Kisalföld logö

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 0°C

Győrben fejleszt

a Volkswagen

Munkatársunk jelenti Wolfsburgból. Tovább bővíti tevékenységét a Kisalföld megyeszékhelyén a német Volkswagen százszázalékos tulajdonában levő Autó Vision Kft. – értesült a Kisalföld tegnap Wolfsburgban, ahol a Volkswagen-konszern éves sajtótájékoztatóján egyebek mellett elmondták, Nyugat-Európában minden ötödik úton levő autó a konszern terméke.

Fél évvel ezelőtt kezdte meg mqködését Győrben Európa legnagyobb autógyárának győri cége, az Autó Vision Kft. A vállalkozás 80 embernek ad biztos megélhetést és bérelt gyártócsarnokaiban futómqvekhez készülnek hátsó hidak. A Volkswagen magyar leányvállalata, a győri Audi Hungaria Motor Kft. megrendelésére gyártja a futómqrészegységeket. Az elmúlt évben több mint 19 ezer darab hátsó híd hagyta el az

Autó Vision telephelyét. A cég, amelynek Győrön kívül több gyára is van – többek között Németországban, Belgiumban, Franciaországban és Portugáliában – 214 millió euró, azaz körülbelül 53 milliárd forintos nyereséggel zárta a tavalyi évet.
A Kisalföld Wolfsburgban megtudta: az Autó Vision győri fejlődése szorosan összefügg az Audi magyarországi leányvállalatának bővülésével. Mivel idén hozzávetőlegesen 50 ezer darab TT sportautó készült Győrben, az Autó Vision megduplázza hátsóhíd-gyártását és ez minden bizonnyal munkatársi gárdájának bővüléséhez is hozzájárul. Az sem titok, ezt korábban a Kisalföld már megírta, hogy a TT mellett egy újabb Audi-típus, feltehetőleg az A3 Cabriolet változatának összeszerelése kerül Győrbe és a tervek szerint az ehhez szükséges futómqrész-

egységek is a Volkswagen tulajdonába került Autó Vision telephelyén készülnek majd.
A Volkswagen-konszern tegnapi wolfsburgi sajtótájékoztatóján rekordévről számolt be dr. Martin Winterkorn, az igazgatótanács elnöke. A társaság éves forgalma először haladta meg a 100 milliárd eurót, adózás utáni nyeresége pedig 2,8 milliárd eurót tett ki. A konszern tavaly 38 új modellt dobott piacra. A legnagyobb fejlődést a kínai piac produkálta 24 százalékkal, a második holtversenyben Dél-Amerika és Dél-Afrika 15 százalékkal.
Wolfsburgban elmondták azt is, a Németországban futó

autók közül gyakorlatilag minden harmadik a Volkswagen-konszern valamelyik gyárában készült, Nyugat-Európában minden ötödik, az egész világot illetőleg pedig minden tizedik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Utcák, nevek,

illa berek

Régi közhely, hogy a demokrácia drága és körülményes. A diktatúrában nem volt semmi gond holmi… Tovább olvasom