Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

E-maileket, sms-eket vizsgál a brit rendőrség

A brit rendőrség a terrortámadás után sms-ekből és e-mailekből akar információkhoz jutni.

A brit rendőrség a londoni terrortámadás után arra szólította fel a helyi mobil operátorokat és internetszolgáltatókat, tárolják el azokkal az sms-ekkel, e-mailekkel és hangposta-üzenetekkel kapcsolatos információkat, amelyek csütörtökön mentek keresztül rendszereiken.
 
A Reuters hírügynökség  beszámolója szerint a brit hatóságok második alkalommal intéztek hasonló kérést a helyi telefontársaságokhoz és internetszolgáltatókhoz, az első eset még a 2001 szeptember 11-i amerikai terrortámadásokkal volt kapcsolatban. Bár a telekommunikációs szolgáltatók egy meghatározott időtartamig alapesetben is megőriznek hívásokkal, üzenetekkel kapcsolatos adatokat,  a hagyományos gyakorlat szerint ezeket bizonyos idő elteltével, vagy feltételek teljesülését követően (például ha az ügyfél mobiljára sikeresen postázásra került egy sms) törlik.

Szeretnék megismerni, de nem lehet

A brit rendőrség azt reméli, hogy a csütörtöki nap üzenetforgalmának elemzésével hasznos bizonyítékok birtokába juthat. Ugyanakkor a hatóságok nem rendelkeznek olyan jogkörrel, amely alapján kötelezhetnék a szolgáltatókat a kérdéses információk tárolására - értesült a Reuters.

Az elkövetkezendő hetek során a brit rendőrség az eltárolt adatok felhasználásával többek közt azt fogja vizsgálni, a robbantások elkövetésével vádolt személyek kikkel kommunikáltak telefonon vagy az interneten keresztül. Charles Clarke brit belügyminiszter a londoni robbantásokat követően elmondta, olyan új európai uniós szabályok elfogadását fogja szorgalmazni, amely előírja majd a telekommunikációs szolgáltatóknál, hogy a jelenleginél jóval hosszabb ideig tárolják el rendszereiken, hogy előfizetőik milyen számokat tárcsáztak, illetve kiknek írtak e-maileket (bár ez utóbbi konkrét kivitelezési módjáról nem nyilatkozott).  A miniszter nem közölte, hogy konkrétan milyen időtartam alkalmazását javasolja.

Mindenki másképp csinálja

Az európai országokban jelenleg eltérő előírások vonatkoznak a telekommunikációs szolgáltatókra, a cégeknek átlagosan körülbelül három hónapig kell megőrizniük a hívásokkal kapcsolatos adatokat, melyeket azt követően törölnek a rendszerből, ha az ügyfél befizette a hívások ellenértékét. Simon Davies, a Privacy International nevű, személyiségi jogok védelmével foglalkozó szervezet igazgatója a belügyminiszter bejelentése kapcsán elmondta, véleménye szerint nem szabad túlzásokba esni a hívásadatok megőrzési idejét illetően, ez ugyanis csak az emberek magánéletébe való szükségtelen beavatkozáshoz, illetve hamis vádak tucatjaihoz vezet majd.

Hazai pályán

Hazánkban hasonló a helyzet: a hívások, SMS-ek adatait 25 hónapig tárolhatja szolgáltatónk, ám csak azt: az üzenetek tartalmát a mobiltársaságok nem őrzik meg. A szöveges üzenetek tartalma gyakorlatilag a kézbesítést követően elenyészik (illetve a címzett és a feladó telefonján kívül másutt nem őrződik meg), ám azok az információk, hogy melyik számról melyik számra, mikor és honnan jöttek-mentek az üzenetek, hívások, legalább két évig megmaradnak. rendőrségi (nemzetbiztonsági, vagy más hatósági) kérésre azonban még hosszabb ideig tárolhatják ezeket az adatokat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

SMS 07.09.

Tovább olvasom