Kisalföld logö

2017. 01. 25. szerda - Pál -8°C | -1°C Még több cikk.

Gyorshajtók: lakott területen 109 km/h

Augusztusban is sok, a megengedett sebességet túllépő gépjárművet fényképeztek le a rendőrök Vas megyében.
A Vas megyei rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának járőrei augusztusban is sok, a megengedett sebességet túllépő gépjárművet fényképeztek le a sebességellenőrző berendezéseikkel.

A hónapban a következő "negatív" rekordok születtek lakott területen belül:

Rábahídvégen a Vasvári Pál utcában a megengedett 50 km/h sebesség helyett 109 km/h sebességgel száguldott egy Opel személygépkocsi vezetője. A gépkocsi vezetője 130 ezer forintos bírságra számíthat.




Egyházashollóson, a Kossuth Lajos utcában a megengedett 50 km/h sebesség helyett egy személygépkocsi 103 km/h sebességgel száguldott. A jármű vezetője 90 ezer forintos bírságra számíthat.




Pósfán az Ady Endre utcában a megengedett 50 km/h sebesség helyett egy Opel személygépkocsi 91 km/h sebességgel közlekedett. A bírság 60 ezer forint.





Pecölön a Kossuth Lajos utcában egy motorkerépáros a megengedett 50 km/h sebesség helyett 95 km/h sebességgel száguldozott. A várható büntetés 60 ezer forint.





A "negatív" rekordok lakott területen kívül:
A 84-es számú főút 40 km szelvényében a megengedett 90 km/h sebesség helyett a gyorshajtó 135 km/h sebességgel közlekedett. A bírság 45 ezer forint.




A felsorolt esetek csupán a jéghegy csúcsa, mert őket mérték be. Vajon hány olyan száguldozó lehet még az utakon, akiket nem fényképezett le a traffipax? Személyes tapasztalatunk szerint sokan, nagyon is sokan.

Az elmúlt hónapban, most is felhívjuk az autósok figyelmét A közlekedési balesetek elkerülése végett a KRESZ szabályainak a betartására, kérjük a sofőröket az óvatos és megfontolt közlekedésre. Ha már sietnek, vagy száguldoznak, mert a sebesség az mámorító, azt legalább ne lakott területen tegyék, és nem a falvakban, városokban. Mert az nem lenne jó, ha egy gyorshatás, vagy az ebből adódó baleset miatt kerülne valaki címlapunkra. Bár, ez is egyfajta dicsőség. Csak nem lesz, aki gratuláljon érte...

Olvasóink írták

37 hozzászólás
12
  • 37. a.h.a. 2009. szeptember 05. 07:15
    „mekkelek
    Még annyit! Szerintem ha az életszínvonalunk utoléri a svájcit, akkor a vezetési morál is meg fog változni.
    Ez nagyban befolyásolja az emberi magatartást.
    Bár ez sajnos soha nem fog bekövetkezni.Ha az emberek nem futkosnának 3 munkahely között(már akinek még van olyan),Meg lehetne élni tisztességes munkából, bizonyára lelassulna egy kicsit az élet.Sokkal toleránsabbak lennénk egymáshoz.”
  • 36. a.h.a. 2009. szeptember 05. 07:10
    „javít
    hatásokat=határokat.”
  • 35. a.h.a. 2009. szeptember 05. 07:09
    „Nem hiszem, hogy kapaszkodnom kellene, ugyanis bejártuk Karintiát. Azt hiszem ott is vannak nagy-nagy hegyek, szerpentinek.Nem okoz gondot ez a "borzalmas szerpentin" Cseszneknél, mint ahogy sok autósnak, akik alig tudnak átvergődni rajta.
    Én sem nagyon lépem át a megengedett sebességet, de nem ökrözök meg állatozok ha valaki megelőz, hanem inkább segítem. Egy másik cikkben ezért ökröztek le engem, mert azt írtam, hogy akinek engedi a pénztárcája had menjen.Engem nem zavar. Velem is előfordul ha a helyzet úgy kívánja. Mármint a forgalom.Mert azzal is tudni kell együtt haladni.Nem pánikolok ha hirtelen esemény merül fel.De sosem azt mondom, hogy azért mert marha okos vagyok.Szerencsém volt eddig.
    ....és most is azt mondom, hogy a nagyon "megfontolt" vezetők sokkal több bajt okoznak, mint aki néha túllépi a hatásokat!”
  • 34. mekkelek 2009. szeptember 05. 00:38
    „a.h.a., itt Svájcban érdekes módon sokkal kevesebb baleset történik, mint Magyarországon.
    Nem sok különbség van, csak annyi, hogy itt az átlagautó kb. 2-szer olyan erös, mint Magyarországon, az átlagautós meg 80-nal megy, ha 80-nal szabad menni. Ha meg gyorsabban megy, elveszik a pénzét, jogsiját, durva sebességtúllépésnél akár az autóját is.

    Persze mondhatod, hogy ez ostoba okoskodás, de attól még nem lesz igazad.
    Meg persze azt is mondhatod, hogy a hozzám hasonlók kapaszkodnak a kormányban, max. jót derülök rajtad. Viszont asszem itt az Alpokban rendesen kapaszkodnál mellettem az anyósülésen. :-)

    Kukac, ha látom, hogy valaki nagyon siet, akkor segítek neki az elözésben. 80-nal is lehet (söt kell is) követési távolságot tartani... Tudom, hogy tök feleslegesen elöz, mert a következö városban az elsö lámpánál találkozni fogunk, de attól hadd menjen, ha akar. Mondjuk attól nem lesz meg elöbb a teljesítendö köre, csak idegesebb lesz, fáradtabb és hamarabb fog hibázni a munkája közben is, meg a vezetés közben is... Abban viszont egyetértünk, hogy a mai helyzet nagy részben a rossz KRESZ-nek és a tehetetlen rendörségnek köszönhetö.”
  • 33. Kukac40 2009. szeptember 04. 21:02
    „Mekkelek ezzel az a bibi, hogy te nem előzöd meg mert ráérsz. A másik megelőzné, de a kető együtt sok, ezért egy idő után belemegy a rázós előzésbe mert elfogy a türelme. Ki a hibás? A kresz szerint aki belement a rázós előzésbe, de egyébként aki feltartotta a sort, és nem segítette az előzését. Ezért kellene büntetni azt aki a körülményekhez képest lassan halad, és nem segíti elő a megelőzését. Nagyon sok embernek szabott időre kell ottlennie mert a megélhetése múlik azon, hogy pl. egy kört egy napalatt teljesítenie kell. A fuvarszervezők nem mindig normálisak, még nagy kocsiknál sem, nembeszélve a kicsikről. Persze erre is lehet sokmindent mondani. Egy biztos a jelenlegi KRESZ alkalmatlan a mai viszonyokhoz. Egy új kellene mert a változtatások mára követhetetlenek.”
  • 32. zotya975 2009. szeptember 04. 19:59
    „Ne foglakozz a magukat utak királyának képezelő vezetőkkel mekkelek, tudod addíg jár a korsó a kútra....csak én nem szetetnék egy ilyen nagy arc miatt a temetőbe kerülni. Mindenkkinek alanyi joga 85-el menni külterületen, ezzel még nem akadályozza a forgalmat. Ha 95-el mennél akkor is megelőznének, mert egyesek nem bírják elviselni ha valaki van előttük. Arról nem beszélve, hogy nem tudhatot az előtted levő miért lassít, vagy magy lassan.”
  • 31. Kukac40 2009. szeptember 04. 17:43
    „Amíg a magyar rendőrség nem tartatja be a szabályokat addig ne várjunk csodát. Hiába van kinn a pl. kerékpárral behajtani tilos az elkerülőn a rendőr nem büntet érte. De ez csak egy. Ha a sebességkorlátozó táblák kinmaradnak, ha azzal javítanak utat akkor hogy várják el a közlekedőktől, hogy betartsák a szabályokat. Milyen alapon várják el, hogy egy rosszul elhelyezett 30-as táblánál 30-al menjen mindenki. Arról nem is beszélve, hogy valaki megteheti a gyorshajtást is, valaki nem.”
  • 30. Roben 2009. szeptember 04. 16:57
    „De az tény hogy számos esetben nincs miért annyira hajtani ahogy azt sokan üres utcákon teszik,ahol gyerekek és párok sétálnak esténként.Nem kéne kertvárosban 110-el menni,mert ilyenre is van rengeteg mindennapi példa.”
  • 29. a.h.a. 2009. szeptember 04. 14:47
    „mekkelek
    Ostoba okoskodás.
    Az ilyenek okozzák a balesetet.A túlzott óvatoskodók akik nem fogják a kormányt, hanem kapaszkodnak bele. Közben meg le sem veszik a Km-óráról a szemüket. A forgalmat meg észre sem veszik maguk körül.”
  • 28. mekkelek 2009. szeptember 04. 12:07
    „"már nem tudom egy kezemen megszámolni, hányszor mondtam, hogy azon múlt az életünk, hogy egy-két másodperccel később értünk oda"

    Ez igen. Ezt pl. azzal lehet elérni, hogy LASSABBAN vezetsz.

    De próbáljátok ki, menjetek egyszer egy bizonyos szakaszon 90-nel, egyszer meg 110-zel (háztól házig) és nézzétek meg, mennyi idöt takarítottatok meg.

    50 km-es távnál ez ugye kb. 4 perc különbség.
    Ha pedig valakit 70-nel kell követni, akkor meg még plusz 2-3 perc.

    Nem tudom, ki rokkan bele ennyi idöveszteségbe?

    Én inkább tötyögök az elöttem haladó után 80-nal, minthogy 110-zel menjek és nyerjek 6-7 egész percet, viszont nem stresszelek közben (= tovább fogok élni), meg közben pár kiló szén-dioxiddal kevesebbet pöfögtetek el + biztosan nem fognak megbüntetni, biztosan nem fogom összetörni a buta elözésem miatt a szembejövöt. Ha véletlenül 5-10 perccel késöbb érek oda valahova, az kit érdekel? Max. várnak kicsit.
    (Nem, ezzel nem azt mondtam, hogy én nem 90km/h+2-5%-kal megyek ha lehet.)

    "jól belátható úton, fényes nappal akár 120-130" csupán annyit jelent, hogy a féktávolságod a 90 km/h-nál számított 55 méter helyett kb. 100 méter lesz, vagyis ha egy hirtelen akadálynál (pl. vaddisznó) pont meg tudnál 90-nél állni, akkor 130-ról fékezve kb. 105 km/h-val ütöd el és még viszed 45 méteren keresztül. Persze ha egy kamiont találsz el, aki azzal számolt amikor át akart suhanni elötted, hogy a megengedett sebességgel jössz...”
  • 27. boy2000 2009. szeptember 04. 10:32
    „A sok agresszív vezetőt örökre el kellene tiltani a vezetéstől!!!!!Vegyenek maguknak szamarat az való nekik!Habár azt is addig hajtanák míg 120 lovas nem lenne csóri aztán kampec!”
  • 26. OláhMarianna 2009. szeptember 04. 09:05
    „Kedves Zotya975!
    Csetneky valószínűleg a 70-80 között tötymörgőkre gondolt, és az valóban nagyon bosszantó. Az ilyenek miatt kell utána gyorsabban menni, hogy az elvesztegetett időt be lehessen hozni. Mert biztos, hogyha kifog az ember egy ilyet, nem tudja megelőzni egyhamar, mert vagy nem belátható az út, vagy szembejönnek. Bár a beláthatóság sok embert sajnos nem zavar és úgy lecsapkodják a kanyarokat, ahogy illik. Az a vicc, hogy sokszor a tötymörgők csinálják. Ha előttem ilyen alak autózik, igyekszem minél előbb elkerülni, mert én is kapnák az ütközésből mögötte. Nem vezetek minden nap, de már nem tudom egy kezemen megszámolni, hányszor mondtam, hogy azon múlt az életünk, hogy egy-két másodperccel később értünk oda. Ezzel bezzeg nem foglalkozik a rendőrség. Pedig az ember haja égnek áll attól, ahogy egyesek vezetnek. Én a más sávjában garázdálkodóktól sokkal jobban félek, mint a gyorshajtóktól. Ezért jó lenne, ha mindenki a saját sávjában kanyarodna, a rendőrök meg kilátnának a trafi mögül néha.”
  • 25. zotya975 2009. szeptember 04. 06:11
    „Ezek szereint, ha én lakott területen kívül 90-el megyek akkor tötymörgök? Én meg azt hittem betartom a KRESZ-t. Végülis ja, én nem arra keresek, hogy a rendőrséget/állam bácsit szponzoráljam, de ha valaki 10-20-30 perc előnyért képes 45-60-130 ropit kipengetni lelke rajta. Csak aztán nem dúlni-fúlni ha megjön a csekk, hogy ezek a szemét zsaruk!”
  • 24. Csetneky 2009. szeptember 03. 21:51
    „Kukac40

    Teljes mértékben egyetértünk!

    19. Szabotázs

    Szerintem nincsen igazad. Az eszetlen idiótákat ne keverd össze a "gyorshajtókkal"!

    Az "gyorshajtó", aki száraz, jól belátható úton, fényes nappal akár 120-130-al megelőzi a tötymörgő, szerencsétlenkedő útitársat? Mert akkor bizony én kőkemény "gyorshajtó" vagyok! Nem lakott területre gondoltam.”
  • 23. Kukac40 2009. szeptember 03. 21:06
    „Aki indokolatlanul lassan közlekedik miért nem büntetik? Sokkal veszélyesebbek mint a gyorshajtók.”
  • 22. Mátyásfeketeserege 2009. szeptember 03. 20:42
    „A lejtőn lefelé a simsonnal is lehet menni 100 at:)
    nekem inkább azt mondja meg valaki hogy a külfölditöl hogyan szedik be a pénzt? mert a válasz az hogy sehogy mert még a hirekbe is bentvolt hogy a szomszédos országok nemadják ki az adatokat az állampolgárjaikról, és ezt tudják ők is, ebböl következik hogy a külföldiek hajtanak tovább....”
  • 21. szabotázs 2009. szeptember 03. 19:23
    „(20) oda adják a 109el hajtó autósnak és utána viszi”
  • 20. lacim6 2009. szeptember 03. 19:21
    „Arra kíváncsi lennék a motorosnak hogy küldik ki a büntetést.”
  • 19. szabotázs 2009. szeptember 03. 19:04
    „A balesetek fő okozói, gyorshajtók. Az autó megy és pörög mert ez a dolga, de a sofőr nem gondolkodik pedig az neki lenne a dolga. Buta ember ne vezessen.haha nem lennének dugók, hisz alig lenne autó az utakon, buta ember üljön buszra!! haha”
  • 18. mekkelek 2009. szeptember 03. 16:22
    „artie75, ez nekem is eszembe jutott :)

    katalinka, igazából nem a bírság összege a visszatartó erö, hanem a lebukás esélye.
    ha több traffipax lenne, sokkal többen tartanák be a szabályokat, mintha megemelnék még jobban a büntetéseket.

    a.h.a., megint a svájci példa: a zürichi rendörök most fokozottan ellenörzik a bicikliseket.

    én amúgy inkább arra várok, mikor fog a magyar rendörség a zebráknál is videózni?”
37 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Startolnak az erdészeti, környezetvédelmi programok

Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Programban (ÚMVP) hamarosan megnyílnak az erdő-környezetvédelmi intézkedéseket és az erdőszerkezet-átalakítást elősegítő, nem termelő beruházásokat támogató források. Tovább olvasom