Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Hegymenetben tempósan

Egy éve van a kamarai munkaszervezetnek új vezetője. De hogy látja ezt az időszakot, a kinevezése óta eltelt csaknem egy évet az új titkár?

Neves gazdasági elemzők toplistájának helyi felvonultatása, a vállalkozások érdekképviseletét erősítő vitafórumok, próba alá vetett minőségfejlesztési módszerek - kamaránk elmúlt hónapjait látványos, médianyilvánosságot kapott rendezvények fémjelzik. De hogy látja ezt az időszakot, a kinevezése óta eltelt csaknem egy évet az új titkár? Dinnyés Elődöt a szakmai fogások kulisszatitkairól kérdeztük.

- Az első évforduló óhatatlanul összegzésre, értékelésre késztet.

- Az első év azzal telt, hogy tisztázzuk helyzetünket, rendezzük kommunikációnkat és az igények teljesítéséhez igazítsuk munkaszervezetünket. Több olyan program elkezdődött, ami a kamara megítélését javította. A második évben erre alapozva kell folytatnunk a programokat. Jobban meg szeretnénk nyerni a tagokat, nyitni kell a külföld felé, tovább javítjuk, bővítjük a szolgáltatásokat. Azt mindenképp ki kell emelni, hogy a kamara érdek-képviseleti szerepének megítélését jelentősen javította, hogy a gazdaságot érintő ügyeket karolt fel Beszéljük meg! címmel fórumsorozatában. Győr fejlesztési pólussá válása és a vendéglátóhelyek ellenőrzése kapcsán szerveztünk már ilyet és azért könyvelhető el a siker, mert nem veszekedés, hanem egyeztető vita zajlott. Ehhez partner volt a média is.

- Mitől jó egy gazdasági kamara?

- Nagyon nehéz pontosan megmondani, mitől lesz jó a kamara. Akkor jó a kamara, ha a vállalkozások magukénak érzik, a döntéshozók pedig túl aktívnak tartják. Az már esetenként bebizonyosodott, hogy néha egy felvetés csak személyes sérelem, nem pedig egy-egy szakmát, érdekcsoportot súlyosan érintő problémát képvisel. Mindkét esetben más-más módon próbálunk segíteni. Ez lehet érdek-képviseleti munka, lehet lobbizás, egyszerűbb esetben tanácsadás. Bár sok mindent megpróbálunk, de az eredmény nem csak rajtunk múlik. Ha jól működő, látogatott a kamara, ha jól tesszük a dolgunkat, az hosszú távon meglátszik, eredményeket hoz. Ha a Győri Ipartörténeti Gyűjtemény a kamara közreműködésével létrejön, az több évre sikeressé teheti szervezetünket. Az erre létrehozott alapítvány munkája terv szerint halad. Tagjaink kamarai szervezet iránti elvárásait pontosan meg kell határoznunk. Ez egyszerűnek látszó, de bonyolult feladat. Sok minden befolyásolja. Több mindent megpróbáltunk, de nem kutatás eredményére alapozottan, csupán saját véleményünk alapján. Haladtunk előre, ennek van is hatása, de még nem értük el a kívánt eredményt. Folytatnunk kell a párbeszédeket, több kapcsolatot kell kialakítanunk a tagokkal, pontosan meg kell értenünk elvárásaikat, azokra több választ kell adni megoldásként.

- Hogy kell elképzelni a kamaránál a piackutatást?

- Az egész munka kulcskérdése az ISO minőségirányítási rendszer, amit tavaly bevezettünk. Ez nemcsak jobb szervezeti megoldást, minőségi garanciát jelent, hanem segíti a tagok megértését is, érzékenyebben reagál megkereséseikre. Az ISO-t már bevezette hazánkban néhány kamara, de ezen túl senki nem ment. Mi pályáztunk a Shiba-díjra és pozitív visszajelzést kaptunk. Most a kedvező elbírálást várjuk. Ez azért fontos, mert folyamatos megújulási programot jelent. Nálunk a vevői elégedettség tagi elégedettséget jelent és ezt rendszeresen mérjük kérdőíveinkkel. Továbblépni akkor tudunk, akkor hozunk jó döntést, ha ismerjük az igényeket, amelyekre válaszolni kell. A Shiba-módszer alkalmazásával példát szeretnénk mutatni, miért fontos egy vállalkozásnál a minőségbiztosítást bevezetni. Hiteles információt pedig akkor adhatunk, ha a bevezetéséről magunk szereztünk tapasztalatokat, ha élen járunk a példamutatásban: vizet prédikálunk és azt is iszunk.

- A kamara logója is megváltozott, belekerült a "partnerkamara" kifejezés. Ez is a megújulás jegyében történt?

- Olyan szlogent szerettünk volna, ami jól kifejezi a stratégiát, hosszú távon meghatározza víziónkat és nem kell hosszan magyarázni. A partnerség jól kifejezi, hogy a kamara találkozási pont, jól megjegyezhető és tagjaink elfogadták. A találkozás az arany háromszög konferencián is nagy jelentőséget kap, amit most szervezünk. Az egyetemmel is megszületett az elvi megállapodás, főként Győr pólusszerepének megvalósításakor tudunk együtt dolgozni. Partnernek tekinti a kamarát több más szervezet is. A Kamarai ősz rendezvénysorozatára neves előadók fogadták el a meghívást és a Kamara Klub vendégeinek névsora is magáért beszél: Kupa Mihály, Vértes András, Csaba László közgazdászok, Szalay-Berzeviczy Attila tőzsdeelnök, Balász Péter, hazánk első EU-biztosa (cikkünk az 1., és a 10. oldalon. - a szerk.). A Kamarai Szalonban a lélek megerősítését szolgáló foglalkozások vannak és kétszer már bálnak is otthont adott a székház. Ilyen rendezvényeket is be kell fogadni, több irányban kell nyitni. Ez is része a kommunikációs váltásnak, idekerülésemkor ugyanis az egyik legfontosabb feladat a médiakapcsolatok rendezése volt. E téren léptünk a legtöbbet előre. Saját magazinunk megújult, rendezvényeinkre maguktól is jöttek, jönnek az újságírók. Például Kóka János gazdasági miniszter fórumára.

- Mindebben segítettek marketingismeretei, gyakorlata. A külkereskedelemben szerzett tapasztalatait is tudta kamatoztatni a kamaránál?

- Nagy kihívást jelent a külkapcsolatok élénkítése. Segít a nyelvismeretem, a tapasztalatom, amit többéves külkereskedelmi munkám során szereztem. E téren fel kell erősíteni a kamara munkáját, mert a külkapcsolatok sok olyan lehetőséget rejtenek, amelyek a vállalkozások előbbre jutását szolgálhatják. Fontos a külföldi kamarai tapasztalatok átvétele, mert amit valahol már jól megcsináltak, azt érdemes átvenni és úgy tűnik, készséggel át is adják különböző projektjeik tapasztalatait. E téren nyitott ajtókra találtunk, például Bécsben, ahonnan a citymarketing-programot szeretnénk átültetni Győrbe. Amellett persze, hogy az ausztriai kapcsolatok fontosak, minél több irányban kell nyitnunk, bővíteni kell a kapcsolatokat dél és kelet felé is, mert ezek a térségek piacot jelenthetnek vállalkozóinknak. Egyszóval minden irányban mozdulnunk kell. Európa azon országaiból, amelyek hasonló fejlődésen mentek keresztül, mint mi – gondolok a mediterrán részen Portugáliára, Spanyolországra –, mindenképp érdemes tapasztalatokat gyűjteni és nincsenek is annyira közel, hogy a konkurencia kitermelése miatt féltenék bevált módszereiket.

- A büszkeségre okot adó eredményekhez, azaz mindahhoz, amiről eddig beszélt, bizonyára kellett egy jó csapat...

- A titkár mindezt az elnök nélkül nem tudja véghezvinni. A kamarai munkaszervezetnek jól kell együttműködnie az elnökséggel is, tudva azt, hogy az elnökség nagy tekintélyű gazdasági vezetőkből áll, akik társadalmi munkában végzik a kamarai elnökségben vállalt feladatukat. Ezért korlátozott időt tudnak csak rendszeresen áldozni a kamarára, de konzultálási lehetőséggel bármikor segítenek. Ez kell ahhoz is, hogy az idei év nagy célját véghezvigyük: elérjük, hogy az évezred váltásakor a kilépési hullámmal távozók visszataláljanak a kamarához. Az persze, hogy újra megnyerjük őket, csak jó munkával lehetséges. Az elvesztett bizalmat nehezebb visszanyerni, mint megtartani.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

SMS 04.27.

Tovább olvasom