Kisalföld logö

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 11°C | 21°C Még több cikk.

Felülvizsgálnák az M4-es ügyét a kisgazdák

A kisgazda parlamenti csoport levélben kérte a miniszterelnöktől, hogy vizsgálják felül az M4-es autópálya építésének leállításáról hozott döntést, mivel szükség van egy négysávos útra a környező települések fejlődéséhez - mondta Turi-Kovács Béla (Fidesz) a parlament fenntartható fejlődés bizottságának hétfői ülésén Budapesten.
A kisgazda  parlamenti csoport levélben kérte a miniszterelnöktől, hogy  vizsgálják felül az M4-es autópálya építésének leállításáról hozott  döntést, mivel szükség van egy négysávos útra a környező települések  fejlődéséhez - mondta Turi-Kovács Béla (Fidesz) a parlament  fenntartható fejlődés bizottságának hétfői ülésén Budapesten. Tasó  László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért  felelős államtitkára úgy reagált, hogy a kormány nem tett le az  M4-es autópálya teljes kiépítésétől, de az anyagi források  korlátozottak.  

Az ülés napirendjén a nemzetgazdasági szempontból kiemelt  jelentőségű infrastrukturális beruházások gyorsítását szolgáló  törvényjavaslat általános vitájának lefolytatása volt.  

Az M4-es autópálya Abonytól Fegyvernek közötti szakaszának  építését március végén állította le a kormány, azzal az indokkal,  hogy az Európai Bizottság jelezte, nem támogatja a beruházást.   

Turi-Kovács Béla a vitában arra hivatkozott, hogy a leállítás  több, közepes méretű várost "foszt meg" a fejlődésétől. Ez a terület  agrár jellegű, fejlettsége elmaradt az országos átlagtól, ezért  szükséges egy négysávos, ha nem is autópálya jellegű út az  elérhetőségükhöz. A kisgazdák csoportja ezért kérdezi, mikor és  hogyan folytatódik az M4-es érintett szakaszának az építése - mondta.  

Tasó László emlékeztette a képviselőket arra, hogy a 2014 és  2020 között uniós költségvetési időszakban a nemzeti kormányok nem  dönthetnek saját belátásuk szerint arról, hogy a közlekedési  infrastruktúra fejlesztésre kapott támogatást miképpen használják  fel. Magyarország erre a célra 1300 milliárd forintot kap, de ebből  csak 400 milliárdot fordíthat közúti fejlesztésre. Ez pedig gyorsan  elfogy, és a többi fejlesztést nemzeti forrásból - az adófizetők  pénzéből - kell megvalósítani - tette hozzá.  

Az államtitkár vázolta azt is, hogy mely autópálya fejlesztések  illetve melyik alacsonyabb rendű utak felújítása szerepel a 2020-ig  tartó programban.   

A kiemelt közlekedési infrastruktúra fejlesztések gyorsítását  szolgáló törvényjavaslat általános vitájában Sallai R. Benedek (LMP)  bizottsági elnök nagyobb megfontoltságot kért a javaslat elfogadása  előtt. A problémák között sorolta fel azt, hogy az autópályák mellé  nem helyi vállalkozások települnek, így azok elviszik az itt képződő  nyereséget.  

A törvényjavaslat részletes vitáját egyhangú igenlő szavazattal  zárta le a bizottság. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csaló munkaerő-kölcsönző cégláncolatot buktatott le a NAV

A gyanú szerint félmilliárd forinttal károsították meg a költségvetést a társaságok. Tovább olvasom