Kisalföld logö

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Frekvenciapályázat: a Sláger is pert nyert

A Fővárosi Bíróság (FB) szerint jogellenesen fogadta be az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) azt a frekvenciapályázatot, amelynek eredményeként az FM1 konzorciummal kötött műsorszolgáltatási szerződést, de az FB az eredeti állapot helyreállítására vonatkozó kérelemnek nem adott helyt. Az MDF és az SZDSZ azt kérte a Fidesztől és az MSZP-től, hogy hívják vissza delegáltjaikat az ORTT-ből.

A bíróság kedden hirdetett elsőfokú, nem jogerős ítéletet a Sláger Rádió kontra ORTT, FM1 perben. A szóbeli indoklás szerint az ORTT alaki érvénytelenség miatt be sem fogadhatta volna az FM1 pályázatát.

Január 5-én hasonló, nem jogerős döntést hozott az FB a Danubius Rádió kontra ORTT, Advenio perben. A bíróság ugyanakkor mindkét perben elutasította a felpereseknek az eredeti - a pályáztatás előtti - állapot helyreállítására vonatkozó kérelmét.

A felperes Sláger Rádiónak az elsőrendű alperes részére 2 millió 540 ezer, a másodrendű alperes részére 2 millió 875 ezer, a beavatkozó Advenio Zrt. részére pedig 2 millió 750 ezer forint perköltséget kell megfizetnie.

A vitatott pályáztatás során az addig a Sláger által használt frekvenciát a Neo FM koncepciójával pályázó FM1 Konzorcium, míg a Danubius hullámsávjának használati jogát az Advenio Zrt. által működtetett Class FM nyerte el a következő 7 évre.

Az FB kedden megállapította: jogellenes volt, hogy az ORTT nem zárta ki alaki érvénytelenség miatt az FM1-t, hanem pályázatát érdemben elbírálta, és vele szerződést kötött.

A bíróság hivatkozott a médiatörvény kötelező rendelkezéseire többek között az összeférhetetlenség körében, és kiemelte, hogy az FM1 pályázata nem felelt meg a szabályoknak, ezért azt vissza kellett volna utasítania az ORTT-nek.

A bíróság ugyanakkor az FM1 üzleti tervének megalapozatlanságára vonatkozó felperesi kérelmet elutasította, és rámutatott, hogy nem bírálhatja felül a pályázathoz benyújthatott üzleti terveket. Továbbá elutasította a bíróság a pályázati eredmények alapján kötött szerződések semmisségének kimondására vonatkozó kereseti kérelmet is. Így a felperes Sláger Rádiónak összesen mintegy nyolcmillió forint perköltséget kell megfizetnie az az ORTT és az FM1 Konzorcium alperesek, illetve az Advenio Zrt. részére, ha jogerőre emelkedik a döntés.

A keddi tárgyaláson a felperes Sláger Rádió jogi képviselője, Kónya Imre ügyvéd, egykori MDF-es politikus a pályáztatás jogsértő jellegét többek között azzal támasztotta alá, hogy az ORTT nem zárta ki az alperes FM1 Konzorciumot az üzleti terv megalapozatlansága miatt. Továbbá a felperes szerint a pályáztatás tisztaságát súlyosan sértette, hogy az ORTT beengedett tulajdonosi korlátozás alá eső pályázókat, akiknek befolyásoló részesedése volt más műsorszolgáltatóknál, holott ezt a pályázat általános feltételei kizárják.

A felperes képviselője kifejtette azt is, hogy a jelen ügyben eljáró polgári bíróság nem kötelezheti ugyan az ORTT-t a szerződéssel kapcsolatban, de ha megállapítja és kimondja, hogy jogsértően járt el a médiatestület, akkor ezt követően már egy másik, közigazgatási perben kötelezhető az ORTT a jogsértően megkötött szerződés felmondására.

Az ORTT MTI-hez eljuttatott közleménye arra hívja fel a figyelmet, hogy a bíróság a Sláger elsődleges kereseti kérelmének egy részében adott helyt azzal, hogy megállapította: az ORTT jogellenesen járt el akkor, amikor befogadta az FM1 pályázatát, majd ennek nyomán az ajánlatot érdemben vizsgálta és az FM1-t nyertessé nyilvánította.

Az első fokú ítélet az ORTT és az FM1 Zrt. között létrejött szerződésre vonatkozóan nem tartalmaz rendelkezést, az ORTT a Neo FM-et működtető FM1 Zrt.-vel kötött műsorszolgáltatási szerződése érvényes - közölte az ORTT, melynek közleménye tartalmazza azt is, hogy az ítélet írásba foglalása és kézhezvétele után fellebbezést nyújt be.
Az FM1 MTI-hez eljuttatott közleményében azt emeli ki, hogy a bíróság elutasította az FM1 Zrt. ORTT-vel kötött műsorszolgáltatási szerződése érvénytelenségének megállapítását.

Az FM1 Zrt. tulajdonosa arra is felhívta a figyelmet, hogy a szóban kihirdetett, nem jogerős ítéletnek az FM1 Zrt. által működtetett NeoFM rádióra nincs közvetlen hatása. A bíróság ítéletében ugyanis kimondta, hogy nem kötelezheti az ORTT-t az FM1 Zrt. műsorszolgáltatási szerződésének felmondására.

Az FM1 tulajdonosa azt is közölte: az FM1 Zrt. a pályázat folyamán mindenben a jogszabályi előírásoknak és a pályázati kritériumoknak megfelelően járt el, ezért az ítélet felperesi keresetnek helyt adó része ellen fellebbezéssel élnek.

Dávid Ibolya, az MDF elnöke az MTI-vel közölte: az MDF szerint az FB keddi ítélete alátámasztja, hogy az ORTT-ben ülő fideszes és MSZP-s delegáltak törvényt sértettek, amikor a hatályos jogszabályokkal szemben "átsegítették egymás rádióját".

Az SZDSZ Új Generáció az FB frekvenciaügyben hozott keddi ítélete kapcsán ismételten felkéri a Fideszt és az MSZP-t, hogy "bírják lemondásra az ORTT-ben azon pártdelegáltakat, akik részt vettek a jogsértőnek ítélt pályázati ügyletben és ezáltal tevőlegesen hozzájárultak az ORTT lejáratásához".

Olvasóink írták

  • 12. gjozsi88 2010. január 20. 17:50
    „11-re!
    Ezek jelszavak!
    A boltban meg pénzbe kerül minden! Ott jelszóval fizetni nem lehet!!!”
  • 11. miracle 2010. január 20. 17:32
    „Na, ezek után még mindig szebb jövőt?”
  • 10. akinemfél 2010. január 20. 13:41
    „Kedves Primax !
    Bocsánat,hogy felizgattalak,de ezt nem én találtam ki ! En szo szerint idéztem a Jobbik pénteken megjelent
    2010-es választási programjábol. Szánj rá egy bercet és bongéssz utána : www.jobbik.hu Radikális változás V/2. fejezet A kultur- és médiapolitikárol
    Hétszer nagyobb hivatásos hadseregunk lesz mint Rákosinak volt az otvenes években,kilépunk az Europai Uniobol,keleti orientáciot adunk a gazdaságnak,újra lesz sorkatonai szolgálat,államilag támogatott onkéntes katonai szervezet alakul a Magyar Nemzeti Gárda,stb... Ha akarod leírom ezeknek a pontos helyeit is,hogy eredetiben olvasd a Jobbik oldalán.”
  • 9. Primax 2010. január 20. 12:47
    „"A TV2 és az RTL KLUB koncessziós jogát felfüggesztjük, és arra
    érdemesebb, az alapvető emberi és nemzeti értékeket
    szem előtt tartó csatornáknak adunk lehetőséget a földi sugárzásra." ( akinemfél #4 )
    Most magyarul kérdezek :
    És szerinted ki a rosseb fogja nézni ezeket " az alapvető emberi és nemzeti értékeket " sugárzó csatornákat ?
    Nézettség nélkül pedig ki fog erre - is - pénzt adni ?
    Nagy hülyeségek, amiket írsz...”
  • 8. AHA 2010. január 20. 12:13
    „Mankapunka
    Dehogynem láthatod.Csak akkor Koppány felesége lesz!
    :-)”
  • 7. AHA 2010. január 20. 12:12
    „akinemfél 2010.01.19. 22:01
    Valahogy csak megleszünk nélküle.Ez az egyik amiért rájuk szavazok!
    :-))))”
  • 6. gjozsi88 2010. január 20. 11:40
    „Ezzel csak annyi baj van, hogy a törvénytelenséget megállapító bírósági határozat alapján, (azt ugyan nem állapították meg, hogy vissza kell állítani az eredeti állapotokat, azaz megsemmisítik a pályázat eredményét,) viszont a jogszerütlen döntésből származó anyagi és nem anyagi természetű kárt megítélhet!!!
    Ezt, mivel az alperes az ORTT állami szerv és közös pénzből gazdálkodik, bizony a mi pénzünkből fizetik ki!!!
    Ez kisértetiesen hasonlit az Orbán kormány által akkoriban felmondott "kanadai repülős " szerződés következményeire, amikor az állam kártérítést volt kénytelen fizetni a kanadaiaknak 100 milliárd forint értékben!!!
    Ugye, a szerződést aláíró fideszes, Szalay Annamária????
    A Majtényi nem véletlenül nem írta alá, inkább lemondott!!!”
  • 5. Mankapunka 2010. január 19. 23:15
    „4. Hát akkor nem látom néha a Kingát a BK-ban. Ne már!!!!!!!”
  • 4. akinemfél 2010. január 19. 22:01
    „Hamarosan a Barátok kozt is eltunik. Lásd a Jobbik Radikális változás címu 2010-es választási programjának - www.jobbik.hu - V/2. fejezetét a kultur- és médiapolitikárol :
    "A jelenlegi kereskedelmi tévécsatornák koncessziós jogának megszüntetése"
    "A TV2 és az RTL KLUB koncessziós jogát felfüggesztjük, és arra
    érdemesebb, az alapvető emberi és nemzeti értékeket
    szem előtt tartó csatornáknak adunk lehetőséget a földi sugárzásra."”
  • 3. krisztian75 2010. január 19. 22:00
    „UNDORÍTÓ! Mocskos, visszataszító és még sok mindent írhatnék, de moderálnák (joggal). Ekkora szemétséget nincs még ország, ahol elkövethetnek büntetlenül. MIÉRT a nyertesnek kell fizetni annak a perköltségét, aki a jogsértő helyzetet megteremtette???”
  • 2. miracle 2010. január 19. 20:53
    „Ilyen is csak nálunk van. A per vesztesei kapják a pénzt a per győztesétől...”
  • 1. ZéZé 2010. január 19. 20:16
    „nem olvastam el a cikket végig. de ha jól sejtem semmi változás nem lesz.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset Ceglédnél: két gyerek meghalt

Két gyermek meghalt, többen súlyosan megsérültek, amikor két személyautó összeütközött a 4-es főút 83-as kilométerénél Cegléd közelében kedden. Tovább olvasom