Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Fogyókúrára ítélnék a túlsúlyos médiavállalkozásokat

A piaci monopóliumok kialakulását hivatott megakadályozni a töredezett magyar médiapiacon az új médiatörvény koncepciója - írta a birtokába jutott dokumentum alapján a Népszabadság szerdai számában.

A tervezet alapján sajtótermékek, rádióadók, tévécsatornák, online tartalomszolgáltatók sorát törölhetik a nyilvántartások felülvizsgálata során, ha az érintett tulajdonosok nem fogyasztják le túlsúlyos vállalkozásaikat - írja a lap.

A Médiatanács külön nyilvántartást vezet majd valamennyi szolgáltatóról. Az ugyan nem derül ki a tervezetből, hogy pontosan mi az az ismételt súlyos jogsértés, ami miatt egy terméket törölhetnek a nyilvántartásból, mindenesetre a széles portfólióval rendelkező, "több lábon" álló piaci szereplőknek alaposan át kell majd gondolniuk hazai terveiket, ha az újabb csomagot elfogadják - áll a lapban.

A koncepció átfogó felülvizsgálatot ír elő a kiadott hatósági engedélyek tekintetében. Az új feltételeknek nem megfelelő szolgáltatók féléves türelmi időt kapnak, hogy rendezzék soraikat.

A koncepció szerint "a médiaszolgáltatók közönségaránya és a sajtóterméket kiadók piaci részesedése a sokszínű médiapiac fenntartása, valamint a tájékoztatási monopólium létrejöttének megakadályozása céljából e törvény keretei között korlátozható". Különféle szabályok vonatkoznának a 20-25-30-35 százalék, illetve annál magasabb nézettségű/hallgatottságú szolgáltatókra, attól függően, hogy milyen piaci szegmensekben milyen részesedéssel vannak jelen. Ha például egy tévéadó évi átlagos közönségaránya 35 százalék fölötti (bár ilyen jelenleg nincs, sőt a piac inkább töredezik), vagy a tévés, rádiós, nyomtatott, illetve online piacon együttesen 40 százalék feletti arányt ér el, akkor korlátozzák a szolgáltatót és "bármely tulajdonosát" is: nem indíthat új szolgáltatást, és nem szerezhet részesedést más médiavállalkozásban, viszont köteles műsorstruktúrája módosításával "vagy egyéb módon intézkedni a médiapiac sokszínűségének növelése érdekében" - írta a Népszabadság.

Olvasóink írták

  • 1. load 2010. november 17. 10:44
    „Ez nagyon jó!
    A népszerű rádiócsatornákat és TV kötelezhetik arra, hogy rosszab műsorokat sugározzanak csökkentendő a nézettségi és hallgatottsági mutatókat.
    Éljen a szabadverseny és a vállalkozás szabadsága!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jelentősen javult a Mol nettó eredménye

A Mol Nyrt. a harmadik negyedévben 92,1 milliárd forint nettó eredményt ért el, szemben az előző… Tovább olvasom