Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Folyadékszükséglet

Egy felnőtt szervezetének naponta 1,5-2 liter folyadékra van szüksége – de fizikai munka, sportolás, magas külső hőmérséklet, napozás, szaunázás, illetve lázzal, hányással, hasmenéssel járó állapotok esetén ez a mennyiség jóval több is lehet – írta a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének hírlevele, a Táplálkozás és Tudomány.
A fokozott izzadás miatt nyáron különösen fontos, hogy a folyadékigényt – a nap folyamán többször, kisebb adagokra osztva – megfelelően fedezzük.

Általános szabály, hogy minden étkezéshez fogyasszunk folyadékot, ami lehet víz, ásványvíz, tea, tej, tejes ital, turmix, gyümölcslé, zöldséglé. A szervezet folyadékigényének biztosításához az innivalón kívül a magas víztartalmú ételek, élelmiszerek (lédús gyümölcsök, levesek, főzelékek, mártások) is hozzájárulhatnak. Amikor pedig útnak indulunk, mindig legyen innivaló a táskánkban, az autóban. (Az alkoholos ital különös veszélye a melegben az is, hogy vizet von el a szervezettől.)
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csütörtökön Sólyom–Bush találkozó

Sólyom László köztársasági elnök június 22-én a Sándor-palotában hivatalos látogatáson fogadja… Tovább olvasom