Kisalföld logö

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -8°C | -1°C Még több cikk.

Drágán végződhet az olcsó kirándulás

A postaládákba dobott szórócédulák belföldi egynapos utazásra csábítanak, többnyire 1200 forint körüli áron.


Kirándulás Noszlopra! Jöjjön velünk Pannonhalmára! Ilyen és ehhez hasonló szórócédulák töltik meg mostanság a postaládákat. Az utak alig kerülnek többe ezer forintnál, ám ha valaki figyelmesen elolvassa a programot, kiderül: az olcsó ár nem véletlen, a lényeg ugyanis egy termékbemutató.

Egy régi értékesítési módszer éli mostanság reneszánszát. A postaládákba dobott szórócédulák belföldi egynapos utazásra csábítanak, meglepően olcsó, többnyire 1200 forint körüli áron. Ebben az összegben benne foglaltatik az útiköltség ugyanúgy, mint a „finom ebéd kellemes környezetben". Ez eddig – ahogy mondani szokták – a bolondnak is megéri. Ám ha valaki figyelmesen átböngészi a csalogató jelzőkkel teletűzdelt programot („romantikus utazás csodálatos tájakon keresztül", „vidám hazatérés az esti órákban"), hamar észreveszi, hogy az ajánlatban szerepel a „részvétel egy érdekes reklámbemutatón" kitétel is. Ezt általában ebéd előttre időzítik, vagyis szinte biztos, hogy bár a jelenlét nem kötelező, azért mindenki végigüli.

Mert hát igazából erről van szó: a hiperolcsó utazás csak a körítés, a mézesmadzag ahhoz, hogy a jelentkezőket beterelhessék egy terembe, ahol különböző termékek előnyeit ecsetelik nekik. Némely szórócédula ajándékot is kilátásba helyez, ám az már általában csak a helyszínen derül ki, hogy a késkészlet vagy a multifunkcionális zseblámpa mindenkinek jár-e, avagy csak azok kapnak, akik választanak valamit a bemutató kínálatából.

A módszer a direkt értékesítések közé tartozik, amelyekkel évente többmilliárdos forgalmat bonyolítanak – állítja Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke. Mint mondta, a direkt értékesítés a személyes megkeresésre épül, s ha valaki elfogadja az invitálást, akkor hatékonynak is bizonyul. Ezzel önmagában még semmi baj nincs, problémák inkább a tájékoztatás korrektségével kapcsolatban szoktak felvetődni.

– Törvény ugyan nem írja elő, de a meghívóról ki kellene derülnie, ki a szervező és mi a termékbemutató témája – jelentette ki. – Ha ezek az információk nem szerepelnek a szórócédulán, a meghívást elfogadóknak számolniuk kell bizonyos kockázattal.

S hogy milyen rizikóval is járhat egy olcsó úttal népszerűsített termékbemutató? Nos, leginkább kommunikációs szempontból vagyunk védtelenek, s ezt a pénztárcánk bánhatja – állítja Ferling József, a Magyar PR Szövetség elnöke. Szerinte egy termékbemutató résztvevői óriási lelki kényszernek vannak kitéve.

– Ha valakit egy ilyen olcsó útra elvisznek, az illető általában hálás, s úgy érzi, ezt valamiképp illik viszonoznia – mondta. – Ez az első késztetés, hogy vásároljon. Aztán ott van a többi résztvevő: ha valaki vesz valamit, a körülötte ülők sem akarnak kilógni a sorból. Úgy fest, többségünk még védtelen a manipulatív módszerekkel szemben.

A Kisalföld Vasárnap Reggel előfizetési árai:
 
1 havi előfizetés: 399 forint
3 havi: 1.197 forint
6 havi: 2.394 forint
12 havi: 4.788 forint

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zsanett megbocsátott

A Fókusz stábja annak járt utána, mi történt Lacival és Zsanettel azután, hogy a fiú megcsalta… Tovább olvasom