Kisalföld logö

2017. 12. 15. péntek - Valér 2°C | 8°C Még több cikk.

Fáradtan lassulnak a reflexek

Nemcsak az alkohol befolyása, hanem a fáradtság is sokat ronthat egyébként jó reflexeinken.

Nap mint nap olvashatjuk az újságokban, hogy a közlekedési balesetek száma szerte a világon – és hazánkban is – állandóan emelkedik. Szám talan szigorú előírással, korlátozó rendszabályokkal igyekeznek a hatóságok a szomorú statisztikákat javítani. Szakemberek pedig arra törekednek, hogy minél biztonságosabbá tegyék a járműveket.

Szellemi teherbíró képesség

Egy dolgot azonban figyelmen kívül hagynak: hogy mi gátolhatja a reflexek helyes, gyors működését. Többnyire az alkoholfogyasztásnak tulajdonítanak szerepet a reflexek helytelen működésében. Ebben azonban nagy szerepe van a fáradtságnak is.
Miért él vissza az autós fizikai-szellemi teherbíró képességével? Miért ápolja, kíméli rendszerint sokkal jobban autóját, mint saját egészségét? A kocsi jelzi, hogy kifogyott az üzemanyag, itt az ideje a tankolásnak. Testünknek is szüksége van rendszeres „tankolásra".
Kávé helyett torna
Sokan több száz kilométert ülnek egyfolytában a volán mögött anélkül, hogy figyelnének a fokozatosan jelentkező fáradtság tüneteire. Ezek mind a minimális mozgás eredményei: nyak- és vállmerevség, hátfájás, derékfájás, térd- és bokaérzékenység. A fáradtság okozta rossz közérzet csökkenti az agy koncentrálóképességét. Ez a reflextevékenység csökkenéséhez vezet.
Egy erős kávé vagy zene a rádióban segíti a figyelem felkeltését. Célszerűbb azonban megállni és néhány könnyen elsajátítható gyakorlatot elvégezni.

Egyszerű gyakorlatok

1. A nyak merev tartása ellen célszerű néhány fejkörzést végezni mindkét irányban.
2. A merev vállak lazítására pár puha vállkörzést végezzünk.
3. A merev csukló és ujjak lazítására végezzünk lazán csukló- és ujjgyakorlatokat. Ökölbe szorított kézből erőteljesen nyújtsuk ujjainkat, majd körözzünk csuklóból indítva mindkét irányba.
4. Az sem mindegy, hogyan ülünk vezetés alatt. Vállunkat, nyakunkat, karunkat tartsuk minél lazábban! Üljünk megfelelő távolságban a kormánytól. Kissé behajlított térddel kényelmesen érjük el a pedálokat. Ellenkező esetben felsőtestünk feszessé válik. Derekunk túlzottan homorú, egészségtelen helyzetet vesz fel, ami az izmok idő előtti kifáradásához vezet.
Saját és környezetünk érdekében célszerű ezeket a tanácsokat betartva közlekednünk!

Vincze Anita gyógytornász

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kisautók és nagy hiányzók

Szombaton délben nyílt és kilenc nappal később, vasárnap este zárja kapuit Magyarország legnagyobb… Tovább olvasom