Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Egészségvédő anyagok - Egyen sok gyümölcsöt és zöldséget!

DIETETIKA - Amikor szervezetünk nassolásra vágyik, nagyon csábító lehet egy sütemény vagy egy cukorka. Éhségünket azonban legalább olyan jól csillapíthatja egy lédús alma vagy egy kevés ropogós sárgarépa, ráadásul sokkal inkább javára válik szervezetünknek és egészségünknek.

A napi rendszerességgel gyümölcsöt és zöldséget fogyasztó személyeknél az agyvérzés kockázata legalább 30%-kal alacsonyabb, mint a zöldséget és gyümölcsöt alig fogyasztók körében. A zöldségek és gyümölcsök közül a káposztafélék (kínai kel, brokkoli, kelbimbó, káposzta, kelkáposzta és karfiol), zöld leveles növények, citrusfélék és citrusféle gyümölcslevek mutatják az agyvérzéssel szemben a legerősebb védőhatást.

Antioxidánsok

– Olyan anyagok, melyek védenek az oxigén szabad gyökös sejtkárosító hatásával szemben. A szabad gyökök akkor keletkeznek, amikor a szervezet oxigént éget, melyre a szabályos működéséhez szüksége van. A szabad gyökök oxidációt (sejtkárosodást) okoznak, ezáltal olyan betegségekhez vezethetnek, mint a rák, az artériák és a szív betegségei, a szürke hályog és az ízületi gyulladás. Az antioxidáns hatású vitaminok legjobb forrásai a béta-karotint, a C- és E-vitamint tartalmazó ételek.

Béta-karotin

– A béta-karotin sárga zöldségekben és gyümölcsökben található festékanyag, melyet a szervezet A-vitaminná alakít. Egyike azon vitaminoknak, melyek bizonyos fokig védelmet nyújthatnak a rákkal és az öregedéssel járó degeneratív folyamatokkal szemben.

Rostok

– A rostok a növények (mint például a gyümölcsök, zöldségek és gabonafélék) emészthetetlen összetevői. Segítenek fenntartani a normális bélműködést.

Folsav

– A folsav a B-vitaminok csoportjába tartozik, nélkülözhetetlen az új, egészséges sejtek képzésében és terhes nőknél csökkenti a veleszületett rendellenességek kockázatát.

Kálium

– A kálium ásványi anyag, mely fontos szerepet játszik a szervezet só- és vízháztartásában sejten belül és kívül egyaránt. Részt vesz a normális vérnyomás fenntartásában és segíti az izmok működését.

C-vitamin

– A C-vitamin elősegíti a sejtek növekedését és egészségük fenntartását, például a csontokban, fogakban, ínyben, kötőszöveti szalagokban és a vérerekben. A szervezet fertőzésekkel és stresszel szembeni védekezésében is fontos.



Források
Káposzta, sárgarépa, kelbimbó.
Eper, citrusfélék, gyümölcslevek, zöld leveles növények, egész gabonaszemes kenyér, bab.
Banán, narancs, paradicsom, paprika.
Máj, halolaj, tojás, sárgarépa, A-vitaminnal dúsított tej.
Citrusfélék, eper, kivi, sárgadinnye, piros- és zöldpaprika, brokkoli, kelbimbó.

A gyümölcsök és a zöldségek előnyös hatásai
Szegények kalóriában, zsírban és koleszterinben.
Gazdagok vitaminban (például A- és C-vitamin), ásványi anyagokban és rostokban. A zsírban, telitett zsírokban és koleszterinben szegény, gyümölcsökben, zöldségekben, egész magvas kenyérben és liszttermékekben gazdag étrend csökkentheti a szívbetegség és a rákos megbetegedés kockázatát.


















Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az elhunyt munkaadóját gyanúsítják

Tovább olvasom