Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 12°C Még több cikk.

Egyéni érdekek miatt elmaradó előnyök?

Folytatás az 1. oldalról.

Csuzy Csaba rábacsécsényi körjegyző kifejtette: ha mégis megvalósulhatna a fejlesztés, annak jelentős gazdasági haszna lenne. Felfűzné az egész Rábaközt a megyeszékhely agglomerációjára, és fejlődésnek indulna a ma elszigetelt kistérség. További előnyt jelentene, hogy a távolság csökkenése miatt rövidebbé és olcsóbbá válhatna az egyéni és a tömegközlekedés. „Van idő arra, hogy a 2007-től kezdődő európai uniós költségvetési időszakra az eredeti koncepció szerint készüljenek el a tervek” – tette hozzá, megjegyezve, a Magyar Közút Kht.-nek felül kellene vizsgálnia álláspontját. A körjegyző azt elismerte, hogy a rábapatonai képviselő-testületnek joga van egy-egy konkrét nyomvonalra azt mondani: az nem megfelelő, de általános érvényű tiltást – az érvényes rendezési terv miatt – nem mondhat ki. Szerinte a kht. súlyosan hibázott akkor, amikor nem vizsgálta meg kellően az elutasító határozatot követően előállt jogi helyzetet.
Valamilyen új útra amiatt van szükség, mert a 85-ös számú főutat négysávosítják, autóúttá fejlesztik, amelyen lassú járművek – például traktorok – nem haladhatnak, ezek kiszolgálását pedig meg kell oldani. A Magyar Közút Kht. a lakossági tiltakozások, aláírásgyűjtések, valamint a rábapatonai – és ikrényi – önkormányzati elutasítás hatására új terveket készíttet. Ezek szerint a meglévő 85-ös főutat tartanák fenn mindenféle járműnek, így a lassúaknak is, míg az autóutat mellette építenék meg teljesen új nyomvonalon. Lapunk úgy tudja, hogy a szervezet többek között azért sem várt az álláspontok esetleges megváltozására, mert már megrendelte a tervezést. Szőnyi Zsolt, a Magyar Közút Kht. kommunikációs vezetője kérdésünkre elmondta: jelenleg nincs napirenden más változat. Csuzy Csaba ezzel szemben úgy véli, teljesen ésszerűtlen egymástól száz méterre két útpálya.
Lapunk megkereste Kovács László rábapatonai polgármestert, aki annak idején egyedül szavazott igennel a falun áthaladó új útra. A polgármester azon véleményének adott hangot, hogy szabályszerű volt a képviselő-testület döntése, bár a voksolás végkimenetelét ő is fájlalja. „Az út révén Rábapatona térségi központtá válhatott volna, míg így elzárt település marad. Ma is azt mondom, hogy akik nemmel szavaztak, nem a község jövőjére, hanem egyéni érdekekre voltak tekintettel” – hangsúlyozta.

Kiadják az engedélyeket

A 85-ös főút csornai elkerülő szakaszára egy hónapon belül kiadják az érvényes építési engedélyt, míg az enesei elkerülő szakasz engedélyezési eljárása most van folyamatban – tudta meg lapunk Szőnyi Zsolttól, a Magyar Közút Kht. kommunikációs vezetőjétől. Utána a kiviteli tervek készítése kezdődik. Mindkét beruházás a 2007–2013 közötti európai uniós költségvetési időszak csomagjában szerepel, de információ még nincs arról, pontosan mikor valósul meg.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rosszkedv vagy depresszió?

Ilyenkor, tél végére, tavasz elejére kimerülnek a tartalékaink, mind fizikailag, mind pedig… Tovább olvasom