Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 19°C Még több cikk.

Győr és Budapest között napi három pár vonat?

A Demokratikus Koalíció (DK) szerint a kormány az új személyszállítási törvénnyel a vasúti járatok számának drasztikus mértékű csökkentését készíti elő, így akár a legforgalmasabb fővonalakon is csak a jelenlegi járatpárok töredéke közlekedhet majd.
Molnár Csaba országgyűlési képviselő, a DK alelnöke szerdán sajtótájékoztatón azt állította, hogy az új személyszállítási törvényjavaslatban - amelyet Németh Lászlóné fejlesztési miniszter a múlt héten nyújtott be a parlamentnek - a kormány a vasúti fővonalakon is csak napi három járatpár üzemeltetését garantálná alapellátásként. Hangsúlyozta, hogy a fővárosból például Győrbe, Szegedre, Debrecenbe, Pécsre vagy Miskolcra ma ennél lényegesen több vonat közlekedik.

A politikus - aki a második Gyurcsány-kormány alatt rövid ideig közlekedési miniszter is volt - elmondta, hogy a szocialista kormányok idején, miközben a kihasználatlan vasúti szárnyvonalakon megszüntették a vonatközlekedést, 600 milliárd forintot fordítottak vasútfejlesztésre. A Fidesz ellenzékből a naponta néhány utast szállító mellékvonali járatok megszüntetése ellen tiltakozott, most viszont a fővonalakon ritkítaná meg és tenné lehetetlenné a vasúti közlekedést - jelentette ki, hozzátéve, kíváncsi, mit szólnak ehhez a vidéki nagyvárosok kormánypárti polgármesterei.

Molnár Csaba megjegyezte: a DK szerint is racionalizálni kell a vasúti közlekedést, azonban a drasztikus járatritkítás oda vezethet, hogy a kormánynak vissza kell fizetnie a már említett uniós fejlesztési támogatásokat.

Kitért arra is, a személyszállítási törvényjavaslat szűkre szabja a sztrájklehetőséget azzal, hogy a kötelezően biztosítandó elégséges szolgáltatást a megrendelt mennyiség 50, illetve 66 százalékában határozza meg, így véleménye szerint a vasutas szakszervezetek nem tudnak majd munkabeszüntetéssel tiltakozni az esetleges járatritkítások ellen.

A személyszállításról szóló kormányelőterjesztés alapján az országos, regionális és elővárosi személyszállítási közszolgáltatásokra vonatkozó alapellátásnak garantálnia kell az adott település és "a gyakorlatban kialakult vonzásközpont" közötti közvetlen eljutási lehetőséget, valamint hogy az adott településről a megyeszékhelyre legfeljebb egy, a fővárosba pedig legfeljebb két átszállással el lehessen jutni. Szintén biztosítani kell, hogy a szomszédos megyeszékhelyek átszállás nélkül elérhetők legyenek, és ugyanez vonatkozna a főváros és a megyeszékhelyek közötti közlekedésre is.

A törvényjavaslat szerint, ha ezt az infrastrukturális adottságok lehetővé teszik, az említett viszonylatokban az - autóbuszos vagy vasúti - alapellátás településenként napi három járatpár.

Az alapellátás kialakításakor ugyanakkor figyelembe kell venni a többi között a munkába járás és az oktatási, nevelési intézményekbe történő eljutás, illetve a közigazgatási és egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés szempontjait.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kedden azt közölte az MTI-vel, hogy "a közösségi közlekedés rendszerszintű átalakításának szakmai előkészítése a Széll Kálmán-tervben rögzített irányokhoz igazodva folyamatban van". Aznap a Magyar Nemzet számolt be vasúti járatritkítási tervekről.
Az ecoline.hu előzőleg azt írta, tavasszal jelentősen csökkenhet a közlekedő személyszállító vonatok száma az országban, és például a nemrég újranyitott mellékvonalak többségén újra csak napi két pár vonat lesz.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. Tündenéne 2012. március 01. 11:42
    „18. Gab2000 2012.02.29. 19:57

    Hát mert ezek az összegek nem voltak benne a nyilatkozatban :) Amúgy tudom, nyilván minden a felesége nevén van, tegyük a szívnünkre a kezünket, mi is ezt tennénk...”
  • 34. Tündenéne 2012. március 01. 11:41
    „17. Gab2000 2012.02.29. 19:51

    hát én is onnan szedtem...”
  • 33. dpista 2012. március 01. 09:59
    „Primax!

    Pedig kint sok esetben olyan kedvezményeket adnak, amire a magyar csak les mind borjú az újkapura.

    Amikor németeknél sok esetben a dolgozói bérletek olcsóbbak mint nálunk és a városi helyi közlekedés ára is bent van... Nem is 47 60 80 ezer forintnak megfelelőt visznek haza. Ja kérem támogatják tudom, lehet mondani, csak erre nálunk is megvan a forrás.”
  • 32. Primax 2012. március 01. 09:13
    „Nem tudom, hogy Győr-Budapest viszonylatban elég lenne-e napi három pár járat....viszont : ahol lakom, naponta látok 2-3-4-5 vagonból álló vonatokat - gyakorlatilag - üresen közlekedni. Ez a Győr-Pápa viszonylat, tehát egyáltalán nem "mellékvonal".
    A MÁV-ot - sürgősen - magánkézbe kellene adni, majd akkor a tulajdonosnak érdeke lenne a gazdaságos üzemeltetés. Biztosan nem közlekedne ennyi felesleges járat, valószínűleg drágább is lenne, de nem lenne az embernek hányingere, ha belép egy kupéba, vagy állomásra. Borzasztó mocsok és igénytelenség : az ma a MÁV.
    Egyelőre csak számolatlanul ömlik a (köz)pénz a vasútba...nincs igazán gazdája a cégnek.
    Utaztam már "nyugati" vonatokon , össze sem lehet hasonlítani a hazaival.
    Tudom : az árakat sem...”
  • 31. Köszörűs 2012. március 01. 09:01
    „Urat csinált belőlem a Fidesz akkor mikor visszaállították személyszállítást a bezárt szárnyvonalon.
    Azóta nem kell a busznál tülekednem.
    Limuzin jön értem.

    SINLIMUZIN !!!

    Vígan fut a kicsi kocsi,
    zityi-zötyi köszi Gyopi !
    Kitt-katt csitt-csatt húúú-ha,
    fényes a sín újra ! :)))

    Van egy mozdony vezetőm és egy utas kísérőm is.
    Magyarország, köszönöm !”
  • 30. pozdorja 2012. március 01. 08:24
    „Csökken az üzemanyag fogyasztás, csökken a jövedéki adó bevétel, a MÁV meg csak viszi a pénzt. Nem lesz ez így jó, tegyünk ellene valamit. Mondjuk állítsuk le a személyszállítás háromnegyedét.”
  • 29. Pzoli 2012. március 01. 07:48
    „RÉmhir terjesztésre nézd az atv-t.érdekesség képpen jegyzem meg hogy az unioban és máshol is csak baloldali seggfejek mondják hogy csödbe megyünk tönkre megyünk meg egyebek.”
  • 28. tovari 2012. március 01. 07:13
    „http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/29/vegrehajtas_kilakoltatasi_moratorium_rendorseg/”
  • 27. tovari 2012. március 01. 06:33
    „Megint bedobtak egy gumi csontot a zemberek meg egymást marják.
    Ez pl miért nem hír?
    http://www.kisalfold.hu/belfold_hirek/gyor_es_budapest_kozott_napi_harom_par_vonat/2267093/
    Március elsejétől vége a moratóriumnak, kezdődnek újra a kilakoltatások. A beígért segítség, az eszközkezelő viszont nem állt fel. Sőt, az adósok pluszköltséget is fizethetnek: 9250 forintban állapítaná meg Pintér Sándor a rendőrségnek járó költségátalányt azokban az esetekben, amikor a végrehajtás elszenvedője ellenszegül, és a rendőrök beavatkozására van szükség.

    NEM HAGYUNK SENKIT AZ UTSZÉLIN, UGYE EMLÉKSZÜNK?”
  • 26. dpista 2012. február 29. 23:38
    „19. doromboloknak:

    Ami jó lehet, nem tudom ilyenre gondolsz-e ?

    Például:

    Megadják a lehetőséget, hogy közlekedési szövetségek alakuljanak. A hatósági árnál kicsivel olcsóbb jegyek is kaphatóak lesznek. Lehet napijegy vagy csoportos jegy, ami fix áras és utóbbi személyvonatokra jó és 2-5 fő utazhat egész nap oda vissza ahogy akar. Ilyen Ausztriában és németeknél 28EUR-ba kerül, igaz utóbbiaknál tartományi jegyeknek hívják, de ez itt most bonyolult leírni pár sorban.
    Lehet MÁV Start Klub kártyánál olcsóbb kedvezményre jogosító kártya ami szintén 50% vagy 25% kedvezményt ad a teljes áru jegyből.

    Megadhatják a lehetőséget arra, hogy például te Kapuvárról utazol Győrbe, akkor azzal a menetjeggyel amit vettél, Győrben maximum egy óráig tudod használni a tömegközlekedést és nem kell külön jegyet venned.
    Lehetne külön bérlet dolgozóknak, diákoknak stb., ami három az egyben lenne, tehát a vonattal ugyanúgy tudnál utazni mint busszal és Győrben szintén a helyi járatokkal. Tehát nem kellene külön havi bérlet a helyközi járatokra és külön a helyi járatokra. Stb. Számtalan nyugati példa van, csak nyitott szemmel kell járni.
    Iránytaxi tálalás is úgy hülyeség ahogy van és nem is ez a legfontosabb pontja. Másrészt tőlünk nyugatabbra hasonló rendszerben százasával futnak ilyenek. Ott Rufbus-nak hívják. Fel kell hívni a szolgáltató telefonszámát -ingyenes/helyi tarifával hívható-, ami ki van függesztve a menetrendnél, legkésőbb indulás előtt egy órával és a menetrendben feltüntetett időpontban ott van a kisbusz ami elvisz. Nálunk ezt biztos majd túlbonyolítják szóval várjuk ki a végét.
    Még lehetne sorolni... nem a kis ujjukból szopták a törvényjavaslatban leírtakat, hanem körbenéztek kicsit Nyugat-Európában, gondolom jó pénzért nyaraltak... De mondom mindennek csak az alapja amit benyújtanak és nem biztos, hogy így lesz, hisz magyarok vagyunk. Ha a fele megvalósul amit leírtam, már az is több a semminél!

    Meg ugye várják meg egymást a közlekedési eszközök, főleg a busz a vonatot, ha nem késik sokat. Ugye ezt is meg kell határozni, hogy mennyi az annyi késés. Párhuzamosságok, gyűjtő elosztó szerepek, pl.: meg kell állnia a vonatnak kint a pusztában mikor a busz a faluban felveszi a népet és a következő közlekedési csomópontban egy vagy két átszállással tovább tud vonattal utazni távolabbi célpontja felé az utas? Persze ilyen infrastrukturális hiányokkal ez nehezen elképzelhető.

    Elvi lehetőséget erre mind megadják. Ez a törvénytervezet az alap. Ha nem alakulnak meg a közlekedési szövetségek, nem lesznek normális koordinátorok, akkor alig lesz jó valamire. Habár nem csodálkoznék, ha a legbunkóbbakat raknák be ebbe a szerepkörbe. Az egész papírhalmaz egyébként 5-6 éves, csak végre valaki volt olyan tökös és be merte nyújtani. Persze könnyű pofázni, hogy három járatpár. Idáig az nulla volt. Így most adtak egy minimum szolgáltatást. Ha elcseszik -amitől tartok-, akkor meg lehet tüntetni, mert még ehhez is hülyék, hogy normálisan megcsinálják. Lehet a Fideszt szidni, mert ugyanazok a szakemberek dolgoznak még most is, akik a 0 Ft Mrd megtakarításos vonalbezárásokat megtervezték. Csak ugye a baráti körök. Sokaknak ugyanúgy van haverja az MSZP-ben mint a Fideszben is. Sajnos ezek be vannak betonozva és most ezekkel próbálnak valamit kialakítani. Jövő héten meglátjuk mi lesz az ogy-ben.”
  • 25. miracle 2012. február 29. 21:58
    „Freehill
    "Most legalább az biztos, hogy ennyit akkor is közlekedtetni kell, ha csak 1-2 utas van rajta."
    Értelmezni attól még így is lehet: akkor is elég csak 3-t, ha 10 is tömve lenne, mert biza a személyszállítás még kitömött vonatokkal is veszteséges.
    Egyébként meg azt csiripelik a verebek, hogy áprilisban ízelítőt kapunk ebből. Meglátjuk.
    Kezdenek rájönni, hogy nem véletlenül voltak a vonalbezárások - amik egy részét ők persze nagy bőszen újranyitottak - most aztán próbálnak arcvesztés nélkül ebből kimászni, ami nem könnyű. Tipikus fidesz módon próbálják szétkenni a dolgot és inkább mindenhol csak szökőnap járjon a vonat, de ők aztán be nem zártak semmit. Utána pedig még jön S.Gabriella és ezt a képünkbe is hazudja.”
  • 24. HoHo 2012. február 29. 21:34
    „Nem Ferike idejébe zárták be a vonalakat?”
  • 23. Bo9903 2012. február 29. 21:07
    „21.-hez: majd a nemzetközi vonatokat kitiltják, ők MINDENT de MINDENT megtehetnek.... kinézem belőlük..<moderálva>”
  • 22. Bo9903 2012. február 29. 20:55
    „Németh Lászlóné biztos nem tudja, hogy mit beszél.... idiótaság, valóban Abszurdisztán vagyunk.... majd beindulnak a lovaskocsik, aztán lesz fél nap, mire valaki odaér Bp.-re. De sebaj, hajrá ..idesznyik! <moderálva..>”
  • 21. umberto 2012. február 29. 20:53
    „MCS hülyeségeket beszél..<moderálva>

    Napi 6-8 pár nemzetközi vonat közlekedik Győr-Bp. között, ezek nyilván mindenképpen megmaradnak, és már ez több, mint a 3.

    Ebből is látszik, hogy MCS-nek fogalma sincs, hogy miről beszél.”
  • 20. RickCartman 2012. február 29. 20:20
    „arról ki fog írni, hogy ´politikai okokból" nem merik megszüntetni az újból megnyitott szárnyvonalakon közlekedést?
    milliárdok folynak el a semmibe a mi zsebünkből, cserében majd kapjuk a szűkített fővonali közlekedés "örömeit"
    erre itt személyeskedtek, pedig a mi bőrünkre megy!
    továbbra is a napi 3-4 utas kedvéért közlekedtetett vonatok luxusa a miénk, meg a csinnadratta, hogy a "komcsik(??)" leállították, mi bezzeg újraindítjuk /ütemes taps: éljen a Párt, éljen a kormány!/
    az "elmúltnyócévben" ennél sokkal kevesebbért hónapokig csövezett a csőcselék a Kossuth téren, és gyújtogatott a bátor kapucnis-sálas horda a Szabadság téren - most meg néz a nép, mint a birka...
    elég is lesz ezeknek a napi három pár vonat, úgy látom...”
  • 19. dorombolok 2012. február 29. 20:04
    „Hogy ebből sem jön semmi jó ki az tuti!
    Ha valaki tud az előbbiekből valami jót az szóljon!”
  • 18. Gab2000 2012. február 29. 19:57
    „Tündenéne

    Ha majd Szűcs Kinga a felesége vagyon nyilatkozat is nyilvános lesz ott megtalálnád majd a hiányzó adatokat

    amúgy az a bruttó 90 ezer az a GYőr Moson Sopron megyei közgyűlésben kapott díjazása.

    Amúgy a havi bevétele

    2012. január Képviselői javadalom (Ft)
    Bruttó tiszteletdíj 440 610
    Választókerületi pótlék 462 641
    Lakhatási támogatás 115 950

    1 019 201 FT volt a januári fizuja na ezt azért ki hagytad”
  • 17. Gab2000 2012. február 29. 19:51
    „Tündenéne

    Bármelyik magyar állampolgár megtekintheti ezen irományokat csak meg kell nézni az mkogy.hu oldalon

    http://www.parlament.hu/irom39/06044/06044.pdf”
  • 16. sx486 2012. február 29. 19:36
    „Aki leszáll a vonatról, úgy sem fog tudni tovább utazni, mert a "BKV"- már csak az emlékünkbe él tovább.
    Ezért is felesleges a több járat.
    ( No még egy hülyeség amit mondtam )”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pszichológusokat hallgattak meg tanúként a romagyilkosságok ügyében

Pszichológusok tanúkénti meghallgatásával folytatódott a romák elleni, hat halálos áldozatot… Tovább olvasom