Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Gyurcsány: az elmúlt 20 év legnagyobb reformja jön

Az elmúlt húsz év legnagyobb adó- és szociális reformját kívánja végrehajtani a kormány - mondta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a Magyar Televízió A Szólás Szabadsága című műsorában. Az adó- és a szociális témák mellett a harmadik nagy terület a foglalkoztatás kérdése. A válságkezelő csomagból először ezeket részletezik február 16-án, a többi témát egyelőre csak érintőlegesen mutatják be.
Az ezekhez kapcsolódó jogszabályjavaslatokat várhatóan március-április környékén nyújtják majd be az Országgyűlésnek. A javaslatcsomagban lesznek olyanok, amelyek kétharmados többséget igényelnek majd, így például a kisebb parlamentre vonatkozó kitétel, de a "feles törvényekkel"a legtöbb adó- és szociális változtatás keresztülvihető - mondta Gyurcsány Ferenc.

A miniszterelnök egy másik nyilatkozatában elmondta: a 300 forint körüli euró árfolyam rendkívül aggasztó, és szerinte a valutát minél előbb be kell vezetni Magyarországon. Elmondása szerint ennek forgatókönyve szeptember végéig készülhet el - írja a Népszava.

Olvasóink írták

66 hozzászólás
  • 66. Zaraki_Kenpachi 2009. február 06. 11:24
    „albatrosz, ezt már ott elbasztátok, amikor kiabáltátok, hogy ruszkik haza. Teljes kiszorultunk a kelet piacáról, mert valljuk be: a magyar gazda sokszor szart termelt, és kevés alkalommal sikerült jót. A keleti piacon meg mindent el tudtunk adni. Soha a büdös életbe nem fog már visszajönni, ami akkor volt.

    A másik. Jó lenne végre felfogni, hogy az új rendszer elmúlt 19 évének köszönhető az, hogy idáig jutottunk és ugyanolyan szar, sőt akár rosszabb lesz, ha a fidesz hatalomra kerül. Egy szóval sem mondom, hogy maradjanak a szocik, de egy ennyire hataloméhes és diktatórikus bandát, mint a fidesz rég nem láttam. Két választást látok:
    - vannak a szocik, akiknél legalább valami látható
    - vannak a fideszesek, akiknél egy sötét alagút látható, ahol nem tudhatom, ha belépek, nem-e szakadékba lépek.

    Se terv, se program, csak üres, ténytelen szavak. Nem látom sem az értelmet, sem a megoldást a kivezetésre, csak azt, hogy a hatalom nagyon kell már nekik.”
  • 65. gjozsi88 2009. február 05. 15:31
    „albatrosz! ezekhez a csoda jó ötletekhez,reméljük nem lesz támogatás!Javaslom,mutassa meg egy érettségizett közgazdasági végzettségü egyénnek és elmagyarázzák mit jelentene nekünk egy gazdasági bojkott! Az exportjaink a nyakunkon maradnának, amit meg nem tudnánk megtermelni,ahhoz nem jutunk hozzá! (A nemzetközi szervezetek lesznek olyan erössek,hogy az érdekeik védelmében kompenzálják az eladási kényszert...)”
  • 64. albatrosz 2009. február 05. 12:35
    „Remélem, reform első lépéseként lemond a GY.F.kormány! Magyarországot nem a világgazdasági válság tette tönkre, ha nem az a politika, amit a jelenlegi hatalom gyakorolt! Az adótörvényeket nem módositgatni kell,ha nem ugy ahogy van kidobni a szemétbe! Uj,átláthatóbb, kiskapuk nélküli adótörvény kell! A felvett hitelekből pedig magyar tulajdonban lévő, munkahely teremtő vállalkozásokat kell létesiteni! Ahol betartják a munkaügyi törvényeket,és nem rabszolgatartó módon bánnak a dolgozókkal,mint a multik! Le kell állitani az olyan áruk beáramlását az országba,amelyet itthon ismegtudunk termelni, akkor is ha ezaz EU-nak nem tetszik. A multikat ugyan ugy meg kell adóztatni, mint a magyar vállalkozásokat! Törvényben kell szabályozni, hogy a multi kereskedelmi cégek kötelesek 80%-ban magyar alapanyagból készült, hazai termékeket kötelesek értékesiteni. Tej és tejtejtermékek behozatalát be kell tiltani! Ja, igaz ez beavatkozás a szabad kereskedelembe, de most, a válság hatékony kezelése érdekében erre lenne szükség, még akkor is,ha ez egyesek érdekeit sérti!”
  • 63. Kojak 2009. február 04. 21:28
    „Diktatúrában a komcsik nagy mesterek 40 éven keresztül gyakorolták. A világválság előtt mi voltunk a térség kuvaitja? Előtte is mi voltunk a térség szégyene.”
  • 62. gjozsi88 2009. február 04. 18:13
    „5-10 év múlva reményeitek szerint a Fidesz kormányoz és ha még egyszer megkaparintja a hatalmat érezhető,hogy nem akarja többet kiengedni, igazatok van,akkor lesz diktatúra!
    Kojak!Csak közben jött egy gazdasági VILÁG váltság,amit természetesen a Gyurcsány nyakába varrtok!”
  • 61. Poltergeist 2009. február 04. 10:40
    „Kami45 2009.02.03. 21:56---->köszönöm”
  • 60. Kojak 2009. február 03. 22:38
    „Ez az adócsökkentés kormánya, megigértük megtettük! Ezt 2006-ban mondta gyurcsány batiznak az Audi hátsó ülésén. És 2006ban már vissza is vonta az 5 éves adócsökkentési programot. Na ez a kiszámítható gazdaságpolitika.”
  • 59. Kami45 2009. február 03. 21:56
    „gjozsi88
    "Szerinted,ha nem lenne demokrácia az alanti hozzászólásod megjelenhetett volna?"
    Hol élsz? itt a demokrácia, olyan mint a szocializmusba. Itt kemény diktatúra van kialakulóba, most lehet balfaszozni. Sajnos Poltergeistnek nagyon igaza van.”
  • 58. Poltergeist 2009. február 03. 20:00
    „gjozsi88 2009.02.03. 19:11---->köszi.Nem kell féltened eddig is megvolt a magamhoz való eszem.Csak szavam ne feledd és esetleg 5-10 múlva emlékezz is rá.A homokozós számháborús korszakból meg már úgy érzem kinőttem:)”
  • 57. gjozsi88 2009. február 03. 19:11
    „Poltergeist! Szerinted,ha nem lenne demokrácia az alanti hozzászólásod megjelenhetett volna?Menj ki a homokozóba ott játszadozz a forradalom gondolatával,de vigyázz ne számháborúba kezdj,mert megsérülsz,ne adj isten nagyobb bajod eshet!Nagy kár lenne,elveszítenénk egy igaz magyart!”
  • 56. Poltergeist 2009. február 03. 15:09
    „Nem lenne it probléma nézzétek meg más országokban ha egy politikus akár véletlenül akár direkt alkalmasint elejt egy mondatot amit nem kellett volna egyszerűen saját maga lemond mert erkölcsi morálja azt mondja neki ,hogy ezt kell tenni.Itt meg nálunk édes istenem hiszen látja mindenki mi van itt nagy lapáttal se lehet őket elhajtani még akkor sem ha pl. rendőrségi eljárás van ellene.És,hogy miért nem tudsz tenni semmit azt is megmondom azért mert a média irányítja az embereket(tisztelet a kevés kivételnek)a média viszont összefort a politikával a rendőrségel a belügyminisztériummal szinte minden olyan szervel amivel a tökéletes haláli kört megcsinálták.Próbáljon meg egy egyszerű hétköznapi ember elmenni és kikérni mondjuk Gyúrcsány adóbevallását (törvény adta jóga,hogy beletekinthessen).A tapasztalat az,hogy szépszóval figyelmeztetik NEM KÉNE MATANI aztán meg teljessen mindegy mit csinálsz olyan falakat gördítenek eléd ,hogy örülhetsz ha a következő napod nem a rendőrségen töltöd.Könyvet lehetne írni miket megcsinálnak ebben az országban ,de valószínű könyv a kiadóval együtt eltünne az író meg véletlen balesetet szenvedne.Hogy kicsit lássatok mi folyik hazánkban.Szumma szummárum amíg a médiát irányító zsidók(TV társaságok,újságok,) íly kegyessen összemossák magukat a pénzért a politikával itt csak akkor lessz rend ha bekövetkezik 48-as forradalom mert örök igazszág ,hogy a történelem megismétli önmagát.

    Aki emlékezik még a 48-as 12 pontjára végigolvasva valószínű aktuális lenne ismét.
    http://virag51.atw.hu/marc15/marc15.html”
  • 55. load 2009. február 03. 14:47
    „53. Túrabakancs
    Jaj, Túrabakancs, ne legyél már ennyire naiv!
    Honnan vették a 320 milliárdot?
    Hát hitelből.
    Stumpf egyébként megkerülte a kérdést.
    Azt mondta, hogy ,,a kormány politikájának köszönhetően ennyi pénz benne volt a gazdaságban".
    De a kérdés nem ez volt, hanem az, mennyi pénz maradt a költségvetés kasszájába.
    Ügyes csúsztatás. A gazdaságban levő pénzből akkor lesz költségvetési alap, ha adóként beszedik.
    Egyébként én is ajánlok neked egy kis olvasnivalót. A cikk 2002. május 17-én, tehát majd hat-héttel a kormány átadása előtt jelent meg.
    http://hetilap.hetek.hu/index.php?cikk=35872”
  • 54. gjozsi88 2009. február 03. 12:07
    „Turabakancs! De akkor már az emberek eladósodása mwgkezdődött,a lakáshitelek,autólizingek..! Ez az a gazdasági folyamat,ami csökkentette a jövedelmek vásárlóerejét! Ez egy folyamat,nem egy választási ciklusig tart!Igy természetesen folyamatosan csökken a gazdaság,hiszen raktárra termelni nem kifizetődő,mindenből kevesebb kell,igy nő a munkanélküliség!Nálunk most is az a legnagyobb baj,hogy a lakosság van devizában eladósodva,(98-óta nincsenek az embereknek megtakarításai és "hála" a Fidesz lakásprogramjának,merjetek nagyot álmodni retorikájának köszönhetően,még évtizedekig nem is lesz!) Az államháztartási hiány az euró bevezetésének az egyik feltételeként,annak megfelel!”
  • 53. Túrabakancs 2009. február 02. 23:00
    „load! /egy részlet a cikkből/

    "- Honnan vették a béremelések alapjául szolgáló 320 milliárdot?
    - Azt talán senki nem vitatja, hogy a polgári kormány gazdaságpolitikájának köszönhetően ennyi pénz benne volt a gazdaságban, szemben az ,,üres kasszát vettünk át" vádaskodásokkal. De ekkora összeget nem lehet következmények nélkül szétosztani, mert ez veszélyezteti a gazdasági növekedést, és jelentősen megnöveli a hiányt."
    Bővebben itt: http://epa.oszk.hu/00800/00804/00241/37283.html”
  • 52. Túrabakancs 2009. február 02. 22:53
    „load!
    Medgyessy Péter az egyik közéleti magazin élő adásában említette, hogy bizony
    nem volt üres a kassza, hiszen akkor nem tudta volna a választások után 2-hónappal kifizetni a közalkalmazottaknak a megemelt bért, ide tartoztak természetesen a kórházi ápolók is, így talán jobban beugrik mindenkinek ez a történés! A műsort Friderikusz vezette, erre határozottan emlékszem.”
  • 51. zeta62 2009. február 02. 21:02
    „"44. Komissar 2009.02.02. 19:07
    40-es hozzászóló zeta62
    Az ilyen majd akkor hörög igazán, mikor megállapítják számára a nyugdíj összegét, hogy miért csak ennyi?"

    Azért is más lesz a felelős, nem ő. Hogy is gondolod? :D”
  • 50. zeta62 2009. február 02. 21:00
    „45. ASHER 2009.02.02. 19:37

    Azt tudom, hogy amióta dolgozom, minden ft-omat megadóztattak, egy fillért se tudtam, és nem is akartam eltitkolni belőle. Nem tetszett, de ez van. Azt tudom, hogy az én adóforintjaimat joggal kérhetném számon, ellentétben talán veled, aki nem is fizeti be a közösbe.
    Igaz, fröcsögni, a másikba belekötni egyszerűbb...
    Szóval, ki is az aki "gyengébb"? A z én, és azok fizetnek helyetted is mindent, akik becsületesen dolgoznak, és be is fizetik az adót.
    Te pedig majd akkor fogsz igazán koppanni, és szidni a mostani munkaadódat, akivel most összekacsintassz, ha a nyugdíjadnál egy nagy nulla lesz, járandóság címén.
    De legalább lehet majd kollektíve szidni mindenki mást, mert azok felelnek mindenért, te semmiért sem.
    Kollektív baromság, amit csinálunk, tetszik, vagy sem.
    A be nem fizetett adó jóval nagyobb, mint amit most a nyakunkba varrnak megszorításként, nem miattam, mert én befizetem. És te?
    Az nem megy, hogy csak kiveszünk a közösből, beletenni majd más fog...
    Ezért IS tartunk itt.”
  • 49. zeta62 2009. február 02. 20:51
    „43. gabmaster 2009.02.02. 19:04
    zeta62
    Nefeledd 20 eve meg csak csehszlovakia letezett!!!!
    Éppen azért szégyen, hogy meg tudták csinálni, mi pedig el se kezdtük.”
  • 48. gjozsi88 2009. február 02. 20:48
    „ASHER!Szegény emberek az államnak egy fillért se,de nekünk biztosítson ingyen orvosi eljárást,fizesse a gyerek diplomáját,igaz munkanélküli lesz,mert ennyi tanár,szoc. pedagógus,informatikus,jogász sehova nem kell,Nem értik miért kell a boltba fizetni? Micsoda kormány ez, nem fizeti ki az 50-60 ezres lakáshitelemet, 30-40 ezres autó törlesztésemet? Kit érdekel,hogy a jövedelmem maradék 30-40%-ából kifizetem a rezsit, a maradékból,ha megdöglik a kormány,akkor se tudok gazdaságot élénkítő vásárló erő lenni, az se érdekel,hogy ezért nem kell szinte semmit gyártani,na és nő a munkanélküliség..? Majd szidjuk őket,majd csak lesz valami!Igaz,hogy alig fizetek járulékot,de azt nem tehetik meg,hogy 40 év munka után ne biztosítsanak tisztes megélhetést! Majd hőbörgünk,találunk egy populista pártot,olyat mind a Fidesz,aki megígéri hogy minden jó lesz! Abba bele se szabad gondolnom,hogy amit igér mennyire reális! Rövid az élet,kell idő kocsmára is,azért vannak ott,hogy megoldják...Hát nem?”
  • 47. Komissar 2009. február 02. 20:12
    „38! ASHER
    Hát így van. Akárhogy próbálok csak egy olyan kormányhatározatot felhozni példaként, ami a köznép javát szolgálta volna, sajnos nem tudok.
    Nem véletlenül vagyunk benne nyakig a lében, nemsokára összezárul felettünk. Megköszönhetjük mindazoknak akik aktívan kivették a részüket, főleg a "rendszerváltó ellenzéki kerekasztal" körül sürgő-forgó szakképzett élősködőknek.
    Számunkra végzetes hibát ott csináltak, csak még akkor bíztunk, hogy tényleg jobb lesz.
    Talán ismerős: Tetszettek volna forradalmat csinálni.”
66 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Még soha nem voltunk ennyire pesszimisták

Sem az üzleti szféra, sem a lakosság nem volt még soha olyan pesszimista, mint 2009 januárjában. A GKI Gazdaságkutató Zrt. szerint a magyar gazdaság kilátásairól alkotott vélemény különösen a lakosság körében lett a korábbinál is borúlátóbb. Tovább olvasom