Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 13°C Még több cikk.

Fogyasztóvédelmi segítség külföldi reklamációnál

Nem kell újra külföldre utazni például egy cipővel, aminek első nap levált a talpa.

Az összes uniós országban létezik egy rendszer, ami lehetővé teszi, hogy ne kelljen újra külföldre utazni például egy cipővel, aminek első nap levált a talpa.

Magyarországon is hamarosan létrejön egy ilyen információs központ, s Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megyének is vannak hasonló törekvései a határon túli érdekérvényesítésre.

Minden uniós tagországban működnek az úgynevezett Európai Fogyasztói Központok, ahová egy másik uniós országban vásárolt hibás termékkel lehet fordulni. Az itt dolgozó fogyasztóvédők segítenek a reklamáció intézésében, a vásárlónak nem kell újra külföldre utaznia. Tavaly a magyar kormány is döntött róla, hogy a központot itthon is felállítják, amihez 20 millió forintot különít el a kabinet, s ennek több mint a duplájára számítanak az Európai Uniótól.

Simon István, a megyei fogyasztóvédelmi felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta: amennyiben valaki azzal a panasszal fordul hozzájuk, hogy meghibásodott egy külföldön vásárolt termékük, csak azt tudják tanácsolni, hogy a blokkal együtt vigye vissza az üzletbe, ahol vette. Abban az esetben, ha ott nem orvosolják a problémáját, akkor viszont nem tudnak tanácsot adni neki, hogy kihez forduljon. Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megye azonban együttesen törekszik arra, hogy a határ menti országokkal egyfajta együttműködési rendszert alakítson ki. A tárgyalások, egyeztetések folyamatban vannak, az igazgató szerint remélhetőleg még  idén előrelépés történik ez ügyben.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kazinczy Ferenc Gimnázium, Győr

Tovább olvasom