Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 13°C Még több cikk.

Hatott az autósokra a zéró tolerancia

Győr-Moson-Sopron - Huszonhat autós fizetett 300 ezer forintos közigazgatási bírságot a megyében tavaly. Az elrettentő büntetési tételek miatt hetedével esett vissza a balesetek száma.

Zéró tolerancia – feltehetőleg ez volt az év szókapcsolata a közlekedésben tavaly, miután a kormány jelentős szigorításokat léptetett életbe, hogy kikényszerítse a katasztrofális hazai baleseti mutatók javulását. 2008 januárjától az ittas sofőrnek a helyszínen bevonják a jogosítványát. Az objektív felelősség – kissé pongyolán az „akié az autó, az fizet" – elvét május 1-jétől alkalmazzák. Ugyancsak akkortól emelték meg jelentősen a gyorshajtás esetén kiszabandó bírságok összegét: a minimumot a magyar nettó átlagkereset egynegyedét meghaladó 30 ezer forintra állították be. Az autósok lenyelték a keserű pirulát, ami úgy tűnik, hatott.

A Központi Statisztikai Hivatal által közzétett adatok szerint a megyében 15 százalékkal kevesebb baleset történt tavaly a tavalyelőttinél. A halálos karambolok száma 8, a súlyos sérüléssel járóké 21 százalékkal esett vissza. Győr-Moson-Sopron útjain csak eggyel kevesebben haltak meg, mint egy évvel korábban (67 helyett 66-an), viszont a súlyosan megsérült személyek száma 445-ról 336-re csökkent. Ittasan okozott balesetből több mint 40 százalékkal volt kevesebb az elmúlt évben.

Németh Lajos ezredes, a megyei rendőr-főkapitányság rendészeti igazgatója  elmondta: az utóbbi kategóriában Győr-Moson-Sopron könyvelhette el a legnagyobb csökkenést az országban, míg a balesetek számának visszaesésében a második a megye. Hozzátette: a 2007-esnél 2700-zal több, csaknem 30 ezer szondáztatást végeztek tavaly, és a korábbi 599-nel szemben 475-en akadtak fenn a szűrőn.

Ez is azt mutatja, lett hatása az új szabályoknak. Perjámosy István alezredes, alosztályvezető szerint az ellenőrzések és a szigorúbb büntetések híre nagyon sokakat „jogkövető, normális" vezetésre késztetett. Úgy vélte, a többség visszavett a sebességből, és ennek tudható be a kevesebb sérülés. Elmondása szerint nem véletlen, hogy az M1-es autópályán zuhant a legmeredekebben (31 százalékkal) a balesetek száma, de a volt mosonmagyaróvári, a kapuvári és a soproni járásban is 16–20 százalékos csökkenést tapasztaltak.

Az alosztályvezető abban bízik, hogy a folyamat nem áll meg, és még biztonságosabbá válik a közlekedés. Az adatok egyelőre kedvezőek: tavaly ilyenkor már hét megyei halálos baleset szerepelt a statisztikában, idén pedig kettő.

A megyében tavaly 26-an kaptak csekket a maximális, 300 ezer forintos közigazgatási bírságról. Csaknem mindannyian vasúti átjáróban lépték túl több mint 150 százalékkal a megengedett sebességet.

Az elhunytak fele vétlen volt

A KSH gyorstájékoztatójából  (az országra vonatkozóan):
A meghalt személyek 48 százaléka vétlen áldozat volt, 25 százaléka gyalogos. A meghalt személygépkocsi-vezetők 74 százaléka, az áldozatul esett elöl ülő utasok 62 százaléka nem használta a biztonsági övet. A balesetek 12 százalékának hátterében szerepelt alkohol.


Olvasóink írták

  • 11. Domestic 2009. március 06. 21:01
    „Hajrá, csak így tovább!
    Szedegessük a "dézsmát" a parasztoktól!
    De egyszer már azt is elmondhatnátok, hogy mire is költöttük el a beszedett zsetonokat!!!?
    Ja, hogy az utakat javították belőle?
    Akkor csak így tovább...!”
  • 10. pancser 2009. március 06. 12:00
    „Nem hiszem el a statisztikát, amely nálunk a hatalom szolgáló leánya. Semmilyen morál változást nem észleltem, pedig sokat autózom a megye útjain! Meg kell magyarázni a a pénzbehajtást, ennyi csupán!”
  • 9. Judytka 2009. március 04. 16:47
    „Szinte minden hozzászólóval egyezik a véleményem.”
  • 8. 621 2009. március 04. 14:32
    „Tényleg változást hozott a közlekedésben a zéro tol. pl. az autópályán is. Az M1-en a dobozok kihelyezése előtt aki le akart tolni 130-nál a pályáról az az alant említett C tip. BMV-sek és ált-ban magyarok voltak. A dobozok kihelyezése óta ezt a szerepet külföldiek vették át(osztrákok - akik otthon nagggyon kresztisztelők, románok, olaszok..) ugyan is ezeket nem tudják a felvételek alapján megbüntetni, és erre aránylag rövid idő alatt rájöttek, illetve tudják is talán.”
  • 7. gagarin 2009. március 04. 14:29
    „vagy ha a törvény munka után egyenruhába -kivéve fegyver- magánautójával a vendéglátó egységbe társaival sörözik? ki merne szólni neki? a kollegája? ő onnan ment szoliba! SAJNOS VOLT az utóbbi időben több baleset is emiatt! ugyhogy nem elszigetelt jelenség! hál´hogy még több nem történt!”
  • 6. anuvuk 2009. március 04. 14:09
    „A zéró tolarencián van még mit csiszolni,
    Tudtommal az autó vezetés addig tart, mig a közutat, töltés szakaszt stb... megnem teszem.
    A Rába gát oldalában azt a sok sörös dobozt, nem a futók, kerékpárosok dobálják el.”
  • 5. MTT 2009. március 04. 13:36
    „Igenis büntessenek, az a dolguk.Igenis legyen zéró tolarancia.De: - az alapvető KRESZ szabályokat jó lenne, ha ők tartanák be elsőként, mivel megkérdőjelezhető az intézkedésük erkölcsi tartalma akkor, ha pont a "csíkos autó" száguldozik, parkol tilosban, vagy éppen rokkantak helyén, vagy ha netán flegma stílusban intézkedik nyegle rendőrünk az adófizető magyar állampolgárral szemben...Ilyenkor, talán nem vagyok egyedül, ha kinyílik az a bizonyos "bicska" a zsebemben....”
  • 4. jockey 2009. március 04. 12:38
    „Az objektív felelősség elvének alkalmazásábal és az ittas vezetőkkel szembeni zéró toleranciával teljes mértékben egyetértek. A gyorshajtás esetén is jogos a komoly büntetés, ha valaki ész nélkül száguldozik. Viszont a szándékosan vagy nemtörődömségből "kinnfelejtett" sebességkorlátozó tábláknál lesben álló traffipax szerintem undorító. Az pedig mindenképpen alapkövetelmény, hogy a zéró tolerancia rajtunk kívül is mindekire vonatkozzon, rendőrre és C típusú állampolgárra egyaránt.”
  • 3. Szilágyi_Zsolt 2009. március 04. 11:55
    „Ennek igazán örülök, de legjobban örülnék annak, ha a C típusú vezetők (nem létező vagy Ecserin vásárolt vezetői engedély; műszaki vizsga és forgalmi engedély nélküli, bontásérett romhalmaz; ötszemélyes autóba hatan bezsúfolódva közlekedés; KRESZ ismételt és súlyos áthágása stb.) is beleesnének a zéró toleranciába.”
  • 2. ungi 2009. március 04. 11:53
    „Csatlakozom az elöttem szolohoz. Par hete egy RR rendszamu transit auto kb . 130 -al elözött meg , zarovonal atlepessel. Se kek lampa, se szirena. Aztan fekezesre kenyszeritette az egesz konvojt, mert ugye visszaallni mar nem nagyon tudott. Na ilyenkor szorul ökölbe a kezem. Mert ugye vasuti atjaroban 150%-os sebessegtullepes az 300 ezer forint, (lakott területen ehhez 75 km/h, Kivül 100 km/h) noha az meg messze nem olyan veszelyes, mint ez az elözes a "rendörurak" reszeröl volt.”
  • 1. Anonim01 2009. március 04. 11:17
    „Egyetértek a ,,zéró toleranciával" és biztos, hogy statisztikailag igaz, amit írnak, csak a valóság a közlekedésben nem ezt igazolja.
    Azt tapaszatom, ha betartom a megengedett sebességet, akkor letolnak, az útról dudálnak, villogtatnak, és nemzetközi jelzéseket mutatnak. Lehet ez belterület, külterület autópálya, vagy sebességkorlátozás.
    Sajnos tapasztalható, hogy a rendőrség dolgozói sem tartják be a sebességkorlátozást, és tapasztaltam sűrű forgalomba betartva a sebességet konvojban, a rendőrségi autó, ami megkülönböztetését nem használva nem tudott megelőzni, miután megelőzött megalított és okot keresett, hogy megbüntessen. Persze egyik csóka nem vájja ki a másik szemét.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kétszer annyi csapadék

Győr-Moson-Sopron - Az átlagos 30 milliméter (azaz liter/négyzetméter) körüli értékhez képest… Tovább olvasom