Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Garázspiaci körkép Szegeden

A szegedi ingatlanközvetítők eltérően ítélik meg, melyik autós milyen garázst szeretne: néha a pénztárcájuk dönt, néha viszont a megszokás a nagyobb úr. A garázsok négyzetméterára a lakásokéval vetekszik: 150-175 ezer forintra rúg egy minimális alapterületű helyiségnél.

Lakóparki garázssor. A lakáshoz csomagban is kínálják. Fotó: Gyenes Kálmán
A szegedi Bende Beatrixék lakótelepi bérházához nem épült garázs, öreg autójukra ettől függetlenül vigyáznak. Nem volt egy összegben 600 ezer forintjuk, hogy öt éve vegyenek egy garázssori tárolót, inkább bérelnek, a mostani díj havi 8 ezer. Ferenczi Katalinnál az új kiskocsi biztonsága volt a fő szempont. Második szempont a befektetés: a fiatal nő az első kétmilliójából beruházott egy udvari garázsba. Szabó Leventének valamivel több pénze gyűlt össze, házat vett rajta, garázs nélkül. A parányi udvaron mobiltetőt húzott a középkategóriás autója fölé; fából építette, nem került még százezer forintba sem. A példákból kiderül, mennyire más igények és szempontok érvényesülnek, ha az autó tárolásáról van szó.

Négyzetmétere akár egy lakásé

A szegedi garázsok ára az ingatlanirodák adatai alapján a lakásokéval vetekszik: egy 15 négyzetméteres, vagyis minimális alapterületű garázs négyzetmétere 150-175 ezer forintba kerül. A komfortfokozatával együtt nő az értéke, vagyis vízzel, riasztóval drágább. Némelyik alkalmas üzlethelyiségnek is. A beállási lehetőséget egységáron számolják, nagyjából 600 ezer a parkolóhelyek darabja. Ennek az összegnek az elengedésével gyakran az ingatlanközvetítők kedvezményt biztosítanak.

– Panelhez és kislakásokhoz a nagy átlag egyáltalán nem keres garázst – összegzi tapasztalatait Bátyiné Mester Zsuzsanna, az egyik szegedi ingatlaniroda vezetője. Tízmillió forint körüli ingatlantól kezdve azonban már szinte kötelező tartozék. Sőt sok esetben a dupla garázs kezd elvárás lenni. Egyrészt mert elterjedt a családonkénti két autó, de befektetésnek sem rossz, hiszen több ingatlanhoz „csomagban", vagyis garázzsal együtt alacsonyabb áron hozzá lehet jutni. És kiadva havi rendszeres bevételt hoz a konyhára.

– A gépkocsibeálló minden nagyobb lakásnál minimális elvárás – tekinti át a kínálatot Márton Péter, egy másik szegedi ingatlanközvetítő vállalkozásnál. Az újlakás-divízió vezetője úgy látja, a garázsról nem feltétlenül a pénztárca dönt, hanem a megszokás. Sokat nyom ugyanis a latba, hol állt azelőtt az autó. Aki garázsban tartotta, később sem mond le erről. Aki viszont csak az udvarra állt be, gyakorta ennyivel is megelégszik. Az új lakóparkokban és társasházakban jellemzően mindkét lehetőség megvan. Épülő családi házaknál meg úgy, „ahogy a telek adja".



A fűtetlen jobb, mint a meleg

Miután megtudtuk, mit akarnak az autósok, kíváncsiak voltunk arra is, mi jó a kocsinak. A nemzetközi szakirodalom azt mondja, ideális megoldás nincs. Mégis jobb egy fűtetlen garázs, mint a fűtött, és a fedett nyer a csillaggarázzsal szemben. Szénási Róbert szegedi karosszéria-javító is megerősítette: van ebben valami. A fűtés ugyan nem árt a motornak és a fedélzeti számítógépnek, sőt az akkumulátornak kifejezetten jót tesz. A karosszériának viszont nem jó, mert ha rá- és belefagy a jég, a fűtött garázsban leolvadva olyan helyekre jut be, ahol komoly kárt okoz. Nem tesz jót neki a hideg-meleg váltakozása sem, mert a hegesztéseket, illesztéseket állandó mozgásban tartja. A javítási költségeket összevetve pedig a futóműnél és az akkumulátornál is drágább a karosszéria. 

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

totóeredmények

3. hét: 2, X, 2, 1, 1, X, 1, 1, 1, 1, X, X, 1 + lapzárta után Tovább olvasom