Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Enni és fogyni?

Enni és fogyni? Lehetséges. A finom falatokat a családnak is megfőzhetjük. Például gulyáslevest.

Hatszáz kalória alatt, és mégis finom!

E
nni és fogyni? Lehetséges. A változatos, finom és mindenekelőtt fogyókúrás ételek segítségére lesznek a fogyásban, ráadásul a finom falatokat a családnak is megfőzhetjük. Készíthetünk gulyáslevest vagy különleges paellát...

Spanyol paella

Hozzávalók: 1 hagyma, 1 gerezd fokhagyma, 2 evőkanál olívaolaj, 20 dkg hosszú szemű rizs, 1/2 liter tyúkhúsleves (lehet instant is), 1 teáskanál sáfrány, 50 dkg csirkemell filé, 1 evőkanál. vaj, 20 dkg zeller, 1 darab paprika, 1 sárgarépa, 15 dkg mélyhűtött kagyló, 20 dkg zöldborsó, só, bors

Elkészítés:
1. A hagymát, hámozzuk meg, szeleteljük fel. A fokhagymát törjük át. Ezután mindkettőt forró olajban pirítsuk meg. Vigyázzunk, nehogy leégjen, mert keserű lesz az étel. Majd tegyük hozzá a megmosott, lecsepegtetett rizst is. Öntsük fel a tyúkhúslevessel, adjuk hozzá a sáfrányt. Közepes tűzön főzzük kb. 20 percig.
2. A csirkemellet mossuk meg, majd csöpögtessük le. Vágjuk vékony szeletekre, kicsit ki is klopfolhajtuk, így előbb kész. Forró olajban mindkét oldalát süssük pirosra kb. 5-7 percig.
3. A zellert, paprikát, sárgarépát vágjuk apró kockára vagy reszeljük le.
4. Tegyük a rizshez a zöldségeket, a kagylót, a borsót, az apróra kockára vágott csirkemellet, kb. öt percig főzzük. Sóval, borssal ízesítsük.Ötlet: A tyúkhúslevest mi magunk is elkészíthetjük, nem kell feltétlenül instant levesport használnunk. Kevés csirkemellből főzzük a levest, tészta nélkül, sok zöldséggel fogyasszuk, így sok kalóriát spórolhatunk meg.
Adagonként
Energia: 590 kcal, Fehérje: 22 g, Zsír: 16 g, Szénhidrát: 78 g
 
Gulyásleves

Hozzávalók: 20 dkg marhalábszár, 4 dkg gomba, 3 dkg sárgarépa, 2 dkg hagyma, 5 dkg zeller, 1 dkg zeller, 1 dkg zöldpaprika, 2 dkg paradicsom, 1 gerezd fokhagyma, ételízesítő, pirospaprika, só, bors, petrezselyemzöld

Elkészítés:
1. A húst, zellert, gombát, hagymát kockára vágjuk, az összes többi zöldséget karikára szeleteljük. A hagymát, fokhagymát kevés olívaolajon üvegesre pároljuk, kevés pirospaprikát adunk hozzá, majd beletesszük a húst. Vizet öntünk alá, ételízesítővel ízesítjük, majd puhára pároljuk.
2. Amikor a hús már félig megpuhult, az összes hozzávalót beletesszük, fűszerezzük, és felöntjük kb. 5 dl vízzel. Fedő alatt puhára főzzük és friss petrezselyemmel tálaljuk.
Adagonként
Energia: 171 kcal, Fehérje: 23 g, Zsír: 10 g, Szénhidrát: 25 g
Ötlet: A megszokott krumplit zellerrel helyettesítjük. Aki szereti, tehet bele köménymagot és babérlevelet is.

 
Túróval töltött cukkíni

Hozzávalók: 30 dkg bébi cukkini (2 darab), 10 dkg sovány tehéntúró, 2 evőkanál joghurt, kapor, só, bors

Elkészítés:
1. A cukkiniket hosszában kettévágjuk, alaposan megmossuk, a belsejüket kikaparjuk. A cukkinit fűszeres vízben megpároljuk és hűlni hagyjuk.
2. A cukkinikat tűzálló tálra rakjuk, kissé megsózzuk, kevés vizet öntünk alá, és pár percig forró sütőben kissé elősütjük. Vigyázat, ne legyen nagyon puha!
3. A túrót a kihűlt cukkinihússal, a finomra vágott kaporral, 1 evőkanál joghurttal elkeverjük, és megtöltjük a cukkinikat. Tetejüket megkenjük a maradék joghurttal, és középmeleg sütőben átsütjük.
Adagonként
Energia: 91 kcal, Fehérje: 5 g, Zsír: 12 g, Szénhidrát: 18 g
 
Ribizlihab

Hozzávalók: 10 dkg ribizli, 2 dl joghurt, citromlé, mentalevél, édesítőszer vagy méz

Elkészítés:
1. A ribizlit leszemezzük, vagy ha mélyhűtött gyümölcsöt vettünk, kiolvasztjuk, megmossuk. Készíthetjük fehér, fekete és piros ribizliből vegyesen is, így még ízletesebb lesz a desszert.
2. A joghurthoz hozzáadjuk a ribizlit, és összeturmixoljuk. Ha túl folyékony lenne, tegyünk hozzá kevés elkészített zselatint. Vigyázzunk, hogy ne túl sokat tegyünk bele, mert akkor nagyon kemény lesz.
3. Ezután habverővel felverjük egy kicsit, hozzáadjuk a citrom levét, a mentalevelet és az édesítőszert vagy mézet. Akit nem érdekel annyira a kalória, tehet hozzá kevés, zsírszegény tejszínt, tejszínhabot is.
Ötlet: Készíthetjük natúrjoghurtból vagy ízesített gyümölcsjoghurtból is. Más, hasonlóan kevés kalóriájú gyümölcsből is érdemes elkészíteni. Fagyasztott gyümölcsből, befőttből is finom. Bár ez utóbbinak több a kalóriatartalma.
Adagonként
Energia: 164 kcal (tejszín nélkül), Fehérje: 0 g, Zsír: 0 g, Szénhidrát: 0 g

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csak Hegedűs remekelt

asztalitenisz Széchenyi-Uniqa–Mohács 6–12

A győri Széchenyi-Uniqa… Tovább olvasom