Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Fáradtság ellen tornázzon

Nap mint nap olvashatjuk az újságokban, hogy a közlekedési balesetek száma szerte a világon állandóan emelkedik.

Mit tanácsol a gyógytornász?

Nap mint nap olvashatjuk az újságokban, hogy a közlekedési balesetek száma szerte a világon – és hazánkban is – állandóan emelkedik. Számtalan szigorú előírással, korlátozó rendszabályokkal igyekeznek a hatóságok a szomorú statisztikákat javítani. Szakemberek pedig arra törekednek, hogy minél biztonságosabbá tegyék a járműveket.

Szellemi teherbíró képesség

Egy dolgot azonban figyelmen kívül hagynak: hogy mi gátolhatja a reflexek helyes, gyors működését. Többnyire az alkoholfogyasztásnak tulajdonítanak szerepet a reflexek helytelen működésében. Ebben azonban nagy szerepe van a fáradtságnak is. Miért él vissza az autós fizikai-szellemi teherbíró képességével? Miért ápolja, kíméli rendszerint sokkal jobban autóját, mint saját egészségét? A kocsi jelzi, hogy kifogyott az üzemanyag, itt az ideje a tankolásnak. Testünknek is szüksége van rendszeres „tankolásra".

Kávé helyett torna

Sokan több száz kilométert ülnek egyfolytában a volán mögött anélkül, hogy figyelnének a fokozatosan jelentkező fáradtság tüneteire. Ezek mind a minimális mozgás eredményei: nyak- és vállmerevség, hát- és derékfájás, térd- és bokaérzékenység. A fáradtság okozta rossz közérzet csökkenti az agy koncentrálóképességét. Ez a reflextevékenység csökkenéséhez vezet. Egy erős kávé vagy zene a rádióban segíti a figyelem felkeltését. Célszerűbb azonban megállni és néhány könnyen elsajátítható gyakorlatot elvégezni. Sokan több száz kilométert vezetnek anélkül, hogy figyelnének a fokozódó fáradtságra.

Néhány gyakorlat autóvezetőknek

1. A nyak merev tartása ellen célszerű néhány fejkörzést végezni mindkét irányban.
2. A merev vállak lazítására pár puha vállkörzést végezzünk.
3. A merev csukló és ujjak lazítására végezzünk lazán csukló- és ujjgyakorlatokat. Ökölbe szorított kézből erőteljesen nyújtsuk ujjainkat, majd körözzünk csuklóból indítva mindkét irányba.
4. Az sem mindegy, hogyan ülünk vezetés alatt. Vállunkat, nyakunkat, karunkat tartsuk minél lazábban! Üljünk megfelelő távolságban a kormánytól. Kissé behajlított térddel kényelmesen érjük el a pedálokat. Ellenkező esetben felsőtestünk feszessé válik. Derekunk túlzottan homorú, egészségtelen helyzetet vesz fel, ami az izmok idő előtti kifáradásához vezet. Saját és környezetünk érdekében célszerű ezeket a tanácsokat betartva közlekednünk!

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Agrár Kht. zöld programja

Nemzetközi összefogással szeretné a biotechnológiában érdekelt kutatóintézeteket, egyéni és… Tovább olvasom