Kisalföld logö

2017. 11. 25. szombat - Katalin 4°C | 14°C Még több cikk.

Fizetős főutak a megyében

Áprilistól matricát kell venni a D4-es kategóriába tartozó kamionok után 28 magyar főúton. Megyénkben a 85-ös főút Csorna–Győr közötti és a 86-os főút Mosonmagyaróvár– Jánossomorja közötti szakasza válik fizetőssé.
Pénteken hozta nyilvánosságra a fizetőssé váló főutak listáját a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM). E szerint a 12 tonnánál nehezebb, vagyis a D4-es kategóriájú gépjárművek után 28 magyar főút 36 szakaszán kell matricát vásárolni. Megyénkben ez három szakaszt
érint: fizetni kell Győr és Enese, valamint Kóny és Csorna között a 85-ös főúton, a 86-os főúton pedig a Mosonmagyaróvár, Jánossomorja közötti részre kell április 1-jétől matricát venniük a kamionsofőröknek.
Értelemszerű, hogy bár az Enese és Kóny közötti rövidke szakasz
nem válik díjkötelessé, ez az áthaladók számára mindegy, hiszen úgyis fizetniük kell Győrtől Eneséig és Kónytól Csornáig. Az utakra a jelenleg is kapható autópálya-matricák érvényesek.

A GKM kommunikációs főosztálya a Kisalföldet úgy tájékoztatta: a hozzánk viszonylagos közelségben lévő szakaszok közül fizetni kell például a 84-es főútért Jánosháza és Sárvár között vagy a 81-esért Kisbértől Bakonysárkányig. Agaz dasági tárca a személygépkocsikat
– egyelőre – nem érintő döntés hátterével kapcsolatban közölte,
hogy ezzel a kamionok főutakról autópályákra terelését szeretné elérni.

Autópályákra terelésüket szolgálja, hogy kevesebb mint egy hónap múlva a legfontosabb főutak harminchat kijelölt szakaszát csak autópálya-matricával használhatják a 12 tonnánál nagyobb kamionok.

– Nem tiltakoznánk az úthasználati díj ellen, amennyiben lennének utak – fogalmazott Lipovics Tamás, a győri Innovat 2000 Kft. fuvarozócég ügyvezető igazgatója. – Sajnos szégyen, hogy Győr–Székesfehérvár viszonylatban valaki útdíjról beszél. Ez olyan, mintha mi csak a leszállítandó áru felét szolgáltatnánk ki és kérnénk a fuvardíjat. A
megbízónak kötelessége fizetni. Tehát se pálya, se parkoló. Véleményem szerint már kifizettük az utat súlyadóban, az üzemanyag jövedéki adójában és áfában. Hasonlóképpen gondolkodik a szili Horváth Zoltán is:

– Felháborítónak tartom az útdíj fizettetését a belföldi fuvarosokkal. Ezek szerint nekem,ha a szili telephelyemre megyek, még ha előtte teljesen máshol dolgoztam is, fizetnem kell hazáig az útdíjat. Az utak minősége
katasztrofális, évek óta fizetjük a különböző adókat a gázolaj árában, terhel bennünket a súlyadó.Miért nem lehet például különbséget
tenni a tranzitforgalom meg a belföldi szállítók között? Mert mi itt vesszük a benzint, míg az áthaladók nem. Mert máshol olcsóbb az üzemanyag – mondta. Wáberer György, a Waberer’s Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint cégének az április elsejétől tervezett útdíjak nem okoznak
pluszköltséget, mivel a gépjárműállományuk túlnyomó többsége éves matricával közlekedik.

– Aszámításaink több esetben bizonyították, hogy az autópálya-matricák esetleges megspórolásával az alacsonyabb rendű útvonalakra kényszerülő kamionok üzemanyagfogyasztása aránytalanul magasabb
lesz – fogalmazott a vezető. Az érintett főutakra is érvényes matricákról
a www.autopalya.hu weboldalon található bővebb információ.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

sikeres rajtban bíznak

Az Integrál-DAC ma a Szombathelyi Haladást, az MTE 1904 a Barcs csapatát fogadja az NB II Nyugati… Tovább olvasom