa..a! Nem azért mert jobb lesz a MÁV. Szemetek gyülekezete!”
  • 52. zsolt72 2009. október 18. 17:19
    „Majd kiszámlázom nekik a benzin számlám. Mivel autóval kell hetven kilométert mennem dolgozni, és ezt nem téríti senki. Elég unalmas ez az állandó sztrájk fenyegetőzés illetve sztrájk. Jobb lenne ha máshogy oldanák meg a problémákat.”
  • 51. Boróka53 2009. október 18. 16:27
    „"Paródiának nevezte, ahogyan a vasútvonalak bezárását kezeli a szaktárca. Tapasztalatuk szerint ahol a "pártember" erősen "odacsapott az asztalra", ott nincs vonalbezárás."
    Nekem az tűnik paródiának, ahogyan Gaskó "úr" más pö...vel veri a csalánt havi milliós fizuért!! Kivel cseszenk ki megint???...aki kénytelen volt eddig is vonaton utazni: munkába, iskolába stb. !!! Köszünjük Gaskó, köszönjük MÁV- sztrájkolók , hogy mi adófizetők eltarthatunk Benneteket (is)!!!
    Felháborító, szánalmas bagázs!!!”
  • 50. laca123 2009. október 18. 16:21
    „kezd hideg lenni és kevés a pénz is meg minden, mint kőműves jövő héttől szrákolunk mi is.ez a módi nálunk.....
    Szélnek ereszteném az egész sztrájkoló vasutas bagázst úgy ahogy van.igaz akkor meg a munkanélküli segély miatt éhségsztrájolnálak,hogy az kevés.magyar viccvasút-viccország.”
  • 49. miracle 2009. október 18. 16:16
    „xo17zy
    Gaskó fizetését kihagytad.”
  • 48. zsuzsa63 2009. október 18. 15:06
    „gaskót csókoltatom harapós lóval, annyi rokona nincs amennyi átok most fog ocsmány fejére szállni. az a baj, hogy ezeket és máshol megjelenő megjegyzéseket az állat nem olvassa, el sem jut hozzá, ugy hogy felesleges erőfeszités részünkről a vélemény nyilvánitás”
  • 47. Kami45 2009. október 18. 13:38
    „45. hozzászólás Eva- 2009.10.18. 13:10

    Tudod, ha azt amit az elvtársaitok véghez vittek és még akarnak, tőlünk nyugatabbra, már töredékéért elzavarták volna őket. Ti meg felvagytok háborodva, ha valakinek nem tetszik, szeretett kormányotok ténykedése! Mit vártok, a lakosságot koldusbotra juttatják és szerintetek még örülni is kellene nekik!”
  • 46. xo17zy 2009. október 18. 13:29
    „"A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója 2 millió 500 ezer forint, a vezérigazgatója 3 millió 420 ezer forint, az üzletági általános vezérigazgató-helyettes 2 millió 500 ezer forint, a portfoliókezelési általános vezérigazgató-helyettes 2 millió 700 ezer forint alapbért kap....A MÁV Zrt. igazgatósági elnöke 500 ezer, igazgatósági tagjai 230 ezer forint megbízási díjban részesülnek, a felügyelő bizottság elnöke 195 ezer forintot, a felügyelő bizottság tagjai 130 ezer forintot kapnak. A MÁV-START Zrt. vezérigazgatója 2 millió 700 ezer forint személyi alapbért kap, helyettesei 1 millió 600 ezer forint és 1 millió 500 ezer forint közötti alapbért vihetnek haza" (hirado-online - kommunista portál, de még reklámozzák is a mocskosságaikat...)

    Lenne tehát hol spórolni. A versenyszférában, a zsírosan nyereséges vállalatoknál vannak ilyen fizetések.

    Lerombolni porig és a semmiből egy új vasúttársaságot építeni!! A MÁV-nak, ennek a kommunista bűnözéstől bűzlő, pénznyelő, korrupciófészeknek a bajaira NINCSEN MÁS MEGOLDÁS....”
65 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiegészítő járatokat indítanak a Volán-társaságok

Több Volán-társaság mentesítő járatokat indít, hogy enyhítsen a hétfőn üzemkezdettől folytatódó… Tovább olvasom