Kisalföld logö

2017. 09. 23. szombat - Tekla 9°C | 18°C Még több cikk.

Csak júliustól járnak a vonatok Ferihegyre

Az áttervezés, és a közbeszerzés procedúrája miatt lehet csak júliustól vasúton utazni Ferihegyre 1-re a Nyugati pályaudvarról. Egyelőre nincs döntés a viteldíjról, noha korábban azt ígérték, hogy egy BKV vonaljegy árába kerül majd az utazás.
Az elmúlt egy évben négy határidő is szóba került a Ferihegy 1 terminált a Nyugati pályaudvarral összekötő vasút átadásával kapcsolatban. Először tavaly őszről, majd december 10-ről, aztán 2007 tavaszáról volt szó, míg most a „tuti" már júliusról szól – erősítették meg a FigyelőNetnek. Pedig laikus szemmel nem tűnt különösebb „gigaprojektnek" egy vasúti megállóhely és egy gyalogos felüljáró elkészítése.

A létesítmény átadásának csúszását azzal magyarázta a FigyelőNetnek Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. szóvivője, hogy az eredeti elképzelésekhez képest vadonatúj terveket kellett készíteni, mivel a repülőtéri megállóhely létesítését összekötötték a Budapest-Vecsés szakasz felújításával. Utóbbit amúgy is meg kellene csinálni inkább előbb, mint utóbb – érvelt a szóvivő – arról nem beszélve, hogy az Európai Unió kohéziós alapjából támogatja a Budapest–Vecsés–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonal felújítását. Ennek részeként újítják fel 21,3 millió euró (mai árfolyamon 5,4 milliárd forint) költséggel a Ferencváros–Vecsés vonalszakaszt. A költségek 80 százalékát a kohéziós alap, 20 százalékát pedig a költségvetés biztosítja.

Nem csak az új tervek készítése, hanem a közbeszerzési eljárás procedúrája is hozzájárul a csúszáshoz – világított rá egy további tényezőre a kivitelező képviselője, aki elmondta: a „magyar gyakorlatnak megfelelően" számítani lehetett rá, hogy a nyertes cég megbízását megtámadják majd a vesztesek – ami meg is történt. Amíg az eljárás nem tisztázta, hogy az előírásoknak megfelelő eredmény született, addig a konkrét kivitelezési munkák sem indulhattak el. Ma már elfogadott ütemtervvel rendelkezik a beruházás, ami garantálja, hogy júliusban már vonaton lehet Ferihegy 1-re utazni – állította határozottan kivitelező a FigyelőNetnek.

Az elképzelések szerint az új megállónál a 250 méter hosszú újonnan épített peronról lifttel ellátott fedett gyalogos felüljárón közelíthető majd meg Ferihegy 1 repülőtér épülete. Az áthelyezett Szemere-telep megállónál 30 percenként állnak majd meg a Budapest-Cegléd-Szolnok között közlekedő vonatok, a menetidő 22 perc lesz a Nyugati és a repülőtér között. Az új transzfer lehetőségre egyébként már most is égető szükség lenne, hiszen évről-évre folyamatosan nő a repülőtér forgalma. Évente a ferihegyi repülőtereken több mint 8 millió utas fordul meg, a forgalom 30 százalékát bonyolítja az egyes terminál – mondta lapunknak korábban Szollár Domokos, a Budapest Airport. (BA) Rt. kommunikációs osztályának munkatársa. Ferihegy 1 évi 2,4 millió utasa szinte kivétel nélkül a diszkont légitársaságok ügyfelei közül kerül ki, így a többség számára nyílván nem mindegy, hogy a 4 ezer forintos taxi-díjszabás helyett olcsóbban jusson be a városba, illetve ki a repülőtérre.

Hogy mennyi lesz a reptéri jegy ára, erről még nincs döntés – mondta lapunknak Kavalecz Imre. Korábban egyébként a vasúttól azt a tájékoztatást kapta lapunk, hogy a tarifa lényegében megegyezik a BKV-jegy árával, ami ugye jelenleg 230 forint. Ez egyébként logikus is lenne, ha a közigazgatási határon belüli közlekedési szövetséget komolyan veszi valaki. Még korábban arról szóltak a hírek, hogy akár 1500 forintba is kerülhet egy jegy, igaz, akkor még abban gondolkodtak a MÁV-nál, hogy kizárólag a két célpont között járatnak majd Desiro szerelvényeket.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hiányzik önnek az igazi tél?

Tovább olvasom