Kisalföld logö

2017. 10. 20. péntek - Vendel 8°C | 20°C Még több cikk.

Ha nem iskolabusz lesz a neve, akkor mehetnek a járatok?

A közlekedési tárca szakállamtitkára szerint nem kell aggódniuk az iskolás gyerekek szüleinek, szeptembertől is minden nebulót el tudnak szállítani az oktatási intézményekbe a helyi és távolsági buszjáratok. Csepi Lajos erről újságírók előtt beszélt hétfőn Budapesten azután, hogy a Volán Egyesülés valamint az önkormányzati és pénzügyi tárca képviselővel egyeztetett. A megbeszélést az iskolabuszokkal kapcsolatban két éve elfogadott jogszabály-módosítás kapcsán szervezték, amely idén szeptember elsejétől lép életbe.
A változtatás a KRESZ 48-as paragrafusának 12-es pontját érinti. A módosítás értelmében a gyerekek szállítására használt, újonnan munkába álló iskolabuszokat ősztől megkülönböztető jelzéssel, biztonsági övvel illetve gyereküléssel kell ellátni, a plusz felszerelés becslések szerint buszonként kétmillió forintba kerül. A jogszabály elvileg csak azokra a buszokra vonatkozik, amelyek kizárólag iskolás gyerekeket szállítanak. A busztársaságok azonban ennél jóval nagyobb számban működtetnek olyan, gyerekek szállítására alkalmas járatokat, amelyek az aktuális menetrendben is szerepelnek. Ha ezeket a jövőben nem iskolabusznak, hanem tanulói járatnak, vagy ehhez hasonlónak nevezik át, nem vonatkozik majd rájuk a szigorítás - hangzott el.

Ez azért fontos, mert a költségvetési törvénynek megfelelően jelenleg állami normatíva jár az "iskolajáratok" után, amit a busztársaságok és az önkormányzatok között fennálló szerződések rögzítenek. A Volán hamarosan teljes körű leltárt készít arról, hogy országszerte hány megállapodásban szerepel az "iskolabusz" kifejezés. Ez a felmérés várhatóan egy héten belül elkészül, és kiderül majd belőle, hogy mennyi szerződést kell módosítani - mondta a szakállamtitkár. A minisztérium várhatóan arra kéri majd az önkormányzatokat, hogy módosítsák az érintett kifejezést. Aki ezt nem teszi meg, mert ragaszkodik a speciális iskolabuszhoz, annak a jogszabály módosítás következményeit magának kell finanszíroznia - mondta Csepi Lajos, de hozzátette: a pluszköltségek miatt valószínűleg nem sok önkormányzat vállalkozik majd erre.

Marcsa Ildikó, a Volán autóbusz-közlekedési igazgatója szerint az egyeztetésnek köszönhetően egyértelműbbé váltak a szerepkörök, ezért remélhetőleg az iskolabusz jellegű szolgáltatásokra kötött szerződések a jövőben is működhetnek. Naponta egyébként körülbelül 1,2 millió ember utazik a Volán valamelyik járatával, ebből százezres nagyságrendű a gyerekek száma - mondta.

Olvasóink írták

  • 10. omarhulm 2009. május 26. 15:40
    „ZéZé! El kéne fogadni, hogy a Volán társaságok nem tudnak ilyen beruházást bevállalni, amíg ilyen szintű (pénz)elvonások vannak velük szemben. Maga a rendelet nem lenne rossz, ha nem a mai válságos időszakban léptetnék életbe, hanem amikor meg lennének rá a fedezetek...
    Addig meg két lehetőség van: vagy marad minden így, vagy azok az önkormányzatok kerülnek lehetetlen helyzetben, amelyek iskola társulásokat alkotnak, mint pl. Tápszentmiklós is...

    Szóval ha amíg nincs pénz a biztonsági ülésekre, addig ne járjanak iskolába, vagy gyalogoljanak napi 2 x 4-5 km-t?”
  • 9. AstarothZ 2009. május 26. 12:13
    „Csak gratulálni tudok a Közlekedési Minisztérium magasan kvalifikált döntéshozóinak ehhez az átgondolt és lényegre törő jogszabály-módosításhoz! Hogy valakik ennyire ne lássák a szakadékot a magasztos elvek és a hétköznapok magyar valósága, gyakorlata között!!! Még szerencse, hogy a még életbe sem lépett módosítást, egy formális kibúvóval tulajdonképpen mindjárt ,,hatályon kívül is helyezték", mert egyébként ősztől ,,érdekes" helyzet alakult volna ki. Sajnos a döntéshozatalban ugyanez a szakadék és szakmai dilettantizmus tapasztalható a magyar kormányzat és közigazgatás minden szintjén, és gyakran a versenyszféra cégeinél, nagyvállalatainál is.”
  • 8. todoer 2009. május 26. 10:21
    „Goldmund ! Nálad az igazság , a tömött 22-en senki nem követeli a biztonságiövet .
    Annak idején a XI kerületben történt baleset után , ahol egy terepjáró és egy óvodásokat szállító busz karambolozott , jött ez az ötlet . Azt azóta sem tudjuk ki volt a hibás ,ha hinni lehet a pletykáknak a terepjáró vezetője "tépett ezerrel " . Az iskolabuszok ha elvitték a gyerekeket utána , gondolom , a sima forgalomban működnek , akkor a gyereküléseket ki kell szerelni , délután visszarakni vagy az iskolabuszok egész nap állnak ?”
  • 7. girzelda 2009. május 26. 08:34
    „Itt is az a lényeg, hogy minél kevesebb befektetéssel, minél nagyobbat kaszálni! Az ember élet védelme csak másodlagos téma e berkekben. Még érthető is lenne, ha a nyugdíjasokat szállítanák, hisz azokért már ezeknek nem kár,úgy is csak nyűg a nyakukon. Igaz ma már a gyermekeket sem kimélik, hisz a minap szavazták meg e csöppségek nyúzását is!”
  • 6. kackac 2009. május 26. 07:53
    „Tipikus komcsi-libsi műbalhé, álságos hazug megoldás?-sal.
    Trükkök százai ...”
  • 5. polgi 2009. május 26. 06:28
    „Tisztelt törvényalkotók!
    Köszönöm Önöknek, hogy viszonylag hamar belátták, hogy ez a rendelet kivitelezhetetlen és nagy károkat okoz az önkormányzatoknak. Ezen kívül az sem egy elvetendő szempont, hogy a gyermekek biztonságos utaztatása került volna veszélybe, hisz a pedagógus kísérő nagyban segíti a biztonságos közlekedés megvalósulását. Tápszentmiklóson az "iskolajáratokon" is biztosítani fogjuk a pedagógus kíséretet és bízunk abban, hogy a jól bevált rendszer szerint juthatnak el a gyerekek az iskolákba. Egy rossz döntést minden esetben jobb visszavonni, felülbírálni, mint azt végrehajtani!
    Köszönjük!
    Kovács József
    polgármester
    Tápszentmiklós”
  • 4. Alajos 2009. május 25. 21:46
    „Vajon milyen élményei, emlékképei lehetnek azoknak, akik ezt a rendeletet kitalálták? Mert hogy (mai) életszerűség egy deka sincs benne, az biztos. Vajon kinek az (anyagi) érdekében történnek ezek a butaságok?
    És különben is: az iskolabusz a világ legveszélyesebb közlekedési eszköze, ahol még egy tanerő is ügyel. Ha ugyanez a busz nem iskolabuszként, hanem menetrendszerű Volán járatként közlekedik, akkor ebből a járműből a legbiztonságosabb járműve lesz; a gyerekek között utazó tanerő is mentesül minden felelősség alól. Aki ezt nem érti, az olvassa el a rendeletet meg a sok okos indoklást ezerszer! (Aki meg a rendeletet hozza, az írja le a saját rendeletét tízezerszer, szótagolva, visszafelé, csupa nagybetűvel!”
  • 3. Goldmund 2009. május 25. 18:10
    „Addig, amíg egy menetrend szerinti buszon reggel állnak a gyerekek (és a felnőttek is), addig nem sok értelme van a rendeletnek.”
  • 2. ZéZé 2009. május 25. 18:07
    „..... és mi az hogy " megoldás az iskolabuszok problémájára" ?????

    Ez megoldás a Volán társaságok " problémájára" !!

    Sehol egy megoldási javaslat........”
  • 1. ZéZé 2009. május 25. 18:03
    „Hát látom a lényeget megint "elfelejti" mindenki. Miért lett ez az egész kitalálva ? Talán hogy a gyerekeknek biztonságosabb utazást biztosítsanak az övekkel, ülésekkel.
    De nem ! Arról szól megint jó magyar szokás szerint a dolog, hogy miképp lehetne kiskaput keresni egy rendelkezés ellen.
    Most 10-20 évig megint nem történik semmi a biztonság érdekében, és a közlekedési cégek továbbra is a saját pénztárcájuk zsírosodásával lesznek elfoglalva.

    Csak megjegyzem, hogy ugyanilyen tiltakozás lehetett anno a hátsó ülések biztonsági övének kötelezővé tételével, és most mégis benne van minden autóban, és természetesnek vesszük.
    Aki pedig utasokat akar szállítani, az áldozzon a biztonságra is, mert gyakorlatilag ott tartunk mint a 40 éve...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felgyújtotta magát – életét veszítette

A sárvári tűzoltók jelezték a celldömölki rendőrségi ügyeletre, hogy Kemenespálfán egy személy… Tovább olvasom