Kisalföld logö

2017. 02. 28. kedd - Elemér 7°C | 15°C Még több cikk.

Fapados repülés

Jövőre Magyarországra is kiterjeszti repülési hálózatát a Ryanair légitársaság. A rendkívül olcsó jegyeiről híres ír családi vállalkozás megjelenése komoly bevételkiesést és egzisztenciális veszteséget okozhat a magyar nemzeti légitársaságnak.

2003-tól Magyarország is része az úgynevezett „Open Sky" egyezménynek, így az ír magánvállalkozás a magyar hatóságok engedélye nélkül indíthatja ide járatait. A Ryanair stratégiája, hogy senkivel sem lép szövetségre, így potenciális konkurenciája mindenkinek.

Nincs külön értékesítési rendszere, az utasok az interneten keresztül vagy a repülőtéren fizetik ki a jegyeket. Ezeket egyébként nem nyomtatják ki, az utasok egy betűkből és számokból álló kódot kapnak, azzal szállhatnak fel a gépre. A légitársaság a repülőtereken nem kér semmilyen kiszolgálást, még a tankolást és a felszállás előtti műszaki ellenőrzést is a másodpilóta végzi el. Hatékonyságukat jelzi, hogy repülőgépeik 24 óra alatt hét különböző útvonalat teljesítenek és 25 percnél tovább egyik sem tartózkodik a földön.

A Ryanair gépeinek egyik hajtóműve mindig működik a ki- és beszállás alatt. A hajtómű beindítása ugyanis jelentős üzemanyag- és energiaveszteséggel jár, ezért csak az utasok biztonsága miatt állítják le a baloldalon lévőt. A légitársaság olyan repülőtereket választ úti célnak, ahol nem számítanak fel külön illetéket, hanem megelégednek a 200-nál is több utas által fizetett reptéri díjjal. A Ryanair Boeing 737-es repülőgépein csak a legalapvetőbb kiszolgálást kapják meg az utasok. Nincs konyha, nincs első osztály, és érkezéskor általában gyalog kell eljutni a terminál épületéhez. Cserébe viszont pontosságot, és igen mérsékelt árakat kínálnak.

A Ryanair 1985-ben alakult egy légcsavaros kisgéppel. Írország délkeleti részét kötötte össze Londonnal és főleg a kispénzű utasokra épített. 1989-re 14 repülőgépe és 600 ezer utasa volt. Mára hetente 50 ezer foglalást könyvelhet el, 13 európai ország 76 városába indít „olcsó járatokat". Flottája a legmodernebb a kontinensen - 44 darab Boeing 737-est üzemeltet, amelynek nagy része a Next Generation 800-as sorozata. A Ryanair idén januárban 150 darab Boeing 737-800-ast rendelt a seattle-i repülőgépgyártól.

Magyarországhoz legközelebb most az ausztriai Grazba és Klagenfurtba jár, ahonnan 8-10 ezer forintnak megfelelő összegért viszi el az utasokat Londonba.

A Malév nem tart attól, hogy komoly veszteségei lennének a Ryanair majdani megjelenése miatt. A nemzeti légitársaság kommunikációs vezetője ugyanakkor hírügynökségünknek megerősítette: készülnek a piac uniós csatlakozásból eredő liberalizációjára. Kázmér Natasa szavai szerint a Malév főleg az ár-minőség versenyben kerekedhet felül az olcsó légitársaságokon. Kiemelte, hogy Ryanair és a hozzá hasonló vállalkozások elsősorban a városközi összeköttetések megteremtésére specializálódtak, míg a Malév forgalmának nagy része tranzit utasokból áll. Kázmér Natasa szerint nem fenyeget a piac polarizációja a luxus és nagyon olcsó légitársaságok között, ugyanis mindig lesz igény a biztonságos, komfortos, menetrendi szempontból előnyös, középkategóriás szolgáltatásokra.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Photoshop rajongói

Kilenc kép, hat festő, egy ecset. A Várfok Galériában február elejéig megtekinthető művek közös… Tovább olvasom