Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

Fidesz: Magyarország a balfékség mértéke lett külföldön

A világgazdasági válság kezelésében a balfékség mértékeként emlegetik Magyarországot több európai országban és az Egyesült Államokban is - mondta Pelczné Gáll Ildikó, a Fidesz alelnöke szombaton sajtótájékoztatón Budapesten.

Az ellenzéki politikus szerint több külföldi országban elrettentő példaként hivatkoznak Magyarországra, és azt mondják, hogy így nem lehet válságot kezelni, mint itt. A Fidesz azt gondolta, hogy a kormány újabb intézkedéssora reményt fog táplálni a lakosság, a vállalkozások számára, azonban az összeállított "reménytelenség csomag" alkalmatlan a válság kezelésére - közölte Pelczné Gáll Ildikó.

A legnagyobb ellenzéki párt alelnöke úgy fogalmazott: európai mércével mérve szánalmas, hogy a magyar kormány propaganda füzettel és roadshow-val próbál felülkerekedni a válságon. Hozzáfűzte: a környező országok, az Európai Unió többi tagállama - Magyarországgal ellentétben - hathatós, érdemi, azonnali intézkedéseket hozott a válság kezelésére.

A Fidesz az adó- és kamatcsökkentéssel, az üzleti környezet javításával, a bürokrácia csökkentésével, valamint a munkahelyek megőrzésével tenne a válság ellen, a kormány viszont ezeknek éppen az ellenkezőjét teszi - fejtette ki.

Pelczné Gáll Ildikó szerint példátlan nagyságú, 8,6 százalékos a munkanélküliségi ráta, az állástalanok száma pedig 509 ezer. (A Központi Statisztikai Hivatal pénteken publikált adatai szerint a munkanélküliségi ráta 8,4 százalék, az állástalanok száma pedig 351 ezer fő volt a 2008. november és 2009. január közötti időszakban.)

Az alelnök arról is szólt, hogy az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány 6 milliárd forintja "kézen-közön eltűnt" és nem lehet tudni, hogy mely vállalkozások jutottak belőle forráshoz.

A politikus álláspontja szerint tapasztalatcserére van szükség azokkal az országokkal, amelyek jól csinálják. Hangsúlyozta, hogy a lehető leggyorsabban be kell vezetni Magyarországon azokat a gyakorlatokat, amelyek ezekben az államokban már alkalmasnak bizonyultak a válságkezelésben.

Olvasóink írták

99 hozzászólás
  • 99. gjozsi88 2009. március 06. 18:43
    „G.D!
    Azt hiszem egyetértünk!”
  • 98. G.D 2009. március 05. 22:37
    „Tudod, a kormányváltás akarása, az nem garancia a sikerre. Az csak hatalomvágy. Szerintem ők ugyanolyan töketlenek lennének, mint a jelenlegiek. Ha tudnának konkrét megoldást a helyzetre, akkor kutya kötelességük lenne ellőrukkolni vele most!! Nem azért nem teszik, mert hogy csak akkor, ha ők lesznek hatalmon, hanem szerintem azért, mert nincs is ötlet. Ezt a buta nép meg csak akkor érzi ezt majd, ha megválasztotta öket!
    Megszorítás nélkül nem fog menni semmi. De ha bevallják, hogy arra szükség lenne, akkor meg nem lesznek megválasztva. Ez egy ördögi kör. Hagyták volna a Gyurcsánynak végrehajtani mindenféle kényes reformot, akkor már ellőbbre lehetne az ország. A Gyurcsány pártja nem lenne többet újraválasztva, de törvényben lennének az új reformintézkedések. Azt hiszem ilyesmi vezette sikerre Szlovákiát is.
    De nem kell ám a mások kárán tanulni, elég keményfejű a magyar.
    Mindent jobban tud másnál.”
  • 97. gjozsi88 2009. március 05. 21:33
    „G.D!
    Azt gondolom,hogy a jobboldal felelőtlen propagandája: azt suggalja,hogy amit a baloldal tesz az rossz és azt vizionálja,hogy a kormányváltás megold mindent,jön a Fidesz és egy csapásra megváltozik minden,reformok azaz megszorítás nélkül!
    Azt gondolom,hogy az embereknek kellene bölcsebbnek,tájékozottabbnak lenni,hogy egy egyszerű populizmussal ne lehessen mandátumokat szerezni!
    Azt gondolom,hogy egy állampolgári ismeretek és minimális közgazdasági ismeretek kellenének a szavazati joghoz,ami demokráciában lehetetlen!
    Az embereknek el kellene fogadni,hogy vége az állami gondoskodás ilyen magas fokának és vége a szocializmusnak! A piacgazdaságnak más szabályai vannak!
    Azt látom,hogy ez a balga nép kormánypártmak szavazza a Fideszt,aki a többsége miatt kénytelen lesz koaliciót kötni a jobbikkal,ezzel mint az osztrákok olyan nyomást kap az ország kinntről,hogy abba belefeketedünk!
    Rossz érzéseim vannak nekem is,ráadásul a történelem folyamán a magyar soha nem volt képes összefogni és jó megoldásokat találni!”
  • 96. G.D 2009. március 05. 19:37
    „Kedves gjozsi, te biztos vagy benne, hogy a Fidesz jön? Nem tudom, nekem nincs ezirányban jó érzésem! Talán nem is vagyok jogosult véleményt mondani, hiszen nem Magyarországon élek, ezért nem vagyok 100% képben ami az otthoni politikusokat illeti. Egy biztos, hogy valami nagyon rossz irányba halad az országban, az emberek nem tudnak kibe, mibe kapaszkodni, nagy az elégedetlenség, bizonytalanság. Nem tudom, ki lenne képes arra, hogy ezt megfékezze, ne magára, hanem az országra gondoljon. Üdv.”
  • 95. gjozsi88 2009. március 05. 17:22
    „G.D.
    Az a véleményem,hogy az EU. kivülről is ki fogja kényszeríteni!
    Azt talán még lehet érteni,ha minden kisérlet ellenére megakadályozott reformokat, a miniszterelnök Dugovics Titusz módjára nem fogja teljes egészében felvállalni!
    Hagyni fogja a Fideszre a piszkos munka oroszlánrészét!
    Azt nem értem,hogy ha nem is támogatják,egy pár folyosón maradó képviselőjükkel átengedhetnék,presztizs veszteség nélkül,igy ha kormányra kerülnének kevesebb konfrontációt kellene vivniuk!
    Elöbb elkezdődhetne a forint stabilizálódása!”
  • 94. G.D 2009. március 04. 19:51
    „Manipulálható a tömeg, sajnos igen. Itt olyan reformokra lenne szükség, ami a nép nagy többségének nem tetszene. Ezt meg nem akarják a fennt ülök bevállalni, nehogy csorba essen a népszerüségükön. A fennt ülökön nem csak a jelenlegi uralkodó pártot értem, hanem az ellenzéket is, aki abban ellenzék, hogy mindent meggátol már csak úgy elvileg is, amit a másik akar.
    Talán ezért is mondta - jogosan! - a Joachim Poß, hogy Magyarországon politikai polgárháború folyik.
    Nem az országért küzdenek, hanem egymás ellen!
    Az én álmom az lenne, ha ideküldene egy hozzáértö egyént az EU és ö lenne az államfö. Neki nem lenne félnivalója, hiszen nem kötödik az országhoz, ezért véghez tudná vinni a sürgetöen szükséges reformokat. Azokhoz a jelenlegi Magyarországi politikusoknak sajnos nincs elég bátorságuk.”
  • 93. gjozsi88 2009. március 04. 17:21
    „G.D!
    Egyetértünk,csak az a kérdés hogy ki az aki gátolja az átalakítást!
    Az unió ki fogja kényszeríteni a reformokat,mert az látszik,hogy itt van bőven tartalék!
    Ezért gondolom,hogy a Fidesz populizmusa csak a kampányig tart!
    Abban is biztos vagyok,hogy a választás közeledtével továbbra is prognosztálható jobboldali fölény lesz,akkor a tőzsde,forint még nagyobb zuhanásba kezd,ha a Fidesz nem lesz képes elmozdulni a populizmusból!Ha kénytelen lesz szembe menni a mostani igéreteivel,melyek gazdasági nonszenszek,elveszítheti a mostani előnyét!
    A kormány,az látszik, ha nem javulnak a közvélemény kutatási adatok nem fogja mindenáron meglépni azokat a reformokat,ami eu komfortos ellátó rendszereket,azaz megszorításokat jelent! Hagyni fogja a Fidesz-re,akinek homlokegyenest mást kell tennie,mint amit most mond!
    Ha a nép nem áll a sarkára és nem tudja megkülömböztetni a valós érdekeit,addig nem fogják tudni felnőttként kezelni! A demokráciát,piacgazdaságot a társadalmunknak még tanulni kell! Sulyos képzavarok vannak,ezért manipulálhatóak!”
  • 92. G.D 2009. március 04. 12:53
    „gjozsi
    Fontos lenne a segítség a szorult helyzetben lévö EU tagállamoknak, tudja ezt mindenki, de nem "vakon".
    Az illetö államnak fel kell mutatni, hogy mit tesz a helyzet megoldása érdekében.
    Joachim Poß német politikus, aki évek óta követi a Magyar politikai eseményeket, mondta tegnap:
    "Magyarország a jelenlegi gazdasági válságtól függetlenül is nagyon nehéz helyzetben lenne, mert az országban politikai polgárháború folyik!!"”
  • 91. gjozsi88 2009. március 04. 03:14
    „Hamutipró!
    Hallottál olyan országokról,ahol a válságot előrehozott választásokkal kezelték!???
    Hol hallottad és melyek ezek?????”
  • 90. gjozsi88 2009. március 04. 03:12
    „Hamutipró!
    Neked nagyon nehéz életed lehet,ha egyszerű összefüggések zavarnak!
    A Fideszesek nagyon büszkék voltak a lakásprogramra,mely huzóhitelként huzza a gazdaságot!Miért csak a kormány gazdaságpolitikáját birálják,amikor azok egy adósság csapdába került lakosságu országot próbálnak életbe tartani!( A hitelt felveszed az onnantól él és enni kér!Ezzel a jövedelemmel,mint vásárlóértékkel nem tud számolni)
    A holland pl munkahelyet könnyebben talál más területen,akkor lazán oda költözik,mobilabb!
    A Fideszes önkormányzatok kötvény kibocsátása növeli az államadósságot! Miért csak a szocikon keressük az adósság növekedést? Ez korrekt!A világ legpazarlóbb önkormányzata M.o-nak van,működésre kötvényt kibocsátani???? Van fogalmad mit jelent ez?
    Hagyjuk az augusztus20.vihart! A rádió napokkal elötte fujta,hogy vihar lehet,de minden ostoba ott tobzódott az utcán!
    A KSH a Központi Statisztikai Hivatal,talán hivatalosabb,mint a Magyar Nemzet!
    De azt látom,hogy ha oda állítanak egy zöld kapuhoz,te bizonytalan vagy,hogy züld-e! Ez a te problémád,rád épít a Fidesz propaganda!”
  • 89. Hamutipró 2009. március 03. 22:48
    „Gjozsi88!Ki az a KSH? Miért kellene hinnem nekik? És tévedsz, én nem vertem semmiért a mellemet. Nem értem a lakásokkal kapcsolatban miért jelent problémát számodra az az egyszerű igény, hogy minden család igyekszik saját otthont teremteni, ki így, ki úgy. Szerinted vettem volna saját lakást ha lenne más egyszerűbb, olcsóbb megoldás? Igazad van, más országokban(pl. Hollandia) sokkal magasabb az állami bérlakások aránya mint nálunk, de azért erről nem az egyszerű munkás tehet. Akkor miért szabadult meg az állam, és az önkormányzatok a bérlakásoktól? Vagy talán a magyaroknak ismét sátrakban, nádfedeles sárkunyhókban kellene élni? És miért vagy hová kellene nekem költözködni? Ez csupa zagyvaság. Bár ha belegondolok, a fletó is csak egy 50 nm-es lakótelepi lakásban tengődik, akkor mit akarok én?
    Mi az a kifejezés: FIDESZES ÖNKORMÁNYZAT? Ezt diszkriminatívnak tartom! Talán azokat a településeket nem magyar választópolgárok lakják? L. Mónika szavai: ,,tudjuk és tesszük a dolgunkat, ne féljetek, a pénzt mi osztjuk el". Ha a kormányzat nem hozta volna folyamatosan olyan helyzetbe az önkormányzatokat, okkor nem kényszerűltek volna ilyen lépésekre! De erről is az Orbán tehet minden bizonnyal, mint az augusztus 20-i viharról!
    Ami pedig azt illeti, hallottam olyan országokról, ahonnan a kormánynak távoznia kellett a gazdasági válság miatt.
    A gazdagoktól pedig én nem akarok semmit elvenni, ezt nem is mondtam soha! Csak azt adják vissza, amit maguknak és a családtagjaiknak elloptak abból a temérdek pénzből, amit az ország gyarapodására adtak.Nem kevés pénzről van szó!!! Itt azért szerényen megkérezném, a luxus-adóból mennyi bevétele lett az államnak?”
  • 88. gjozsi88 2009. március 03. 18:24
    „Hamutipró!
    Az emberek jelentős része a világ számos országában albérletben laknak! Nem rémlik,hogy hallottál olyat a rádióban,hogy a magyarok ellentétben más népekkel nehezebben költöznek,jobban kötődnek otthonukhoz! Szerinted miért? Egyébbként ezek is olyan adatok,melyek elérhetőek,közszájon forognak!”
  • 87. gjozsi88 2009. március 03. 18:11
    „Hamutipró!
    Még annyit,hogy biztos tudsz mondani ezek szerint olyan országokat a legnagyobb reasszecióban lévők közül,ahol a válság kirobbanása óta előrehozott választást tartottak válság kezelésként!!!!
    Na látod az Orbán majd megőrül a hatalomért,semmi másra nem gondol!”
  • 86. gjozsi88 2009. március 03. 18:07
    „93-hoz!
    Hogy mily módon függ össze az államadósság a lakosság eladósodásával?
    Az állam működéséhez szükséges hiteleket(a világon mindenhol vesznek fel ehhez hitelt,mert a bevételek nem egyenletesen jönnek,mig a kiadások határidősek,fejlesztésre is kell...),mivel a lakosságnak nincs megtakarítása,ezért a bankok nem tudják ezeket állampapirokba fektetni,igy a belföldi helyett külső,deviza hiteleket kell felvenni! Mivel a lakosság a törlesztőrészletek miatt a már megtermelt árukat most fizeti ki,nem marad pénze a most gyártott termékek megvásárlására,emiatt csökken a gazdaság,igy a külföldi tőke kockázatosnak tartja ide befektetni,ezt a kockázatot szétteriti és a forint ezért gyengül!Az állam egyre drágábban jut hitelhez!Ez logikus,talán neked is!
    Mivel csökken a vásárlás a termelés,emiatt az állam bevétele enélkül is csökken(kevesebb szja,áfa bevétel)
    ezért további adócsökkentés csak a kiadás drasztikusabb csökkentésével lehetséges!
    Pálinkás József nyilatkozata mindenhol olvasható,ha a gazdagoktól mindent elvennének max 1-2 hónapig lehetne tovább fizetni a nyugdijakat!Itt ne keress sok pénzt!
    A kiadás csökkentést a reformokat,a Fidesz a 2/3-os törvények át nem engedésével,népszavazással megakadályozta!Ez is tény!
    Mi az ami nem logikus?”
  • 85. gjozsi88 2009. március 03. 17:53
    „Hamutipró!
    A probléma eredője változatlan,akár mennyire szeretnéd másként látni!
    Az hogy a lakossági eladósodás a 7100 milliárdból 6500 milliárd tény! Ezen hitelek miatt,amit az akkor gyártott termékek mostani kifizetésére fordítunk,ehhez nem kell nagy képzelő erő!
    Mivel a jövedelmek 50-70%-t hitelre fordítjuk(ez KSH adat,egyébbként számold ki,20-25 milliós lakás,3-5 milliós autó,áruvásárlási hitelek?pl.LCD TV...! számold ki átlag futamidővel THM-el bontsd le havira,nézd meg mennyire jön ki? Az átlagbérek KSH adat!
    A lakosság eladósodása 98 ban kezdődött!KSH adat,ráadásul Fidesz szimpatizánsként biztos te is verted a melled,hogy mennyien vették igénybe a lakásprogramot...!Ez a Fideszhez köthető!
    Az államadósság nem kis részét hozták össze a Fideszes önkormányzatok kötvénykibocsátásal(pl.Csorna 20 milliárd,ez is tény)
    A Gyurcsány kormány épített 1000 km autópályát,aminek van megtérülése ,ráadásul munkahelyteremtést támogatja,ugyanis a gyárak e mellé telepednek,ellentétben a milleniumi zászlónak keresztnek,Terror házának,beléptető rendszernek! Talán ez is tény!”
  • 84. Hamutipró 2009. március 03. 16:35
    „Gjozsi88! Gondolkodtam, hogy átkattintok a halálozási rovathoz, ott talán nem kell azt az unalomig ismételt szöveget olvasnom, amit állandóan propagálsz.Vajon miért lenne igaz amit Te mondasz , leírsz? Végül is nem támasztottad alá soha adatokkal, számokkal, és főként forrással, hogy mire alapozod a kijelentéseidet. Szerintem a forrás a szoci propaganda, amit az emberek hülyítésére, félrevezetésére találtak ki!A legnagyobb baj az emberek eladósodása! Az állam cseppet sincs eladósodva? A lakosság számára kivetítve az újszülött csecsemő is több millió forinttal adós! Tényeket akarsz? 2002-ben az államadósság mintegy 40 milliárd dollár volt ami több tíz év alatt jött össze, jelenleg az átgondolt gazdaságpolitikai lépések miatt 6 év alatt 60 milliárdal nőtt ez az összeg. Azért azt ne mondd, hogy a Kiss Pista bácsi Sokorópátkáról ment kölcsönkérni az állambácsinak! Az is tény, hogy az Orbán- kormány hagyott pénzt az államkasszában.
    Kormányváltás!? A másik mumus. Senki nem mondta, hogy ne a szocik kormányozzanak tovább. Csak ezt az ámokfutót és a talpnyalóit zavarja el pártod. Kik akadályozták meg azt a felvetést, politikai óhajt már évekkel ezelőtt, hogy szakértői kormány vegye át az ország irányítását? Ami pedig azt illeti, szerintem nem igazán akarja a jobboldal a kormányzást, végűl is mit örökölne az elődjétől?A fletó válságkezelése: a válság úgy jött be az országba, mint az influenza. Ez igen!
    Azzal a kijelentéseddel sem értek egyet, hogy a időközi választások előtt ne lehetne leváltani egy kormányt. A világban erre számos példa van, különösen az olaszoknál divat.
    Alaposan vitatható a magántulajdonra tett kijelentésed is. Milyen adatok támasszák ezt alá?
    De ahogy elnézem a Parlamantet sem nagyon érdekli a helyzetünk, a közvetítéseket nézve öten vitatkoznak a génmódosított kukoricáról vagy az éllettársi kapcsolatról. Komoly problémák! Én behajtanám az összes képviselőt az Országházba, körbe kordonoztatnám azt, kivezényelném a készeléti rendőrséget és addig ki nem engedném Őket amíg a süketelés helyett megnyugtató, hatásos megoldást nem találnak a válságkezelésre.”
  • 83. gjozsi88 2009. március 03. 13:22
    „G.D.
    A Merkel hiába intett be,ha a keleti bankrendszert hagyják bedőlni 2 nappal később bedől az ővék is!
    A leánybankok tőke kihelyezései,azok bukása magával rántja őket is!
    A legnagyobb baj változatlanul a lakosság eladósodása,ami náluk nincs ily mértékben!
    Az összes többivel egyetértek,de annyit hozzátennék,hogy a kormányzati szándék kevés,mert a Fidesz hülyíti az embereket,hogy nem kell megszorítás,ezért óriási az ellenállás,sztrájk...!
    A legutóbb is kiállt az Orbán és csak annyit tudott a válságról mondani,hogy a legolcsóbb válság kezelés a kormányváltás!
    Csak azt kérdezem,hogy a világon ezt máshol miért nem gyakorolják?( csak sorban következő választások vannak,soronkivüli szinte nincs!9”
  • 82. gjozsi88 2009. március 03. 13:13
    „kami45!
    Mi az ami nem igaz abból amit leírtam?”
  • 81. G.D 2009. március 02. 21:16
    „Ma azt hallottam a hírekben, hogy Gyurcsány Ferenc és keleti EU kollégái 190 milliárd EUR segítséget kértek a gazdagabb EU államoktól.
    Az Angela Merkel meg beintett!
    Mondjuk szerintem jogosan is! Németországban pl. nem volt soha 13. havi nyugdíj, a rendörök sem 40 éves korukban mennek nyugdíjba, söt még a nök is csak 65 évesen mehetnek nyugdíjba, meg stb; stb; stb. Tehát ök már sokkal korábban húzták meg az övet, annak ellenére sem rózsás a helyzet. Most meg még olyan országokat kellene segíteni, ahol sok-sok év óta csak a herdálás megy, köszönettel a mindenkori kormányzásnak.”
  • 80. Kami45 2009. március 02. 20:09
    „87. hozzászólás gjozsi88 2009.03.02. 19:17
    Ne csak a népszabit olvasd, és az ATV-t nézd. Neked semmilyen tényt nem érdemes írni, mert szerinted minden ért, csak a Fidesz és OV. a hibás.”
99 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rendőrökre támadtak, mert igazoltattak

Intézkedő rendőrökre támadtak pénteken este a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Aranyosapátiban. A… Tovább olvasom