Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Fénytorony a csomópontban

Téli pihenőn vannak az építők, erőt gyűjtenek, hogy az idő kedvezőbbre fordulásával folytassák a győri Fehérvári úti nagy munkát. Május 15-re mindennek el kell készülnie.
A 81-es számú főút győri bevezetőszakasza második ütemének építésére (a már elkészült Banai úti csomóponttól az Ipar utcáig) 2004 novemberében írták alá a szerződést. A Nemzeti

Autópálya Rt. beruházására megalakult a Győr-81 Konzorcium a Viadom, a Betonút Építő és a Hídépítő rt. részvételével, az Utiber kft. mérnökségével. Új nyomvonal, több, a környék közlekedését segítő bekötés, vasút feletti híd és hazánkban eddig egyedüli körgeometriájú jelzőlámpás csomópont készül.

Máris gyorsabban

Az ütemesen haladó munkákról lapunkban folyamatosan beszámoltunk. Az építők most téli pihenőn vannak, várják a folytatásra a kedvezőbb időt. Mint Melkovics Hubától, a Hídépítő rt. építésvezetőjétől megtudtuk, a vasút feletti híd gyakorlatilag teljesen elkészült, itt tavaszra már csupán a védőréteg maradt (azt téli körülmények között nem lehet csinálni).
Gecser Béla műszaki ellenőr, az Utiber mérnöke lapunknak elmondta, eddig minden az ütemterv szerint készült, a beruházást „szőröstül-bőröstül” május 15-ig be kell fejezni.
A Fehérvári út–Ipar u. csomópontjában az építkezés idején is ment a forgalom. Az autósok itt most ugyanúgy közlekednek, mint bármely körforgalmú csomópontban – máris gyorsabban, mint amikor jelzőlámpákra kellett várakozni. Ezt erősíti meg a Volán is: buszai sokkal hamarabb jutnak át a kritikus kereszteződésen.

Látványtervek

Pedig ez a mostani még csak félkész állapot, építési területről van szó, ezt tapasztalhatják is a közlekedők. Szintkülönbségeket látnak, amelyek majd eltűnnek, hiszen még hiányzik például két réteg aszfalt. Az építők, bár az időjárás miatt most nem dolgoznak, állandó ügyeletet tartanak, hogy szükség esetén eltüntessék a netán keletkező repedéseket, kátyúkat.
A csomópont, mint már bemutattuk, úgynevezett körgeometriájú, jelzőlámpás irányítású lesz. Vagyis a három-négy sávon haladó forgalmat gyors áteresztőképességű lámpás rendszer vezérli majd. Ilyen hazánkban még nem készült, az autósoknak meg kell majd szokniuk benne a közlekedést. Ezért is született éppen a napokban a döntés: a hónap végéig úgynevezett látványtervek készülnek, azok több helyen tanulmányozhatók lesznek (természetesen lapunkban is bemutatjuk). A május közepi átadásig jut idő a különleges csomópont alapos megismerésére.

30 méter magasban

Még egy egészen friss információnk is van a beruházásról. Mivel a csomópont igen nagy kiterjedésű, és a biztonsági okokból szükséges megvilágítására sok (így csúnya hatású és balesetveszélyes) lámpaoszlopot kellett volna elhelyezni, más megoldást találtak. Mégpedig olyat, amely valószínűleg látványossága is lesz a környéknek, s beilleszkedik majd az itteni, későbbi építkezések hangulatába.
A csomópont közepén egy harmincméteres fénytornyot állítanak fel. Részei már ott vannak a szerelést végző Vill-Kor ipari parki telepén. Gasztonyi László igazgató érdekességként elmondta: a magas toronyból speciális erős fényszórók világítják majd be a csomópontot. Ha javításra szorulnának, nem kell magasra felmászni hozzájuk, a torony ugyanis motorikusan leereszthető koronájú lesz. Ilyet másutt már sikeresen használnak hasonló célokra. Felállításához az időjárás függvényében egy-két héten belül hozzáfognak, az alapozás már elkészült, erre kerülnek a torony elemei.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mez-kupa Dunakilitin

Kézilabda

A Dunakiliti SE Mez-kupa néven női kézilabdatornát rendez január 22-én,… Tovább olvasom