Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

Felmérik a magyar biciklisek kivilágítottságát

A Critical Mass kerékpáros mozgalom önkéntesei szerda este országszerte vizsgálni fogják, hogy mennyien bicikliznek kivilágított járművel.
A felméréshez bárki csatlakozhat az ország bármely településéről. Az önkéntesek feladata szerda 19 órától 20 percen át megszámolni a település egy forgalmas pontján az arra haladó kétkerekűeket, és feljegyezni, hogy azok közül mennyi volt kivilágítva.

Az eredményt a szervezet honlapján található, a felmérés módszertanát is leíró bejegyzés alatt hozzászólásként kell beküldeni - közölték a szervezők hétfőn az MTI-vel.

Olvasóink írták

  • 9. ombi 2012. november 15. 22:08
    „THK: jót írsz, valóban több ezeknek az összege, mint 100 %.
    Hebehurgyán fogalmaztam, de az adatokkal nincs baj:
    A 2353 megfigyelt bicikli közül 1682-nek rendben volt a világítása (e+h).
    Csak az első égett 149-nek, csak a hátsó 224-nek. Ez utóbbiakat a CM összevonta a teljesen rendben levőkkel, így jött ki a 149+1682 összegből a 78 % szemből szabályos, a 224+1682-ből a 81% hátulról szabályos, és nem érinti az előbbieket a 13 % sötét.
    Ha megnézed az adatokat, láthatod, hogy a települések méretének csökkenésével együtt lazul a világítási fegyelem. Budapesten gyakori a 100%-os megfigyelés, a kisebb településeken ez ritkább.
    Győrről három megfigyelő összesen 90 esetről számolt be, ebből 50-nek teljesen rendben volt a világítása. Ez 55%.
    8-nak csak az első lámpája égett, 14-nek csak a hátsó, és sajnos 18-nak semmi. Ez utóbbi 20%-ot képvisel, ez már jóval magasabb, mint a más városokban megfigyelt jó adatokkal szépített országos átlag.
    Látható az is, hogy hátulról a 90 bringásból 64 volt kivilágítva, ez kb. 71 %, messze több, mint amennyinek autóból tűnik.
    Ne higgyük hogy ez elég, van még mit cselekedni.”
  • 8. THK 2012. november 15. 19:43
    „7. ombi,
    pedig ez így értelmetlen: ha egyszer 71% világítása teljesen rendben volna (ami szerintem abszolút irreális érték: a valóságban, gyakorlati tapasztalatban bőven 50% alatt van), akkor már csak 30% alatti lehet, melyik nem - vagyis a "csak elöl" és a "csak hátul" is bőven alacsonyabb kellene legyen 30%-nál.
    Azt tehát úgy érthetik, h "81%"-nak hátul legalább van - de beleértve azt is, akinek elöl is”
  • 7. ombi 2012. november 15. 17:33
    „Nos, ez első adatok a tegnapi számlálásból:
    2359 megfigyelt bicikliből 71,48 % világítása rendben volt (első+hátsó), 77,82 % csak elöl világított, 81,00 % csak hátul, 12,6 %-nak nem volt semmi világítása.
    Nincs okom kételkedni a feltüntetett adatok valódiságában. Szerintem elgondolkodtatóak ezek a számok!”
  • 6. ombi 2012. november 14. 06:50
    „Pancser: valóban sokkal több nem törődik vele, mint az tűrhető volna.
    De!
    A gépjárműveket rendszeresen műszakiztatják, ez kötelező. A rendőrség ellenőrzi a kötelező felszereléseik meglétét, mégis látunk lámpátlan, rozoga ócskavasakat gurulni az utakon.
    Az évi két akció három-három napján kívül (tudod, amikor kukásmellényeket osztogatnak fényes nappal a bicikliseknek http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/buntetes_helyett_ajandekok/2305851/) SEMMIT nem tesz a rendőrség annak érdekében, hogy a világítás használatára ösztönözze a bicikliseket.
    Ez az akció nem a rendőröktől, hanem a biciklisek felelősséget érző rétegétől indul. Szerintem példamutató kezdeményezés, minden elismerésem a kitalálójának!”
  • 5. pancser 2012. november 13. 18:21
    „Ami igaz az igaz, sok biciklis nem törődik a viágítással, csinálják a balesetveszélyt.”
  • 4. miracle 2012. november 12. 19:39
    „vera2012
    És nappal ?”
  • 3. vera2012 2012. november 12. 18:33
    „A cikkben az van, hogy szerdán este 19 órától vizsgálják a lámpát, akkor pedig már sötét van. Nem önkénteseknek kellene ezt csinálni, hanem rendöröknek és azonnal büntetni, ha nem ég a lámpa, mert emberéletröl van szó!”
  • 2. ombi 2012. november 12. 17:23
    „Biciklis szervezet végez olyan felmérést, amiről tudja, nem fog nagyon jó képet festeni a bringásokról. De mert felelősséget érez a közlekedőkért, megteszi, ahogy megteszi azt is, hogy rendszeresen felhívja a figyelmet a szabálytalankodás (nem csupán a kivilágítatlanság) veszélyességére.
    Ez az igazi tenniakarás a közlekedésbiztonság érdekében, nem ám az, hogy fényes nappal a lámpa nélkül közlekedőknek cvikipuszit meg fényvisszaverőt ad a rendőrség!
    Ez az igazi tenniakarás, nem ám az, hogy festékesvödörrel rosszabbnál rosszabb bicikliutak tömegét "építik" szanaszét a városban!
    Hivatásosok, lehet példát venni!”
  • 1. miracle 2012. november 12. 17:15
    „A baj ezzel csak az, hogy a rendőrség nem ezt vizsgálja, hanem azt, hogy - akár délelőtt 10-kor verőfényes napsütésben - van-e a biciklimen lámpa! Ez kb azzal egyenértékű, mintha keresnék a zsebemben/táskámban/valahol a kukásmellényt, mert hátha kimegyek lakott területen kívülre és hátha sötétedés után jövök vissza és akkor majd kell. Márpedig nem keresik. Akkor a lámpákat nappal miért?? Semmi baj nem lenne, ha tényleg azt néznék, hogy sötétben világítok-e.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Karambol miatt félpályás útzár Pilisvörösvár és Pomáz között

Teherautóval ütközött egy személygépkocsi a Pilisvörösvárt Pomázzal összekötő úton hétfőn - közölte… Tovább olvasom