Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

Folytatódik a 2-es metró felújítása

Június 9-től augusztus 19-ig zajlanak a 2-es metró forgalomkorlátozással járó idei felújítási munkálatai, amelynek során az Örs vezér tere állomás felújítására is sor kerül. A VEKE az állomásfelújítást a rövidlátó várospolitika és a budapesti közlekedésfejlesztésre sajnálatosan jellemző pénzpazarlás egyik újabb jelképének tartja.

A felújítások miatt autóbuszok szállítják majd az utasokat, az első négy hétben az Örs vezér tere és a Stadionok, a második ütemben pedig az Örs vezér tere és a Deák tér között - jelentette be Demszky Gábor.

A főpolgármester elmondta, hogy a naponta 400 000 utast szállító, 30 éves 2-es metró 43 milliárd forintos felújítása után, műszakilag teljesen megújult pálya, modern állomások, a jövő év második felétől pedig új metrókocsik várják az utazni vágyókat.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azonban pénzpazarlás a mostani beruházás, míg más fejlesztéssel nem is foglalkoznak. A VEKE "másfél évvel ezelőtt jelentette meg tanulmányát a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötéséről, a fejlesztési elképzelés pedig szerepel Budapest Középtávú Városfejlesztési Koncepciójában, a Podmaniczky Programban is. A javaslat szerint a XVI. és akár a XVII. kerület, illetve számos agglomerációs település (Csömör, Kistarcsa, Kerepes, Mogyoród, Gödöllő) kapna gyors, megbízható, átszállásmentes és kényelmes kapcsolatot a belvárosba. A műszakilag megvalósítható és budapestiek százezreinek előnyös beruházást illetően azonban azóta sem történt semmi, még az érdemi szakmai vizsgálat sem kezdődhetett el" - áll a VEKE lapunkhoz eljuttatott közleményében.

Az egyesület úgy látja: ma Budapestnek az egyetlen lehetősége az agglomeráció és a külső kerületek tömegközlekedésének fejlesztése, hogy minél többen tegyék le az autóikat. A VEKE szerint a korszerű fejlesztési elvekkel ellentétes az Örs vezér téri metróállomás idei felújítása: 1,2 milliárd forintért újítaná fel a BKV azt az állomást, amely a metró és a HÉV-vonal összekötése esetén teljesen feleslegessé válik. "Mindez egyértelműen mutatja: a csomópontban egymással farkasszemet néző, az utasokat átszállásra és lépcsőzésre kényszerítő, elavult közlekedési megoldást a Főváros konzerválni akarja, és továbbra is fittyet hány a saját városfejlesztési programjára" - áll aközleményben.

Forrás: Figyelőnet

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lebukott merénylők

Tovább olvasom