Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Felavatták a felújított 424.247-es ˝Bivaly˝ gőzmozdonyt

A mozdonyt 11 műszaki szakember állította ismét üzembe, miután szinte minden alkatrészt, köztük a kazánt is felújítottak.
Nosztalgia vonatozással ünnepelték és avatták fel péntek este a magyar gőzmozdonygyártás legendás járművét, a 424.247-es gőzmozdonyt - becenevén "Bivaly" -, valamint az Aba I. osztályú párnás és Caü III. osztályú fapados vasúti kocsikat Budapesten.

A MÁV Zrt. és leányvállalata, a MÁV Nosztalgia Kft. "Újra robog a 424-es!" rendezvényén Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter hangsúlyozta: a kormány a magyar vasút fejlesztése mellett az értékek megőrzését is alapvető stratégiai eszköznek tekinti.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a magyar ipar büszkesége a 424.247-es gőzmozdony, amely most ismét a síneken közlekedik, amihez sok munkára, pénzre volt szükség.

A Keleti pályaudvaron tartott ünnepségen Németh Lászlóné elmondta: a személyszállítási törvényben rögzítették, hogy az egyéni közlekedéssel szemben a közösségi közlekedést illeti az elsőbbség, a hosszú távú utazásoknál ez a kötöttpályás közlekedésé, vagyis a vasúté.

A nemzeti fejlesztési miniszter emlékeztetett arra, hogy a kormány 2010-ben 330 milliárd forint adósságteherrel vette át a MÁV-ot, és ez az elmúlt három évben 60 milliárddal csökkent úgy, hogy mindez nem járt elbocsátásokkal, megszorításokkal.

Az évtizedek alatt felhalmozódott lemaradást nem lehet két-három év alatt behozni, de a változás megkezdődött, az ország jobb teljesítménye a vasúti közlekedésben is megmutatkozik - jelentette ki Németh Lászlóné.

Dávid Ilona szólt arról, hogy lendületet vettek a vasúti fejlesztések, jövőre korszerű motorvonatok, saját fejlesztésű IC-kocsik állnak forgalomba, és megújulnak a jegykiadás eszközei.

Az elnök-vezérigazgató elismeréssel szólt az Istvántelki Járműjavítóban dolgozó 11 műszaki szakember munkájáról, akik részt vettek a gőzmozdony felújításában, és vezérigazgatói dicséretet adott át Szögyéni Marcell lakatosnak.

A MÁV Zrt. és a MÁV Nosztalgia közös közleménye szerint a felújított 424.247-es gőzmozdonyt 1954-ben gyártották a Ganz-MÁVAG-ban. Az Istvántelki Járműjavító 11 műszaki szakembere állította ismét üzembe, miután szinte minden alkatrészt, köztük a kazánt is felújítottak.

A 424-es egy legendás járműtípus, egykor a magyar ipar büszkesége volt. A magyar gőzmozdonyok közül a 424-es volt a legismertebb, 1958-ig összesen 514 darabot gyártottak, ebből 149-et külföldi megrendelésre. Ezek a gőzmozdonyok az 1920-as évektől a személyvonati gőzvontatás 1984-es megszűnéséig voltak szolgálatban, jelenleg újra egy üzemképes példányt közlekedik nosztalgia célokból - olvasható a közös közleményben.

Olvasóink írták

  • 1. Olasznagyfröccs 2013. november 23. 04:50
    „Köszi a képet!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lázár: rekordnagyságú uniós forrás kifizetése várható idén

Jut majd forrás az oktatás, az egészségügyi és a szociális ellátás színvonalának javítására. Tovább olvasom