Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

E-útdíj: ˝Üzembiztos és olcsó˝

˝A rendszer indulásakor napi négyszáz hibabejelentés érkezett, mára a szám száz alá csökkent.˝
Üzembiztosan és olcsón működik az e-útdíj rendszer - mondta Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért felelős államtitkára szombaton, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. M3 autópálya Szilas pihenőhelyén lévő ügyfélszolgálatán tartott sajtótájékoztatón.

Az államtitkár kiemelte, hogy a rendszer indulásakor napi négyszáz hibabejelentés érkezett, mára a szám száz alá csökkent.

Hangsúlyozta azt is, hogy az e-útdíj rendszer működtetési költsége havi egymilliárd forint alatt marad, ami alacsonyabb például a jóval kisebb szlovák rendszernél is.

A július 1-i bevezetés óta eltelt közel 5 hónap alatt a díjbevétel meghaladta a 64 milliárd forintot és év végére túl lépheti a tervezett 75 milliárdot - tette hozzá az államtitkár, megemlítve, hogy néhány héten belül bevezetik az utólagos díjfizetést a szigorú feltételeknek megfelelő fuvarozóknál.

A rendszerben több mint 108 ezer járművet regisztráltak. Ebből fedélzeti egységgel rendelkezik már több mint 50 ezer, a többi továbbra is viszonylati jeggyel használja a magyar utakat. A külföldi járművek aránya 50 százalék.

Az államtitkár kifejtette, hogy az Európai Bizottság a többi tagállamnak is átvételre ajánlotta a viszonylati jegyet, amely magyar újítás. Előnye, hogy online vásárolható és elektronikusan fizethető az útdíj.

A fuvarozók kérésére november 30-tól bővül az elemi útszakaszok száma, ezzel lehetővé válik, hogy a telephelyekre, ipari parkokba tartó kamionoknak ne kelljen 10-15 kilométer után megfizetniük a díjat, elég lesz a ténylegesen használt 1-2 kilométert kifizetni.

Az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta, hogy a bliccelők nem az út hosszával csalnak, hanem a jármű tengelyszámával és a környezetvédelmi besorolásával szokott probléma lenni. Többnyire ez sem szándékos csalás, hanem a jármű adatainak téves rögzítésének a következménye - tette hozzá.

Olvasóink írták

  • 15. oPTiKa 2013. november 24. 21:28
    „kmmk, ha elmegy az utcában az áram, akkor kb. 1000 bejelentés lesz. Ez a felhasználók számára legalább 1000 hiba, ugyanis legalább 1000 lakásban nem lesz áram. (Persze nem mindenki fog telefonálni.) Az, hogy az összes kiesésnek egy oka van (mondjuk egy elromlott trafó), az egy más kérdés.

    Az viszont nem kérdés, hogy ha az utcában 12 órán keresztül nincs áram, akkor aznap 50%-os volt az áramkimaradás - a telefonálók számától függetlenül, vagyis az üzembiztonságnak és a hibabejelentések számának nem sok köze van egymáshoz.

    Meg persze gondolom, specialistaként tudod azt is, hogy egy vacak rendszer bevezetésekor a felhasználók először gyakran telefonálnak, aztán mivel úgyse kapnak normális segítséget, nem fognak telefonálni, mert egyrészt minek, másrészt meg majd megpróbálják fél óra múlva, hátha akkor megy...

    Amúgy ajánlanám figyelmedbe a mai call centerek működési leírását. Főleg azt kellene tanulmányoznod, mi a hívás, a hiba és a probléma közötti különbség.”
  • 14. kmmk 2013. november 24. 18:30
    „oPTiKa!

    1 hibajelentes!=1 hiba. Mit nem lehet ezen megerteni? Hazi feladat ovodasoknak: Elmegy az utcaban az aram, akkor hany hibajelentes es hany hiba kelletkezik.”
  • 13. oPTiKa 2013. november 24. 18:05
    „12 kmmk, szerinted mi a hibabejelentés, ha nem hiba?
    Mert szerintem akkor is hiba, ha mondjuk a felhasználó véti, mert pl. rossz a dokumentáció.
    De még ha csak minden harmadik a rendszer bakija, akkor is sok.

    Viszont az államtitkár hozza a formát: Teljesen használhatatlan adatokat ad meg (pl. nem adta meg, hányan használják naponta a rendszert, mert ugye nem mindegy, hogy a 108ezer regisztrált felhasználóból hányan használják naponta a rendszert és ennek 1 ezreléke vagy 1 százaléka hibás), az adatok egyértelműen hamisak is (ui. az első napokban biztosan nem csak 400 hibajelentés futott be, vagy ha igen, akkor azért, mert nem tudtak többet fogadni), stb.”
  • 12. kmmk 2013. november 24. 14:22
    „Hihetetlen mekkora suletlensegeket hordtok itt ossze.
    Eleg szomoru, hogy Europaban Magyarorszag vezette be utoljara ezt a rendszert. Szlovak bevezetesnel is eleg nagy volt a felhaborodas/kaosz. Ott is sirtak, hogy draga, nem lehet kapni keszuleket stb... Tehat ugyan ezt a rinyat ott is eljatszottak.
    Igen is lehet olcsonak tekinteni a mukodesi koltseget. Itt egy orszagos lefedetsegu rendszerrol van szo. Nezzetek mar utana, hogy egy server fenntartasi koltsegei mennyibe kerulnek. Fogalmatok sincs az ilyen rendszerekrol, de a szatok az jar.
    Komolyan:hibajelentes!=hiba. Felelmetes, hogy meg ennyire sem vagytok kepben.

    Goldman!
    Legalabb ne a nemeteket hozz fel peldanak, ahol a nem nemet allampolgarokkal autopalya dijjat akarnak fizettetni.”
  • 11. Goldman 2013. november 24. 12:26
    „A fenntartása nagyon drága.Nem hiszem el, hogy ez a műholdas rendszeren (is) alapuló iéyen drága lenne.
    Ekkora hibaszázalékkal dolgozni? Nevetséges....mi ha csak egyet vétünk már büntet a rendőr.
    Az útdíj európában a legmagasabb és az államtitkár rosszul van tájékoztatva: Németországban is lehet viszonylat jegyet venni.
    Mi a büdös frásznak van ilyen pozícióban ha ilyeneket sem tud?
    Mondjon le a <moderálva>!
    Vajon megint kinek ekkora biznisz ez? A hócipőm tele van a mutyikkal!”
  • 10. ISU 2013. november 24. 10:08
    „8. klotzild 2013.11.24. 06:43

    Ott a pont.
    Magyarország ebben is jobban teljesít !”
  • 9. oPTiKa 2013. november 24. 07:53
    „Igazából az útdíj nem lenne rossz dolog, de ahogy nálunk bevezették, az katasztrofális...”
  • 8. klotzild 2013. november 24. 06:43
    „100 hiba naponta? Ha én naponta csak egyet hibáznék a munkahelyemen, már nem lenne.....”
  • 7. traffic 2013. november 24. 03:23
    „A környező országokban már rég bevezették. Az olcsó hazai pályahasználat a külföldinek ajándék volt. Itthon is szükség volt erre, bár a hazai fuvarozót jobban kellene támogatni!”
  • 6. oPTiKa 2013. november 23. 22:13
    „Napi 100 hibabejelentés üzembiztosnak számít? Az kb. negyedóránként egy hiba... Nagyon megbízhatónak tünik...”
  • 5. csapdlecsacsi 2013. november 23. 19:52
    „..és sikersztori az online pénztárgép és az egységes segélyhívórendszer is...”
  • 4. Mankapunka 2013. november 23. 17:20
    „Legalább most a 4 számjegyű utakon is járnak a kamionok, szerencsére.”
  • 3. páctivald 2013. november 23. 16:02
    „A fenntartás olcsó...
    Viszont a fuvarozók az unió legdrágább útdíját fizetik nálunk!”
  • 2. Jandex 2013. november 23. 15:53
    „Hány ember nyugalmát-házát, a falvak útját tették tönkre azzal, hogy arra döngetnek a kamionok-tgk-k???????”
  • 1. steke 2013. november 23. 14:47
    „Ha szabad kérdeznem! Itt az év vége! Milyen bizonylattal tudja elszámolni költségként a fuvaros a több százezer forintos befizetett útdíjat?
    ˝üzembiztosan és olcsón működik a rendszer!" Milyen olcsó lenne, ha egészen megszűnne!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tízezer liter gázolajat loptak el hajókból Komáromban

A bűnszervezet tagjait ügyészek, rendőrök és vámosok közösen számolták fel. 45 embert állítottak… Tovább olvasom