Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 18°C Még több cikk.

Életcélunk a házasság, első a család

Egy friss kutatásból az is kiderül, hogy a magyarok közül minden más európai népnél többen tekintik egyik életcéljuknak a házasságot.
A magyar nők mintegy hetven százaléka egyetért a klasszikus családi szereposztással, azaz azzal, hogy a háztartás a nők feladata, még ha ez komoly áldozatokkal jár is.Egy friss kutatásból az is kiderül, hogy a magyarok közül minden más európai népnél többen tekintik egyik életcéljuknak a házasságot.

Mi, magyarok „Európa-bajnokok" vagyunk, legalábbis abban, hogy hányan tekintjük egyik életcélunknak a házasságot: három magyar közül ketten így vélekednek, s ugyanennyien mondják azt is, hogy a házasság egy életre szól – derül ki a The Nielsen Company felméréséből. Európa más tájain nem ennyire vonzó a karikagyűrű. Ebben a „tárgykörben" alaposan túlteljesítjük az európai átlagot, hiszen míg más országokban majdnem minden nyolcadik embernek mindegy, hogy házasságban vagy tartós párkapcsolatban él-e, nálunk csak 50 százalék vélekedik így.
Vezetünk abban is, hogy hányan gondolják úgy, a kisgyerekes anyukák ne dolgozzanak. Az európaiaknak átlagban csak 30 százaléka véli úgy, hogy a kismamáknak otthon a helyük, ezzel szemben nálunk 61 százalékos ez az arány, amivel világelsők vagyunk. A kisgyerekes munkavállalók számára biztosított irigyelt körülmények miatt a skandináv országok vezetnek: minden nyolcadik finn, dán, svéd nő szerint nyugodtan dolgozhatnak a családanyák.

Impulzusvásárlók vagyunk

A piackutató cég vizsgálta azt is, hogy milyennek képzelnek el egy ideális estét a két nem képviselői. Tíz nőből hét legszívesebben ki sem mozdulna otthonról, míg a férfiak több mint fele inkább házon kívül töltené az estét (arra nem tért ki a kutatás, hogy mindezt a saját feleségük társaságában képzelik-e el...). S ha már az ideális programnál tartunk: bizonyára senkinek nem okoz meglepetést, hogy a nők 35 százaléka szívesen tölti az idejét vásárlással, kirakatnézegetéssel, s többségük hajlamos olyan terméket is megvásárolni, amelyre az égvilágon semmi szüksége nincs. Ezt a marketinges szaknyelven impulzusvásárlásnak, a férfiak körében egyszerűen pénzkidobásnak nevezett tevékenységet használják ki a kereskedők például azzal, hogy a szupermarketekben a „várakozási pontokon", ahol az emberek ráérnek nézelődni, kisebb értékű árucikkeket helyeznek el, s hogy addig se unatkozzunk, a pénztár előtt álldogálva még beteszünk néhány apróságot a kosarunkba...

Egy másik felmérés szerint a nők több mint fele, a férfiaknak viszont csak alig negyede tölti szívesen az idejét üzleteket járva, bár sokak szemében az utóbbi arány túl magasnak tűnik, s a fél karjukat odaadnák egy olyan férfiért, aki nem úgy megy be egy butikba, mintha a fogát húznák, és nem bólint rá az első ruhára, csak hogy előbb szabaduljon... Ha viszont vásárolunk, akkor legalább (többnyire) okosan, azok között ugyanis, akik azt állították, hogy odafigyelnek arra, mi kerül a gyomrukba, 70 százalékkal messze a nők vannak többségben, és sajnos ők azok, akik szeretik is megenni azt, ami egészséges.

Szeretjük a kütyüket

Egy amerikai felmérés szerint a nők ékszerek vagy nyaralás helyett ma már legalább ennyire szeretnek elektromos készülékeket venni, s a gyengébb nem képviselői egyáltalán nem félnek a technikai csecsebecséktől, sőt, szívesen használják is azokat. A megkérdezett nők 77%-a jobban örülne egy plazmatévének, mint egy gyémánt nyakláncnak, 56 százalékuk pedig még egy nyaralással szemben is a tévére szavazna. S bár a Szex és New York epizódjai látszólag az ellenkezőjét sugallják, a nők 86 százaléka bizony jobban örülne egy digitális kamerának, mint egy híres divatcégtől származó cipőnek.

Feláldozzuk magunkat a családért?

Magyarországon ma tíz nőből hét gondolja úgy, hogy a háztartás szinte teljes egészében a nők feladata, mutatja a GfK Hungária felmérése. Igaz, ennél is többen vélekednek úgy, hogy a férfinak minden helyzetben kötelessége gondoskodni a családjáról, ami, valljuk be, nem mindig oldható meg – még akkor sem, ha ezzel a férfiak több mint 80 százaléka is elvben egyetért. A családról gondoskodni persze áldozatokkal is jár: a magyar nők 85 százalékának fontosabb a családja, mint önmaga. 64 százaléka érzi úgy, hogy sok mindenről lemond a családjáért, s közel felüket kifejezetten fárasztja a mindennapi rutin. Pedig a számok szerint jó lenne egy kicsit a férfiak felé billenteni a mérleg nyelvét, a gyengébb nem stressztűrő képessége ugyanis, ha nem is sokkal, de gyengébb a férfiakénál., mert hétvégente mindig készít valami finomságot.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vetkőzőshow

Ami ebből a témából kiaknázható volt, azt megtette a bulvársajtó. Előbányászták a… Tovább olvasom