Kisalföld logö

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Bárhol átmehetünk majd Ausztriába

A schengeni övezethez való csatlakozása után sem válnak feleslegessé a már működő, illetve megnyitás előtt álló határátlépési pontok. Az oda vezető úthálózat fejlesztése viszont elkerülhetetlen.
Bár a csatlakozás pontos időpontja kérdéses, annyi bizonyos, hogy várhatóan az év végétől Magyarország tagja lesz a schengeni övezetnek. Amint életbe lép az egyezmény, az osztrák–magyar államhatárt bárhol, bármikor átléphetjük. Ennek értelmében a sopronival és a kópházival együtt az időszakosan nyitva tartó zsirai, illetve fertődi határátkelő korlátozását is feloldják. Elbontják a forgalmat akadályozó tárgyakat. Miként a határőrségi ellenőrzés is megszűnik majd.

Csak úti okmánnyal

Fontos, hogy úti okmány mindig legyen nálunk, ugyanis a határőrök, a rendőrök akár indoklás nélkül is igazoltathatnak. Igaz, időszakosan korlátozást is be lehet vezetni, mint ahogy tette ezt legutóbb Németország a labdarúgó-világbajnokság idején.
Térségünkben tavaly decembertől Ágfalván, illetve Harkán használható a határátlépési pont. Idén tavaszra pedig újabbak megnyitását tervezik. Felvetődik a kérdés, a schengeni csatlakozás után mi szükség lesz ezekre?
Az átlépőket fejleszteni, korszerűsíteni kell, úgy, hogy a személyautók is használhassák. Firtl Mátyás, Sopron országgyűlési képviselője ezzel kapcsolatban lapunknak elmondta, egy-másfél kilométer hosszú

autópálya árából már korábban is meg lehetett volna építeni ezeket az utakat.

Újabb átkelők

– Így ezekre lehetne terelni a szomszédsági forgalmat, tehermentesítve ezáltal a zsúfolt nemzetközi átkelőket – mondta Firtl Mátyás. – Évente 14 millió gépjármű és 38 millió személy halad át a magyar–osztrák szakaszon. A soproni Bécsi úti átkelő a második legforgalmasabb a megyében. A megoldás tehát az, ha a szomszédos települések között újabb átkelők létesülnek. Egyébként a magyar–osztrák határon átvezető településközi utak közül tíz még megnyitásra vár abból a tizenhatból, amelyekről tavaly novemberben a két kormány megállapodott.
Ezen utak megépítése, felújítása nem kevés pénzbe kerül. A zavartalan működéshez ráadásul ki kell dolgozni a fenntartás részleteit. Apróságnak tűnik, de vitára adhat okot, hogy kinek a feladata lesz majd a hó eltakarítása.
Polgár Tibor, a Váti Kht. re-

gionális irodájának vezetője szerint az Ausztria és Magyarország határán átnyúló uniós együttműködési programok keretében 2007 és 2013 között lesz lehetőség közutak tervezésére és felújítására pályázni.

Felkészültünk

Hazánk egyébként minden tekintetben teljesítette a schengeni csatlakozás feltételeit. Tímár Zoltán alezredes, a határőrség szóvivője a Kisalföldnek elmondta, a hátralévő időben a magyar határőrség szúrópróbaszerű ellenőrzésekre számíthat és ezekre fel is készült.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegedi kistigris az országos kilencedik

Tízezer magyar kis- és középvállalkozást hasonlított össze egy hitelminősítő cég. Három szegedi… Tovább olvasom