Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 11°C | 21°C Még több cikk.

Brutális kötbért követelnek az E.ON-tól a fogyasztóvédők

Nyugat-Dunántúl – A januári végi, napokig tartó áramkimaradás erőteljesebb fellépésre sarkallta a fogyasztóvédőket: kötbért követelnek a több ezer áram nélkül maradt ügyfélnek. Ez a jogszabályok szerint egyébként jár(na) is. Folyt. köv. a bíróságon.
"Az E.ON Áramszolgáltató Zrt. álláspontja szerint nem tartozik kötbér fizetési kötelezettséggel a fogyasztók felé a január végi áramszolgáltatás kimaradásával kapcsolatban. Ez elfogadhatatlan a fogyasztók részére!" – kezdte a kisalfold.hu-nak dr. Kovács Krisztina, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.

A bizonyítvány magyarázata

"Kezdetben a rosszul ültetett fákkal, nehezen járható utakkal, nem megfelelően karban tartott és kidőlt oszlopokkal indokolta az áramszolgáltató azt, hogy a fogyasztóknak nem fizet.

A fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást arról, hogy mikorra lesz helyreállítva az áramszolgáltatás és a szolgáltatás helyreállítása után arról sem, milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak.

Az Áramszolgáltató a leesett hó mennyiségére és minőségére, mint rendkívüli időjárási körülményre is hivatkozik" – folytatta dr. Kovács Krisztina.

"A jogkövetkezmény 5000 Ft kötbérfizetési kötelezettség a fogyasztóknak"

"Az E.ON Áramszolgáltató Zrt. Üzletszabályzatának melléklete szerint rendkívüli időjárás az, amit az E.ON illetékességi területén független szerv, annak minősít. Az Áramszolgáltató csak ilyen vélemény birtokában mondhatja ki azt, hogy nem tartozik helytállási kötelezettséggel.

Az E.ON Áramszolgáltató Zrt. Üzletszabályzatában egyébként vállalja az üzemzavarok szakszerű és gyors elhárítását. Szakszerű és gyors elhárítás, ha a háztartások napokig áram nélkül maradnak?

Ha az áramszolgáltatás nem felel meg a szerződésben vállalt követelményeknek, akkor a szolgáltató helytállással tartozik. A jogkövetkezmény pedig 5000 Ft kötbérfizetési kötelezettség a fogyasztóknak a kártérítési kötelezettség mellett" – magyarázta a fogyasztóvédelmi szakember.

A fogyasztóvédők perre mennek az E.ON-nal

"Az Áramszolgáltató által felajánlott étkezési utalványok nem mentesítik a jogszabályi kötelezettsége alól.

Nem a fogyasztónak kell viselnie annak a következményeit, ha a szolgáltató nincs felkészülve januárban a hóesés által okozott nehézségekre. Amennyiben az E.ON Áramszolgáltató Zrt. nem tájékoztatja megfelelően a fogyasztókat és nem tesz eleget a jogszabályokban és az Üzletszabályzatában vállalt kötelezettségeinek, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bírói úton érvényesíti a fogyasztói jogokat" – zárta szavait dr. Kovács Krisztina.

Beadták a perkeresetet

Mindez már meg is történt: hétfőn keresetet nyújtott be a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az E.ON Áramszolgáltató Zrt. ellen, helytállási kötelezettség elmulasztása miatt.

A fogyasztóvédők álláspontja szerint ugyanis elfogadhatatlan, hogy az E.ON nem kíván kötbért fizetni a január végi dunántúli áramkimaradás miatt.

Próbáltuk bővebben megszólaltatni az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. – többek közt arra voltunk kíváncsiak, hogy az utóbbi években mennyi kötbért fizetett ki a cég a fogyasztóknak? –, de csak egy sajtóközleményt sikerült szereznünk.

Az E-ON a Magyar Energia Hivatal vizsgálatára vár

Ebben az áll, hogy "a január végén felmerült üzemzavar kapcsán, valamint az üzemzavar és a rendkívüli időjárás minősítési kérdéskörrel kapcsolatban az E.ON Hungária Zrt.-hez számos megkeresés érkezett.

A vállalat álláspontja szerint a Magyar Energia Hivatal által indított független vizsgálatnak a feladata annak megállapítása, hogy az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. szolgáltatási területén 2009. január 27-én este bekövetkezett üzemzavar oka rendkívüli időjárási körülménynek minősül-e, illetve hogy az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. mint elosztói engedélyes megtett-e minden tőle telhetőt a hiba mielőbbi elhárítása érdekében.

Társaságunk a Magyar Energia Hivatal vizsgálatának lezárását követően tud nyilatkozni azzal kapcsolatban, hogy a vizsgálat eredménye milyen jogkövetkezményeket jelenthet a társaság számára.

A vizsgálat időtartama alatt társaságunk mindenben támogatja a Magyar Energia Hivatal munkáját, valamint minden, az üzemzavarral kapcsolatos információt a Hivatal rendelkezésére bocsát".

A Vállalkozók Szövetsége felháborodásának adott hangot

Nem csupán a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének elnöksége, de a Vállalkozók Szövetsége is felháborodásának adott hangot az utóbbi napok áramkimaradásai kapcsán.

Most vágatlanul közöljük a Vállalkozók Szövetségének levelét, melyben az Energia Hivatal is kap hideget-meleget.

Az E.ON Zrt. az egyes dunántúli térségekben nem volt képes szerződéses kötelezettségét teljesíteni január végén, így számtalan kistelepülésen napokig voltak kénytelenek az ott lakók nélkülözni az áramszolgáltatást.

Fáztak, nélkülöztek az emberek saját lakásaikban, miközben gyertyafényben szemlélték, hogyan romlik meg a decemberi disznóölésből minden lefagyasztott élelmiszer, és hogy hiába termelték meg kiskertjeikben a télire való zöldséget és gyümölcsöt.

Az arcátlanság netovábbja, hogy az elektromos szolgáltató, amely meglátásunk szerint nem tartotta megfelelően karban a koncesszióba kapott szerződése szerinti vezetékrendszert, nem kíván senkinek kártérítést fizetni, holott hatalmas profitot tesz "zsebre" az Energia Hivatal jóvoltából.

Azon hivatal jóvoltából, ahol valahogyan minden esetben a multiknak és nem a fogyasztóknak kedveznek az árképzéssel.

Ugyanez az Energia Hivatal úgy "kompenzálta" az arra érdemtelen szolgáltatókat az ún. Robin Hood-adó bevezetése után, hogy "kényszeriítette" a Magyar Villamos Műveket a közel 8 százalékos nagykereskedelmi árcsökkenésre.

Majd ugyanez a hivatal azt is tűrte, hogy ezen szolgáltatók ez év elején nem csak ezt a profitot "termelhették meg", hanem 2,9 százalékkal emelhették is áraikat.

Ezzel az energiaszolgáltatók a gazdasági válságban is extraprofitra tehettek szert a fogyasztók rovására az Energia Hivatal jóvoltából.

A Vállalkozók Szövetsége mélységesen elítéli az Energia Hivatal fogyasztóellenes, enyhén gyanús döntéseit, valamint felháborítónak tartja a külföldi multinacionális cég cinikus döntését, hogy nem kíván saját hibái miatt kártérítést fizetni a kisfalvak lakóinak, hanem inkább néhány babkonzervvel kívánja kiszúrni az emberek szemét.

Olvasóink írták

  • 10. comet 2009. április 07. 21:32
    „ha ez ezer kilométerrel nyugatra történik, már fizettek volna, pedig ott nem kaszálnak akkorát a fogyasztókon mint itt.
    Fizessenek szépen minél hamarabb, kamatostul, mintha Németországban lennének.”
  • 9. tudorka 2009. február 11. 20:47
    „1 zotya975

    Megpróbállak kivezetni a sötétségből, bár nem biztos, hogy sikerül.

    Szerinted, ha a földön (talajon) van 10-20cm hó kidől tőle az oszlop? Ha igen hány osztályod van, mert fizikából egyes.

    Sajnos a média sem tudja körül írni, azt ami Zalában és Vasban történt. Vagy az okos újságírók sem értik, hiszen csak a szenzációt vadásszák, de megérteni semmit nem próbálnak, fizikát meg nem tanultak vagy letagadják (vagy a fizika tanáruk tagadná le őket).
    Akkor most jön az én próbálkozásom, hogy megértsd!

    Tudod, ha esik 0,5-3mm eső még senki nem esik el, nem csúszkálnak az autók, nincsenek tele az ambulanciák, de ha ez ónos eső, akkor más a helyzet. Eddig érted?

    Akkor most térjünk át az általad nem értett problémára:

    Ha esik 10-20 vagy akár 50cm hó, nincs semmi gond. De ha ez a hó úgynevezett tapadó hó (hőmérséklet és halmazállapot függvénye) rátapad, ráfagy a faágakra, vezetékre, így az 1 cm átmérőjű vezetéket akár 10-20cm átmérőjűre hizlalva. No ezt a ritkán előforduló terhelést nem bírják az oszlopok és ezért törnek ki.
    Ez a rendkívüli terhelés, akár a vadonatúj oszlopokat is kitörheti.

    Most már dereng valami?
    Ha ráérsz próbáld továbbadni a megvilágosulást Nyerges Csaba főszerkesztő úrnak is, mert Ő is a fent emlitett média egyik szereplője.

    Remélem tudtam segíteni.”
  • 8. albatrosz 2009. február 11. 01:17
    „A T.Eon. A részszámlákat rendszeresen késve, határidőn tul küldi. Ha egy rész számlát pld ul,2009 01 21-ig kell befizetni,nem tudom miért,csak 2009.02.10-én kapom meg? gyakorlatilag,a fizetésihatáridő lejárta után, 10-15nappal.Csodálatos! Előbb érkezik a KIKAPCSOLÁSI értesitő, mint a befizetendő számla! Nem kellene ezt a céget kirugni?”
  • 7. JÓZSINÉNI 2009. február 10. 19:11
    „Az E.ON könyörtelen,ha behajtásról van szó.Pitiáner "ki-be"kapcsolásért hatalmas összegeket számláz.Most meg kibúvót keres.Igenis fizessen,és nem is keveset!Egyébként minusz tíz fok volt és órákig tartó hóvihar?És ha február végén még esni fog ,akkor mi lesz?Felmondanak nekem?”
  • 6. Goldmund 2009. február 10. 15:06
    „Ha tőlem elvárják, hogy kifizessem az áram díját, akármilyen anyagi helyzetben vagyok; akkor én is elvárhatom tőlük, hogy legyen megbízható a szolgáltatás, akármilyen az időjárás.”
  • 5. 1899 2009. február 10. 10:07
    „Egyszerű eset!Külföldi kézben van ez is,mint majdnem minden!A hasznot kivinni az országból az megy nekik,de karbantartani valamit az már büdös.Ha tönkremegy,majd kifizetik azt is a fogyasztók!”
  • 4. Judytka 2009. február 10. 10:04
    „Végre egy eset,amikor kiáll valaki a fogyasztók(kifosztottak)mellett..”
  • 3. AranyKözépút 2009. február 10. 09:02
    „Támogatom a fogyasztóvédőket. Fontos tudni, hogy az E-On is brutális kötbéreket követel a fogyasztóktól, amikor úgy alakul!”
  • 2. incanto 2009. február 10. 08:39
    „Környékünkön viharos szélben mindig áramszünet van, mert a vezetékek egymáshoz csapódnak az oszlopok között. Ugyan filléres távtartókkal megoldható lenne a probléma, de nem történik semmi, közben a készülékeink tönkremennek a ki-be kapcsolgatástól, feszültségingadozástól.
    Ha fizetnek is kötbéreket vagy kártérítést, annak összegét rádobják a fogyasztókra, "ahogy kell".”
  • 1. zotya975 2009. február 10. 07:14
    „Én még mindíg nem értem, hogy januárban 10-20 centi hó miért számít rendkívüli időjárásnak. Ha minden tél normális lenne, esne a hó akkor ezt minden évben eljátszanák?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

MÁV: akadozik a vasúti közlekedés a Bakonyban

A viharos szél és a hóátfúvások miatt fennakadásra kell számítani a vasúti közlekedésben a… Tovább olvasom