Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Fuvarozó ügyintézése egy ablakban

A megyei közlekedési felügyeleten – az országban elsőként – olyan ügyfélirodát nyitott Győrben a közúti fuvarozók regionális képviselete, ahol a vállalkozók egy helyen intézhetik el hivatalos ügyeiket. A szervezet főtitkárát lapunk a főutak használatának fizetőssé tételéről kérdezte.
A kormány és a fuvarozói érdekképviseletek tavaly augusztusban aláírt megállapodásának egyik pontja az „egyablakos” ügyintézés megvalósítása. Ennek értelmében kezdeményezte a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), hogy győri regionális irodája új helyen, a megyei közlekedési felügyelet központi telephelyén bérelt helyiségben nyíljon meg.
– A vállalkozók ebben az irodában mindent egy helyen elintézhetnek, ezzel rengeteg időt nyernek, felesleges utánjárástól szabadulnak meg. Gondolva arra is, hogy nem kell a városban parkolóhelyet keresve körözniük – kezdte lapunk kérdésére az egyesület regionális képviselője, Fekete Zoltán.
A képviselő elmondta, hogy az együttműködés nem fejeződik be az ügyfélszolgálati iroda átadásával, szeretnék elérni, hogy más szolgáltatók, így az okmányiroda is a közlekedési felügyelet Tatai úti telepén működjön.
– A műszakivizsga-bázis melletti üzletben minden, a működéshez szükséges okmányt, s a vizsgához szükséges tárgyakat is megvásárolhatják a fuvarozók, nem kell nekik a belvárosba menniük – tudtuk meg Fekete Zoltántól.
A megnyitón részt vett Hinfner Miklós, az MKFE főtitkára, akit a Kisalföld a főutakat használó teherautókra vonatkozó útdíj bevezetésének tervéről kérdeztük.
– Egyelőre a minisztériumtól nem érkezett az egyesülethez hivatalos tervezet, amiben a konkrétumok szerepelnek. A tárcával együttműködési megállapodásunk van, ezért biztosak lehetünk abban, ha a háttérmunkálatok olyan fázisba érnek, ahol már konkrétumok lesznek, a közúti fuvarozók egyesülete azt megkapja. Majd abból szeretnénk álláspontot kialakítani – mondta Hinfner Miklós.
A főtitkár hangsúlyozta, hogy önmagában helyeselhető, hogy a teherforgalom az autópályákon bonyolódjon.
– A közlekedésbiztonság szempontjából ezt mi is támogatjuk. Az a probléma, hogy nem tudni, a bevezetendő rendszer – minden jó szándék ellenére – milyen konkrét anyagi terheket ró azokra a vállalkozókra, akik már jelenleg is rendkívül kritikus piaci helyzetben vannak. Ez a leglényegesebb kérdések egyike.
Az egyesület képviselője nem zárta ki, hogy a főutak fizetőssé tétele után a szállítók a nem fizetős alsóbbrendű utakat választják majd. A főtitkár kiemelte: bármilyen jó rendszert be lehet vezetni, de az előírások betartását ellenőrizni, a szabályokat megsértőket szankcionálni is kell.
– Vajon lesz-e olyan apparátus, amelyik ellenőrizni tudja az illegális úthasználatot. Nagyon sok kérdés merül fel, amit csak komoly hatásvizsgálatokkal lehet eldönteni. Meggyőződésem, hogy a minisztérium a kellő időben egyeztet az érdekképviseletekkel. Nemcsak az uniós direktívák miatt, hanem mert érinti a szakma egészét, de az egész gazdaságot is – mondta végezetül Hinfner Miklós.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hogy legyünk tökéletes barátnők?

Milyen figyelmes tőled, hogy nem emlékeztetsz állandóan a koromra! Bezzeg a bunkó kollégáim egy… Tovább olvasom