Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

Dakar-győztes Rába-motorral

A Genovába kihajózott, a Dakar kegyetlen sivatagi versenyén győztes Kamaz-csapat útban hazafelé csütörtökön Győrben vizitált.

A bajnok: A Dakar-ralit megjárt kamion és pilótája, Vlagyimir Csagin is részt vett a bemutatón.
Az lehet a tatárföldi autógyár még nagyobb eredménye, ha Rába-motorral térhet vissza régi üzleti sikereinek színterére. Sosem látott, ritka és kivételes alkalmi bemutató színhelye volt tegnap Győrben a Rába Motor Kft. A két alaposan felcicomázott, kidekorált, Afrika sivatagjain sikerrel végigszáguldott Kamaz tehergépkocsit és egy vadonatúj Kamazt fotózhattak a riporterek.

 A két előbbi érdekessége az volt, hogy a tavalyi sivatagi verseny után az idei Párizs–Dakar-raliról is győztesként térhetnek haza. A sárga színű billenőfülkés új kocsi különlegessége pedig az, hogy a Rába Motor Kft. jóvoltából abban már a ma és a holnap uniós követelményeinek megfelelő Euro-3-as győri motor üzemel.
A sivatagi versenyen részt vett Kamazokat az olaszországi Genovában tették partra és hazafelé tartva ejtették útba Győrt. Jó alkalomnak ígérkezik ugyanis, hogy a Moszkvától mintegy ezer kilométerre, Tatárországban Naberezsnije Cselni városában lévő autógyár és a Rába Motor Kft. vezetői tárgyaljanak az együttműködésről, a jövőbeni közös üzleti lehetőségekről. A találkozón a házigazdák és a Kamaz jó néhány vezetője részt vett.

A Rába-motoros Kamaz 6520-as tehergépkocsi azonos a Dakar-győztes példányokkal – tudta meg a Kisalföld Szakács Józseftől, a Rába Motor Kft. ügyvezető igazgatójától. A Kamaznak nincs Euro 3-as motorja, a Rába ilyen terméke viszont mindenben megfelel a ma és a holnap szigorú környezetvédelmi előírásainak is. Magyarország uniós csatlakozását követően a tehergépkocsipark egyharmadát le kell majd állítani. A győri társaság, együttműködve a Kamazzal, szeretne olcsó, mindenben megfelelő gépeket ajánlani. A Kamaz és a Rába Motor Kft. közösen képes visszatérni Kelet-Közép-Európa tehergépkocsi-piacára – vallják a győri motorgyár vezetői. Idehaza lízingelési és banki hitelezési támogatással lehet segíteni a gépváltást. De ezek már részletkérdések, fogalmazott Szakács József.

Magyarországon még mindig mintegy 2500 Kamazzal dolgoznak. Az üzemeltetők tapasztalatai jók, s korszerű motorokkal az új feltételek mellett is jól használhatók ezek a gépek. A két partner lehetőséget lát egyéb területeken is, közös alkatrész- és alapanyag-beszerzésben például. A Kamaz, nem is a messzi távlatokban, Közép-Európába szeretné áthelyezni az autószerelés egy részét. Nyilvánvalóan a kiválasztás versenyhelyzetet teremt majd a számba vehető országok között, de Magyarország is érdekelt lehet.

A Kamazokat előállító Tatárvárosban nemrég még csupán harmincezren laktak, ma hatszázötvenezren. A cég tehergépkocsi-gyártó óriáscsarnoka valóban óriási, hiszen nyolc és félszer férne bele a Rába egykori százezrese.

A csütörtöki győri bemutatón részt vett Imre Gyula, a Rába rt. egykori vezérigazgatója, ma az Autókut Autóipari Kutató és Fejlesztő Részvénytársaság vezérigazgatója. A Kisalföldnek elmondta, hogy a Rábával szerelt Kamazok okmányainak adaptációját és a tehergépkocsik üzembe helyezés előtti vizsgálatát az Autókut végzi el. A társaság negyven százalékban a Rába-holding tulajdona, 1970-től vizsgálja a Rába-dízelmotorokat. Szakemberei a Rába munkatársaival közösen fejlesztették ki a D10-es motorokat.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az akvárium berendezése

Az akvárium összeállítása tág teret enged az alkotó fantáziának. Kettős célja van : minél vonzóbbá… Tovább olvasom