Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 6°C | 14°C Még több cikk.

Gerilla marketing - kevesebb pénzből hatékonyabban

Szeretné egyedi módon megszólítani célcsoportját, úgy, ahogy csak nagyon kevesen csinálták?

Szeretné egyedi módon megszólítani célcsoportját, úgy, ahogy még senki sem csinálta, vagy csak nagyon kevesen? Most megismerhet pár fogást, amelyekből jó néhányat Ön is könnyedén elsajátíthat marketingjében.

Mi is ez valójában?

Egyre többen szembesülnek azzal a ténnyel, hogy célcsoportjukat csak jelentős befektetéssel, de bizonytalan hatékonysággal érik el. Erre a problémára lehet megoldás a gerilla marketing, amelynek lényege a figyelem felkeltése alternatív eszközökkel.

A gerilla marketinget vizsgálva három jól elkülöníthető csoportról beszélhetünk.

• Buzz marketing, azaz szóbeszéd útján terjedő reklám.
• Virális marketing, vagy más néven vírus marketing. Ennek a megnevezése kimondottan találó, hisz az egész egy járvány terjedésére hasonlít leginkább.
• Astroturfing avagy ál-fogyasztói csoportok létrehozása.

Néhány tipp az Ön cégének

Mit szólna, ha szórólapjából kevesebbet gyártanának, mégis több emberhez jutnának el? Valószínűleg nagyon boldog lenne. Ennek egyetlen egy feltétele van. Méghozzá az, hogy szórólapjai kézről kézre járjanak. De hogyan lehet mindezt biztosítani? Könnyedén. Be kell menni egy (vagy több) video- és DVD kölcsönzőbe, és a kölcsönzésre szánt filmeken elhelyezni cége reklámját.

Miért lehet hatásosabb ez a módszer, mint a megszokott szórólapozás?

• Először is biztos lehet benne, hogy ezt nem fogják olvasatlanul a szemétbe dobni.
• Egyetlen szórólapja sem lesz felesleges.
• Kevesebbet kell belőle gyártani, mégis több helyre eljuthat.
• Szokatlan elhelyezése miatt nagyobb az esélye, hogy elolvassák a hirdetését.
• Hirdetése nem tűnik el a süllyesztőben pár nap alatt.

Egy másik lehetőség a gerilla marketing gazdaságos kihasználására az ételszállítók (pizza, hamburger, stb.) csomagolásán elhelyezett hirdetések, amelyek szintén hamar szemet szúrhatnak bárkinek. Ráadásul ezeket a reklámokat akár Ön is irányíthatja, ha néhány kiemelt ügyfelének rendel valami finomat.

Hitchcock, a gerilla marketinges

A gerilla marketing első legnagyobb alakja nem más volt, mint Alfred Hitchcock, aki a Psycho bemutatója előtt plakátokkal és egyéb eszközökkel próbálta rávenni a nézőit, hogy miután megnézték a filmet, senkinek se árulják el a történet végét. Az emberekben persze azonnal felmerült a kérdés: Mi lehet az a nagy titok, amit nem szabad tovább adniuk? Ezek után természetes volt, hogy az emberek tódultak a mozikba.

Mára odáig jutott a gerilla marketing, hogy a világhírű márkák gyártói is gyakran élnek ezzel a lehetőséggel. A Nike az egyik kampányában a napi használattól beszürkült betonra vízzel festette fel a logóját, ami óriási feltűnést keltett az arra járók körében.

Mi kell hozzá?

Először is egy jó ötlet.

Az előbbi példákból is kitűnik, hogy egy ügyes ötlettel, és annak profin megoldott kivitelezésével szinte bármit könnyedén el lehet adni.

Aztán az ember gyengéinek megtalálása.

Hitchcock és a Blair Witch Project készítői az emberi kíváncsiságot használta ki.
Orson Welles 1938-as rádiójátékával a hiszékenységünket támadta, és amerikaiak millióival hitette el, hogy Földünket megtámadták a marslakók.

Működik ez nálam is?

Ami működik nagyban, az működik kicsiben is. Természetesen nem kell rögtön kamerát vagy mikrofont ragadnia, ha valami hatásos, de meglepő marketinggel akarja megtalálni célcsoportját.

Forrás: 
Programház-Unió
- hasznos tanács a marketingben -
www.programhaz.hu

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kisautók és nagy hiányzók

Szombaton délben nyílt és kilenc nappal később, vasárnap este zárja kapuit Magyarország legnagyobb… Tovább olvasom