Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Benzin túltermelés Európában

A dízelautók, buszok és teherautók számára szükséges dízel termelésekor az európai finomítóknak túl sok fölösleges benzinje keletkezik.
A dízeligény pedig tovább nő, mert a dízelüzemű járművek fogyasztása körülbelül 30 százalékkal alacsonyabb, ráadásul a gázolaj jövedéki adója is csekélyebb. Emiatt folyamatosan nő a személygépkocsi-piacon az ezt fogyasztók aránya: az európai üzemanyagpiac tehát szakszóval dízelből rövid, benzinből hosszú. Egyensúlya oroszországi és közel-keleti dízelimporttal, valamint amerikai benzinexporttal tartható csak fenn.

Az USA-ban a dízelüzemű személyautó gyakorlatilag ismeretlen, benzinre annál nagyobb a kereslet. Ez mégsem biztosíték arra, hogy jó áron lehet oda benzint szállítani, mert a vevő tudja, hogy szállítója eladási kényszerben van. Ez főként a nyugat-európai finomítókat érinti, térségünkben – s így Magyarországon is – kiegyensúlyozott a helyzet.

Európában 2006-ban az összes újonnan értékesített autónak több mint a fele dízelüzemű volt, 2010-re pedig várhatóan 60 százalékra nő. Magyarországon a dízeleladások már megközelítették a teljes forgalom 20 százalékát, ám az autóállománynak kevesebb mint 13 százaléka tankol gázolajat. A dízelmotoros autók 30 százalékkal kevesebbet fogyasztanak ugyan, ám az igen árérzékeny magyar piacon ezek a takarékosabb, de drágább kocsik nem könnyen adhatók el. A dízelautók azért drágábbak, mert az EU környezetvédelmi előírásait teljesítő motorok fejlesztése óriási összegbe kerül.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

SMAFC–Fehérvár KC 73–81 (21–19, 21–20, 16–21, 15–21)

Sopron, NB I/B-s férfimérkőzés, 300 néző. V.: Sabáli, Kurucz. Tovább olvasom