Kisalföld logö

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 2°C | 7°C Még több cikk.

Hátraarc: idő előtt hazament az IMF

Megszakadt Magyarország és a Nemzetközi Valutaalap, illetve az Európai Bizottság közötti tárgyalás az elővigyázatossági hitelről.

Megszakadtak Magyarország és az IMF, illetve az Európai Bizottság közötti előkészítő megbeszélések az elővigyázatossági hitelről; a delegáció hazautazott Budapestről.

17:19 - Mesterházy: Orbán Viktor kezéből kicsúszott az irányítás

Az MSZP politikai és szakmai segítséget ajánlott a kormánynak és a Fidesz-frakciónak annak érdekében, hogy Magyarország biztosan elkerülje a gazdasági csődöt.

Mesterházy Attila pénteken, az Országházban tartott sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, káosz van a kormányban és a parlamentben is, Orbán Viktor kormányfő kezéből pedig láthatóan kicsúszott az irányítás. A szocialista párt elnök-frakcióvezetője ezért partnerséget ajánl, mint mondta még akkor is, ha nem mindenben ért egyet a miniszterelnökkel.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy amennyiben a kormány nem adja fel "különutas" politikáját, és nem fogadja el segítségüket, akkor a későbbi károkért kizárólag Orbán Viktort és kabinetjét terheli a felelősség.

Mesterházy Attila a Magyarország és a Nemzetközi Valutaalap (IMF), illetve az Európai Bizottság közötti, elővigyázatossági hitelről szóló tárgyalás megszakadását és a delegáció hazautazását értékelve hangsúlyozta: a kormány és a miniszterelnök nincsenek tisztában cselekedeteik súlyával, vagyis azzal, hogy milyen következményekkel járhat az, ha nem hagynak fel szabadságharcukkal.

Szerinte amennyiben a kabinet "makacsul és felelőtlenül" folytatja "különutas politikáját" akkor azzal nemcsak elszigetelődik, hanem a "magyar emberekkel fizetteti meg" annak árát. Mesterházy Attila úgy gondolja, utóbbit mindenféleképpen el kell kerülni, hiszen a magyar családok az elmúlt évek terhei után nem bírnak el további megszorításokat.

Az MSZP vezetője ezért felszólította Orbán Viktort, tegye világossá: korábbi politikáját kívánja folytatni, vagy "kicsit konvencionálisabb, de eredményesebb" eszközökre vált. Kérdésre válaszolva szólt arról is, Lázár Jánossal folytatott beszélgetésében a Fidesz-frakció vezetőjének figyelmébe ajánlotta, "nem lenne ördögtől való", ha menesztenék Orbán Viktort és egy új miniszterelnökkel folytatnák kétharmados kormányzásukat. "Próbáltam a realitásokhoz közelebbi javaslatot tenni, nem egy szakértői kormány felállítását, hanem hogy a Fidesz-frakció saját maga döntsön úgy, hogy változtat a miniszterelnök személyén" - jelentette ki a szocialista politikus.

Mesterházy Attila sajtóértesülésekre hivatkozva azt mondta, úgy tudja, Lázár János Hódmezővásárhelyen az elmúlt hetekben házigazdája volt egy olyan megbeszélésnek, amelyen miniszterelnök-váltásról volt szó.

"Sajtóhírekre apellálva mondtam azt, hogy úgy tudom, hogy Lázár János gazdája volt, házigazdája volt egy ilyen megbeszélésnek Hódmezővásárhelyen az elmúlt egypár hétben. Ha ez így van, akkor ez szerintem egy helyes irány, ezt erősíteni kellene, ha nem így volt, akkor is kellene rajta gondolkodni, mi van akkor, ha Orbán Viktor olyan szinten hiteltelenedik el a nemzetközi környezetben, mint ahogy azt Berlusconi esetében is láthattuk, vagy éppen Papandreu görög miniszterelnök esetében" - fogalmazott az MSZP elnöke.

Mesterházy Attila emellett kérésként fogalmazta meg, hogy a kormány ne "toldozgassa, foltozgassa" a költségvetést, hanem álljon elő egy valós számokat tartalmazó büdzsével, továbbá, a Fidesz-frakció vegye le a parlamenti napirendről a kormány jegybankról szóló javaslatát, illetve vonja vissza az "ellenzék elhallgattatását" célzó házszabály módosító indítványt is.

Kiemelte továbbá, hogy a szocialisták januárban időkorlát nélküli vitanapot szeretnének arról, a frakciók hogyan képzelik a következő évek gazdasági kilábalását. Az MSZP elnöke emellett ismételten meghívta Fellegi Tamás tárca nélküli minisztert a szocialista párt frakcióülésére - mint mondta - azért, hogy személyesen kaphassanak tájékoztatást az IMF-fel folytatott tárgyalások alakulásáról.

16:36 - A Nemzetközi Valutaalap (IMF) szorosan együttműködik az Európai Bizottsággal és továbbra is kapcsolatban áll a magyar hatóságokkal, hogy döntsenek a további lépésekről - közölte az IMF pénteken.

Az IMF szóvivője arról tájékoztatott: az előkészületi tárgyalásokat azért szakította meg a brüsszeli-washingtoni tárgyalódelegáció, mert az új jegybanktörvénnyel kapcsolatosan megfogalmazott aggályai ellenére a magyar kormány nem mutatott szándékot a törvény elfogadásának elhalasztására.

Az IMF szerint az új jegybanktörvény potenciálisan veszélyeztetné a Magyar Nemzeti Bank (MNB) függetlenségét.

Fellegi Tamás tárca nélküli miniszter, a magyar delegáció vezetője péntek délutáni közleményében hangsúlyozta, hogy informális megbeszélés folyt a magyar delegáció, az IMF és az EU küldöttsége között, így a hivatalos tárgyalási folyamat megszakításáról nem lehet szó. Megerősítette, hogy a magyar delegáció továbbra is kész az előfeltételek nélküli tárgyalásra, és megjegyezte: a kormány megkapta az EKB állásfoglalását az MNB-törvénytervezetről, az abban foglalt javaslatok feldolgozása és beépítése folyamatban van.

Fellegi Tamás péntek délutáni közleményében kifejtette: a felek egybevágó szándéka szerint és megállapodása alapján informális megbeszélés zajlott le a magyar delegáció, valamint a Nemzetközi Valutaalap és az Európai Unió küldöttségei között 2011. december 15-én, Budapesten. A találkozó célja a kapcsolatfelvétel, az érdemi tárgyalások menetrendjének és tematikájának előzetes egyeztetése volt. A megbeszélés kiemelt jelentőséggel bírt, mivel világossá tette a felek számára az álláspontokat, így a magyar kormány azok ismeretében készülhet fel a jövőbeni tárgyalásokra - tájékoztatott a magyar delegáció vezetője.

Korábban írtuk:

Megszakadtak Magyarország és a Nemzetközi Valutaalap (IMF), illetve az Európai Bizottság közötti előkészítő megbeszélések az elővigyázatossági hitelről; a delegáció hazautazott Budapestről - közölte Olli Rehn uniós pénzügyi biztos szóvivője.

Lázár: a tárgyalások januárban megkezdődnek

Januárban megkezdődnek a tárgyalások a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) és az Európai Unióval - jelentette ki Lázár János pénteki sajtótájékoztatóján a Fidesz-KDNP rendkívüli frakcióülése után.

A Fidesz frakcióvezetője azt mondta, eddig ismerkedés, bemutatkozás zajlott a nemzetközi szervezetekkel, nem pedig hivatalos tárgyalás. Az, hogy az előbbi jól sikerült vagy rosszul, egy más kérdés - fűzte hozzá.

"Hogy valaki karácsonyra hazautazik, és a Jézuskát máshol várja, nem Budapesten, azt meg tudom érteni" - fogalmazott, megjegyezve: van egy praktikus szempont azzal kapcsolatban, hogy a következő hónapokban várhatóan fokozódik majd a tárgyalások intenzitása, ez pedig az, hogy Magyarország jelentős pénzzel tartozik az IMF-nek. "Gondolom, hogy akinek a pénze kell, megteszi a szükséges lépéseket ennek érdekében. (...) Így aztán bennem semmiféle kétség nincs, hogy vissza fognak térni a pénzük behajtása érdekében" - mondta.

Kitért arra is, hogy a rendkívüli frakcióülést nem az IMF-fel kapcsolatos hírek miatt hívták össze, hanem "az elmúlt 48 órában" született javaslatok miatt, így például a jegybanktörvénnyel és a házszabály-módosítási indítvánnyal összefüggésben.

Lázár János közölte azt is, hogy továbbra is december 19-én, hétfőn tervezik a parlamenti zárószavazást a jövő évi költségvetési törvényjavaslatról.

Amadeu Altafaj Tardio elmondta: a tárgyalás megszakítása összefüggésben van a magyar jegybankot érintő törvénymódosítási javaslattal. Megerősítette, hogy az Európai Bizottság meglátása szerint az sértheti a központi bank függetlenségét, amelyet az uniós alapszerződés 130-as cikkelye is garantál. Az uniós végrehajtó testület szeretne további információkhoz jutni arra vonatkozóan, hogy a magyar szabályozás összhangban lesz az uniós előírásokkal - fogalmazott a szóvivő. Megismételte: a bizottság sajnálatosnak tartja azt is, hogy a javaslat készítésekor nem konzultáltak az Európai Központi Bankkal.

A szóvivő elmondta, hogy az egyeztetés megszakítása bizottsági részről Olli Rehn személyes döntése volt. Hangoztatta: a bizottság és az IMF küldöttsége az említett aggodalmakat a kormány delegációjával tartott csütörtöki találkozón megismételte. Azt követően azonban, hogy a kormány "nem tájékoztatta a küldöttséget annak a szándékának a megváltoztatásáról, hogy továbbviszi a vitatott javaslatot", a bizottság - szoros egyeztetésben az IMF-fel - úgy döntött, hogy megszakítja az előkészítő tárgyalásokat.

A nemzetközi szervezetek tárgyalói korábban jelezték, hogy szerették volna ezt a kérdést megvitatni a jövő év elején kezdődő hivatalos tárgyalásokon. A hatóságok azonban ennek ellenére benyújtották a javaslatot a Parlamentnek, és sürgősségi eljárást kértek annak megvitatására - mondta a szóvivő.

Altafaj Tardio emlékeztetett arra is, hogy Budapesten egyelőre az előkészítő megbeszélések folytak, az IMF-fel és a bizottsággal kötendő keretmegállapodásról a tervek szerint januárban kezdődnek az egyeztetések. Ezekben a tervekben pillanatnyilag nincs változás - tette hozzá.

A Jobbik véleménye:

Jobbik szerint nem tekinthető végleges szakításnak, hogy a Nemzetközi Valutaalap (IMF) és az Európai Bizottság tárgyalódelegációja pénteken elutazott Budapestről - mondta Z. Kárpát Dániel pénteki sajtótájékoztatóján kérdésre válaszolva.

A Jobbik szerint azért nem tekinthető véglegesnek a kormány és az IMF "szakítása", mert a kormány eddig is "az IMF kottájából fújta a megszorításokat". Az ellenzéki párt ezzel szemben már vissza sem engedte volna az országba a valutalap delegációját, akiknek személyében Z. Kárpát Dániel szerint "gyarmatosítók érkeztek Magyarországra tárgyalásnak álcázva tevékenységüket".

Gyengült a forint:

Gyengült a forint a legfontosabb nemzetközi devizákkal szemben arra a hírre, hogy megszakadtak az előzetes megbeszélések a magyar kormány, illetve a Nemzetközi Valutaalap (IMF) és az Európai Bizottság delegációi között.

Az euró jegyzése a hír megjelenése előtti 301,39 forintról rövid időre 304,74 forintra szökött, majd 303,52 forintra süllyedt vissza.
A svájci frank árfolyama 246,12 forintról előbb 248,91 forintra nőtt, majd enyhén csökkent, kora délután 247,95 forinton jegyezték.

A dollárral szemben is gyengült a forint. Előbb 231,08 forintról 233,88 forintra emelkedett a dollár jegyzése, majd 232,74 forintra mérséklődött.

A Jobbik úgy véli: bár nyilvánvalóan lesznek "tárgyalási súrlódások" de ettől nem állt helyre Magyarország gazdasági szuverenitása, meg kell várni, hogy mit hoznak a következő hetek és hónapok.

A Jobbik egyébként támogatná a gazdasági szabadságharcot és a pénzügyi függetlenség irányába tett lépéseket, amelyek "természetes, hogy IMF-nek nem tetszenek" - fogalmazott Z. Kárpát Dániel.

Olli Rehn uniós pénzügyi biztos szóvivője az MTI-vel péntek délután azt közölte, hogy megszakadt Magyarország és a Nemzetközi Valutaalap (IMF), illetve az Európai Bizottság közötti tárgyalás az elővigyázatossági hitelről; a delegáció hazautazott Budapestről. Amadeu Altafaj Tardio azt mondta: a tárgyalás megszakítása összefüggésben van a magyar jegybankot érintő törvénymódosítási javaslattal.

A kormányszóvivői iroda úgy tájékoztatta az MTI-t, hogy informális tárgyalások folytak Magyarország és az IMF és az Európai Bizottság között. Ezek a tárgyalások lezajlottak, a formális tárgyalások januárban kezdődnek.

Az LMP véleménye:

Az LMP frakcióvezetője szerint a Fidesz az államcsődöt kockáztatja az új jegybanktörvény benyújtásával, annak időzítésével, illetve a nemzeti bank és a bankfelügyelet összevonásának lebegtetésével.

Schiffer András pénteken sajtótájékoztatón újságírói kérdésre válaszolva arra reagált, hogy megszakadt Magyarország és a Nemzetközi Valutaalap (IMF), illetve az Európai Bizottság közötti tárgyalás az elővigyázatossági hitelről, és a delegáció hazautazott Budapestről. Olli Rehn uniós pénzügyi biztos szóvivőjének pénteki közlése szerint a tárgyalás megszakítása összefüggésben van a magyar jegybankot érintő törvényjavaslattal.

Schiffer András kifejtette: abban a gazdasági vészhelyzetben, amiben Magyarország van, felelőtlenség ezzel a törvénnyel "borzolni a kedélyeket". Szavai szerint annak, aki az ország esetleges hitelezőivel folytatott tárgyalások előestéjén ilyen javaslattal áll ellő, "elgurult a gyógyszere".

"Hogy lehet ilyet csinálni? A Fidesz az államcsődöt kockázatja. Ezek az emberek nincsenek tisztában azzal, hogy mit csinálnak és mivel játszanak" - fogalmazott az LMP frakcióvezetője.

Mint mondta: lehetne racionális vitát folytatni arról, hogyan tegyék átláthatóbbá a Magyar Nemzeti Bank (MNB) működését, és akár a jegybank és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) összevonásáról is. Ez utóbbira az új alaptörvény átmeneti rendelkezéseiről szóló jogszabályhoz fűzött alkotmányügyi bizottsági módosító javaslat teremtene lehetőséget. Véleménye szerint azonban az előterjesztést csak az motiválta, hogy mára egyetlen független intézmény maradt, amit Orbán Viktor nem tud joystickkal rángatni: a jegybank.

Olvasóink írták

99 hozzászólás
  • 99. pancser 2011. december 18. 23:19
    „Az un. nemzeti jobboldaltól Hazánk gazdasági pangásba süllyed. Hitel nincsen, vagy ha van nagyon drága lesz. Szemlátomást romlott a boltokban az élelmiszerek minősége, piros paradicsom helyett már csak sápadt magyar kapható, Az alma még a jó hírű áruházakban is vacak, ahogy eltűntek a versenytársak. Nem tudok szabadulni az OMÉK nívótlan magyarkodó jellegétől, ahol semmilyen előremutató dolgot nem láttam, mert a 10 kecskés kecskesajtgyáros nem az, meg a sárgapofájú erdélyi birka sem.”
  • 98. gjozsi88 2011. december 18. 17:43
    „Szinuhe1
    Azért látom, hogy a terved készen van.....csak egy csomó létező kockázattal nem számolsz!
    Kérdésekre érdemi válaszod NINCS!
    De ez a Te bajod!

    Látom azt sem érted, hogy a gazdaságunk azért állt le, mert a bankszektorban elfogyott a hitelkihelyezés!
    Egyébbként rohadt szemtelen dolog a bankcsődről beszélgetni, miután a mezőgazdasági szektor, azaz te is részesültél ahitel kihelyezésből....most fizetni, törleszteni kellene!
    Csak addig volt jó számodra a bank, mig neked hitelt adott......most fizetned kell, már menjen tönkre!
    Tipikus nemzeti jobboldali vagy!!!!!”
  • 97. pancser 2011. december 18. 07:14
    „96! "Szinuhe 1" No nézd csak megszólalt egy újabb ötlettel ez a mg-i szakértő. Remélem az a bank megy tönkre ahová a fizetésed utalják. Túl sok a tennivalód kész terved van, nocsak, már tudom honnét veszi Orbán az ostobaságait!”
  • 96. Szinuhe1 2011. december 17. 23:01
    „#85:Jzsikám szó sincs ötletelgetésről, már kész kidolgozott tervem van. Túl sok a tennivalóm, mint mindig. Íg nem nagyon érek magyarázkodni ismeretleneknek.

    Egyébként, ha egy bank veszteséges, akkor hagyni kell csődbe menni. Vagy ilyenkor már nem szabad műkődnie a piacgazdaság mechanizmusának? míg a veszteségt a bankok szocializálják, addig a nyereséget privtaizálják.”
  • 95. gjozsi88 2011. december 17. 20:33
    „rommel!
    Némiképp ellentmond a képednek, hogy az általad favorizált Fidesz hívta a világ megrontóját!
    Ha amerika meghosszabított ökle, akkor miért az EU delegációval együtt tárgyalt??????”
  • 94. rommel 2011. december 17. 20:27
    „AZ IMF A VILÁG MEGRONTÓJA , A VÉG ELŐTTI UTOLSÓ LÉPCSŐ !!!
    A KLINIKAI HALÁL FÁZISA !!!
    AMERIKA MEGHOSSZABITOTT ÖKLE !!!”
  • 93. gjozsi88 2011. december 17. 20:19
    „még annyit:

    " én is benne vagyok abban az 500 milliárd forintos könnyítésben, amelyet pontosan az áremelkedések és válság miatti kamatnövekedések sajnos teljes mértékben elvittek"

    Rajtad kivül a munkavállalók 80%-a ,akiket szintén érint az áremelés és a növekvő kamatárak.....melyet egyrészt az érdem ,haszon nélküli költségvetésben kidobott 500 milliárd, mellyel szemben 0%-os belső fogyasztás növekedés lett.....még nettó bércsökkenésben is részesült!!!!!
    A baj ha nem érted, hogy az emiatti pangó 500 milliárd miatt ment el a kockázati felár és nőttek a kamatok......mert ezzel a gazdaság elöl vett el a kormány fogyasztási lehetőséget!!!!!”
  • 92. gjozsi88 2011. december 17. 20:15
    „"3. A jegybankot hagyjuk. Az alfája és az omegája mindennek. De vajon kitől függ ez a független intézmény?"

    Szerinted?
    Mikor tudjuk, hogy a fő feladata, hogy a forint értékének védelmében a gazdaságból visszaható hatásokat korrigálja!

    4-esre!

    Azt hiszem félreértetted!
    A világ válság hatása onnan indult, hogy a bank az USA-ban kihelyezett egy hitelt ingatlanra.......majd nem tudták fizetni árverezni kellett!
    Igen ám a gond ott kezdődött, mikor több ezren nem tudtak fizetni és ezzel az ingatlan piacon ennyivel több eladó lakás jelent meg!
    Az ami eddig ért mondjuk 10 milliót....a kinálat növekedésből adódóan darabonként 7-8-at, majd késöbb ahogy nem tudták eladni már csak 4-5 milliót......miközben a kihelyezett hitel 10 milliós volt!!!!
    Hát itt bizony jelentős érték vesztés azaz dfedezetlenség jelentkezett.......azaz dollár milliárdok tüntek el csak azért, mert értékcsökkenés állt be!
    Szerinted olyan hülye egy bank, hogy a hitelcsomagot, főként jól fizető hitelessel eladja.....ráadásul ezt egy másik bank drágábban vegye meg?????
    Pont fordítva van!
    A rossz portfóliókat, a bedölt hiteleket jelentős mértékben olcsóbban adják el behajtó cégeknek!
    Arról nem beszélve, hogy a banknak nem éri meg saját magának felverni az ingatlan árakat, mert ugyan ez a befektetői kör finanszirozza azokat a vállalati hiteleket is, melyek a gazdaságot hitelezik, melyre a lakáshitelek megemelt kamatai miatt fogyasztási tőkét vonna el!!!!

    "Nem voltunk mi elsők semmiben csak abban, hogy 2 napja volt az országnak az államcsődhöz, és nem Gyurcsány meg Bajnai írta azt a programot, hanem az IMF. Pedig akkor még törlesztenünk sem kellett az IMF felé. 2012-ben 1500 milliárd forintot kell. Ezért van gáz."
    Csak hogy az ország kockázat nem a visszafizetési kötelezettségkor keletkezik.....igy az IMF hitel sem okoz problémát, mert helyette nem kell az állampapirt fizetni, mert ahelyett volt!
    Ráadásul az állam nem fizet vissza,,.....drágább hitelt olcsóbban próbálja finanszirozni!
    Ez az amit a szabadságharc tönkretett!
    Az IMF olcsóbb hitelét 6% feletti dollár kötvény kibocsátással pótolta!!!!
    Az ország kockázat akkor emelkedik, mikor a kockázat keletkezik és nem mikor fizetni kell!
    Lásd a magánpénztár megszüntetése csak késöbb kerül többe az országnak, mert a tagok majd ezután mennek nyugdíjba, ezt a kockázat növekedést beárazták már a megszüntetés pillanatában!
    Felhívom a figyelmed, hogy MINDEN KOCKÁZATTAL EGYÜTT a szocik 175 bázison finanszirozták az országot és piacról!!!!!
    Egyébbként világ elsők voltunk a válságkezelésben és a hiányunk folyamatosan csökkent!
    Talán emlékszel, mikor a görög miniszterelnököt a Bajnaihoz küldte az EU!!!!
    Nem váletlenül!!!!”
  • 91. gjozsi88 2011. december 17. 19:56
    „még annyit:

    ". Miért van az, hogy a médiában szinte kötelező érvényű Nyugat, EU, Multi fogalom a társadalomban nagy részében egy olyan képet jelenít meg, hogy gazdag, segítőkész, aki fel akarja karolni az országot. Szerinted mi motiválja a nyugatot? Ha profit, akkor az mit jelent egy átlag ember számára kiadásként?"

    Nem szabad elfelejtened, hogy mi csak addig leszünk a nyugati tőke számára piac, mig saját termelésünk, abból származó bevételeink, azaz elkölthető jövedelmünk van!
    Ez az alap gondolat!!!!!
    Ráadásul a multi nagycégek is mind kiscégként kezdték és mindent megtettek, hogy multivá váljanak!
    Amitől képesek árleszorító hatásra, ami miatt nagy forgalmat bonyolitanak le kis árréssel ezáltal képesek mozgatni a gazdaságot!
    Ugye nem mindegy, hogy a 100 ezer nettóból 4 terméket kapsz egy kisboltban, vagy 5-6-ot egy multinál!!!!
    Ugyanis a termelésnek az a jobb, ha 5-6 ot kell gyártani, mert több lesz a GDP, az abból származó elkölthető jövedelem!
    Ugyanakkor a nagy forgalom kis árrése is jobban elbírja a kereskedő költségeit!
    Nem mindegy, hogy a saját működési költsége mekkora forgalmon oszlik meg!!!!!

    A nyugati eurós válság létezik, amit az okoz, hogy különböző értékű gazdaságok állnak az euró mögött, azaz a német gazdaság alul értékelt, a spanyol, görög felül értékelt!
    Ez okozza a feszültséget ez eredményezi a egységes költségvetési gazdasági kényszert is!!!
    Az igaz, hogy mi részesedünk az uniós válságból, hisz a fő export országunk a németek lassulnak, de ez a hatás egyformán hat a régiós országokra is!
    Ez jelenti a lényeges, a mi elhibázott gazdaság politikánk okozta különbséget!
    Azaz ez cáfolja azt, hogy a mi visszaesésünk az EU problémáira vezethetők vissza!!!!!
    Miért nem hat ugyan úgy a régiós országokra az eurós válság főként akkor mikor 2009 végén mindenkinél jobban álltunk, azaz azóta megeöztek minket!!!!!
    Ez a fokmérő!!!!

    A magánnyugdíj pénztár felszámolása rögtön két fokozatú leminősítéssel járt!
    Egyrészt azért, mert egy nem nyilvántartott adósságra a mindenkori nyugdíjk adósságra félretett vagyonból történt, amitől megnövekedett a gazdaságra,a késöbbi finanszirozási igény miatt ,a várható járadék fizetési igény, azaz ezt ki kell majd termelnie!
    Másrészt ezzel megszüntettük azt a belső állampapir vásárlót aki eddig vásárolta az állampapirokat, ezt a finanszirozási igényt a devizakitettség növelésével pótoltuk!
    Ettől ment el az árfolyam és a kockázat megnött!
    Azt nem mondanám, hogy az autópályák nem hoztak fellendülést!
    Javaslom nézegesd a Mercedes, a Debrecen, Nyiregyháza környkének gazdasági növekedését!
    Az uniós pénzek elszámolása elsikassztása gyakorlatilag alig lehhetséges.....ellenőrzik!!!!
    De ugye az akkor is több, mint ha leállitjuk az uniós pályázatokat, ahogy most a Fidesz tette!!!!!
    Ami nincs az meg sem tud térülni!”
  • 90. pancser 2011. december 17. 19:43
    „"Szinuhe 1-nek a mg-hoz értőnek! Kinek kell az apadt hátsójú szürke marha steak sütéshez, a szép gömbölyű hátsójú kiváló minőséget adó Charolais francia fajta helyett? Senkinek! A mostani kormány mg-i politikája maga a tragédia! Vegyünk magyar, mert magyar. Ha minden nemzet ezt csinálná ugyancsak ráfizetnénk. Mi és nem a németek, osztrákok, angolok, olaszok, hanem mi! Szembe megyünk a világgal, mindenkivel, mindenhol nem csak az IMF-el!”
  • 89. gjozsi88 2011. december 17. 19:40
    „még annyit.
    3:
    Nincs különbség a befektetési és kereskedelmi bankok e téren szétválasztása okán!
    Mindkettő abban érdekelt, hogy az általa kihelyezett hitel az megtérüljön ez pedig működő növekedő gazdaságban lehetséges!
    Mind a beruházások, fejlesztések, mind a személyi hitelek kihelyezése gazdaságot élénkitik!

    4"A hitelekre megvett illetve megtermelt javak megvannak fizikálisan a jelenben, mégis a vásárló a hozzáadott értékét(munkájának egy részét) előre elzálogosítja, és további évenkénti 10%-át adja kb a bankoknak érte, akik ezzel képesek egymás között kereskedni (mármint a hitelekkel) oly módon, hogy nyereséggel adják tovább. A túlértékelt tartozásokat pedig a hitelt felvevőknek kell kiegyenlíteni. érdekes nem?"

    Bocsánat, de hitel nélkül nem is éri el!!!!
    Egyébbként a termék árában bennt van a hozzáadott értéke is, amiért munkabért kapott!
    Mivel a kihelyezett hitel pillanatában a bank által adott pénz értéke az évente az inflációval arányosan csökken!
    Azaz a jegybanki alapkamat mértéke, mely tartalmazza az inflációt is, az csak azt teszi, hogy a pénz kihelyezett értéke egy évvel késöbb is megörizze reálértékét.....ugyanis a bank nem veszteséget termel a befektetőinek!
    Ugyanakkor azt is figyelni kell, hogy a bank nem jön létre befektető tőke nélkül!
    Ez magyarországi értékben 3000 milliárd forint, amit befektetők tesznek be egy bankba!
    Ez a befektetett tőke azért van ide befektetve, hogy nyereséget realizáljon.......az általad emlitett 10%-ból az infláció azaz érték követés már elvitt 6%-ot.....azaz a nyereség már csak 4%, miközben nem veszzük figyelembe, hogy csak a lakossági adósság mértéke 8000 milliárd, ebből következik, hogy bizony hitelt csak úgy tud a magyar bank adni, ha külföldről maga is vesz fel.......ennek bizony költsége van! Egyrészt az árfolyam és azok a kamatfelárak, melyek az ország kockázatából keletkeznek!
    Ezt pedig a refinanszirozás miatt nem a bank nyeresége, ez bizony költsége, melyet természetesen áthárit a hitel felvevőre!!!!!

    "5. A bankrendszer egy olyan iparág, mint akár az autó kereskedelem stb. Mégis szinte már alap, hogy egy bank válságakor át kell vállalni a veszteségeit. Véleményed szerint miért? Miért nem vezetik be Mo-n az egyéni csődöt? Felelősség teljesebb hitelzésre lennének ítélve."

    Segíts nekik a felőségteljes hitelezésben!
    Mond el nekik, hogy a hitelbirálatkor hogy vegyék figyelembe azt, amit senki nem tud, még a hitelfelvevő sem garantálni!
    Azt, hogy a kihelyezés pillanatában fenntálló feltételei a fizetőképessége ebben a rohanó világban jövőre is, sőt a hosszú futamidő végén is fennt állnmak e!
    A bank nem jövőben látó.....ezért nálunk túl biztosít!
    Ezért nem is kellett a magyar bankszektort konszolidálni a 2008-as válság idején....csupán az OTP és a MFB kapott állami támogatást piaci hitelre, amit vissza is fizetett!
    A kilakoltatási moratorium sem szakmai hanem az állam társadalom politikai kérdése miatt jött létre ,azaz avatkozott a piacio működésbe....mint látjuk fenntarthatatlanul!”
  • 88. istvan1983 2011. december 17. 19:22
    „A 62 és 63-ra reagálok:

    1. Nem a régiót írtam, hanem egy kicsit nyugatabbra válság van, vajon mitől, esetleg lelassultak régiónkban a "befektetések", magyarul keleti pénzszivattyúk.
    2. Nagyságrendileg egy összegről beszélünk. Az autópályaépítés nem hozta meg a várt iparosodást, csak szintén pénzt vitt ki (Strabag, kamat, korrupció, Gyurcsányt hozott). Az eu-s pénzek főként menetek 2-3 szoros árú játszóterekre stb. Sajnos. Az MNYP vagyont nem feléltük, hanem adósságot rendeztünk, amit az árfolyamingadozás megevett. Érdekes nem. Rendezed a hiteleket, de kisebb lesz a bizalom:)
    3. A jegybankot hagyjuk. Az alfája és az omegája mindennek. De vajon kitől függ ez a független intézmény?
    4. "Ez a fedezet a gazdaságból származó ,hitelesek fizetésképtelenségéből adódott, mert nem tudták fizetni a hitelt, a bedölt hitelek miatt túl kinálat és fedezetlenség keletkezett!"
    na ez nem igaz, de nagyon nem, ez a befektetési bankok közötti hitelkereskedelemből jött. átvágták egymást a hitelcsomagokkal és sokkal drágábban adták egymásnak. Egy 50nm lakás építése Bp-en telekkel együtt bekerülési értéken a 9. kerületben 2007-ben 6.200.000.-ft (persze hitelből). Értékesítési ára: 18.000.000.-Ft A bank hitelösszge 17.400.000.-Ft, amely hitelt, akár 24.000.000.-ft-ért is értékesítenek egymás között a bankok. 4X-es különbözet a felépítési ár és az evolúció újabb fejezete között. Dolgozd le munkás, bár nem gond, hogy te építetted.
    Nem voltunk mi elsők semmiben csak abban, hogy 2 napja volt az országnak az államcsődhöz, és nem Gyurcsány meg Bajnai írta azt a programot, hanem az IMF. Pedig akkor még törlesztenünk sem kellett az IMF felé. 2012-ben 1500 milliárd forintot kell. Ezért van gáz.
    5. én is benne vagyok abban az 500 milliárd forintos könnyítésben, amelyet pontosan az áremelkedések és válság miatti kamatnövekedések sajnos teljes mértékben elvittek”
  • 87. gjozsi88 2011. december 17. 19:22
    „István1983!
    " Én elsősorban, egyértelműen a devizapiacon és az államkötvényekkel kereskedő tőkét bírálnám, bár értelme semmi."
    Nincs különbség!!!!
    Ugyanis az alap, hogy akár gazdaságba, akár állampapirba, akár devizapiacon fektet be a tőke mindenütt nyereség érdekelt!
    Az államba befektető tőke ,ahogy a többi is kénytelen figyelni a gazdaságra rátelepülő állami elvonás, annak gazdaságra gyakorolt hatásait! Ha az állam elvonás mértéke nagy teher, azaz növekedés ellen hat, akkor csökken a gazdaság teljesítőképessége, ettől kockázatosabbá válik ide befektetni, ettől ugyan akkor megnehezül az ország finanszirozás is, ami az állampapirba fektetők kockázatát növeli!
    Azaz az ország gazdasági kockázatának növekedése összefügg az állam kockázatának növekedésével, hisz az állam a gazdasági termelésből részesül!!!!
    Ez ha tetszik ha nem együtt mozog!
    Ha a kormány intézkedés a gazdaság növekedése ellen hat, azzal a saját finanszirozását is veszélybe sodorja!!!

    1-es!
    Az a kiigazítás ami csökkenti az állam elvonási kényszerét és ösztönzöleg hat az ellátó rendszerek nem pazarló működésére, ilyen volt a megtorpedozott vizitdij, tandij, mely az igénybevevőktől vont be többletforrásokat és egyben arra ösztönzött, hogy egészségesebben próbálj élni, az volt mely egyetlen évben pozitiv egészségkasszát jelentett és semmit nem rontott az egészségügy szinvonalán, sőt többletforrásokhoz juttatta!
    A tandij pedig a hülye gyerekek hozzájárulása volt az intézmény fenntartáshoz!
    A szocik azt a 82%-ot 175 bázison finanszirozták úgy, hogy ezeket a reformokat nem engedte a társadalom véghez vinni!
    A pénzügyi befektetőt nem érdekli, hogy neked meg kell e szorítani vagy sem4
    Ha túl nagy a teher azt nem vállalja, mert a mi konkurens országaink kevesebb terhet jelentenek és mennek szlovákiába, lengyelekhez!
    A pénzvilág nem karitativ szervezet, nyereség érdekelt, elfogadja, hogy az államnak elvonási kényszere van, ami egyrészt biztosít fogyasztást is, amiben érdekelt, de semmivel nem fog többet fizetni annál, amit máshol olcsóbban megkap!!!!

    2!
    Miért ne engednék?????
    Két rossz közül választanak.....nem a pénzpiacok, ők már itt hagytak minket, ezért van az IMF-re szükség!
    Azok az országok, akik szintén a piacokról vonnak forrásokat a működésükhöz, és létrehozták a pénzügyi szervezetet az IMF-t!
    Nem érdekük, és nem is tudják a tagországokat a IMF ből finanszirozni, hisz saját maguk is a piacról részesülnek és ha a tagországok finanszirozását is a saját gazdaságukból vonják ki akkor az ő hitelük is veszni fog, értéktelenedik, azaz csak korlátozott mértékben terhelhetik a gazdaságot, mert ők maguk is rátelepülnek és ez visszafogja a sajátjukat is!
    Két lehetőség közül választhatnak!
    Beáll a tagország a sorba és visszaszerzi az IMF segítségével, ez nem csak pénzügyi a piacok bizalmát!
    Vagy nem áll be és hagyják bedölni, mert aki nem enged segíteni az magával ránthatja a többi tagországot is!
    Nem a tagországok fogják megbuktatni az országot, hanem az itt működő vállalatok, gazdasági vezetők, akik a nemzetközi piacon a versenyképtelenné váló gazdaságunk miatt, mert nem érkezik külföldi tőke elvesztik a piacaikat, és ők fogják ezt kikényszeríteni!!!!”
  • 86. pancser 2011. december 17. 19:06
    „"Szinuhe1" Összezagyválsz mindent. Eszmédet adó Magoszoddal tele van már a legtöbb ember bugyra. A verseny korlátozása miatt jelentősen romlott az üzletekben kínált alma minősége, meg sok minden másé is. Olyan ez mint a szovjet export. A szovjet vevőnek minden jó volt, most a a magyarral akarjátok megétetni a selejtet. A dél tiroli alma, a chilei bor jobb mint a magyar. Azzal, hogy korlátozzák a versenyt, a magyar termékek minőségének ez csak árt. Ami export létezik, az zömmel a multiktól származik. Például a magyar kukorica vetőmag export, amely cirka, 2,5-3 millió ha-ra elegendő(a magyar vetésterület 1,2 millió ha) amerikai multik révén valósul meg. Miért fontos a föld tulajdonosának a nemzetisége? Egyáltalán nem fontos, mint ahogy a macska színe sem számít csak az egeret fogja meg. A szeptemberi OMÉK maga volt a modern mg. megcsúfolása. Szégyen például, hogy egyetlen csúcsfajta állat nem volt a kiállításon, viszont volt idejétmúlt szürke marha, sárgafejű erdélyi birka, mangalica stb. Ez maga a középkor. Ennyit a mai magyar mg irányvonaláról!”
  • 85. gjozsi88 2011. december 17. 19:01
    „Szinuhe1
    Baromi jó életed lesz lennt a sötétben!!!!
    Gondolom már azt is kiszámoltad, hogy mekkora bunkerre lesz szükséged, hogy a saját és mesterséges fényed energia szükségletét ott lennt képes legyél megtermelni!
    Ja........arról nem beszélve, hogy azt is tudod, hogy a természetes vizeket ,akár milyen mélyen vannak nem tudod megvédeni külső hatásoktól!!!!
    Mi lesz a levegővel??????
    A fonotoszintézised termelését fel is élitek!
    Szerintem fogalmad sincs arról, amit össze-vissza ötletelgetsz.......ugyanis számtalan problémának arányával nem vagy tisztába!!!!!”
  • 84. istvan1983 2011. december 17. 18:54
    „gjozsi8

    igen sok mindenben igazad van, ezt nem is cáfolom, mert tudom, hogy hogy működik a rendszer, te is és ebből válaszolsz. Valóban nem részleteztem a Liberális tőkét. Én elsősorban, egyértelműen a devizapiacon és az államkötvényekkel kereskedő tőkét bírálnám, bár értelme semmi. Gyakorlatilag egy alapnál max egy két emberről van szó, aki kattintásokkal kereskedik százmilliárdnyi forinttal, hogy 1-2 % nyereséget/nap elérjen (sok kicsi sokra megy). Itt már nem lehet 2008 óta árfolyamok normál szintjéről beszélni, bár ezt te megteszed, mivel ezt tanultad. A devizapiac szabályozatlan, állami felügyeletek által nem szabályozott téren történik, gyakorlatilag pár élősködő nyereségvágyból a pénzügyi szabályokra hivatkozva, kihasználva él, ezzel károkat okozva nemzeteknek és az általuk megtermelt értékekben.
    Azért még érdekel a véleményed egy két kérdésben:

    1. Az államadósság 80 %-on áll. Kb 7%-on lehet finanszírozni az államot. Hogy a költségvetés ne legyen veszteséges az adósság finanszírozásához 5,6%-os gazdasági növekedés kellene. Persze bonyolultabb az államadósság összetétele és az infláció miatt, de fogadjuk el 5%-osnak. Ez már évek óta van, a válság óta felerősödve. Szerinted ledolgozható költségvetési kiigazítással, állami elosztórendszerek eladásával? Szerintem nem. gyakorlatilag Mo. egy olyan úton van, hogy nemzet tagjain megszorítások kellenek, hogy a pénzügyi befektetők nyeresége biztosítva legyen.
    2. Szerinted Mo.-t engedik csődbe menni? Nem fogják:)
    3. Leírod, hogy a bankrendszer a pénzügyi rendszer része, kifogástalanul, előírtan működik. Te sem választod szét a befektetési és kereskedelmi bankokat. Elképzelhetőnek tartod, hogy öncélúvá váltak, ez okozza a problémát.
    4. A hitelekre megvett illetve megtermelt javak megvannak fizikálisan a jelenben, mégis a vásárló a hozzáadott értékét(munkájának egy részét) előre elzálogosítja, és további évenkénti 10%-át adja kb a bankoknak érte, akik ezzel képesek egymás között kereskedni (mármint a hitelekkel) oly módon, hogy nyereséggel adják tovább. A túlértékelt tartozásokat pedig a hitelt felvevőknek kell kiegyenlíteni. érdekes nem?
    5. A bankrendszer egy olyan iparág, mint akár az autó kereskedelem stb. Mégis szinte már alap, hogy egy bank válságakor át kell vállalni a veszteségeit. Véleményed szerint miért? Miért nem vezetik be Mo-n az egyéni csődöt? Felelősség teljesebb hitelzésre lennének ítélve.
    6. Miért van az, hogy a médiában szinte kötelező érvényű Nyugat, EU, Multi fogalom a társadalomban nagy részében egy olyan képet jelenít meg, hogy gazdag, segítőkész, aki fel akarja karolni az országot. Szerinted mi motiválja a nyugatot? Ha profit, akkor az mit jelent egy átlag ember számára kiadásként?
    7. Sajnos több felvetett érvemre nem reagáltál (fedezetlen pénznyomtatás stb.)

    Nem vagyok sem jobbos sem balos, csak úgy látom, hogy a jelenlegi rendszer változtatások nélkül nem élhető tovább az embereknek, és nem értem sok értelmiségi ember látásmódját (persze akkor igen, ha ebből profitál, ami nem szégyen). Az orbán kormányt nem értem én sem, mert el kell dönteni, hogy globalizált világban élünk a válságával együtt vagy nem. Vagy elfogadjuk a feltételeit és betartjuk, vagy nem. A nem egyértelmű csődöt jelent, persze nem csak nekünk, hanem az EU-nak is a mi csődünk után:) Az MSZP-t meg hagyjuk... Igazi állatok... A Gyurcsány is megmondta, de érdekes módon azért folytatta:) Az általuk felvett hitelekből több, mint 1.000.000 lakást lehetett volna építeni 4.000.000. embernek példaként.”
  • 83. Szinuhe1 2011. december 17. 18:50
    „#75-81gjozsi88:Csak tudod nálam van a SZAKTUDÁS. nemcsak mg-i, hanem sok más területről is.... Tudtad, hogy pl a növények növekedéséhez szükséges fényt mesterséges fényforrásból is lehet pótolni?
    Amolyan bunkert fogk építeni, jó mélyen, ahol fúrok kutat jó mélyre hatolót. Nem mellékesen meg beszerzek egy csomó vetőmagot is mindenfajta növényből, meg persze állatokat is.

    Nna most mennem kell, mert várnak a lányok :DDD
    Jobban mondva mentem csöcsörészni :DD”
  • 82. gjozsi88 2011. december 17. 18:44
    „sc!
    "Nem nehéz ítéletet mondani egy olyan emberről,akinek a hozzászólásai csak balról balra indulnak,annak is a szélére.:-)"

    A problémád ott kezdődik, ahogy a jobboldali kommentek általában, hogy nem a véleménnyel vitatkoztok, mert azzal semmit nem tudtok kezdeni, hanem a vélemény mögötti személyt bíráljátok!
    Szórakoztató akkor tudnál lenni, ha lenne véleményed, mert nem rád vagyok kíváncsi a véleményedre.....azzal pedig, főként érvekkel alátámasztott és életképes véleménnyel nem rendelkezel!
    Ettől a személyed is érdektelenné válik vitában!”
  • 81. gjozsi88 2011. december 17. 18:13
    „még annyit:

    "Ja és az sem igazán érdekel, ha én is feldobom a pacskert aa harmadik világégésben. Nna de az első hullámot túlélem, nos ÉN túl fogom élni........"

    Ez mitől lesz rohadt nagy öröm, várni a biztos pusztulást?????
    Itt ne keverd össze az emberi élettartam általános végső pusztulásával, mely szintén biztos, de reméljük egyre késöbb jön el!
    Arról nem beszélve, hogy akinél a fegyver azé lesz az általad biztosnak vélt kaja is!!!!
    Azt pedig nem búzáért veszik!!!!”
  • 80. gjozsi88 2011. december 17. 18:09
    „Szinuhe1
    78!
    Értem én, hogy nem látod, hogy a világháború téged is elsöpör, az atom meg megfertőzi a terményedet.....azt is látom, hogy ma már nem elég csak enni, inni.........arról nem beszélve, hogy a fizetőeszköz létrejöttével megszünt az a kényszer, hogy a termékeddel, melyet egyébbként nem tudsz létrehozni banki tőke nélkül, keresned kelljen olyan valakit aki cserél veled árut, hogy hozzá juss a szükségleteidhez!!!!
    Azt látom, hogy ahogy a pénzpiacok, bankok.....úgy a mezőgazdaság is egy koherens rendszer része, amit úgy hivnak, hogy gazdaság és önállóan nem tud eredménmyes lenni!!!!
    Főként akkor ha tudjuk, hogy a gazdák jelentős része még a földért is bérleti dijat kénytelen fizetni, mert annak tulajdonjogával sem rendelkezik!!!!!”
99 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

IMF: Mesterházy szerint Orbán elveszítette józan ítélőképességét

A kormánynak fogalma sincs, hogy milyen irányba vezeti az országot. Az IMF-tárgyalások… Tovább olvasom