Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 19°C Még több cikk.

Gyurcsányék szerint Orbán, a Fidesz szerint Gyurcsány vitte csődbe a Malévet

A Fidesz szerint Gyurcsány Ferencék tették tönkre a Malévet. A Demokratikus Koalíció szerint azonban kizárólag Orbán Viktor miniszterelnök a hibás azért, hogy csődbe ment a nemzeti légitársaság.
A Fidesz szerint Gyurcsány Ferencék tették tönkre a Malévet

"Az őszödi út, vagyis a pofátlan hazudozás folytatása Gyurcsány Ferencék mai közleménye, amelyben kétségbeesetten próbálják másra hárítani a felelősséget saját balfogásaikért" - kommentálta az MTI-hez eljuttatott kommünikéjében Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője azt, hogy a Malév leállása kapcsán a volt kormányfő vezette Demokratikus Koalíció közölte, szerintük kizárólag Orbán Viktor miniszterelnök a hibás azért, hogy csődbe ment a nemzeti légitársaság és ki kell vizsgálni, kik a felelősök a kialakult helyzetért.

Selmeczi Gabriella közölte, az MSZP-kormány hajtotta végre a Malév esetében az elmúlt húsz év talán "legelbaltázottabb" privatizációját, és rossz döntéseiket még rosszabbakkal tetézték. A Malév válságos helyzete egy újabb szocialista csontváz a szekrényből, a Gyurcsány-korszak súlyos öröksége - írta, hozzátéve: a felelősség kérdését az elszámoltatási kormánybiztos feljelentései nyomán indult büntetőeljárások fogják rendezni.

A Malév péntek reggel hat órakor szüntette be működését és valamennyi járatát törölte.

A Demokratikus Koalíció szerint kizárólag Orbán Viktor a felelős

A Demokratikus Koalíció (DK) szerint kizárólag Orbán Viktor miniszterelnök a hibás azért, hogy csődbe ment a nemzeti légitársaság és ki kell vizsgálni, kik a felelősök a kialakult helyzetért.

"A Fidesznek a józan ész ellen vívott szabadságharca elkergette az országtól a befektetőket, a piacok döbbenten nézik a bukásba vezető, Orbán-Matolcsy-Fellegi-trió által képviselt gazdaságpolitikát. Még mielőtt a Fidesz elkezd nyolcévezni, jelezzük: 2002 és 2010 között, így Gyurcsány Ferenc kormányzása idején a Malév gépei még le- és felszálltak" - közölte az MTI-vel a Gyurcsány Ferenc vezette párt a Malév leállásának hírére pénteken.

A DK szerint talán nem a repülőtér nevének megváltoztatására kellett volna költeni a közpénzt, hanem cég megmentésére, akkor most "nem veszett volna oda az utasok jegye", nem rekedt volna két gép külföldön.

"Ennyit ér a Fidesz nemzeti politikája: csődben a nemzeti légitársaság, amiért kizárólag Orbán a hibás" - olvasható a közleményükben, amelyben a Fideszre jellemző kommunikációnak nevezik, hogy csütörtökön a Malév vezetői "még azzal hitegették a közvéleményt", hogy minden rendben lesz, másnap pedig minden leállt.

A Demokratikus Koalíció szerint ki kell vizsgálni, kik a felelősök a Malév csődjéért, az elmúlt hetek súlyos anyagi és morális károkat okozó döntéseiért és nyilatkozataiért.

MSZP: Fidesz-kormány másfél éves semmittevésének itt az eredménye

A szocialista kormányok ideje alatt a Malév egyetlen percre sem állt le, a Fidesz-kormány másfél éves semmittevésének viszont itt az eredménye - kommentálta az MSZP a nemzeti légitársaság pénteki leállásának hírét az MTI-hez eljuttatott közleményében.

Mint írják, most, hogy a nemzeti légitársaság ténylegesen is csődöt mondott, Orbán Viktor miniszterelnök is elérkezettnek látta az időt, hogy megszólaljon, és megint hadi helyzetről, illetve a múlt csontvázszerűen kormányára nehezedő terheiről beszélt.

Pedig az ország miniszterelnökétől elvárható lett volna, hogy a sztenderd kormányzati kommunikáció "légből kapott" lózungjainak felmondása helyett - az akut helyzetre való tekintettel - felelősségről és feladatokról beszéljen - értékeli az ellenzéki párt, amely szerint a kormányfőnek szólnia kellett volna például arról, hogy "már a légitársaság visszaállamosítása is az - akkor még ellenzékben lévő - Fidesz tudtával és beleegyezésével történt, a 2010-es kormányra kerülése óta pedig egyetlen érdemi kormányzati lépés sem történt a Malév közép- és hosszú távú fenntarthatóságának megteremtése érdekében".

LMP: az utasokat átverték

Az LMP szerint pénteken átverték a Malév utasait, így több ezren joggal teszik fel a kérdést, hová tűnt a járatuk, illetve a történtekről miért nem mond semmit a légitársaságért felelős miniszter, Németh Lászlóné.
Vágó Gábor, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője pénteken, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: a magyar légitársaság csődje bebizonyította, hogy nem csak az MSZP, hanem a Fidesz is rossz gazdája az állami vagyonnak, és nem képes működtetni a céget.

A politikus szerint a Fidesz-kormányt az elmúlt másfél évben "csodavárás, totojázás" jellemezte a Malév ügyében, az utasokat pedig hetek óta egy olyan tervvel hitegették, amellyel mindenki számára világossá válik, hogy meddig és milyen feltételek között tud működni a Malév. Ez a terv végül nem készült el, a vállalat járatai idő előtt álltak le - fűzte hozzá, kiemelve, hogy jelenleg mindenkit az foglalkoztat, a légiközlekedésért is felelős Németh Lászlóné miért nem áll ki a nyilvánosság elé, és mondja el, mi okozta a Malév járatainak törlését. Az LMP politikusa reményét fejezte ki, hogy a BKV nem követi a Malév példáját, mivel szerinte akkor már nem ezrek, hanem százezrek közlekedési lehetősége szűnne meg a "Fideszen belüli belharcok" miatt. Vágó Gábor ezért arra kérte a kormányt, minél hamarabb oldja meg a fővárosi tömegközlekedési vállalat problémáit.

Mint mondta, az ugyan ma nyilvánvalóvá vált, hogy a Malév jelenlegi formájában működésképtelen, de az LMP szerint egy nemzeti légitársaságra ettől függetlenül is szükség van. Vágó Gábor szerint svájci és belga jó példákat alapul véve el kellene gondolkozni a Malév jogutód nélküli megszűntetésén, vagyis tárgyalásokat kell kezdeményezni a Budapest Airport Zrt. vezetőségével, hogy ne az adófizetők fizessék ki a Malév csődjét. Mint mondta, a légitársaságnál rendelkezésre álló munkaerőt és eszközöket újra kellene szervezni, és csak a működőképes ágazatokra felhasználni.


Jobbik: az Uniós tagság miatt jött a csőd

A Jobbikot felháborítja a Malév kényszerű leállása, az ellenzéki párt szerint a nemzeti légitársaság csődjéhez a végső lökést az Európai Unió állami támogatást megtiltó döntése adta.

Volner János frakcióvezető-helyettes az MTI-nek pénteken küldött közleményében azt írta: a Malév a róla készült Fehér Könyv szerint évente 70 milliárd forint bevételhez juttatta az államot, miközben tavaly 24 milliárd forintos veszteséget termelt, a légitársaság pénzügyi egyenlege tehát még a vállalat veszteséges működése ellenére is jelentős, több tízmilliárd forintos többletet mutatott az állam szempontjából.

"A Malév csődjéhez a végső lökést az Európai Unió állami támogatást megtiltó döntése adta meg, tehát közvetlenül Brüsszel tehet a Malév és utasai körében kialakult áldatlan állapotokról" - közölte a jobbikos politikus.
Volner János arról is beszámolt, hogy a parlament gazdasági bizottságának alelnökeként csütörtökön tárgyalt Pleschinger Gyulával, a gazdasági tárca adó- és pénzügyekért felelős államtitkárával, és ismét megfogalmazta azt a Jobbik-javaslatot, amellyel szerinte a Malév megmenthető, illetve újjáéleszthető lenne.

Ehhez az kell, hogy a kormány az eddigi célzott tőkejuttatások helyett szektorális adókedvezményeket nyújtson a hazai légitársaságoknak, így a Malévhoz eljut az állami segítség, de a támogatás már nem ütközik az uniós jogba - írta a frakcióvezető-helyettes, megjegyezve, a javaslat alkalmas lehet a Malév és más magyar légitársaságok versenyképességének javítására, sőt akár arra is, hogy adókedvezményekkel Magyarországra csábítsanak cégeket és azok itt fizessenek adót.


Munkáspárt: A Malév a magyar kapitalizmus újabb áldozata

"Újra gyilkolt a magyar kapitalizmus. A Malév elpusztítása a magyar tőkés rendszer újabb mocskos bűne. A magyar ipar, a magyar mezőgazdaság után most a nemzeti légi közlekedést, a Malévet ölték meg." - áll a Munkáspárt közleményében.

A párt elnökségének közleménye szerint a korábbi és a mostani kormánypártok egymásra mutogatnak, pedig a nemzeti vagyon pusztításáért mindegyik tőkés kormány felelős. Átgondolatlan privatizálásokkal, nem kevésbé átgondolatlan újraállamosításokkal tették tönkre az évek során a magyar légi közlekedést. Nem törődtek a magyar gazdaság jövőjével, a Malév-dolgozók sorsával. A pénz izgatott mindenkit, amit ki lehetett nyerni a cégből. A Malév értékes vagyontárgyait elkótyavetyélték, a budapesti repülőteret, a Malév bázisát külföldieknek adták el. A Malév most szabad préda, bárki viheti fillérekért. A magyar cégek a légi teherszállításért ezen túl külföldieknek fizetnek, a magyar utasok idegen légi társaságokat gazdagítanak.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. gjozsi88 2012. február 04. 22:17
    „rommel
    Működött mikor átadták!!!!
    Lözben eltelt két év.....semmit nem tettek vele.....tönkrement!!!!”
  • 21. rommel 2012. február 04. 21:14
    „AZ MSZP AMIHEZ NYÚLT , AZ MIND TÖNKRE MENT !!!
    MOST MÁR MAGUKHOZ IS NYÚLHATNÁNAK !!!”
  • 20. gjozsi88 2012. február 04. 16:42
    „Eva!
    A baj az, ha jogutód nélkül szünik meg, akkor az eddig birtokolt repülési jogok is elszállnak az adóssággal!!!!!”
  • 19. Eva- 2012. február 04. 11:38
    „http://atv.hu/cikk/video-20120203_farkas_attila

    ő is elmondott egy verziót a MALÉV utóbbi évek (2) beli jó működéséről.
    Inkább a csőd, mint bármit visszafizetni!

    Így csak az eddig beleölt pénz veszik--az meg ugye amúgy sincs!”
  • 18. gjozsi88 2012. február 04. 08:58
    „tovari!
    Persze a jobbiknak itt lenne a lehetősége, hogy alátámasztathatja a szuveneritás retorikáját......tessék magyar befektetővel létrehozatni egy magyar légitársaságot!!!!
    Ja.....hogy nincs magyar befektethető tőke???
    Akkor hogy lesz ebből szuveneritás?????”
  • 17. tovari 2012. február 04. 07:57
    „MINDKETTŐ ELFTÁRSAK, KÉZ A KÉZBEN, MINDKETTŐ!”
  • 16. embertelen 2012. február 03. 22:57
    „A fidesz hazugságainak is egyszer vége kell, hogy legyen. Tudatom Orbánnal, hogy Gy.F. már 4 éve nem miniszterelnök, ő viszont már két éve az! A tény az, hogy Gyurcsány idejében működött a MALÉV, Orbán idejében meg tönkrement. Orbán nem tett semmit azért, hogy a MALÉV fennmaradjon, helyette piszkos, utálatos hazugságaival másokra akarja kenni azt, amiért a napnál is világosabb, hogy ő a felelős!”
  • 15. cezarka 2012. február 03. 19:55
    „Látom Gyurcsány fóbiások megint elégedettek mert ráfoghatnak valamit:Segítek nagy hideg jön és havazás Gyurcsány újabb gaztette! szerintem mindketten hibásak!de azt gondolom a jelenlegiek ezt is akarták!Mint ahogy a BKV - val is teszik.Így kell .Tönkre kell tenni ,azután szétverni és nagyon olcsón részeire bontva megvenni!És máris lesz egy új társaság ,más néven .Hold udvarközeli emberekkel remekül meg lehet gazdagodni rövid idő alatt.A Malév adósság meg marad ,majd az állam leírja!Ilyen egyszerű!Meglátjátok hamarosan így lesz.Emberek el lesznek küldve ,egy részüket majd az új cég visszaveszi.Többi meg az állam gondja.Egyébként a hatalom szivattyú másikra vált.Repülni meg lehet mert sok társaság van!Egy kis pánik után ki fog derülni jön a megmentő és jön a taps mert a kormány megoldotta.Ti meg hívők úgysem veszitek észre hogy nevetnek rajtatok imádott vezéreitek!”
  • 14. Madarász 2012. február 03. 19:16
    „Te Rommel! Tudod, hogy két év óta kik vannak kormányon?!

    11. Túra, sokkal nagyobb céget is tönkre lehet tenni, nem másfél év alatt, hanem néhány nap alatt is, elég ha fizetésképtelenné teszik, mint jelent pillanatban a MALÉV-ot.”
  • 13. gjozsi88 2012. február 03. 18:05
    „még annyit.
    "Egy ekkora céget nem lehet másfél év alatt tönkretenni, ehhez bizony 8-év kellett."
    A hét elején még azt mondta a kormányszóvivő, hogy a fidesz által kinevezett menedzsment nagyon jó munkát végez!!!!”
  • 12. gjozsi88 2012. február 03. 18:03
    „Túrabakancs!
    Ajánlom figyelmedbe, hogy a MALÉV nem a múlt miatt, hanem a működési finanszirozás miatt ment tönkre!!!!
    Azaz fizetésképtelenné vált.....a számláit nem tudja kifizetni!
    Itt szó nincs az adósságról.......!
    Ráadásul ajánlom figyelmedbe az OSZKÓ nyilatkozatát, melyből kiderül, hogy az unió csak azért minősítette visszamenőlegesen szabálytalannak az állami támogatást, mert a Bajnai kormány idején elkezdődött strukturális átalakítást a kormány váltás leállította és az elmúlt másfél évben SEMMIT nem tett!!!!
    Ez bizony a Fidesz sara.......a hozzá nem értés bűne!!!!”
  • 11. Túrabakancs 2012. február 03. 17:39
    „Egy ekkora céget nem lehet másfél év alatt tönkretenni, ehhez bizony 8-év kellett.
    Erről ennyit. Nem tűnik fel? Amihez a szocik hozzányúltak, azt vagy eladták vagy
    tönkretették. Majd a vizsgálatok úgyis kiderítik hogy mikor került reményvesztett
    helyzetbe a Malév.”
  • 10. rommel 2012. február 03. 17:35
    „GYURCSÁNY ÁLDOZATOK SZÁMA EGGYEL NŐTT : MALÉV !!!
    ENNEK AZ EMBERNEK SOHASEM VOLT SEMMI SEM DRÁGA , HA A SAJÁT ZSEBÉRŐL VOLT SZÓ !!!”
  • 9. pancser 2012. február 03. 16:30
    „Tönkrement egy cég, na és? Tönkrementek ennél különb légitársaságok is, hagyjuk már ezt a nacionalista siratósdit, tudtok repülni ha akartok nem? Amúgy meg a megyéből általában Schwechátról repülnek, nem Pestről.”
  • 8. _Zoli_ 2012. február 03. 16:15
    „2010. szeptember
    A fejlesztésért felelős miniszter, Fellegi Tamás a Magyar Nemzetnek azt mondta, hogy változtatni kell azon a helyzeten, hogy a Malévban 5 százalékos tulajdonnal rendelkező orosz Vnyesekonombank fontos kérdésekben vétőjoggal rendelkezik.

    Most folyik a változtatás! Ezzel az orosz cég kiesik! Új légitársaság lesz.
    Közben több ezer ember pofáraesik: utasok akik nem kapják vissza a pénzüket.
    Dolgozók akik az új társaságnál kevesebb bérért dolgozhatnak ha akarnak illetve ROKONOK!

    Ez ki mit tett tönkre csak színjáték!”
  • 7. load 2012. február 03. 15:51
    „4. blaze
    Be tudnád nekem linkelni azt a maléves mérlegbeszámolót, amire ezt a kijelentésedet alapoztad?”
  • 6. sx486 2012. február 03. 15:44
    „Másra mutogatni ?
    Értelmes embereknek nem szép dolog !
    Vagy nem vagyunk elég értelmesek ? !!!”
  • 5. habitus 2012. február 03. 14:53
    „Ki volt a hibás?lehet,hogy én,,,,,,,lalalalalala”
  • 4. blaze 2012. február 03. 14:53
    „3. load 2012.02.03. 14:37

    A Malév több bevételt hozott az államnak,mint amennyi vesztesége volt! Nem világos? Akkor szerinted mennyit is nyer a megszűnésen az állam?”
  • 3. load 2012. február 03. 14:37
    „2. Goldmund
    Igazad van, az adófizetők csak jól járnak.
    Egyébként minek is egy országnak állami légitársaság?
    Svájc is le tudott mondani a Swissair-ről.
    De felmerül az a kérdés is, ha az állam csak ilyen szinvonalon képes menedzselni a verseny gazdaságban működő cégeit, mi lesz a Rábával?”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Február 13-án startol a Masat-1

Az Európai Űrügynökség (ESA) módosította az első magyar műholdat a világűrbe juttató Vega-hordozórakéta indításának idejét, amely február 9-e helyett február 13-án startol. Tovább olvasom