Kisalföld logö

2018. 05. 26. szombat - Fülöp, Evelin 14°C | 24°C Még több cikk.

Hálózd be az ügyfeleidet!

Nem sok értelme volt világra hozni honlapodat, ha titokban tartod mások előtt. Tippek a netmarketinghez

Melyik az a média, amelyik lassan a televíziót is a háttérbe szorítja? Amelyik segítségével pont azt a célcsoportot találod meg, amelyik ezt szeretné is? Amelyik olcsó, kényelmes, gyors és kötetlen? A kérdések helyett inkább nézz fel az Internetre, és tanulj!

A Net és a marketing boldog házassága

Odáig azért nem mennék, hogy azt mondjam, ez a házasság a Mennyekben köttetett, de biztosan nagyon közel hozzá. Hogy miért mondom ezt? Mert a világhálón megjelenő reklámokra mondhatjuk legkevésbé, hogy kényszerházasság. A televízióból, a rádióból, az írott sajtóból ránk zúduló reklámok ellen védtelenek vagyunk, de az Interneten azért keresünk fel egy oldalt, mert érdekel minket. Ezért jár hatalmas felelőséggel honlapunk működtetése, hiszen jelenlegi vagy leendő ügyfeleink érdeklődését fenn kell tartanunk.

Ha már fogjuk a kezét, akkor ne eresszük el többé.

Miért jó, ha van?

A válasz elsőre gyerekesen hangzik, de mégis sok igazság van benne: Mert mindenkinek van.

Az egyre inkább elektronizálódó társadalmunkban nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy nem építünk saját honlapot. A legtöbb ember mindennapjai manapság az Interneten való böngészéssel kezdődik, és azzal is végződik, és munkájuk egy része azzal is telik. Ezt nem kihasználni óriási hiba.

Saját tapasztalatomból tudom, milyen az, mikor beírsz a keresőbe egy cégnevet, és az nem dob ki semmit. Ilyenkor ez a cég szinte mindenki számára azonnal megy a süllyesztőbe.

Sohasem adhatsz ekkora előnyt a konkurenciának.

Milyen legyen, ha van?

Először is egyszerű. Bővebben nagyon egyszerű.

Ha bele esel abba a hibába, hogy az oldaladat telepakolod felesleges információkkal és intrókkal, akkor a látogatók egy idő után bele fognak fáradni a keresgélésbe.

Előnyödre válhat, ha a az oldalad arculata illeszkedik céged arculatához. Használd ugyanazokat a színeket, amelyek vállalkozásodat is jellemzik, és tegyél a honlapodra pár olyan dolgot, amit a látogató már régebbről ismerhet veled kapcsolatban.

Vigyél bele egy cseppnyi családias hangulatot. Felrakhatsz például pár képet a kollégákról. Ezek mind bizalmat ébresztenek az oldaladat felkeresőkben, egy olyan társadalomban, ahol a legtöbb fontos telefonbeszélgetést videotelefonokon bonyolítják.

A legjobb reklám a referencia. Ha van munkád, amire büszke vagy, akkor azt bátran mutasd meg másoknak. És, ha teheted, akkor szólaltasd meg azokat, akik igénybe vették a szolgáltatásaidat.

Ne felejtsd el, hogy az Internetet már rég nem csak információszerzésre használják, hanem mindenre. A világhálón intézzük banki és más hivatalos ügyeinket, televíziót nézünk, rádiót hallgatunk, vásárolunk, pizzát rendelünk. Gondolj bele, mekkora hendikeppel indulna egy bank, amelynek oldalán nem tudod lekérdezni számlaegyenlegedet vagy nem tudnál pénzt utalni a világ másik végére. Ezért aztán, ha szolgáltatásaidat el tudod adni az Interneten, akkor ne habozz, tedd fel őket az oldaladra.

Fontos, hogy honlapodat mindig fejleszd. Ha valami új híred van cégeddel kapcsolatban, azt oszd meg ügyfeleiddel is, hadd ismerjenek meg még jobban.

Hogyan reklámozd az oldalad?

Nem sok értelme volt világra hozni az új weblapodat, ha titokban tartod mások előtt.

...és látogasson el honlapunkra.

Ezután, ha céged bárhol megjelenik a médiában, ezt a mondatot már nem felejtheted el. De még ennél az egy mondatnál is sokkal hatásosabb, ha egy potenciális vevő a különböző keresőkben (google, index) néhány kulcsszóval próbál magának „eladót" találni, és a céged az első oldalon jelenik meg. Ha mégsem sikerült felkapaszkodnod a „címlapra", akkor mindenképpen regisztráltasd magad a keresőkben. Vállalkozásod rövid leírásában ki ne felejtsd azokat a kulcsszavakat, amelyeket leendő látogatóid nagy valószínűséggel beírnak a keresőkbe. Például, ha fényképészettel foglalkozol, akkor a fotó, digitális képek, stb. szavakat érdemes használnod.

Miért lehet olcsóbb?

Ha az áru, amit el akarsz adni olyan, hogy az Interneten keresztül is értékesítheted, akkor ne habozz, tedd meg. Így a cégedet rögtön összehozhatod a fogyasztóval, és kihagyhatod a kiskereskedelmet minden járulékos költségével (raktár, bér, stb.) együtt. Manapság egyre többen rendelnek filmeket, könyveket, sőt még elektronikai cikkeket is a világhálóról, minthogy bemenjenek egy üzletbe válogatni. És miért ne tennék, ha a mindent megkaphatnak olcsóbban, ugyanolyan minőségben az otthon kényelméből irányítva.

Vannak olyan virtuális áruházak, ahol a látogató szinte úgy érzi magát, mint egy üzletben. Sétálgathat a polcok között, az árut szinte a kezébe foghatja. Egyes szállodákban nem csak a szobában tehetünk virtuális látogatást, de még a kilátást is megcsodálhatjuk.

Na még egyszer

Napról napra, óráról órára, percről percre nő azok száma, akik az Internet segítségével könnyítik meg mindennapjaikat. Ezért aztán, ha versenyben akarsz maradni, akkor cégedet is a részévé kell tenni ennek az egész világot meghódító médiumnak.

És hogy valaha is vége lesz ennek az őrületnek? Nem valószínű. Az Internet minden eddiginél nagyobb teret fog kapni az életünkben. Nem sokára eljön az idő, amikor a fejlett országokban nem lesz olyan ember, aki valamilyen szinten ne használná a világhálót. És ha ez egyszer tényleg valósággá válik, akkor minden eddiginél nagyobb szükséged lehet megfogadni az előzőekben leírt tanácsokat.

Ha készen áll arra, hogy ügyfeleit valami olyannal találja meg, amire még Ők sem számítanak, akkor szóljon nekünk, Mi segítünk Önnek.

Jagodics Rita - Programház-Unió Kft.
 - hasznos tanács a marketingben -

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hétvége - Kiállítás és horgászás

Ismert szegedieket, illetve a közélet, a kultúra és a gazdaság jeles Csongrád megyei képviselőit… Tovább olvasom