Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Győr-Moson-Sopron - kisalfold.hu

2014. 09. 20. szombat - Friderika

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Belföld - Magyarország hírei > E-útdíj: júniusban tesztüzem, júliustól indul a rendszer

E-útdíj: júniusban tesztüzem, júliustól indul a rendszer

Az e-útdíjból a költségvetésben 75 milliárd forint bevétel szerepel a második félévben.

mti - 2013.02.14. 06:42
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
Június 5-ig az e-útdíj (ED) rendszer tesztüzeme, július 1-ig pedig a teljes, díjszedési és ellenőrzési funkciókkal is működő rendszer elindul a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.

A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon az ED-rendszer indulásához és működéséhez szükséges
beruházás előkészítéséről és végrehajtásáról. Az előírt ütemezés szerint az ED-rendszer kiépítéséhez szükséges feladatok részletes meghatározásának határideje február 15.

Az ED rendszer üzemeltetéséhez szükséges, megfelelően képzett személyi állomány biztosításának határideje május 31., a tesztüzem indításáé június 5., a teljes ED-rendszeré pedig július 1.

A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a rendszer indulásához és működéséhez szükséges beruházások
végrehajtásának előrehaladásáról minden hónap első kormányülésén jelentésben számoljon be, az első jelentés benyújtásának határideje február 20.

A fejlesztési tárca vezetőjének kell gondoskodnia az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és a magyar állam nevében eljáró szervezet által a díjszedési, díjellenőrzési feladatokra kötendő 10 évre szóló szolgáltatási szerződés előkészítéséről és a nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben történő jóváhagyásáról május 31-ig.

A miniszternek az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló törvény tervezetét a kormány ülésére március 15-ig, a rendszer indulásához és működéséhez szükséges kormányrendeletek tervezeteit április 15-ig kell benyújtania.

A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a belügyminiszterrel, valamint a közigazgatási és igazságügyi
miniszterrel együttműködve a díjfizetés ellenőrzésére vonatkozó jogszabály – a jelenlegi hatósági ellenőrzési
jogosítványok kiterjesztését is magában foglaló – tervezetét a kormány ülésére nyújtsa be, ennek határideje május 15.

Az e-útdíjból a költségvetésben 75 milliárd forint bevétel szerepel a második félévben.

Az elektronikusútdíj-tender kiírója, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) január végén jelentette be, hogy visszalépett a pályázat nyertese, a Getronics Magyarország Kft., arra hivatkozva, hogy az ajánlat kihirdetését követően az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést, ezért a szerződést nem írják alá.

Ezt követően Orbán Viktor Vásárosnaményban, a kihelyezett kormányülés után tartott sajtótájékoztatón közölte: az állam saját hatáskörében valósítja meg az elektronikus útdíjszedési rendszert. A kormányfő elmondta, miután visszalépett a nyertes Getronics, a kabinet két lehetőséget mérlegelt: új pályázat kiírását és az állami megvalósítást. Végül az utóbbi mellett döntöttek. "Köszönjük szépen, nagyon jót szórakoztunk, jó mulatság volt, kiírtuk a pályázatot, beadták a cégek, elbíráltuk, szerződni akartunk, aztán nem írták alá. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő" - fogalmazott a miniszterelnök.

A fejlesztési tárca pedig jelezte, hogy semmiféle problémát nem okoz a 2013-as költségvetésben a kialakult helyzet.


Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!


Moderálásra küldöm 9. 01010 2013.02.15. 07:46

Volt ilyen de az ombudsman eltörölte ,arra hivatkozva hogy a szabad mozgásukban korlátozza a nem fizetoket !
" a külföldiek között vannak nem fizetök? Ha a magyar kormány annyira fél, hogy tölük levélben nem tudná behajtani a bírságot, akkor bírságoljon ott helyben! Ahogy az osztrákok is csináljáka külföldiek között vannak nem fizetök? Ha a magyar kormány annyira fél, hogy tölük levélben nem tudná behajtani a bírságot, akkor bírságoljon ott helyben! Ahogy az osztrákok is csinálják"

Moderálásra küldöm 8. dödike 2013.02.14. 15:24

Ilyen gazdasági helyzetben elképzelhető hogy az E-útdíj teherautókra csak a kezdet.Amennyibe kerül és amennyire kell a pénz Matolcsy-nak,hamarosan bevezeti minden járműre.

Moderálásra küldöm 7. oxana 2013.02.14. 13:50

6. VargaP Hogy jössz arra az ötletre, hogy csak a külföldiek között vannak nem fizetök? Ha a magyar kormány annyira fél, hogy tölük levélben nem tudná behajtani a bírságot, akkor bírságoljon ott helyben! Ahogy az osztrákok is csinálják.
De ahhoz föl kellene végre ébredni.

Moderálásra küldöm 6. VargaP 2013.02.14. 12:55

# tradermike 2013.02.14. 11:49

csak a 7,5 tonna feletti gépjárművekre vonatkozik, és tengelyszám szerint kell majd fizetni, függetlenül a környezetvédelmi besorolástól a km alapú elszámolás
a jelenleg díjfizetés alá eső - ilyen típusú gépjárművekre - mintegy 3500 km, az új rendszerben több mint 6500 km lesz, autópálya, főútvonal.
most fognak terhelődni a mellékutak, de a külföldieket ha nem fizetnek nem szabad addig kiengedni az országból, mert ha igen akkor az egésznek semmi értelme

Moderálásra küldöm 5. pozdorja 2013.02.14. 11:52

Nos emberek. Innentől kezdve a 2014-es választásokig minden nap egy nagy kabaré lesz. Minden napra jutni fog egy vagy több ember, aki bohócot csinál magából. Biztos lesz aki a nagy sikerre való tekintettel többször is bevállalja a krumpliorrot.
Egy bökkenő van csak ezzel. Piszok sokba kerül nekünk majd ez a műsor.

Moderálásra küldöm 4. tradermike 2013.02.14. 11:49

Ha kilométer-alapú lesz és a személygépjárművekre is kiterjesztik, akkor én márciusban elbúcsúzok a debreceni rokonságtól. Már így is 25.000 egy oda-vissza út (plusz a traffipax-rizikó). Nem vagyok hajlandó még többet fizetni azért, ami már egyébként is ki lett fizetve.

Moderálásra küldöm 3. bn 2013.02.14. 11:34

#2: a teherautókra kötelező lesz, a halandók választhatnak: http://hvg.hu/gazdasag/20120206_elektronikus_utdij
Én kicsit pesszimista vagyok, hogy ebből működő rendszer lesz bő 3 hónap alatt... Bár lehet nem is ez a cél, mert a szakértői díjat (majdnem 1,5 Milliárd) már kifizették....

Moderálásra küldöm 2. gonzo 2013.02.14. 11:17

Mi változik ezzel,mit fog jelenteni ez az ED,mert nekem ez a cikkből nem derült ki.Ez a fuvarozókra vonatkozik vagy minden járműre?Megszűnik talán a 10 napos lehúzás és km-alapon fizet mindenki?Vagy erről ne is álmodjunk?Vagy úgy lesz mint pl. Romániában-fizetsz egy bizonyos összeget és mindenhol mehetsz?

Moderálásra küldöm 1. oPTiKa 2013.02.14. 10:54

Végre, megint ki lehet dobni feleslegesen pár milliárdot...



Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...