Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Becsapós csomagolások

Vastag falú arckrémes tégely, széles nyakú samponosflakon – egyes gyártók szívesen alkalmazzák az új marketingfogást, amely elhiteti velünk, hogy többet kapunk a pénzünkért, pedig éppen fordított a helyzet.
Vásárlás közben ritkán ellenőrizzük, hány gramm vagy milliliter terméket tartalmaz a csomagolás, különösen, ha megszokott márkát veszünk. A downsizingnak nevezett marketingfogást előszeretettel alkalmazzák a cégek, sokszor akkor, amikor változik a termék csomagolása, elterelve a figyelmet az apró csalásokról. Lássuk, melyek ezek!

A vevő a boltban automatikusan a nagyobb csomagolású termék, például samponosflakon felé nyúl, holott ugyanannyi sampon van benne, mint a többiben. Ugyanerre építenek a vastag vagy dupla falú üvegekben árult arckrémekkel, amelyek kívülről ugyan nagynak hatnak, a belső kialakításuk miatt mégis gyakran csak feleannyi krém fér el bennük, vagy a közel félig levegővel töltött fogkrémes tubusok.

A becsapós karácsonyi ajándékokra hajaznak a számos réteg csomagolóanyagba rejtett termékek. Celofán, papírdoboz, műanyag hab – a legalján pedig ott az áhított termék. Minél nehezebb hozzáférni, annál inkább az az érzésünk, hogy értékes dolgot vettünk.

Bosszantó, amikor a fogkrémes tubusból nem tudjuk kinyomni az utolsó grammokat, vagy a parfümöt nem tudjuk kifújni az utolsó cseppig. Ez nem véletlen: a gyártók arra számítanak, hogy ha így járunk, azonnal rohanunk az üzletbe, és újat veszünk. Bizonyára ez az oka, hogy a közép-európai országokban szívesebben vesznek a nők tégelyes krémeket, míg tőlünk nyugatabbra a pumpás kiszerelés a kelendőbb.

Előfordult már, hogy a megszokott fogkrém folyékonyabb volt, mint máskor, vagy a sampont hígabbnak érezte? Ez a trükk, amelyet rendszeresen vásárolt árucikkeknél alkalmaznak, sajnos kivédhetetlen; a gyártók arra apellálnak, hogy úgyis ragaszkodunk a megszokott márkához.

Vásárlás közben járjon nyitott szemmel, s ha lehet, győződjön meg róla, pontosan mit kap a pénzéért. Érdemes utánaszámolni a gazdaságosnak hirdetett akciós csomagolásoknak. Ellenőrizni, hogy mennyi levegő van a tubusokban és élelmiszeres zacskókban, s fény felé tartva a flakont megnézni, mennyi tusfürdő rejtőzik az impozáns flakonban.

P. L.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Izrael folytatja a háborút

Beleegyezett kedden Izrael, hogy engedélyezi humanitárius segélyek Libanonba szállítását, de… Tovább olvasom